(bez virsraksta) @ 20:38
Interesantākais Satversmes tiesas atzinumā ir viedoklis, ka Ministru kabinets nebija tiesīgs slēgt starptautisku vienošanos bez Saeimas akcepta.
| | Add to Memories | Tell A Friend
Nepabeigtā dienasgrāmata |
|
21. Decembris 2009(bez virsraksta) @ 20:38Interesantākais Satversmes tiesas atzinumā ir viedoklis, ka Ministru kabinets nebija tiesīgs slēgt starptautisku vienošanos bez Saeimas akcepta. | | Add to Memories | Tell A Friend Commentstad jau pamatojoties uz to, SVF kredītus var mierīgi neatdot, jo noslēgtās vienošanās ir nelikumīgas.
(Reply to this)
(Thread)
Ja tic tam, ko TV teica Godmanis - tādā gadījumā tas būs pirmais gadījums vēsturē, kad SVF nedabon atpakaļ savu naudu.
es gan esmu lasījusi, ka Dienvidmamerikas valstis (Ekvadora u.c.) esot SVF beigās uzmetušas un kredītus neatdevušas. bet gan jau SVF ir citas sviras, kā paverdzināt parādos iejūgtās valstis.
nezinu, cik patiesības šajā Aivara komentārā, bet nu info galīgi neiepriecina: http://www.knl.lv/raksti/975/komenti/1/
(Reply to this)
(Parent)
Nu, ņemot vērā: "LU Juridiskās fakultātes lektors Māris Lejnieks uzstājās ar referātu "Latvijas ārējie aizņēmumi krīzes laikā: juridiskie aspekti", kurā analizēja Ministru prezidenta, finanšu ministra, Latvijas Bankas prezidenta un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas priekšsēdētājas parakstītā Starptautiskajam valūtas fondam un Eiropas Komisijai adresētā nodomu protokola un saprašanās memoranda juridisko dabu. M. Lejnieks meklēja atbildi uz jautājumu, vai nodomu protokoli un saprašanās memorandi ir starptautiski līgumi. Izejot no tā, ka memorandā Eiropas Komisijai ir atsauce, ka "attiecībā uz Latviju šis memorands stāsies spēkā pēc Latvijas tiesību aktos noteikto iekšējo procedūru pabeigšanas, memorandā var izdarīt grozījumus, pusēm savstarpēji vienojoties Papildinājuma formā. Ikviens šāds Papildinājums veidos šī memoranda neatņemamu sastāvdaļu un stāsies spēkā tādā pašā kārtībā kā memorands", runātājs nonāca pie secinājumiem, ka "Starptautiskajam valūtas fondam adresētais nodomu protokols, visticamāk, nav starptautiskais līgums, tomēr saprašanās memorands ar Eiropas Komisiju, visticamāk, ir starptautiskais līgums. Vienošanās ar Starptautisko valūtas fondu un Eiropas Komisiju par aizdevuma summu, atmaksas termiņiem un procentiem, visticamāk, ir starptautiskais līgums. Valsts vadītāju vienpusēji paustie solījumi var radīt starptautiski tiesiskas saistības un likumdevējam un tiesu varai būtu jābūt iespējai kontrolēt izpildvaras rīcību"." (http://www.juristavards.lv/index.php?m
tas nav nekas jauns vai kaut kas īpaši sensacionāls. Bet, nu teiksim tā - pat, ja tas nav līgums, tad ir jājautā kas tas ir? Jo tas nav civiltiesisks darījums, un a) mantu kādam neapķilās, b) un vienalga sanāk, ka manta bez tiesiska pamata atrodas Latvijas valsts lietošanā. Un šādu mantu var atprasīt! (sic!) Tas nav nekas jauns. Ko līdzīgu, man šķiet, teica arī Valsts kontrole saistībā ar Parex pārņemšanu.
Kopš no Satversmes ir izsvītrots 81. pants, tādu būs aizvien vairāk. (atgādinām, ka Satversmes 81.pants paredzēja, ka laikā starp Saeimas sesijām ministru kabinetam ir tiesība, ja neatliekama vajadzība to prasa, izdot noteikumus, kuriem ir likuma spēks. Tā vietā, lai pantu izsvītrotu, to vajadzēja paplašināt un pilnvarot valdību atsevišķos gadījumos). |
|
Powered by Sviesta Ciba |
Nepabeigtā dienasgrāmata |
|