Nu man liekas ka bišķi nepamatots uzbrauciens - pulksteņmeistars jau nepelna ar bateriju tirdzniecību, bet ar sniegto pakalpojumu - baterijas nomaiņu. Ja autoservisā par meistara darbu maksā Ls 20/h, tad sanāk ka par 2 Ls meistars velta apmēram 6 minūtes sava laika. Tik apmēram vajag, lai bateriju momainītu. Jāņem vērā arī tas, ka servisā klientu pieplūdums ir vienmērīgāks, pulksteņu meistaram diez vai ir vairāk par pāris klientiem pa dienu - no viņa puses šīs izmaksas ir ļoti pamatotas. Protams pašam nomainīt bateriju būtu lētāk.
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/2695/981) | | From: | str |
| Date: | 2. Jūlijs 2012 - 10:37 |
|---|
| | | (Link) |
|
tieši tā
Protams, es nemēģinu pamatot ka šim pakalpojumam būtu jāmaksā baterijas cena+20 santiki par nomaaiņu. Turklāt, ja lielākā daļa klientu aptvertu ka dārgāka baterija ilgtermiņā ir izdevīgāka, plūsma saruktu vēl vairāk.
Iespējams, tās ir pārdomas par amata izvēli. Ir sfēras, kurās cilvēki sūri mācās un pēc tam velta gadus lai izsistos uz augšu, un beigās pelņas % ir zemāks. Nezinu - konkurence, klientu informētāki par izmaksām. Jo mazāk cilvēku spēj kvalitatīvi atkārtot procesu, jo dārgāk tas izmaksā pircējam - bet baterijas nomaiņa ir pagalam vienkāršs process, salīdzinot ar, piemēram, zoba plombēšanu, kas (rēķinot minūtēs) pircējam izmaksā teju vai lētāk!
Sāc atklāt, ka arī kapitālismā algas vai ienākumu lielums jau nav gluži proporcionāls ieguldītajam darbam/spējām/izglītība ;) Divos vārdos – progresīvais nodoklis.
Piemēro to progresīvo nodokli vispirms sev un ja šķiet, ka vēl pelni par daudz, tad labprātīgo ziedo valstij :) Vai arī maini pats tās baterijas, atver remontdarbnīcu, sēdi veikala stūrī un nečiepsti, ja reiz tāds izdevīgs bizness tas ir.