« previous entry | next entry »
Aug. 20., 2009 | 01:58 am
posted by: li_a in pajautaa

Labrīt !

Vai šeit ir kādi viedi un izpalīdzīgi cibiņi, kuri varētu nokomentēt manis izstudēto informāciju darba attiecību pārtraukšanas/slimības lapas/ bezdarbnieku pabalsta jautājumos ?
(drošs paliek nedrošs)



  •  1) Bezdarbnieku pabalsta piešķiršana- mans darbs stāžs ir 1 gads 7 mēneši, 4 mēnešu pārtraukums, 7 mēneši (strādāju līdz 1. septembrim).. Sarēķinot kopā darba stāžu (veiktās nodokļu iemaksas par mani) esmu tiesīga saņemt bezdarbnieku pabalstu un pagājušo gadu to arī saņēmu minētajā 4 mēnešu bezdarba periodā. Tagad, kad zvanīju uz VSAA informatīvo tālruni, konsultante man teica, ka bezdarbnieku pabalstu par pēdējo nostrādāto periodu varu saņemt tikai tad, ja nostrādāti 8 mēneši, jo pabalsts tiek aprēķināts izrēķinot vidējās veiktās nodokļu iemaksas par pēdējo pusgadu,  BET neskaitot pēdejos divus mēnešus. Ja nebūs astotā mēneša (septembra)- saņemšu pārpalikumu no pirms gada piešķirtā bezdarbnieku pabalsta. Respektīvi man trūkst pēdējā astotā mēneša(kuru tāpat neskaita, bet viņam jābūt) ... Kad jautāju, ko man darīt?- man teica, ka lai mēģinu dabūt kaut vienu nostrādātu dienu septembrī, lai par mani tiek veikta vienalga cik liela nodokļu iemaksa (no darba algas), tad viss būs kārtībā.. tātad, VAI TĀ IR, BŪS KĀRTĪBĀ ? :)
    • 2) Slimības lapa/ darba attiecības- ceru neizskatīt iespēju lūgt darba vietai paturēt mani vēl kaut vienu dienu, tāpēc domāju pagarināt darba stāžu paņemot slimības lapu (skaitās tipiskais uzmetiens:).. tātad, vai darba likumā nav kādu izmaiņu, ko esmu palaidusi garām un vēljoprojām ir tā- ja darbinieks ir slims/paņem slimības lapu- viņu nevar atlaist un darba attiecības tiek pagarinātas tik ilgi, līdz beidzas slimības lapa ? Pat ja pirms tam ir parakstīts rīkojums par atbrīvošanu no darba (pusēm savstarpēji vienjoties) ar konkrētu datumu ??? Un vai iemaksas, ko darba devējs veic par darbinieka slimības lapu skaitās un man es saņemšu pabalstu.  Un darba devējs var likt nostrādāt slimības lapas dienas pēc slimošanas un tad beidzas darba attiecības ? VSAA informatīvā tālruņa konsultante teica, ka jā- ja ir slimības lapa septembrī- viss būs kārtībā :) 
      • 3) Rīkojums par atbrīvošanu no darba- parakstīju rīkojumu, ka jā- piekrītu beigt darba atiecības ar 1. septembri pusēm savstarpēji vienojoties.. Rīkojums gan palika vienā eksemplārā tikai uzņēmumam. Tagad domāju- vajadzēja taču pieprasīt parakstītu kopiju ? Jo, pirmkārt, grāmatvede var nomuhļīt darba attiecību izbeigšanas pantu atskaitēs VID'am (norādīt, ka pati esmu aizgājusi/atlaista) un tas man aizkavēs bezdarbnieku pabalsta saņemšanu uz cik tur mēnešiem, vai ne ? (rīkojuma kopija būtu kā apliecinājums par darba attiecību izbeigšanas pantu), otrkārt (es iedomājos ļaunāko scenāriju)- vai darba devējs, ņemot vērā, ka man nav parakstīts papīrs, ka aizeju pusēm vienojoties ar konkrēto datumu, var man kaut kā sagandēt dzīvi ? Bet atlaist paši ar pantu viņi mani nevar, jo man nav neviens rakstiski fiksēts un parakstīts brīdinājums/pārkāpums darba attiecību laikā.
        • 4) Pēdējās darba algas izmaksa- algu izmaksā 5. datumā.  Man ir slimības lapa no iepriekšējā mēneša (pēdējiem datumiem) līdz nākošā mēneša 7. datumam (piemēram).. so, kamēr darba devējs nav redzējis manu slimības lapu- man neko neizmaksās par pagājušo mēnesi? Jāgaida, kad atnesīšu slimības lapu un tad izmaksās ? Cik ilgi, pēc likuma, viņi var vilkt pēdējās darba algas izmaksu ? Pieļauju, ka kamēr sagaidīs Veselības inspekcijas atskaiti par manu slimības lapu, bet vēl pēc tam var noildzināt ?
          • 5) Atkal bezdarbnieku pabalsts- VSAA informatīvā tālruņa konsultante man teica, ka bezdarbnieku pabalstu var pieprasīt vienreiz gadā. Iepriekšējo pabalstu man piešķīra pērnā gada 15. oktobrī.. viņa teica, ka ja iešu pieprasīt pabalstu pirms 15. oktobrim- es dabūšu pārpalikumu no vecā pabalsta, ja iešu pēc 15. oktobra- jau būšu tiesīga saņemt jauno pabalstu.. Tobiš, es eju un piesaku pabalstu 16. oktobrī, gaidu izskatīšanu, pavēsti par pabalsta izsniegšanu un jau novembrī saņemu naudu par visu bezdarba periodu līdz novembrim ??

            • 6) Pēdēji jautājumi- vai baumām, ka valstij nav naudas, pabalsti kavējas ir kāds pamatojums ? Un vai mana pabalsta apmēru kaut kā ietekmē izmaiņas neapliekamā iztikas minuma apjomā ? Ja manu bezdarbnieka pabalsta apmēru aprēķinās par periodu, kad nebija konkrēto izmaiņu ?
              • .. vēl kādi komentāri ?:)

                Būtu jauki, ja kāds zinošs cibiņš laika gaitā izburtos cauri manam konspektam/savārstījumam (vai vismaz kādam punktam) un nokomentētu. It kā pati centos saprast, bet JA NU... Zinu, ka sarakstīts bezjēgā, bet pa cik tā ir aktuāla tēma daudziem- moš kopā, kopīgiem spēkiem :)) Jau iepriekš atvainojos par savu ne pārāk korekto valodu un klibojošajam terminu lietojumam- es centos, bet ir arī vēls, moš kādā punktā galīgi auzās iebraucu :)

                PALDIES !!!

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {17}

oblica

komentēju to, ko zinu 100%, pārējos slinkums un gari

from: [info]oblica
date: Aug. 20., 2009 - 09:18 am
#

2) nē, nelīdzēs šajā gadījumā Izlasi DL 114.pantu - vienošanās ir līgums, ja tajā nav ietverts nosacīojums par neatbrīvošanu slimības laikā, tad nekā. Vienošanās nav uzteikums, tas ir rakstveidā slēzams līgums.
3) Un atkal izlasām DL 114.pantu - rīkojums nav vienošanās. Tam dokumentam jābūt kā vienošanās, rakstveida līgumam, ko paraksta abas puses un katrai tiek pa eksemplāram. + Tev vajadzēs bezdarbniekos uzrādīt vai nu šo vienošanos, vai izziņu no darba vietas, ka dta izbeigtas, pamatojoties uz 114.pantu, jo no tā, kāds pamatojums ir dta izbeigšanai, atkarīgs, cik drīz pēc bezdarbnieka statusa saņemšanas dabūsi pabalstu.
4) dta pastāvēšanas laikā darba algu izmaksā līgumā noteiktos datumos, šādā gadījumā - 5.datumā izmaksā algu par iepriekšējo mēnesi (tik attiecīgi, cik nopelnīts) slimības naudu aprēķina, kad iesniedz slimības lapu un izmaksā ar nākamo algas izmaksu. Visi maksājumi, kas pienākas darbiniekam (alga, atvaļinājuma kompensācija, u.c.) izmaksājama dta izbeigšanas dienā. Darba devējam nav tiesību aizturēt algas izmaksu.

Atbildēt | Diskusija


.

from: [info]li_a
date: Aug. 20., 2009 - 11:06 am
#

jā, Tev taisnība.
bet tādā gadījumā šim "līgumam" bija jābūt divos eksemplāros, vai ne ?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


oblica

Re: .

from: [info]oblica
date: Aug. 20., 2009 - 11:58 am
#

jā, uz to, kā uz jebkuru civiltiesisku līgumu, attiecas Civillikuma normas, ciktāl attiecīgo līgumu (vienošanos) neregulē Darba likums, kas ir speciālā norma (Civillikums - vispārīgā šajā gadījumā).

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


.

from: [info]li_a
date: Aug. 20., 2009 - 12:00 pm
#

vai pamatojoties uz nepareizu līguma (vienošanās) noformējumu tas var tikt anulēts ?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


oblica

Re: .

from: [info]oblica
date: Aug. 20., 2009 - 12:04 pm
#

Ne gluži. Rakstveidā ir, abu pušu parakstīts ir, pēc satura, iespējams, arī atbilst.
Jāņem vērā, ka būtisks ir saturs - ja pēc satura tas rīkojums ir vienošanās par dta izbeigšanu, tad tas uzskatāms par vienošanos, sauc kaut par vēstuli. Vnk vajag ar darba devēju runāt - moš viņš ir ar mieru atbrīvot Tevi no 3.septembra, piemēram, ja izstāstīsi situāciju + lūdz, lai vienošanos noformē, kā to pieprasa darba likums - kā vienošanos un vienu eksemplāru iedod Tev, jo tas nepieciešams uzrādīšanai NVA, VSAA.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


.

from: [info]li_a
date: Aug. 20., 2009 - 12:07 pm
#

nu, jā- šādu variantu par sarunāšanu loģiski paturu prātā un ta vien nāksies darīt.. vnk šeit valdošās situācijas dēļ neesmu pārliecināta par šo pretīm nākšanu.

būtu teikusi, lai tad mani atlaiž pēc visiem gostiem- būtu iespēja pagarināt darba stažu ar slimības lapu, a es domāju, kā redz vienkāršāk- un re, rezultāts


anyway- LIELS PALDIES, TU MAN TIEŠĀM ĻOTI PALĪDZĒJI AR INFORMĀCIJU !

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


oblica

Re: .

from: [info]oblica
date: Aug. 20., 2009 - 12:12 pm
#

nu, lūdzu! :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: .

from: [info]li_a
date: Aug. 20., 2009 - 01:06 pm
#

var vēl jautājumu par likumiskajām darba attiecībām jau nākamajā līmenī? :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


oblica

Re: .

from: [info]oblica
date: Aug. 20., 2009 - 04:17 pm
#

mierīgi - konsultācija 20 Ls/h un dod tik šurp.
Darbs man tāds - detaļās bez maksas nevaru atļauties ieslīgt, es ar to maizīti pelnu. :)))

Atbildēt | Iepriekšējais


scope

from: [info]scope
date: Aug. 20., 2009 - 11:21 am
#

Par 6., vakar tieši parādījās informācija, ka 7 mēnešu laikā izmaksāti 44% no plānotās naudas bezdarbnieku pabalstiem.
http://www.delfi.lv/news/national/politics/article.php?id=26318055

Ja vien nav kāda insider info, tad jātic šim pašam :)

Atbildēt | Diskusija


from: [info]li_a
date: Aug. 20., 2009 - 11:22 am
#

tā jau sūdīgi ap sirdi, vēl šitas! :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


scope

from: [info]scope
date: Aug. 20., 2009 - 11:37 am
#

Šķiet ka pārprati, ja saki, ka slikta ziņa.
Pēc šīs informācijas visiem bezdarbniekiem nauda ir izmaksāta pilnā apjomā, tak bijis plānots, ka bezdarbnieku būs vairāk.
Sanāk, ka turpmākajiem 5 mēnešiem paliek 66% no visas gada naudas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]li_a
date: Aug. 20., 2009 - 11:49 am
#

nepareizi (murgaini) izteicos- šķiet, ka savu pabalstu nesaņemšu, un tad alsu- ka nē, tomēr ir tam nauda, vnk man nebūs.

Atbildēt | Iepriekšējais


poltergeiša

from: [info]reptilja
date: Aug. 21., 2009 - 05:05 pm
#

56% ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


scope

from: [info]scope
date: Aug. 21., 2009 - 05:52 pm
#

Protams, Tev taisnība.
[info]scope aiziet maliņā un nokaunās :/

Atbildēt | Iepriekšējais


gfi

from: [info]gfi
date: Aug. 20., 2009 - 12:09 pm
#

drīkst jautājumu - kāda velna pēc vajadzēja vienoties par darba attiecību pārtraukšanu? Atlaišanas gadījumā pienāktos viena mēneša kompensācija.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]li_a
date: Aug. 20., 2009 - 12:10 pm
#

jo es esmu stulba stulbene un parakstīju bez nekādas poņas.

Atbildēt | Iepriekšējais