pajautaa

dzelži

« previous entry | next entry »
Mar. 30., 2011 | 10:33 am
posted by: _re_ in pajautaa

Šobrīd darba vajadzībām lieotju datoru ar sekojošiem parametriem:

INTEL CORE I5-750 2.66G 8M LGA1156 BOX
ASUS S1156 H55 VGA DDR3 SPDIF HDMI UTAX
2GB JetRAM DDR3 1333 DIMM CL9/ 240pin/ 128Mx8
2GB JetRAM DDR3 1333 DIMM CL9/ 240pin/ 128Mx8
SAMSUNG HD502HJ 3.5 500GB/ 7200rpm/ 16mb/ SATA II
CLUB 3D HD 5450 512MB DDR2 VGA+DVI+HDMI
LG DVDRW 22X SATA BLACK BULK
FORTRON PSU ATX 400W 12CM/ATX-400PNF

Ikdienā strādāju ar grafisko programmu, kurā laiku pa laikam zīmēju arī apjomīgus 3D objektus. Problēma ir brīdī, kad objekts jārenderē. Pie kvaltitatīviem uzstādījumiem bilde mēdz zīmēties pat vairāk nekā stundu. Task menedžeris uzrāda, ka problēma ar CPU usage, proti, 100%. Atmiņa daudzmaz ok, turas uz 44%.

Jautājums - pērkot jaunu datoru, kurus parametrus mainīt, lai uzlabotos situācija?

Pašlaik OS ir win7 32bit. Domāju ņemt 64bitu, lai RAMu var izmantot vairāk. Un te otrs jautājums - cik lielāku RAMu ir vērts pirkt? 8GB?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {22}

Princese Zeltīte

from: [info]elina
date: Mar. 30., 2011 - 10:53 am
#

mēs te nesen renderējām brūtgānam 3d zīmēto istabu tieši visu nakti :D

Atbildēt | Diskusija


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 30., 2011 - 10:54 am
#

burvīgs darba ražīgums, vai ne :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Princese Zeltīte

from: [info]elina
date: Mar. 30., 2011 - 10:57 am
#

riktīgi :D

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]ad_nocendum
date: Mar. 30., 2011 - 10:56 am
#

Ja reiz atmiņas patēriņšturas uz 44%, tad problēma ir citur?

Ja tas ir HW renderings, varbūt ir vērts padomāt par jaudīgāku(-kām) video karti(-ēm)?

Atbildēt


zverj

from: [info]zverj
date: Mar. 30., 2011 - 11:08 am
#

Nu ja procis ir vājā vieta, nopērc i7 quadu. Mātesplate jau droši vien uzturēs.
Pēc price/performance - 8gb

Atbildēt | Diskusija


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Apr. 1., 2011 - 12:05 am
#

paldies! noskatīts i7 quads :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Mar. 30., 2011 - 11:09 am
#

nu bet labrīt, kādam tad vēl CPU izmantojumam jābūt, ja ne 100%? renderēšana nozīmē nenormāli daudz aprēķinu, un to visu veic procesors. kaut kādu daļu no aprēķiniem sistēma vēl var uzticēt videokartei.

Atbildēt | Diskusija


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 30., 2011 - 11:18 am
#

es nesaku, ka jābūt mazākam. ar uzrādītajiem cipariem arī secinu, ka problēma tieši CPU nespējā ātrāk veikt renderēšanu. jautājums par to, kādu labāku procesoru izvēlēties, jo man to nosaukumi un apzīmējumi neko daudz neizsaka.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Mar. 30., 2011 - 11:25 am
#

neko būtiski ātrāku nesakombinēsi. vienīgais ceļš ir daudzkodolu procesori, bet tiem cena attiecīgi pieaug. tieši tāpēc nopietnos gadījumos neķēpājas ar vienu datoru, bet uztic renderēšanu veselai fermai.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Mar. 30., 2011 - 11:27 am
#

hm, tev jau ir 4 kodolu procesors. tad vispār neceri neko daudz ātrāk dabūt. ieguldīsi daudz naudas, un rezultātā renderings neilgs vairs stundu, bet 45 minūtes. yay.

Atbildēt | Iepriekšējais


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Mar. 30., 2011 - 11:12 am
#

Renderings nikni izmanto kāreiz procesora jaudas. Atmiņu, lai arī, jo vairāk jo labāk (ja ir 64bit sistēma), tas tomēr nav tik būtiski un viņai nav obligāti jābūt superātrai.

Papildus, renderings pārsvarā izmanto CPU nevis GPU, līdz ar to arī videokartes kvalitāti nav īpaši jāskatās, vērtējot no renderinga viedokļa.

kuru procesoru izvēlēties, var mēģināt skatīties uz tieši attiecīgo tomshardware grafiku, tur labi redzams, ka ne vienmēr produktivitātes lēciens ir pietiekami liels ar dārgākam procim.

Atbildēt | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Mar. 30., 2011 - 11:19 am
#

vēreiz - nesaprati. CPU noslodze būs 100% VIENMĒR, pilnīgi neatkarīgi, cik lielu procesoru tur iebāzīsi

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 30., 2011 - 11:26 am
#

es saprotu. mans mērķis nav noslodze 56%, piemēram. es tikai gribu, lai renderē ātrāk. un to var paveikt jaudīgāks process, vai ne?

par CPU un atmiņas cipariem rakstīju tādēļ, ka kāu laiku ieprieks viss vilkās tieši atmiņas vietas trūkuma dēļ. tad to pieriktēju, tagad runa par procesora jaudu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Mar. 30., 2011 - 11:29 am
#

ja atmiņas pietrūkst, tad tās izmantojums ir tuvu 100% un kā likums CPU tieši tad NAV 100%, jo sistēmai kāds laiks jāpavada, rakājoties pa disku. tas nu noteikti nav labs stāvoklis un ļoti labi, ka salaboji atmiņu. tagadējā konfigurācija manuprāt šķiet diezgan optimāla, un neko daudz vairāk neizspiedīsi. vari pāriet uz 64bit un 8Gb, tas ļaus nākotnē kaut ko lielāku cilāt, bet uz īpašu ātrdarbību neceri, vienkārši jāsaprot, ka tās lietas aizņem ilgu laiku. un stunda - tas vēl ir smieklīgi. pirms 5 gadiem tādus uzdevumus renderēja dienām ilgi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 30., 2011 - 11:36 am
#

jā, zinu par 5 gadu vēsturi. vakarā uzlikām un no rīta saņēmām rezultātu.
un esošais renderējamais apjoms ir kas neiedomajams salīdzinot ar ta laika objektiem.
tas gan neliedz tiekties pēc vēl labākiem rezultātiem, vai ne :)

bet tik nopietns gadījums, lai izmanotu fermas, šis tomēr nav.

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Mar. 30., 2011 - 11:19 am
#

tfu, tas bija pie cita komentāra

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Mar. 30., 2011 - 11:23 am
#

par atmiņas ātrumu gan nepiekritīšu - CPU veic nežēlīgi daudz aprēķinu, bet tie visi notiek atmiņā, respektīvi, nolasām no vienas vietas, sarēķinām un ierakstām atpakaļ, un atmiņas kopne ir diezgan noslogota

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Mar. 30., 2011 - 11:29 am
#

cik sapratu no tā paša tom's hardware, kur viņi apskata kāreiz rendering farm buildošanu, renderējot tie aprēķinu veidi sanāk tādi, ka viņuprāt ātrāka atmiņa neatmaksājas:

We are, of course, discussing using DDR2 memory because in this type of system configuration, there is no real advantage to using DDR3 memory, and the price difference increases the cost of your nodes without a significant performance benefit.

man domāt, tas liecina, ka lielākā daļa operatīvo aprēķinu tomēr notiek procesora kešā un RAMs tiek izmantots tikai buffera padošanai uz proci un atpakaļ.

Atbildēt | Iepriekšējais


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 30., 2011 - 11:32 am
#

liels paldies par grafiku.

jā, par esošās videokartes darbību sūdzību nav.
ar atmiņu bija problēmas, bet mainot uzstādījumus, kas ļāva programmam izmantot 3gb no esošajiem 4gb, tas daudz maz atrisinājās. tad minētie 8gb pie 64bitiem ir pieņemami, ja?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]redrum
date: Mar. 30., 2011 - 11:38 pm
#

tev jau uz 32bitiem 4gb nav pilni. tikai uz 64 buus pilni. darbojos ar video un renders ir normāla dzīves sastāvdaļa. normālas (vismaz iekš video) ļauj apskatīt gatavo jau bez rendera, protams, smagākās lietas lēnāk ielādējas n' stuff. Renderu parasti veic, kad rezultāts -+ sasniegts un gribas pārliecināties par to. Pieņemu, ka taviem softiem vajadzētu būt tādām pašām fīčām. Nav jau pēc katras izmaiņas jārenderē. Un pie lieliem projektiem 1h renders ir ok.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


putnu novērotājs

from: [info]_re_
date: Mar. 31., 2011 - 09:58 pm
#

zinu, ka nav pilni. uzstādījumos uzliku, lai izmanto vismaz 3gigas. bet ja tiek pirkts jauns dators un uz 64 bitiem, tad taču vērts izmantot iespējas, ko tas varētu dot. protams, ka es katru izmaiņu nerenderēju pusotru stundu, hh.
bet nekādu reālu ieteikumu par to, kas varētu būt labāks procesors par samērojamu cenu, nedevi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]redrum
date: Apr. 1., 2011 - 12:01 am
#

nu no i7 pameklē kas lētāks, bet nu i5 jau ir diezgan kruti. es visus savus hd sviestus rēķinu un zbis, ok, stundas paiet, bet eniivei, liels darbs prasa ilgu laiku.

Atbildēt | Iepriekšējais