Adon ([info]lord) rakstīja,
@ 2015-10-07 00:16:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:tāpatvien

par pilsētplānošanu
24.09.2015 14:15 Porto
Tas, kas man patīk Spānijā un Portugālē, un nepatīk pie mums, tā ir pilsētplānošana. Labs piemērs ir soliņi un miskastes. Pie mums soliņus liek pie miskastes, vai otrādi, bet īpašos gadījumos, piemēram Rēzeknē pie universālveikala – soliņam abās pusēs ir pa miskastei. Es nezinu, kas galvā ir tam ierēdnim, kas to izdomāja, bet viņš noteikti nav sēdējis uz šāda soliņa, kad kāds tikko tur ir iemetis izsmēķi, vai vakardien puvušu ābolu. Pie mums gājēju celiņi tiek saplānoti tā, lai aerofotogrāfijās tie izskatītos skaisti, bet netiek ņemts vērā banāls fakts, ka pa tiem būs jāstaigā dzīviem cilvēkiem. Rezultāts parasti ir tāds, ka tie, kuri pastaigājas, iet pa celiņiem, bet pārējie – tie, kam ir mērķis, iet pa īsāko ceļu un izbradā taciņas. Šādas taciņas var redzēt visur pasaulē, bet pārplānojot vietu, tās tiek ņemtas vērā. Tikai ne pie mums. Arhitekts, kurš plāno celiņus ir atrauts no realitātes, viņu neinteresē cilvēki, bet gan tas, kā tas izskatīsies viņa autokadā. Miskastes pie soliņiem es esmu pamanījis tikai bijušās PSRS valstīs. Varbūt es neesmu vērīgs, bet šeit gan attālums no miskastes līdz soliņam ir vismaz 2 metri. Es svinēšu to dienu, kad pie mums ar pilsētplānošanu pārstās nodarboties korumpēti ierēdņi, un sāks to darīt cilvēki, kurus tas patiešām interesē, un kuri grib dzīvot jaukākā, skaistākā un ērtākā vidē, un apzināsies, ka projektē nevis tāpēc, lai pabarotu ģimeni, bet tāpēc, lai darītu savu pilsētu labāku un cilvēkiem draudzīgāku. Esot rietumvalstīs tas ir pirmais, ko pamani, ka šeit domā par cilvēkiem. Ne vienmēr 1. vietā ir estētiskais faktors. Te pilsētas centrā var būt drupas un izgāztuve, bet tai pašā laikā viss tiek realizēts tā, lai cilvēki justos labi.
Viena lieta, kas šeit nokaitināja ir tas, ka nav supermārketu. Mums pa ceļam negadījās neviens. T.i., viņi ir, bet nekad nav pilsētas centrā, vienmēr nomalē, vietā, kur var piebraukt ar mašīnu. Pie mums pilsēta ļauj būvēt veikalus vienu pie otra pilsētas centrā. No tā pirmkārt cieš pilsētas vizuālais tēls, otrkārt – mazie un vidējie uzņēmumi, šaura profila tirgotāji.
Jā, coursera’ā ir burvīgi pilsētplānošanas kursi pilnīgi bez maksas, bet runā par ļoti nozīmīgām lietām. Ja mūsējie arhitekti paskatītos/paklausītos kaut nedaudz, domāju, ka viņiem būtu viela pārdomām.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


(Anonīms)
2015-10-07 00:20 (saite)
šausmas šausmas...
mums arī centrā nav s-mārketu. nu, unis... neskaitās

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lord
2015-10-07 00:26 (saite)
ja par Rēzekni, pilsētas centrā ir divi Maximas veikali un Rimi, Super Neto arī varētu pievilkt pilsētas centram, bet nu ok, tas jau nedaudz ārpusē sanāk... Universālveikals nav supermārkets, bet iepirkšanās centrs, tas ir mazliet citādi...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2015-10-07 21:28 (saite)
Spāņiem, portugāļiem un itāļiem arhitektūrā ir arī pavisam cita mēroga un perspektīvas izjūta, viņi arī var uzcelt ko milzīgu blakus maziņam vai kaut ko pārāk cieši blakus, bet tas nekad nerada tādu wtf sajūtu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lord
2015-10-08 08:53 (saite)
jā, tas gan

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?