ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2019-10-07 12:26:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Par patriarhālismu un tā efektiem

https://www.tvnet.lv/6795310/kurs-pateica-ka-karalis-ir-kails-un-kas-pec-tam-notika


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2019-10-07 15:21 (saite)
Viņa ļoti izteikti un eksplicīti uzsver vajadzību "noraut avārijas bremzi", kas praktiskos terminos nozīmē masīvu tehnoloģijas, labklājības un ZTP ierobežošanu, kārtējo reizi (un zināmajai publikai tipiskā manierē) flirtējot ar revolūciju kā iedomātu līdzekli tehnisku problēmu risināšanai. Tieši "mēs visi tagad būsim pieticīgi un ierobežosimies" ir viņas risinājumu paketes kodols, pie tam ierobežošanās tiek pieprasīta veidos, kas sniedzas stipri tālāk par personīgo komfortu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-07 15:24 (saite)
Ierobežošanās ideja tiešām ir wrong. Savukārt ``avārijas bremze`` reāli tiešām būtu strauja pāreja uz atomenerģiju + jaunu tās veidu meklējumi. Tb ja viņa saka `` avārijas bremze``, tam ir arī pozitīvs variants, ja viņa saka ``pieticība un ierobežošanās``, tad jāoponē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2019-10-07 15:27 (saite)
Nav iespējama garantēti strauja pāreja uz vispārīgu atomenerģijas lietošanu (gan tehnisku, gan politiski ekonomisku iemeslu dēļ), nemaz nerunājot par jaunu tās veidu meklējumiem. Mēs ar tevi zinām, ka vienīgais, kam zinātnē tiešām var uzstādīt termiņus, ir atskaišu rakstīšana, pārējais ir tik ātrs vai neātrs, cik to nosaka ļoti daudzi un dažādi apstākļi, liela daļa no kuriem nav tiešā pētnieku kontrolē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-07 15:32 (saite)
Nu tad ``avārijas bremze `` šite nozīmētu virkni politisku un finansu lēmumu tādas pārejas palaišanai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2019-10-07 15:41 (saite)
Es piekrītu, ka politiskajos un ekonomiskajos kuluāros vajadzētu stipri vairāk spiešanas uz atomenerģiju kā vienīgo (!) šobrīd perspektīvo tīras un mērogojamas enerģijas avotu. Piemēram, vecais, labais Billijs Geitss to saprot ļoti labi, bet viņš pats jau nav šo lietu darītājs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-07 15:45 (saite)
Tā izskatās. Saule [ visās izpausmēs] izskatās jauki bet dod pārāk mazas jaudas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2019-10-07 15:49 (saite)
Tas, protams, nenozīmē, ka lieljaudas (bet tiešām lieljaudas, kā tas pats novārtā pamestais DESERTEC vai vismaz industriālie kolektori, nevis solārās šosejas) Saules enerģijas spēkstacijas nevar būvēt kā palīglīdzekli (vietās, kur klimats to padara praktisku, nevis kā visiem zināmajos laikos un vietās ar kukurūzas audzēšanu) vai ka cilvēkiem nebūtu jāļauj uz savu personīgo ēku jumtiem klāt bateriju paneļus. Jāsaprot tikai, ka Saules, vēja u.c. enerģija nav, nebūs un reālistiski nevar būt primārais tīras enerģijas avots.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-07 15:52 (saite)
pag ja tās solārās šosejas ir ar pusvadītāju elementiem tad viņi to vien darīs kā mainīs to segumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2019-10-07 15:54 (saite)
The proposed system would require the development of strong, transparent, and self-cleaning glass with the necessary traction and impact-resistance properties at competitive cost.
(Sci. Am. raksts)

Tur jau tā lieta. Šobrīd tas ir arī inženiertehniski nepavelkams, ne tikai ekonomiski nerentabls projekts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2019-10-07 15:56 (saite)
/ the development of strong, transparent, and self-cleaning glass/

Ne tikai tas. Galvenais - pusvadītāji kuri nenosprāgst ar laiku UV starojumā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2019-10-07 15:59 (saite)
Standarta garantija industriālajiem saules paneļiem šobrīd ir 25 gadi, kas nav slikts rādītājs, parasto ceļu segumu ir jāmaina daudz biežāk. Cita lieta, ka šādu solāro šoseju uzturēšana būtu ne tikai dārgāka, bet arī stipri sarežģītāka par parastu šoseju uzturēšanu, jo "segums" vairs nebūtu tikai materiāls, bet samērā komplicēts aparatūras substrāts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2019-10-07 16:43 (saite)
Vēl cita lieta - kas par to maksās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?