atmiņas par domām

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
06:35 pm: Vispirms Nils & Anita, tagad visi retvīto prezidentu, pēkšñi pateicis pareizo lietu, pirmais izteicis 'slepkavība'. No sērijas 'sen nav pa purnu dabūts' vai ko vins tur pagājšreiz teica'. Es nezinu bet es spēcīgāk nekā jebkad jūtu ka bēdas ar naidu nevar uzvarēt un tāpēc ir vēl bēdīgāk. Varbūt es paudīšu extrēmus uzskatus, bet manuprāt pilnīgi neviens nav vainīgs. Vismaz slepkavībā nē. Slepkavībās vainīgi ir tādi kā Breivīks. Visi pārējie ir tieši tādi kā jebkurš no mums, izvarītājies no nodolu maxāšanas, braucēji par zakji un špikotāji skolās

Comments

[User Picture]
From:[info]simamura
Date:November 23rd, 2013 - 07:53 pm
(Link)
Jā. Un pat vienā atsevišķā būvlaukumā tādu braucēju pa zaķi, no darba ātrāk prom mūkošu, šā tā ķeksīti nopelnījušu ir simtiem. Un katrs atsevišķs jau nedomā par to, ka tās sīkās privātās neizdarības krājas, jo ko gan viena neieskrūvēta skrūvīte var nodarīt tik lielai sistēmai.
From:[info]slikts
Date:November 24th, 2013 - 03:14 am
(Link)
vai ne, nav jau tā, ka tādas lietas varētu ietekmēt, teiksim, ar standartiem un kontroli. viss, ko var darīt, ir lūgties, lai nekas slikts nenotiek
[User Picture]
From:[info]simamura
Date:November 24th, 2013 - 02:59 pm
(Link)
Protams, ka ar kontroli un standartiem var daudz panākt. Tagad varbūt tos lietos mazāk formāli. Bet nav grūti iztēloties tv sižetu par vilciena avāriju spānijā, kurā aculiecinieks lauza rokas un kliedz: kā tas varēja notikt, ja mums ir tādi standarti un kontrole!
[User Picture]
From:[info]sramgni
Date:November 23rd, 2013 - 07:59 pm
(Link)
From:[info]unpy
Date:November 23rd, 2013 - 08:06 pm
(Link)
Ja Bērziņa kungs grib meklēt vainīgos, tas nav nekas sarežģīts. Izrādās, ka Krievijas МЧС momentāli piedāvāja savu palīdzību, iztrūka tikai mūsu oficiālā pieprasījuma. Krievijā visu laiku kaut kas kaut kur sabrūk un aprok cilvēkus, attiecīgi, viņiem ir gan pieredze, gan visa veida speciālās uzpariktes, gan, piemēram, suņi, kas ir apmācīti meklēt zem drupām apraktos. Proti, viss tas, kā mums nav. Kurš neveica oficiālo pieprasījumu? Bērziņš, protams.
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:November 23rd, 2013 - 09:51 pm
(Link)
saka, ka no zviedriem būtu ātrāk
From:[info]unpy
Date:November 23rd, 2013 - 10:03 pm
(Link)
Nu, konkrētajā gadījumā neesmu informēts par to, ka Zviedrija mums uzstājīgi būtu piedāvājusi savu palīdzību. Nav jau Hipotēku banka jāprivatizē, galu galā.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:November 23rd, 2013 - 08:15 pm
(Link)
Piekrītu par prezidenta stilu un to, ka skepkavība nav piemērots vārds, tomēr man ir spēcīga sajūta, ka bardaks un korumpētība būvvaldē, un pirmkārt jau pieriekami stingru celtniecības kontroles normatīvu trūkums ir ļaunuma sakne. Nu, es nojaušu, kā nodod celtniecības objektus, pati esmu vienu nodevusi. Un es saku - normālā attīstītā, neautoritatīvā, nekorumpētā valstī tā nedrīkst būt. Jā vairums no mums katrs atsevišķi ņemt pārkāpj ātrumu, pabrauc pa zaķi (kaut vai, ja sīknaudas nav pie rokas), uzdāvina dakterim konjaciņu. Tas ie cilvēciski, bet, lai to regulētu un tam neļautu deformēt sabiedrību un nodarīt postu, ir jābūt labai valsts pārvaldei.
[User Picture]
From:[info]teja
Date:November 23rd, 2013 - 08:47 pm
(Link)
-kurš bez vainas (un es jau nu točna nē),, lai...
[User Picture]
From:[info]blond
Date:November 23rd, 2013 - 09:59 pm
(Link)
Viens cilvēks nevar radīt darbotiesspējīgu sistēmu, bet daudzi kopā - arī tie, kuri brauc pa zaķi, bet tomēr apzināti vēlas, lai iekārta un sabiedrība darbojas vislabākā iespējamā veidā - var. Tikai jāsasniedz kaut kāda šo apzinīgo (lai arī ne bezvainīgo) pilsoņu kritiskā masa .
Saproti, es nenostājos soģa lomā un nebrēcu pēc atriebības, kā nupat viss tviteris. Es saprotu šo katra cilvēka atrunu un ērto reakciju uz strīdīgu problēmu. Vienkārši es gribu pateikt, ka. Valsts pārvaldē jābūt iestrādātiem mehāniskiem, kas maksimāli samazina cilvēciskās subjektivitātes radīto risku.
Es nevainoju nevienu pašu personiski, neviens taču nav gribējis nogalināt pussimts cilvēku.
From:[info]slikts
Date:November 24th, 2013 - 03:18 am
(Link)
nav jāgrib kādu nogalināt, lai varētu būt vainīgs nolaidībā
From:[info]slikts
Date:November 24th, 2013 - 02:48 am
(Link)
tieši tā, tāpēc Breiviks arī taču nav vainīgs
[User Picture]
From:[info]juris_tilts
Date:November 23rd, 2013 - 08:29 pm
(Link)
Ļoti daudzi uzvedas tā, it kā "vainīgie" arī nebūtu upuri. Un diemžēl Latvijā ir diezgan stulbs prezidents un arī tiesībsargs, bet tie jau vairs nav nekādi jaunumi.
From:[info]slikts
Date:November 24th, 2013 - 03:02 am
(Link)
precīzi, nav pat jēgas turpināt izmeklēt, kas tieši notika, jo pietiek kaut ko palasīt internetā, lai būtu skaidrs, ir vai nav kāds vainīgs. vajag ļauties nesaprotamībai, nevis mēģināt, piemēram, saprast, vai tādi notikumi var atkārtoties
[User Picture]
From:[info]teja
Date:November 24th, 2013 - 09:06 pm
(Link)
Sabiedrības pārvaldīšanas nolūkos izveidotā sistēma, noziegums, sods,atbildības uzņemšanās, normatīvi, tiesa, protams, demokrātiskās, tiesiskās valstīs ir labākā iespējamā. Tomēr tā ne tuvu nav pilnīga, īpaši tāpēc, ka rada cilvēkiem iespaidu, ka būtu situācijas, kā, piemēram, apelācijas tiesas spriedums, kas viņiem ļautu savu tuvāko nevis mīlēt, bet leģitīmi ienīst. es te runāju nevis par tiesiskumu, bet par jūtu pasauli, kurā balstās, piemēram, interneta komentētāji vai sarunas bāros, un kaut kādas lietas, par kurām tiek uzskatīts, ka tādas just un paust ir leģitīmi. un man riebjas LV sabiedrības emocionālā loģika, kura ir ļoti dzīvnieciska un derdzīga, ko nosaka agresija, nacionālisms, utt. Un vēl vairāk skumdina tas, kā tā izpaužas šajā ļoti traģiskajā un skumjajā gadījumā.
Powered by Sviesta Ciba