Paldies par laba vēlējumiem. Uzskatiet tos par bumerangiem. - [entries|archive|friends|userinfo]
aborigens

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Oct. 22nd, 2025|12:19 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Kā pareizi atzīmēja N., mēs visi esam pārstājuši runāt par taisnīgu karu.
LinkLeave a comment

Comments:
From:(Anonymous)
Date:October 22nd, 2025 - 01:38 am
(Link)
Kas ir loģiski un godīgi, ņemot vērā, ka nav neitrālas, pārnacionālas instances, kurai būtu pilnvara izlemt, kurš karš ir taisns, bet kurš ne.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 09:12 am
(Link)
Instance būtu štrunts, mēs paši to neprotam.
From:(Anonymous)
Date:October 22nd, 2025 - 08:26 pm
(Link)
Karš ir publiska lieta; ko mēs par to privāti spriežam, protam un vērtējam, nav no svara.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 10:38 pm
(Link)
Tev nav, man ir
From:(Anonymous)
Date:October 24th, 2025 - 11:28 pm
(Link)
Tev ir grūti privāti (un induktīvi publiski) saprast, kas jādara, kad tev uzbrūk?
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 24th, 2025 - 11:54 pm
(Link)
nē, par to man ir diezgan skaidrs. sarežģītāk ir domāt par taisnīgu karu
From:(Anonymous)
Date:October 26th, 2025 - 01:45 am
(Link)
Domāt par taisnīgu karu ir tieši tāpat kā domāt par neizprovocētu uzbrukumu sev pašam.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:October 22nd, 2025 - 09:57 am
(Link)
Taisnīga kara nav, karš jebkurā no izpausmēm briedina naidu un šausmas veicinot atriebību. Un tas jau nebeidzams serpentīns.
Ļaunums nevar būt taisnīgs pēc definīcijas.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 11:58 am
(Link)
Vai padošanās bez cīņas ir taisnīga?
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:October 22nd, 2025 - 12:01 pm
(Link)
Nē, bet tas nenozīmē ka cīņa ir taisnīga. Jo kā likums, tā nodara sāpes arī cīņā neiesaistītajiem.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 12:04 pm
(Link)
Piekrītu. Un domāju tieši tāpēc arī esam pārstājuši runāt par taisnīgu karu. Sekas tam gan nav viennozīmīgas. Varbūt pat postošas
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 12:07 pm
(Link)
Jo kas sanāk. Ir netaisnīgi uzbrukt, ir netaisnīgi pretuzbrukt ir netaisnīgi padoties.
From:(Anonymous)
Date:October 22nd, 2025 - 08:27 pm
(Link)
Kāpēc ir netaisnīgi pretuzbrukt?
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 10:40 pm
(Link)
Skat. vilibalža atbildi augstāk
From:(Anonymous)
Date:October 24th, 2025 - 11:29 pm
(Link)
Tā atbilde ir muļķības, jo vai nu ir cīņā līdziesaistītie, vai arī nav. Pasīvie noraudzītāji un vienaldzīgie jau arī piedalās netaisnīgā uzbrukumā.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 24th, 2025 - 11:56 pm
(Link)
respektīvi tu nepiekrīti, ka karā pastāv arī civiliedzīvotāji?
From:(Anonymous)
Date:October 26th, 2025 - 01:47 am
(Link)
Kopš pastāv tāda lieta kā modernā masu demokrātiskā parlamentārā valsts un kopš, vismaz valstslietu teorijā, pastāv uzstādījums par pilnīgu pārklāšanos starp politisko varu un tautu kā varas galvenajiem īstenotājiem - nē.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:October 22nd, 2025 - 12:44 pm
(Link)
Tāpat kā karš 😢
From:[info]fedrs
Date:October 23rd, 2025 - 08:04 am
(Link)
Protams! Būtu nesalīdzināmi jaukāk, ja upuris ietītos baltāpalagā un nepretodamies gaidītu, kad varmāka to piebeigs, un netraucētu mums skatīties Mīlas viesuli un štopēt kotletes.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:October 23rd, 2025 - 09:41 am
(Link)
Bet varbūt būtu jēdzīgāk beidzot izaugt līdzt apjēgai, ka varmākam jau a priori būtu skaidrs, ka agresija ir nepieņemams komunikācijas veids.
Man prieks, ka tava pasaule iekļaujas kotlešu un Mīlas viesuļa fetišā.
From:[info]fedrs
Date:October 23rd, 2025 - 10:25 am
(Link)
Man ir jāizaug, lai krievi beigtu slaktēt kaimiņus?
Neko neteišu. Klusēšu, un pie sevis domāšu visādas sliktas domas par galvā izmīlētiem sludinātājiem.
From:(Anonymous)
Date:October 24th, 2025 - 11:33 pm
(Link)
Telepātiski preventīvi sūtīsi miera, laimes un saticības viļņus potenciālajam varmākam? Attopies, tu dzīvo pasaulē, kur tepat blakus ļaudīm ir pilnīgi skaidrs, kad ir varmāka, kas ir draugi, un kas ir taisnīgs karš un atbilstoša reakcija. Ukraiņi savās atbildēs ir salīdzinoši maigi, jo viņiem vajag spēlēt priekšzīmīgos skolas zēniem tādiem Rietumu geju cilvēktiesību mīkstmiešiem kā TU. Jā, TU, TU personīgi esi vainīgs/-a pie tā, ka ukraiņi taisnīgā karā ir spiesti ierobežot savu tuvāko aizsardzības paņēmienus, lai TEV, jā, TEV, MĪKSTMIESIM naktī ir mierīga sirsniņa, lai ārzemēs tie sliktie karojošie agresīvie onkuļi pārlieku nenodarītu viens otram, un, pats galvenais, TAVAI ērtības ieaugušajai pakaļai pārlieku pāri.
[User Picture]
From:[info]nova
Date:October 22nd, 2025 - 01:34 pm
(Link)
jebkurš karš ir taisnīgs un netaisnīgs vienlaicīgi. lai ieraudzītu, ka tāds jēdziens kā taisnīgums ir ārkārtīgi relatīvs un faktiski neeksistē, ir jāatkāpjas krietni tālāk par mūsu šaurajām uztveres robežām un viedokļiem, kuri sagrābstīti no visurienes, sākot ar vecākiem un beidzot ar vidi un kultūru.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 02:16 pm
(Link)
To ka taisnīgums ir relatīvs un neeksistē man tieši liekas, ka ieraudzīt ir visvieglāk, to pieprasa Rietumu kultūra un māca kā kritisko domāšanu. Bet pirmajam teikumam piekrītu, ka var būt taisnīgs un netaisnīgs karš vienlaicīgi.
[User Picture]
From:[info]black_robin
Date:October 22nd, 2025 - 02:26 pm
(Link)
+
[User Picture]
From:[info]kochka
Date:October 22nd, 2025 - 08:26 pm
(Link)
Bet bez šīs taisnīguma izjūtas okupētās valstis nemaz nevarētu izdzīvot un pastāvēt. Par to trāpīgi raksta Oksana Zabužko. Karš ir sāpīgs, bet domāju, ka ir taisnīgi sevi aizstāvēt. Lai gan tāds noskaņojums bija 2022/2023. gadā, tagad varbūt paši ukraiņi (nu vismaz daļa) ir sākuši šaubīties, cik vērts viss šis ir.
From:(Anonymous)
Date:October 22nd, 2025 - 10:16 pm
(Link)
Datus studijā, citādi izklausās pēc paszīvojušas sievietes vaimanāšanas.
[User Picture]
From:[info]kochka
Date:October 23rd, 2025 - 11:24 am
(Link)
Kurus datus? Par ukraiņiem? Ir sabiedriskās aptaujas pieejamas, var ieguglēt vai atrast MI. Bet nu es neteicu, ka tas ir pilnībā drošticams avots. Nezinu, kāpēc nolasījās, kā vaimanāšana, vnk uzrakstīju, ka ir taisnīgi sevi aizstāvēt.
[User Picture]
From:[info]kochka
Date:October 23rd, 2025 - 11:33 am
(Link)
Nebija galvenā doma manā komentārā, bet lai būtu skaidrības labad, jo neteicu, ka ukraiņi ir nolaiduši rokas, bet ir pieaudzis to skaits, kas gribētu mieru un pieņemt dažas Krievijas prasības par anektēto teritoriju atstāšanu Krievijai.

A recent poll shows that 39% of respondents would accept a U.S.-backed plan in which Russia keeps control of occupied territories, Crimea is officially recognized as Russian, and all sanctions are lifted. This marks a 10-point increase since May, though many view the plan as difficult to accept.

https://kyivindependent.com/over-70-of-ukrainians-reject-russian-peace-plan-support-for-us-proposal-remains-divisive-poll-shows/
From:(Anonymous)
Date:October 24th, 2025 - 11:35 pm
(Link)
Linkotajiem datiem gan nav nekāda sakara ar tavu augstāk skaidri uzrakstīto muļķīgo piebildi - vaimanājoša sievišķa spekulāciju - vai gadījumā vidusmēra ukraiņi sev tagad neuzdod jautājumu par to, "vai maz bija vērts".
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:October 22nd, 2025 - 08:05 pm
(Link)
Precīzī tā. Mūsu partizāņi brīvības cīnītāji/ viņu teroristi bandīti. ``mūsu`` un ``viņu`` var mainīt vietām, summa nemainās.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 08:21 pm
(Link)
Protams, ka atrodoties vienā no karojošajām pusēm redzējums strauji sašaurinās un ieslēdzas izdzīvošana, es pat teiktu, ka tad pat gribot nav vairs laika iedziļināties. Bet tas nekādā veidā nepierāda vispārīgu taisnīguma relativitāti.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:October 22nd, 2025 - 08:28 pm
(Link)
Tad jāmēģina tikt skaidrībā kas tas taisnīgums vispār ir, kā vbiņš definējas?

Ejam uz wiki:

//Taisnīgums ir morālās pareizības jēdziens, kas balstās uz ētiku, racionalitāti, likumu, dabas likumiem, reliģiju, taisnības tiesībām un godīgumu. Juridiski taisnīgums ir strīdu risināšanas princips un tiesiskais attiecību stāvoklis.//

kā redzams formulējums ir šaaaaausmīgi izplūdis un ietver sevī virkni jēdzienu katrs no kuriem ir sarežģīti definējams.

Un tad ir vairākas taisnīguma teorijas

https://web.archive.org/web/20200130234045/https://www.iep.utm.edu/justwest/

un šite mēs lasam ka taisnīgs ir tāds kurš rīkojas morāli pareizi.

//The Oxford English Dictionary defines the “just” person as one who typically “does what is morally right” and is disposed to “giving everyone his or her due,” offering the word “fair” as a synonym.//

un tad mums atkal ir jautājums kas ir morāli pareizi, jo ir dažādas morāles sistēmas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:October 22nd, 2025 - 08:40 pm
(Link)
Līdz ar to atgriežoties pie tēmas - taisnīgs karš varētu būt karš pret tādiem kuri ir objektīvi slikti un kuri apdraud visus.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:October 23rd, 2025 - 09:44 am
(Link)
Lūk! Un sadosim tiem otriem pēc iespējas sāpīgāk, jo "mūsu" taisnīgums to pieprasa... un tiek palaists sāpju, agresijas utt. serpentīns, kuram nav risinājuma.
From:(Anonymous)
Date:October 24th, 2025 - 11:37 pm
(Link)
Atceries šo dumjo komentu nākamo reizi, kad āds krievs vai uzbeks pie Āgenskalna tirgus vakarā ar nazi piedraud tev atdot maku. Pieļauju, ka šī "pasaules skatīšana caur uzbrucēja-varmākas prizmu" tevi tajā brīdī ļoti nomierinās. Virs zemes taisnības nava, dūrē tik spēks! Tev tagad nav dūres, līdz ar to tavi komenti ir bez patiesības svara.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:October 25th, 2025 - 02:29 pm
(Link)
Ja to izdara apdzēries/ apnarkojies latvietis, tad problēma ir tieši tāda pati.
From:(Anonymous)
Date:October 26th, 2025 - 01:49 am
(Link)
Ko tu ar šo komentu gribēju pateikt, lielsmadzeni? Nu un? Princips paliek spēkā (tas gan nemaina faktu, ka tīri statistiski un socioloģiski ir daudz lielāka iespējamība dabūt pa galvu no krieva vai nigera nekā no latvieša vai norvēģa).
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:October 26th, 2025 - 01:54 am
(Link)
agresīvu uzbrukumu es sagaidītu no mazizglītota alkoholiska/ apdulluša kontingenta neatkarīgi no etniskās/ nacionālās piederības. Tupi pāķi ir tupi pāķi, neatkarīgi no valodas/ ādas krāsas.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:October 22nd, 2025 - 05:56 pm
(Link)
Visus mūsdienu karus provocē un organizē elitāri ietekmīgi psihopāti, kuriem cilvēks ir zemāks par lopu, spēļu kauliņš. Šādi kari it netaisnīgi pēc noklusējuma un citu mums nav.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:October 22nd, 2025 - 06:27 pm
(Link)
Un pirms mūsdienu kari? Tur bija citādi?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:October 22nd, 2025 - 07:09 pm
(Link)
Tādi var būt tikai mazu cilšu ietvaros, kur cilvēku bija tik maz, ka tie viens otru pazina pēc vārdiem un bija kopēju interešu vadīti, tāpēc varēja teikt, ka tik tiešām, "tauta karo pret tautu". Sākot ar jebkuru civilizācijas formu, kari ir bijuši poltisks instruments varturu rokās, nevis kolektīvās apziņas izpausme. Mēs esam tikuši dzīti kā zvēri skriet un kaut pilnīgi svešus cilvēkus, pret kuriem mums nav nekāda naida, jo tā mums pavēlēja vai piespieda ar nāves draudiem no savējo puses.

Es pateikšu kas ir taisnīgs karš. Tas ir mūsu, ierindas cilvēku karš pre (ne)cilvēkiem, kas kontrolē pašreizējo sistēmu. Tādus es personīgi žņaugtu nost ar savām rokām un justos morāli labs. Bet tādu karu nemēdz būt. Tautas nesaceļas un nenomet tirānus no saviem pleciem, lai ieviestu tautvaldību. Tādu fenomenu mūsu miglaini dokumentētajā vēsturē nav bijis.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:October 22nd, 2025 - 08:03 pm
(Link)
Okej nu tātad mēs Gnidrologa vadībā esam sacēlušies un nometuši tos tirānus. Ļoti labi. Kas notiek tālāk? Kā tā tautvaldība strādā?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:October 22nd, 2025 - 09:21 pm
(Link)
"Mēs" nesanāk, jo tu un tavējie tiek norakti jau sagatavošanās darbības laikā. Nomainīt parazītsistēmu/matricu uz elementāru valsti, kas kalpo tajā dzīvojošai tautai nav nekāda raķešu zinātne. Hitlers to ļoti labi nodemonstrēja ātrajā Vācijas atdzimšanā no pelniem un žīdu važām.

Līdz ko tu pasaki "nē" žīdam, tā tu vari atkal pats kontrolēt savu valsti. Va vellos! Tikai pasakot "nē" žīdam, tu vari gaidīt, ka viņš uzsāks genocīdus un pasaules karus kā atriebību par nepakļaušanos.