Mans mazais krusta karš numur divi
Kaut kad jau rakstīju, ka idejas par Lielā Sporta izzušana varētu būt saistītas ar nezināšanu, kur ir nauda. Nauda pati par sevi gan nav vienīgais faktors Lielā Sporta ilgtspējībai, jo ir vēl tāda lieta, kura mūsdienīgajā versijā būtu apzīmējama kā brenda lojalitāte.
Tā kā Anglija un futbols ir lauciņš, par kuru es visvairāk zinu, tad pasaciņa mazajiem būs par to. Futbola klubs kā atsevišķa vienība ir pielīdzināms (ļoti mazam***) biznesam. Bet paskatoties, procentuāli cik mazie biznesi "normālās" jomās ir pārdzīvojuši simts gadus un cik futbola klubi, tad pēkšņi izrādās, ka futbola klubi praktiski nemirst. Un pat, ja tie tiek likvidēti, tad parasti vietā parādās fēniksa klubs un bizness turpinās kā parasti. Tas, kāda nepatīkama kluba piesavinātais, sauklis "vairāk nekā klubs" jau darbojas 150 gadus, un tas ir plašā nozīmē viņu kultūras kanons un, ja pasaule neaizies bojā vienā milzīgā kataklizmā, bet degradēsies pamazām, tad drīzāk pirmā izzudīs Coca Cola un tikai pēc tam Stockport County.
*** - pat lielākos klubus kā Manchester United vai Barcelona salīdzināt ar, piemēram, Adidas ir apmēram tas pats, kas mani šahā salīdzināt ar Magnusu Karlsenu