ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2015-05-24 19:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
+1
Intervija ar Danielu Denetu ``Rīgas laikā``

Tātad:

- ``Apziņas filozofi``, kuri neņem vērā evidenci, ko dod smadzeniu pētījumi un ko DD par viņiem domā - ček, +1
- apziņa nav kaut kas tāds, kas lēcienveidīgi parādās tikai cilvēkiem, pareizāk runāt par ``apziņas daudzumu, līmeni`` - ček, +1
- ``Brīvā griba``, tajā veidā, kurā šis jēdziens vispār meiko sensu ir kognīcija, spēja domāt, plānot, veidot modeļus (DD jēdziens ``nākotnes modeļi``), rīkoties saskaņā ar plāniem nevis instinktiem - ček, +1, sanāk, ka tā ir racionalitāte. Ja kas, šī iemesla dēļ rudzīša teorijas nav par cilvēkiem.
- Denets saka, ka strikts utilitārisms neļauj dot priekšroku savai ģimenei, -ček, error, šķiet, ka te ir misunderstandings, utilitārismā ir labs pamatojums, kāpēc tuvais loks ir prioritārs, īsumā - aģents ir efektīvs, ja viņam ir mērķis, resursi, dati, sadarbība. Tuvais loks - tā ir sadarbība, ar citiem tādiem pašiem.
- Denets salīdzina situāciju ar reliģijām tagad ar Padomiju XX gs 80 gadu beigās. Izskatījās iespaidīgi, maz kas domāja, ka tūlīt izjuks. - ček, +1 Denets ir pieklājīgs un saka ka, iespējams, dažas reliģijas izdzīvos, es būtu mazāk pieklājīgs un prognozētu, ka neizdzīvos kā būtisks faktors, bet paliks tas ``labais`` jeb ``goodness``, par kuru Denets runā savā esejā ``paldies labajam``, kura tur arī ir izlasāma.

Visbeidzot, nosaukums ``gaišie`` (Brights movement), jā, ir sasodīti labs dežavū uz steroīdiem. Ja vien ir dežavū....


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2015-05-25 08:39 (saite)
Klasiski utilitārisms tiešām nozīmē "pēc iespējas vairāk labuma pēc iespējas lielākam skaitam indivīdu", taču, manuprāt, tas nav pretrunā ar heterogēnu prioritāšu sistēmu. Vēl jo vairāk tas attiecas uz tādu utilitārisma lasījumu, kāds sastopams pie racionālistiem (t.i., vispārināts expected utility maximisation, invariants pret konkrēto utilītfunkciju).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-05-25 08:47 (saite)
// tas nav pretrunā ar heterogēnu prioritāšu sistēmu.//

Jā, šis. + ja es (galvā, tātad, iespējams, neprecīzi) pamodelēju pasākumu, man sanāk, ka heterogēna prioritāšu sistēma dod vispārēju amplifikāciju. Kāpēc? Tāpēc, ka heterogēni ``koncenti`` ģenerē zināšanas un tas dod vajadzīgo "pēc iespējas vairāk labuma pēc iespējas lielākam skaitam indivīdu" Ja kas, šitās lietas neievērošana kāreiz ir moments uz kuru feiloja visādas ``proletariāta diktatūras`` ar sarkanajiem khmeriem kā galējo izpausmi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-05-25 09:03 (saite)
Tas gan ir ļoti lielā mērā atkarīgs no doto neviendabību rakstura un pastāvēšanas mērķa ("koncenti" versus aristokrātu nami versus laupītāju bandas).

Vēl pie tam, lielākā daļa šādu neviendabību dod labumu tikai pašas sev (tas, ka es esmu daļa no kādas mikrogrupas, parasti būs no svara tikai man un citiem šīs mikrogrupas dalībniekiem), kaut arī tas nav arguments par labu forsētai sociālai homogenitātei.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-05-25 09:10 (saite)
OK, jā, aizmirsu pierakstīt konstruktivitāti kā nosacījumu. Corrected.

//parasti būs no svara tikai man un citiem šīs mikrogrupas dalībniekiem//

aha un viņi kļūs efektīvāki. Protams, sk. augstāk - visa pasākuma konstruktivitātes nosacījumu. Jā, draudzīga kristiešu grupa evaņģelizēs intensīvāk tāpat kā draudzīgs kolektīvs laboratorijā veiks pētījumus intensīvāk/ kvalitatīvāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-05-25 09:25 (saite)
Globāla konstruktivitāte ir būtiska (lokāli konstruktīvi, protams, ir arī laupītāji un evaņģēlisti, jo viņi īsteno savus mērķus veidos, kas empīriski ir izrādījušies viņiem pietiekami labi (mana varbūtība tādām alternatīvām hipotēzēm (piem., tam, ka šādās grupās ietilpst gk. indivīdi ar vienādos specifiskos veidos salauztiem decision-making algoritmiem, kā rezultātā viņi visi rīkojas iracionāli un nesavietojami ar VNM aksiomām), ir ievērojami zemāka for the time being), tas tiesa.

Es šeit domāju to, ka no globālas konstruktivitātes skatpunkta lielākā daļa grupu un mikrogrupu ir neitrālas, to eksistence nedod nedz plusus, nedz mīnusus kopējam labumam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-05-25 09:31 (saite)
Neitrālas pēc tiešā grupas darbības rezultāta, jā. Bet - viņas (te gan arī konstruktivitātes nosacījums, piemēram baznīcas var darboties pretēji)stabilizē/ optimizē aģentus, kas viņas sastāda.

Ha, tātad sanāk - ja grupa dod ārā negatīvus rezultātus (banda, baznīca), tad grupa degradē sastādošos aģentus.

Triviāli, bet piefiksējami.

Also domāju, ka grupas, kas pēc rezultāta ir neitrālas (hobijisti visdažādākie) attiecībā pret sastādošajiem aģentiem ir konstruktīvas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-05-25 09:53 (saite)
Negatīvus rezultātus kam? Acīmredzot ne šo grupu dalībniekiem, ja reiz viņi piešķir vērtību dalībai šajās grupās (gadījumi ar aktīvu memētisko inženieriju jeb "izskalotām smadzenēm", kas traucē kaitējumu pamanīt, manuprāt, ir izņēmumi, jo grupa, kas kaitē pati savām interesēm, nevarēs pastāvēt bez pieprasījuma pēc masīva jaunpienācēju pieplūduma (kas tiešām ir novērojams dažādos pašdestruktīvos kultos utt., bet tie atkal ir izņēmumi)).

Te arī parādās vērtība impartial/neranžējošam spriešanas veidam, kā vismaz vienam no izmantotajiem: proti, tas palīdz izvairīties no tādu grupu atbalstīšanas, kas lokāli/to biedriem ir konstruktīvas, bet globāli/apkārtējai sabiedrībai — destruktīvas (dažādas bandas, sektas utt., kur cilvēki bieži iestājas un uzturas tieši piederības dotās stabilizācijas un/vai dažādu personisko mērķu īstenošanas dēļ, ignorējot šīs konkrētās mērķu īstenošanas metodoloģijas iespaidu uz out-group).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-05-25 09:59 (saite)
//Negatīvus rezultātus kam? //

Visiem pārējiem saprātiem, kas dotajā grupā neietilpst + kopējai videi.

//tas palīdz izvairīties no tādu grupu atbalstīšanas, kas lokāli/to biedriem ir konstruktīvas, bet globāli/apkārtējai sabiedrībai — destruktīvas//

Jā, tas ir svarīgi/ nepieciešami. Bet es atrodu, ka tas ietilpst pašā šajā ranžēšanā, proti šādas sistēmas tiek izvērtētas.

Jā, protams, te ir problēma - pamanīt, ka sistēma, kuras sastāvā esi tu pats, patiesībā ir destruktīva, paskatīties no malas uz to, kamā tu esi iekšā. Bet tas atkal ir jautājums pie racionalitātes un ar EA ir paralēli un sinerģiski.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?