pajautaa

nakts ziemā

« previous entry | next entry »
Feb. 3., 2010 | 09:22 am
posted by: arkls in pajautaa

Ir vēlme pārnakšot pašuzceltā iglu. iglu k.kad ir celts, taču domāju par visu pārējo - nenosalšanu divu dienu garumā dziļajā sniegā un aukstumā. jautājums/lūgums pēc praktikantu/zinātāju ierosinājumiem, ko nevajadzētu aizmirst paņemt līdz vai arī:

* ko darīt ar grīdu, lai neatsalst muguras?
* guļammaisi vai segas?
* u.c.

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {28}

Nepabeigtā dienasgrāmata

from: [info]dienasgramata
date: Feb. 3., 2010 - 09:27 am
#

galvenais, daudz šņābja

Atbildēt | Diskusija


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 09:28 am
#

par grādiem jau jā, kā backups :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nepabeigtā dienasgrāmata

from: [info]dienasgramata
date: Feb. 3., 2010 - 09:29 am
#

nē, tas bija joks! alkohols rada tikai subjektību siltuma sajūtu, patiesībā tas paātrina ķermeņa atdzišanu, jo paplašina asinsvadus

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 09:39 am
#

kei!

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]sewolawen
date: Feb. 3., 2010 - 09:30 am
#

Samet egļu zarus apakšā un velc silto veļu pa nakti. Lai gan nezinu neko daudz par iglām. Esmu ar pliku guļammaisu gulējis pie -17 un nekāda vaina. Galvenais pirms gulētiešanas daudz silta iedzert, bet nepārspīlēt ar alkoholu. Un arī daudz salda, n stuff.

Atbildēt | Diskusija


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 09:38 am
#

par zariem uz stuff iedomaajos, ka buutu riktiigi labais, tik nez, kaa mezjaa sniegaa buus ar tiem..

kapeec daudz salda?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nepabeigtā dienasgrāmata

from: [info]dienasgramata
date: Feb. 3., 2010 - 09:40 am
#

nāve ir salda!

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]sewolawen
date: Feb. 3., 2010 - 09:47 am
#

Glikoze - enerģija - siltums.
Vispār par tiem zariem visādi partizāni runā. Es ar parasto paklājiņu apakšā iztieku. Galu galā, ja paliek auksti mugurai, var apgulties uz vēdera. Tur vairāk asiņu, mazāk mugurkaula un nieru, ko apsaldēt.
Jā, viens hints - ja guli guļammaisā, kājas vēlams turēt nedaudz virs galvas, lai siltais gaiss neiet ārā pa elpas atveri. Un visādam gadījumam var paķert plēvi, piemēram lielo drazu maisu, lai nodrošinātos pret mitrumu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]sewolawen
date: Feb. 3., 2010 - 09:51 am
#

Patiesībā lielāko daļu šo savu ieteikumu es pats neņemu vērā - vienkārši ielienu guļammaisā un pofigs par visādiem zariem, kāju augstumu, iglām, n stuff. Bet tas esmu es

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 09:55 am
#

nū, braukšu kopā ar meiteni + pats ar tāds caurbira :))

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]sewolawen
date: Feb. 3., 2010 - 10:04 am
#

Tad jau vienu divvietīgo maisu un pohuj cunamī.
Ā, vēl viens - neguli zābakos, bet uzvelc zeķes. Zābakus liec maisā, lai no rīta nesasalst.
Un neej gulēt sasvīdušās, slapjās drēbēs. Turpat salā novelcies pliks, ļauj mitrumam piesalt, noskrubini sasalušo miklumu un velc sausu.

Atbildēt | Iepriekšējais


Antuanete

from: [info]antuanete
date: Feb. 3., 2010 - 02:14 pm
#

Tad noteikti jāvelk kopā guļammaisi, divatā ir krietni siltāk. Lielās virsdrēbes nekādā gadījumā nevilkt mugurā - tās jāsabaksta guļammaisā sev blakus vai jāsedz virsū/apakšā. Pašiem mugurā vēlama termoveļa vai whatever kas no vilnas vai sintētikas, galvenais, lai nav kokvilna, kas īsti nesilda. Vilnas zeķes, protams, bet tas jau pats par sevi. Galvā kaut kādu cepurīti, jo no galvas siltums ļoti ātri iet prom.
Ir ļoti svarīgi paklāt pietiekami daudz apakšā, lai ķermeņa siltums nekausē sniegu vai, ja guļ uz zemes, nesaskaras ar to. Optimāls komplekts - apakšā zari, tiem virsū folijas paklājiņš (ar foliju _uz augšu_), pašpiepūtošais vai parastais biezais paklājiņš.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 02:23 pm
#

jā, uzreiz kopā!!

Atbildēt | Iepriekšējais


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 09:51 am
#

jā, par to plēvi bij doma, ka varētu apakšā..

Atbildēt | Iepriekšējais


newerwinter

from: [info]newerwinter
date: Feb. 3., 2010 - 09:30 am
#

Pie mums sniegs nepareizs! Bet iglā un labi siltā guļammaisā ar termopaklājiņu būs labi.

Atbildēt | Diskusija


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 09:39 am
#

pieljauju, ka iebliiveejies apaksheejais sniegs buus deriigs. cerams!

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Feb. 3., 2010 - 11:47 am
#

kas nepareizs? viss kārtībā. arī no pūdera mīnusos var taisīt iglu: http://www.sentex.net/~mwandel/winter/igloo.html

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]atis
date: Feb. 3., 2010 - 09:44 am
#

Iglu iekšā ir tikai daži grādi zem nulles, neatkarīgi no āra temperatūras, protams, ja sienās nav caurumi un tām ir normāls biezums. protams, īstā kondīcija tiks panākta tikai pēc dažām dienām, jo izelpotais kondensāts uz sienām sasalst un visas šķirbas tiek šādi aiztaisītas.

ieejas caurumam jābūt max. mazam un to var aizklāt ar paklājiņu. Uz grīdas pietiks ar paklājiņu vai diviem (ziemā jau labāk pašpiepūšamo, kas labāk izolē), var teiksim egļu zarus un tiem virsū paklājiņu. Vajadzētu guļvietām būt mazliet paaugstinātām no sniega grīdas, jo veidosies kondensāts un tad lai tas aiztek prom.

Guļammaisi, protams, labāk. Tādi, kas ziemas gulēšanai paredzēti, jo, ja nav 100% pārbaudīta celtniecības tehnika, var gadīties nakšņot nelielā brāķī, kurš nevis uztur siltumu, bet iekšā ir tāda pati temperatūra kā ārā. Nu var jau segas, bet tikai tad, ja 1 nakts paredzēta, jo šausmīgi sasūksies mitrumu. Bet segas ir grūti pārnēsāt.

un nekādā gadījumā iekšā nekurināt gāzes degļus :) var ar tvana gāzi labi aizmigt, it kā jau zināms, bet ASV kādi 5-10 cilvēki, nakšņojot teltīs, pašu celtās būdās ziemā, šādi katru gadu aizmieg uz visiem laikiem.

Atbildēt | Diskusija


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 09:50 am
#

paldies par tipiem, izklausās pro!

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Feb. 3., 2010 - 11:48 am
#

ja gāze sadeg pilnībā, CO taču nerodas? tas, protams, teorijā, bet kā ir praksē? gāzes deglim taču vajadzētu kvalitatīvi sadedzināt gāzi?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]atis
date: Feb. 3., 2010 - 12:07 pm
#

Lai sadegtu pilnībā (un izveidotos oglekļa dioksīds, nevis ļaunais monoksīds) vajag 2 lietas - karstu un stabilu liesmu un pietiekošu daudzumu skābekļa.

Pārvietojamie gāzes degļi parasti nav diez ko kvalitatīvi, ne vienmēr iztīrīti, liesma mazliet raustās (jo dzeltenāka, jo sūdīgāka), kas nedod stabilu un karstu liesmu. Turklāt aukstumā teltis/iglu nevis visu laiku ventilē, lai būtu laba skābekļa pieplūde degšanai, bet gan aiztaisa visas spraugas, lai būtu siltāk.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]infinite
date: Feb. 3., 2010 - 09:50 am
#

galvenais sienas neuztaisi par plānām. (ja nemaldos vaidzēja min 50 cm, bet par to neesmud drošs)
virs egļu zariem vari uzklāt brezenta deķi un tad guļammaisā, vaidzētu būt samērā komfortabli.
pirms gulētiešanas rekomendēju vistas zupu + sokolāde etc. (saldumi, jo tajos ir ogļhirdrāti kurus ķermenim viegli sašķelit un pārvērst enerģijā, svarīgi lai nav gŗuti gremojama pārtika lai ķermenis nepatērē daudz enerģijas uz to, bet gan visu uz siltimu)

esmu lasījis ka var eksperimentēt un biš pakrāpties, t..i. kad liec tos sniega kubikus kopā ar ūdi biš uzsmidzināt uz virsmām, lai "saaug" kopā labāk un pie reizes aiztaisās visas šķirbas ciet.

dzert TOČ nerekomendēju.

Atbildēt


from: [info]pieninjsh
date: Feb. 3., 2010 - 10:00 am
#

Ir gulēts pat pie -25 teltī, parastā kaximā pirktā teltī un guļammaisā, kuru kopējā vērtība nepārsniedza pārdesmit ls. Lai cik ārā būtu grādi, teltī, kura apsegta ar folija segu (principā tā pati igla vien ir - sniegs arī atstaro aukstumu/siltumu no iekšpuses. + kādu drošo sveci, teltī zem -5 grādiem nevarēja dabūt. :)

Atbildēt | Diskusija


from: [info]pieninjsh
date: Feb. 3., 2010 - 10:02 am
#

Ak jā- apakšā noteikti kaut ko elpojošu, ja guli uz zemes (no zemes nāk siltums), ja apakšā sniegs/ledus tad visperfektākais ir egļu zari un pa virsu niedres, jeb vienkārši sakot kaut kas ne pārāk blīvs.

Atbildēt | Iepriekšējais


 aizdedzies!

from: [info]sin
date: Feb. 3., 2010 - 10:48 am
#

iztaisi padziļinājumu zemāk par gulēšanas līmeni.. lai aukstais gaiss tur krājās..

Atbildēt


tas ir absurds

from: [info]mazeltov
date: Feb. 3., 2010 - 11:01 am
#

Vislabākie padomdevēji būs tie, kas pie MK protestē.

Atbildēt | Diskusija


briesmiigz miilniekz

from: [info]arkls
date: Feb. 3., 2010 - 11:05 am
#

hah, tiesa!

Atbildēt | Iepriekšējais


ice hotel

from: [info]eg
date: Feb. 4., 2010 - 02:38 pm
#

divas dienas iglu dzīvojis neesmu, taču ir nācies nakšņot ledus viesnīcā pie Kirunas (SWE). iesaku guļammaisā līst iekšā plikam/ apakšveļā un jumtā uztaisīt vēdināšanas lūku, lai izelpotais gaiss tiek ārā. matrača vietā zem guļammaisa vislabāk paklāt z-brieža ādu :]

Atbildēt