e-muca - [puksti|draugi|par mani|arhīvs]
proud to be peevish

Saites: VSK | Mēs pret "slikti" | Jociņi | LJ vieta | Komenti | Birkas | SC-Html | Visa Ciba

[Sep. 7th, 2013|03:21 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, , , ]

Ja šodienas, tb, vakardienas atklājumi par NSA darbībām interneta komunikācijas atšifrēšanā ir patiesi, tad, vispirmām kārtām, ir jāizsaka apbrīns par administratīvo ģēniju (vienalga, indivīdu vai organizāciju), kas ir spējis noorganizēt tik apjomīgu interneta kontroli. Un man, naivajam, likās, ka tas ir neiespējami n-to iemeslu dēļ.

Bet citādi, kamēr jebkurš gana saprātīgs cilvēks arī līdz šim zināja, ka viss, ko viņš/a publisko internetā, ir tiešām publisks, tad tagad ir atklājies, ka arī krietna daļa no tā, ko viņš/a ir darījis internetā nepubliski, tas ir, izmantojot šifrēšanu (prasti sakot, to atslēdziņu parlūkprogrammas augšā), patiesībā ir publisks, jo, ja šo privātuma rīku (kā šifrēšana) uzlaušanas līdzekļi atrodas ASV valdības aģentūras rīcībā, tad nav garantiju, ka pie tiem netiks arī citas valstis, privātās organizācijas un noziedznieki know-how pārdošanas/zādzības/reversās inženierijas/paralēlās izstrādes ceļā.

Bet vispār nupat tiešām izskatās, ka internets, kādu to pazina 80.-90.gadu "early adopters", ar tā relatīvo anarhisko dabu, drīz iznīks. Imho par to liecina "uzbrukumi", kas tiek realizēti vairākās frontēs, tajā skaitā indivīdu tiesību aizstāvības (ask.fm skandāls), valstisko aģentu izsekošanas (šis pats) un autortiesību aizsardzības (nu te piemērus nevajag...) jomās.

P.S. Precizējoša piezīme pie otrās rindkopas: šifrēšana/atšifrēšana pašas par sevi ir matemātiskas problēmas, un lielākā daļa moderno šifrēšanas metožu ir matemātiski relatīvi drošas. Savukārt to realizācija konkrētajā vidē (piemēram, interneta pārlūkprogrammu iespējās) jau ir programnodrošinājuma jautājums, un tieši tas paver iespējas "noklausīties", vai nu atrodot ievainojamības, vai sadarbojoties (arī piespiedu kārtā) ar šo programmu ražotājiem, vai kompromitējot pašus standartus, kas ir šo programmu "apakšā", vai sadarbojoties (arī piespiedu kārtā) ar tīkla iekārtu ražotājiem. Un šādos gadījumos 99,99% interneta lietotāju praktiski nav nekādu aizsardzības līdzekļu.
LinkLeave a comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]mako
Date:September 7th, 2013 - 03:24 am
(Link)
Būtiskākais jau tas, ka informācijas apjoms ir tik milzīgs, ka analizēt var tikai statistiski, vai mērķtiecīgi pievēršot uzmanību kādai konkrētai personai ierosinātas lietas ietvaros.
From:[info]divi_g
Date:September 7th, 2013 - 03:39 am
(Link)
Imho tas tieši principā ir sekundāri, pat neskatoties uz to, ka nejauša "nepareizu" atslēgvārdu ievadīšana meklētājā vismaz teorētiski var novest pie nepatikšanām (nesen bija stāsts par pressure cooker gūglēšanu un SWAT vienību, kaut gan tā laikam bija pīle).
Imho svarīgas šeit ir divas lietas: 1kārt, tas, ka šo atšifrēšanas tehnoloģiju noplūde un nonākšana "slikto zēnu" (vienalga, vai tās būtu valdības, vai noziedzīgas organizācijas vai indivīdi) rokās ir eventuāli neizbēgama (un tad tutū Tavas internetbankas drošībai :>); 2kārt, tas, ka šādu atšifrēšanas programmu esamība to pašreizējā masveidīgumā pati par sevi ir gan pretlikumīga, gan neētiska.
[User Picture]
From:[info]artis
Date:September 7th, 2013 - 01:56 pm
(Link)
šī ziņa ir iepriecinoša. jau ir sākusies renesanse neatkarīgā kriptogrāfijas izpētē. tiks uzlaboti standarti, implementācijas utt. mākonim ir zelta maliņa
From:[info]divi_g
Date:September 7th, 2013 - 03:59 pm
(Link)
Jā, tas gan varētu būt tiesa. No otras puses, jārēķinās, ka tā būs daļa no kārtējā cikla.
From:[info]hessin
Date:September 7th, 2013 - 05:08 pm
(Link)
es tik pieticīgi par matemātiku neizteiktos un "relatīvi drošas" teiktu, ka "diezgan drošas", bet diemžēl matemātika ir tikai viens posms visā šifrēšanā, bet pārējos vājos ķēdes posmus NSA arī izmanto (ko pats arī pieraksti).
Ja kaut kas mani izraisa diskomfortu, tad tas ir tas, ka nsa it kā glabājot datus, ko pagaidām neizdodas atšifrēt, lai atšifrētu nākotnē, kad būs pieejama vairāk skaitļošanas jaudas. Pēc desmitiem gadu informācija varētu būt interesanta vēsturniekiem, bet NSA ?!
From:[info]divi_g
Date:September 7th, 2013 - 06:31 pm
(Link)
Tiesa, uzkrāšana arī ir nepatīkams aspekts.
From:[info]hessin
Date:September 9th, 2013 - 01:00 am
(Link)
haha, labi, ka cibas trafiks nav šifrēts, vismaz tam nepievērš pastiprinātu uzmanību.
Bet vispār, ne tikai NSA dēļ, ja man būtu vecāki, kas cibās/draugos/viskaut kur stāstītu par manis audzināšanu, kur nu vēl liktu iekšā internetā fotogrāfijas, es līdz ar pilngadības sasniegšanu vai vēl ātrāk (nezinu kā tur ar likumiem) iesūdzētu vecākus tiesā. Diez .. tādi gadījumi nākotnē būs vai tieši otrādi — visiem tas liksies normāli.
From:[info]divi_g
Date:September 9th, 2013 - 08:57 am
(Link)
Tā gan ir personas datu aizsardzības, nevis NSA, sfēra :)
From:[info]hessin
Date:September 9th, 2013 - 08:13 pm
(Link)
Jā, bet NSA ir kāre veidot visa interneta arhīvu ir blakusparādība, kas omulību nerada. Pašreiz gan liekas, ka katra indivīda portfolio no bērna kājs ir baigais pārspīlējums.. Feisbuks jau arī palīdz, bet man liekas, ka cibā sanāk rakstīt intīmāk un vismaz mani paziņas feisbukā arī saviem bērniem tā neplātās.

hackers counter system