|
[Nov. 29th, 2013|09:42 am] |
no kurienes nāk nauda, tu vaicā?
man, piemēram, viņdien nauda atnāca no papa. viņš esot tīrījis arhīvus un atradis blociņā 10 guldeņus, holandiešu zlotus. – aizbrauc, puik, nākamreiz un samain šitos Amsterdamā pret eirō. es pa rādjō dzirdēju, ka viņi līdz pastardienai mīšot. jā, jā, tā es ar' tūdaliņ skriešu atdot dāvanu no tēva, nevainojami saglabātu banknoti, kas tikai 3 mēnešus jaunāka par mani.
fāčiņš vispār tovakar dzirksteļoja ar atmiņu stāstiem. visām labām lietām trim, atminēšos divus:
39./40. māwcību gads. papu, daudzpieredzējušu 6gadīgu Vecmīlgrāvja pašpuiku aizsūta pirmziemniekos. a tur pilnīgs vājprāts – forša, liela māja ar visādiem tumšiem gaņģiem un gaŗiem, spodŗiem koŗidoooriem – teicama vieta, kur izskrieties un spēlēt kariņus, bet pieaugušie galīg galvas saspieduši - ķer šos ciet aiz ausīm un liek ierindā kā cietumniekus. puikas par šitādu hujņu (un tā IR hujņuhujņa, dārgais draugs, visu hujņu pamats – esmu gatavs par šo viedokli uzņemties papilnu apolitisku atbildību) uztaisa kaŗa sapulci un vienojas par sekojošu protesta formu – rīta krēslas aizsegā uz skolu tiek atdzītas trīs paprāvas cūkas no Ōmes kūtiņas, tām uz sāniem kā sporta mašīnām ar ogli tiek uzvilkti lieli cīpari — 1, 2 & (sic!) 4 — un dzīvnieki tiek izvietoti kambarīšos dažādos ēkas stāvos, tā sakot, edukacionāliem nolūkiem. nacistickajām nodarbībām sākoties, viens ziķeris atsvabina māšeles, un skolā ātri vien izceļas pilnīgs karuselis visas dienas garumā. tiek izsaukta policija, un viss pedagōģiskais pāžu korpuss ar likuma vārdu zobos līdz tumsai meklē cūku numur trīs.
49./50. mācību gads, Mangaļu jūrskola. pasniedzējs Legzdiņš, Roņa komandōrs, stāsta puikām, kā orientēties telpā ar astrōlaba palīdzību, uz tāfeles velkot sarežģītus debesu kruzuļus. vairums knapi spēj pierakstīt teikto un pēc nodarbības vēl gandrīz stunda jāvelta illūstrāciju pārkopēšanai. vienīgais, kas, vēsi svilpojot, pamet klasi līdz ar skolotāju, ir kursants Stiķeris, Mangaļu da Vinčī. viņš, raugi, spēj vienlaicīgi ar vienu roku stenografēt lekciju, bet ar otru – perfekti kopēt pasniedzēja zīmēto. es, šito izdzirdot, atvāzu acis līdz eņģu galiņiem un apstājos ielas vidū — bet, pap, kas ar viņu vēlāk notika? viņš kļuva par ūberkrutu kapteini vai vismaz kontraadmirāli? — nē, jūrskolas un Staļina pēdējā gadā viņu aizsūtīja uz lēģeri. pāris puikas nākuši no nakts voča, pusbadā, un ielīduši noliktavā, aizņemties pāris zivju konservus. uz viņiem uzvelts viss iztrūkums kopš cara laikiem. iepriekš neko skaidri nevar zināt. tāda, lūk, minimāla maksima.
a tu man prasi, no kurienes nauda nāk. nu, davaj, parokam. tikai neiestrēgstam pirmajās dūņās. |
|
|