Nepabeigtā dienasgrāmata


13. Jūnijs 2008

(bez virsraksta) @ 13:48

Raimonds Merkšarme, Apollo: "LTV7 skolnieku konkursā «"Eksperiments"» kurā skolnieki sacenšas savās zināšanas un prasmēs izmantot fizikas zināšanas, 2 komandas pēc kārtas uz jautājumu - cik tad dažādu atomu dabā ir, no variantiem apmēram 100, 1000, 10 000 izvēlējās divus pēdējos. Paskaidrojot, cik tas tomēr svarīgi, atgādināšu, ka šis fakts ir pamatu pamats uz kura vispār iespējams tālāk kaut ko mācīt dabaszinātnēs, apmēram tas pats, kas matemātikā reizrēķins. Vēl svarīgāku šo notikumu padara fakts, ka šīs skolas dodas uz konkursu, tātad tomēr izvēlas labākos pārstāvjus. Un tas, ziniet, ir daudz svarīgāk par kūkām."
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]vedjmah
Date: 13. Jūnijs 2008 - 13:53
(Link)
kūkām?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 13. Jūnijs 2008 - 13:55
(Link)
tev šķiet, ka nekas nav svarīgāks par kūkām?
[User Picture Icon]
From:[info]vedjmah
Date: 13. Jūnijs 2008 - 13:58
(Link)
tieši otrādi, es tās nepatērēju. Bez konteksta nav skaidrs, kāpēc kūkas tiek iepītas šai vēstījumā.
From:[info]divi_g
Date: 13. Jūnijs 2008 - 13:58
(Link)
Ko ellē nozīmē cik dažādu atomu dabā ir? 8-0
From:[info]fedrs
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:10
(Link)
Interesanti ir kas cits - ka vienīgais veids kā "praksē izmantot fizikas zināšanas" ir izvēlēties vienu no četrām dotajām atbildēm. :)
From:[info]divi_g
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:22
(Link)
Vispār jau trim atbildēm, bet vārds vietā enivei ;)
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:25
(Link)
"sacenšas savās zināšanas un prasmēs izmantot fizikas zināšanas" - kur tu redzi "praksē"?
From:[info]fedrs
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:36
(Link)
Meklē starp rindām, Raimond! :)
Tas ir erudīcijas jautājums nevis fizikas.
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:46
(Link)
mani nemaz nesauc par Raimi
[User Picture Icon]
From:[info]lidot
Date: 13. Jūnijs 2008 - 15:48
(Link)
zināšanas par to, kā izmantot zināšanas. lol
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:25
(Link)
tieši to arī nozīmē. nu labi, mums zināmo, un tomēr tā ir skolas fizika, bet būtu jāzina, ka ir tāds Mendeļejevs un atomu tabula nenāk piecos sējumos
From:[info]divi_g
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:28
(Link)
'Ot, 'ot, un tad vēl imho "cik dažādu atomu veidu", jo ej nu un apgalvo, ka divi ūdeņraža atomi ir vienādi - vārdu sakot, man kkā liekas, ka tajā rakstā būtu vietā sašust ne tikai par tiem skolēniem, bet arī par jautājuma sacerētājiem ;)
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:30
(Link)
nē, dabā sastopamie atomu veidi gan ir ar kārtu 100, virs 100 jau sākas ļoti nestabili. manuprāt piekasījies pilnīgi nevietā, divi ūdeņraža atomi gan ir vienādi. ja tā nebūtu, diez vai Tu te tik vienkārši sēdētu un cibotu.
From:[info]divi_g
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:35
(Link)
Pret skaitu par iebildumu nav, mana piekasīšanās ir par jautājuma formulējumu.
Domā, tiešām nav ne vienas pazīmes, pēc kurām viena elementa divi konkrēti atomi atšķiras viens no otra?
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:44
(Link)
par ko ir runa vispār? ka skolniekiem drīkst uzdot tikai kontrolētā vidē kontrolētus jautājumus, jo viņi ir a) pārāk stulbi b) pārāk gudri? sabotēt var jebkuru jautājumu, bet ja kādam skolniekam ir iekšā, tad arī lai izplūst stāstos par enerģijas līmeņiem, spiniem, antidaļiņām u.tml. teorētiskām atšķirībām, bet skolas fizikas kursā NAV nekādas atšķirības starp diviem ūdeņraža atomiem. kas tur fakin tik grūts un ko tu īsti aizstāvi? ka viss ir čikiniekā, jo atbildes 1000 un 10000 patiesībā neparāda to, ka vismaz konkrētie uz konkursu atsūtītie skolnieki ir slinki un stulbi?
From:[info]divi_g
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:48
(Link)
Paklau, Tu vispār lasi, ko es Tev rakstu, vai arī esi kā tas čukča, kurš ņe čitaķeļ, ka pisaķeļ? Nu īpaši Tev varu paskaidrot vēlreiz: skolēni dauņi, jautājums stulbs. Tagad saprati, par ko runa vispār, vai vēl kkā mēģināt?
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 15:59
(Link)
labi, pogorjačilsja
[User Picture Icon]
From:[info]cannibalsmith
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:33
(Link)
+1

Uz to jautājumu, ja vien Dienasgrāmata pareizi atreferēja, vispār nav iespējams atbildēt.
From:[info]divi_g
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:37
(Link)
Pareizi, es intereses pēc aizgāju palūrēt, par ko tas raksts ir. Izrādās, tiešām brīvs gara lidojums par kūkām.
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:40
(Link)
pareizi, skolniekiem vispār fizika nav jāmāca, jo tajā nekas nav 100% skaidrs, ir jāmāca tikai ielu likumi
[User Picture Icon]
From:[info]sleep_talking
Date: 13. Jūnijs 2008 - 17:25
(Link)
beidz, šitiem nevis fizika nav iemācīta, bet domat un izprast. saderam uz kūkām, ka vini visi kā viens pareizi atbildētu uz jautājumu "cik elementu ir mendeļejeva tabulā?". un īstenībā tas jau ir vēl daudz skumjāk nekā robi pamatzināšanās.
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 18:39
(Link)
kā gan mēs par šādu jautājumu, kurš ir svarīgāks par kūkām, varētu derēt uz kūkām? :)
nevar īsti zināt, kas viņiem ir iemācīts, neredzot viņu spriedumus. varbūt, ka ir ļoti labi iemācīts 'gudri d*' un izšļūkt cauri visam, un tur arī vajag savā ziņā domāt un izprast, tikai ir nianse.
[User Picture Icon]
From:[info]kemune
Date: 13. Jūnijs 2008 - 14:48
(Link)
mani sajūsmina "2 komandas pēc kārtas"

Nepabeigtā dienasgrāmata