anarhomo ([info]anarhomo) rakstīja,
@ 2004-03-21 14:42:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
...var jau lasīt velbeku visādu ieganstu dēļ. es ne par, ne pret. man pat visnotaļ pavilka. lasīju vasaras naktīs, sienaugšā gulēdams, un vēl nedēļas divas pēc tam grāmata bija iekšās, draudot tās saēst ne pa jokam. tāds kā francūžu vonnegūts - tikpat melns, bet vēl arī apbruņojies ar tā dēvētās "kritiskās teorijas" intelektuālā pesimisma arsenālu. tomēr atšķirībā no vonnegūta velbeks vienlaikus ir spējis sevī saglabāt aizkustinošu cilvēciskumu.

teju vai mūžību šāda melnuma pakāpes zonās nebija nācies sastapies ar tāda mēroga cilvēkmīlestību. atsevišķās industriāļu noise kompozīcijās, varbūt. kārļa freiberga fašismā, iespējams.

manuprāt, kaut kur romāna viducī vairumam lasītāju nākas meklēt sīkāk argumentētu motivāciju savai tīksmei par grāmatu, un pie reizes tas kalpo par attaisnojošu ieganstu izlasīt velbeku līdz galam. neganti relativizējot, var sacīt, ka manas tīksmes pamatā bija iespēja aplūkot tuvplānā heteroseksuāļa gruzonu par seksa revolūciju, kas grāmatā tiek interpretēta kā grautiņš pret pēdējo autonomijas bastionu, proti, ģimenes institūciju, kas pirms tam vēl esot varējusi kalpot par pēdējo patvēruma vietu, lai paglābtos no atsvešināšanās un visaptverošā kapitālisma diktētajām tirgus attiecībām.

esot homoseksuālistam, šāda seksuālās revolūcijas interpretācija man šķita, ja ne aplama, tad visai pretrunīga. no vienas puses ņemot, tā grasās “piešūt lietu” norisēm, kuru ietvaros noticis manas seksuālās orientācijas leģitimizācijas process. no otras puses skatoties, man būtu grūti noliegt apgalvojumu, ka geju kopiena ir viena no mārketingam vispakļāvīgākajām un savas seksuālās identitātes izpratnē viena no visvieglāk manipulējamajām rietumu sabiedrības grupām.

nevaru spriest par heteroļaužu svinga partijām un brīvā seksa pludmalēm, bet, daudz nedomājot, esmu ar mieru piekrist, ka seksuālā pašizpratne vairumā geju kopienas ir zem porno- un izklaides industrijas tupeles. ļaudis, kas agrāk tikās naksnīgos parkos un nomaļās sabiedriskajās tualetēs, lai slepus nopistos vai savāktu viens otru pie sevis uz ballīti mājās, tagad pelna un šķiras no milzu summām, lai tusētu dārgos klubos, kur paralēli dejām iespējams nolaist sēklu fiktīvas tumsas apņemtos baudu labirintos, cauru gadu krāj naudu, lai pavadītu atvaļinājumus sodomas un gomoras cienīgos geju kūrortos, un valkā ekskluzīvas šmotkas, kas ļauj atpazīt vienam otru jau pa gabalu. mēs mācāmies kopoties no pornofilmām, fanojam par gumijas falliem, ķermeņa kulta vadīti, apmeklējam sporta zāles un caurduramies ar pīrsinga riņķiem, lai atvieglotu baudas procesu, ko sniedz paša vai partnera svelošās sāpes niplos.

pārsvarā saņemot savu seksuālo audzināšanu videokabīnēs, nevis ģimenē, vairumu no mums porno ir padarījis par vizualitātes adiktiem, kas apmierina sevi ar acīm. mēs vērojam viens otru kafejnīcās, uz ielas un sabiedriskajā transportā, iedomās izģērbjoties vai izģērbjot. pat geju pirtīs pieskaršanās nav obligāta - pietiek, ja no bariņa reāli ar seksu nodarbojas tikai divi, pārējie stāv apkārt un skatās. skatās un dračī, nesteidzas beigt un nebeidz.

mūsu acis ir redzētā pārkairinātas. tādēļ baudas meklējumos mēs mēdzam vai nu izraudzīties tumsu, kas iegrožo realitātes spēju apdraudēt mūsu iztēlē mītošos priekšstatus, vai arī mēs meklējam seksā fiziskas sāpes, lai melns būtu gar acīm un visi priekšstati saietu uz īso.

sāpes top par mājupceļu, kas no vizuāli pārsātinātās prāta izvirtības sakās vedam atpakaļ pie sevis kā nulles, kura nezin ko grib, bet dabū ko alkst. sāpes ļauj pabūt viņpus life-style mārketinga iestatījumiem un “izved” alternatīvu smadzeņu skalošanu, dzēšot agrākos ierakstus un atstājot vien konkrēti nedefinētu dziņu milzīgas jautājuma zīmes formā. šāds sekss atstāj tevī milzu tukšumu, kas nav piepildāms ar kultūrindustrijas iepriekšsagatavotajiem priekšstatu pusfabrikātiem un liek meklēt atbildi pašam...


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]anarhomo
2004-03-21 21:54 (saite)
un pārspriedumi par geju kopienu, protams, nevar tikt attiecināti uz visiem. droši vien arī ne uz tiem, kurus tu sakies pazīstam. tomēr jāsaka, ka izņēmuma gadījumi mēdz būt vēl diskutablāki. proti, runa te ir par gejiem, kas pārņem kopdzīves modeļus pēc heteroseksuāļu kodolģimenes parauga. bieži vien viņi šķiet līdzīgi tiem, kas mēģina iestāstīt, ka melnādaina lezbiete invalīdu ratiņos ir tieši tāda pati kā visi pārējie. da ne sūda! viņa ir citādāka. un jautājums par viņas integrāciju pārējo sabiedrībā ir jautājums par šīs sabiedrības spēju saskatīt atšķirīgajā iespēju mainīties arī pašiem. neņemos apgalvot, ka citu citādības trajektorija iezīmē paša patības potenciālās robežas. tomēr gribās apgalvot, ka, pieņemot klasisko monogāmās laulības modeli, geji atsakās ne tikai no iespējas uzdot virkni būtisku jautājumu par savu seksuālo identitāti, bet arī liedz heteroseksuāļiem iespēju reflektēt par kopdzīves alternatīvo modeļu iespējamību. ui, nezinu. mosh sviestu nesu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]skuka
2004-03-21 22:00 (saite)
Nē, nē, un es labprāt par šito parunātu, ja neietu gulēt, jo šovakar esmu aplaimota ar vienkārši izcilu slimības + dabisko fizioloģisko norišu komplektu. Citreiz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]anarhomo
2004-03-21 22:03 (saite)
dusi saldi, sapņo jauki. rīts gudrāks par vakaru, etc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?