Kitty McOutrage - [entries|archive|friends|userinfo]
Kitty McOutrage

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[15. Sep 2025|09:38]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Politika, Vilans, Kērks, bla bla bla, gari, nevienu nespiežu lasīt



Angļu uzlecošā zvaigzne, mūziķis Bobs Vilans pavisam nesen savā koncertā uzstājās ar šādu vēstījumu:

"I want to dedicate this next one to an absolute piece of shit of a human being, the pronouns was/were." (Ietur pauzi, kuras laikā publika uzgavilē un aplaudē, tiek rībinātas bungas) "..because if you chat shit you will get banged! Rest in peace Charlie Kirk, you piece of shit!"

Esmu redzējusi lielu nosodījumu un aicinājumu Vilanu arestēt, kam es nepiekrītu. Nedomāju, ka viņu vajag arestēt, bet man šķiet, ka viņam ļaujot runāt, viņš labi demonstrē to, kas viņš ir un ko viņš pārstāv. Vilans ap sevi pulcina cilvēkus, kuri ļoti jūt līdz Palestīnas iedzīvotājiem, dzīvniekiem, trešo valstu migrantiem un noziedzniekiem, kuriem ir bijusi grūta bērnība vai kādas mentālas problēmas (piemēram, Irinas Zarutskas slepkavam, kuru ir vairāk jāžēlo, nekā jānosoda, jo viņu ir piečakarējusi sistēma), viņi ir par empātiju un demokrātiju. Šai empātijai gan ir savas robežas, tā var sevī ietvert cieņu un izpratni pret islāmu kā reliģiju, kuru ir jārespektē, jo mums ir ticības brīvība, bet ne kristietību. Kristietība, patriotisms un cilvēki, kam šīs lietas ir tuvas paliek ārpus šīs sludinātās empātijas loka. Tagad vēl gribas pajautāt vai vēstījums - ja tu runāsi sūdu (lietas, kam es nepiekrītu), tu tiksi nošauts (if you chat shit you will get banged) - ir demokrātisks? Vilans un viņa publika to atbalsta. Man personīgi tas izklausās pēc kaut kā pilnīgi pretēja demokrātijai.

Šajā sakarā man iekrita acīs teikums, kuru vakar uzrakstīja kanādiešu autore Eva Kurilova. Viņa ir lesbiete: "I would so much rather live among people who don't want me to get married than people who want to kill people who don't want me to get married."


Vēl es gribēju pieminēt grandiozos apmērus ar Kērka izteikumu apgraizīšanu un sagrozīšanu. To ir tik daudz, ka tur varētu uzrakstīt veselu magnum opus, bet es šeit pievērsīšos tikai dažiem populārākajiem.

"Viņš bija pret empātiju, tā viņam vajag."

Pilns K. citāts:

"I can't stand the word empathy, I think empathy is a made up new age term and it does a lot of damage. Sympathy is a better word, because empathy means you are actually feeling what another person felt, and no one can feel what another person feels."

"Viņam bērnu nāves bija pieņemamas, lai varētu turpināt nēsāt ieročus, tā viņam vajag."

Šeit droši vien būtu ļoti jāiedziļinās, jo es šaubos vai kāds var līdz galam izprast amerikāņu ieroču kultūru, neesot piederīgs viņu vēsturei. Es personīgi to neatbalstu, taču teikt, ka K. ir par to, lai bērni mirst, atkal ir sagrozīt viņa sacīto. Es te ielikšu fragmentus no garāka teksta tikai tik daudz, lai būtu izprotama viņa loģika:

The Second Amendment is not even about personal defense. That is important. The Second Amendment is there, God forbid, so that you can defend yourself against a tyrannical government. And if that talk scares you [..] then, you have not really read any of the literature of our Founding Fathers. Number two, you've not read any 20th-century history. You're just living in Narnia. By the way, if you're actually living in Narnia, you would be wiser than wherever you're living, because C.S. Lewis was really smart. [..] You just don't want to face reality that governments tend to get tyrannical and that if people need an ability to protect themselves and their communities and their families.

..having an armed citizenry comes with a price, and that is part of liberty. Driving comes with a price. 50,000, 50,000, 50,000 people die on the road every year. That's a price. You get rid of driving, you'd have 50,000 less auto fatalities. But we have decided that the benefit of driving — speed, accessibility, mobility, having products, services — is worth the cost of 50,000 people dying on the road. So we need to be very clear that you're not going to get gun deaths to zero. It will not happen. You could significantly reduce them through having more fathers in the home, by having more armed guards in front of schools. We should have a honest and clear reductionist view of gun violence, but we should not have a utopian one.

You will never live in a society when you have an armed citizenry and you won't have a single gun death. That is nonsense. It's drivel. But I am, I, I — I think it's worth it. I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights. [..]

So then, how do you reduce? [..] I don't know. How did we stop shootings at baseball games? Because we have armed guards outside of baseball games. That's why. How did we stop all the shootings at airports? We have armed guards outside of airports. How do we stop all the shootings at banks? We have armed guards outside of banks. How did we stop all the shootings at gun shows? Notice there's not a lot of mass shootings at gun shows, there's all these guns. Because everyone's armed. If our money and our sporting events and our airplanes have armed guards, why don't our children?”

Pirms kāds paspēj šo interpretēt tā, ka viņš vēlas, lai bērni tiktu bruņoti, te ir domāta bruņota apsardze skolās. Es tam visam nepiekrītu, bet, cerams, ka šeit var redzēt, where he's coming from, ka šī uzskata pamatā nav tas - lai bērni mirst tikai tāpēc, ka viņam gribas pašaudīties, bet kaut kas pavisam cits.

Nākamais punkts: "Viņš teica - ja 10 gadīga meitene ir izvarota, viņai bērns ir jāiznēsā, tā viņam vajag."

Šeit es K. pilnīgi nepiekrītu. Reizē es arī nedomāju, ka tāpēc ir attaisnojami K. nogalināt.

"Viņš ienīda gejus, tā viņam vajag."

Šis punkts ir tik tālu no patiesības, ka tur pietiek veltīt dažas minūtes, lai paskatītos viņa debates un viņa sadarības ar dažādiem cilvēkiem, lai redzētu, ka tam nav pilnīgi nekāda pamata. Ļoti daudz geju un lesbiešu pēc viņa nāves ir izteikuši viņam pateicību, bet neskatoties uz visu to šie apmelojumi turpinās un, piemēram, rakstieks Stīvens Kings nopostēja ziņu, ka K. esot bijis par to, lai geji tiktu apmētāti ar akmeņiem. Vēlāk viņš gan atvainojās, ka kļūdījies un ziņu izdzēsa, vismaz paldies par to. Bet viņam ir miljoniem sekotāju un nav šaubu, ka kādi fanātiskāki tipi šo ziņu bez nekādas kritiskas pieejas uzreiz ņēma par pilnu un tieši tā paliks viņu galvās un nekas cits.

Man īpaši palika atmiņā viņa diskusija ar vienu jaunu sievieti, kura stāstīja, ka identificējas ar pretējo dzimumu un apsver operāciju, bet vispārējais apjukums liek viņai uzdot jautājumu, ko viņš ieteiktu darīt šajā situācijā uz ko K. atbildēja, ka visu pirms dabūt skaidru diagnozi un tad labāk sakārtot savu galvu, nevis ķerties klāt ķermenim, jo vislabākais ir pieņemt sevi un justies labi savā ķermenī kāds tas ir. Viņš viņu ne izsmēja, ne lasīja viņai lekciju, bet runāja ar sapratni un cieņu un es piekritu katram vārdam, ko viņš teica.
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 12:03
(Link)
Laba analīze.

Bet nu jā ja es kaut vai vēlētos nogalināt visus kam nepiekrītu, tad tas būtu drusku problemātiski.

Runājot par Vilanu - labi redzams standarta moderno kreiso ideju komplekts. Palestīna, dzīvnieku tiesības, velkomisms, islamofīlija. Vēl šajā komplektā parasti ietilpst ekozaļisms.
From:[info]lohu_veseris_2
Date:15. Septembris 2025 - 12:05
(Link)
blak robin, foršs ieraksts, bet normālai sarunai vajag izbanot lietotāju ````ktulohs````
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 22:15
(Link)
ko tev vajag?
From:[info]lohu_veseris_2
Date:15. Septembris 2025 - 22:17
(Link)
vajag lai cibā ir normālas sarunas, nevis viss piedirsts ar ```ktuloh``` nesakarīgajiem tekstiem
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 22:18
(Link)
Raksti sakarīgus tekstus. Ja proti.
From:[info]lohu_veseris_2
Date:15. Septembris 2025 - 22:21
(Link)
uztaisi tranzistoru, iespraud to sev dirsā un krionē sevi. ja proti
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 22:51
(Link)
Nu redzi, pagaidām tev īsti nesanāk.
From:[info]lohu_veseris_2
Date:15. Septembris 2025 - 22:55
(Link)
tu esi klonēts no ānusa šūnas, protams ka tev nekas nesanāk
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 15:56
(Link)
Labs ieraksts. Un ir taisniiba, ka tie kas vinju nesaprot, vienkaarshi ir paaraak slinki lai vinjaa paklausiitos vai paaraak neinteligjenti lai saprastu vinja argumentus.

Interesanti ka tu nepiekriiti par 10gadiigo izvaroto meiteni. Obviously it's a fucked up example and i guess these things happen. Bet tieshi CK klusoties viss paliek tik skaidrs. A rape child is still a human. We just cannot morally accept killing humans, no matter how old they are or how they have originated. To ir reaali gruuti aptvert, that gravity of this truth, bet es domaaju ka vinjam ir taisniiba.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 16:33
(Link)
Precizējums: embrijs nav human/ t.i. nav persona, jo smadzenes vēl nav attūistījušās. Var likvidēt, ja ir tāda nepieciešamība, morālas problēmas tur nav.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 16:46
(Link)
Is it a human embryo or not?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 17:04
(Link)
human embryo =/= human [līdz cerebrālās fāzes sākumam].
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 17:21
(Link)
Then why is it called human embryo? Or is it not called a human embryo until the cereblar phase you mention?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 17:22
(Link)
Cilvēka aizmetnis. Tas ir tāpat kā jebkuru cilvēka organisma šūnu var saukt par cilvēka šūnu bet tā nav cilvēks.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 17:29
(Link)
Dude tu zini ka no taa nevar izlociities. Juus kas apgalvo ka cilveeks saakas tikai ar smadzeneem or whatever, literally apgalvojat, ka atshkjiriiba starp cilveeku un (ne)cilveeku ir viena shuuna or smth. A la vienu nanosekundi tu esi shuunu kopums, bet nakaamo nanosekundi full blown human. Tas ir paaraak amizanti, lai vispaar tiktu uztevrts kaa zoliids arguments.

Nav nepiecieshamiibas saliidzinaat teiksim zarnu shuunas ar cilveeka embriju, tas arii ir paaraak komiski lai buutu arguments.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 17:34
(Link)
/atshkjiriiba starp cilveeku un (ne)cilveeku ir viena shuuna or smth. A la vienu nanosekundi tu esi shuunu kopums, bet nakaamo nanosekundi full blown human./

Nē, tas ir citādi. Human ir tad kad varam reģistrēt smadzeņu aktivitāti. Protams tāda sākas tikai tad kad ir pietiekami daudz šūnu.

Ir zināms cik daudz nervu šūnu ir insektam, pelei, primātam utt. OK, liekam korekciju uz to ka tur ir citādas arhitektūras bet vienalga ja šūnu ir tik cik pelei tad cilvēka saprāts tur nesanāk, par maz.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 21:22
(Link)
Ahaa - tad cik shuunu tieshi vajag shai unidentified masai, lai taa peekshnji sauktos par cilveeku? Visu izshkjir 1 shuuninja ja? 10000 shuunas tu esi worthless masa, bet 10001 shuuna - tu esi Cilveeks?

Also - cilveeka veertiibu un definiiciju nosaka vinja smadzenes/apzinja..bez taam cilveeka kjermenis vairs nav cilveeks? Kuraa zinaatniskaa izdevumaa taada amizanta/shaubiiga definiicija?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 21:42
(Link)
Dažādiem indivīdiem - dažāds skaits, bet var atrast minimālo zem kura nav cilvēks, tad ir "pelēkā zona", kur nevar zināt un tad- cilvēks.

/bez taam cilveeka kjermenis vairs nav cilveeks?/

Jā cilvēku nosaka smadzenes. Bez smadzenēm tas vairs nav cilvēks, var izmantot piemēram kā orgānu donoru. Tā jau tas arī notiek - ja cilvēks ir gājis bojā tā ka smadzenes ir sagrautas, tad viņš ir miris un atlikušos orgānus var izmantot transplantācijā, ķermeni medicīnas studijām utt - ja cilvēks ir devis piekrišanu dzīves laikā.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 21:56
(Link)
Sounds very dark ages. Par laimi zinaatne ir pietiekami attiistiijusies, lai taadus apsveerumus apgaaztu.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 22:01
(Link)
Par to apgāšanu varētu palūgt sīkāk?

Cik es zinu smadzeņu nāve medicīnā joprojām kvalificējas kā personas nāve.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 22:11
(Link)
Apgaazt tavu viedokli, ka embrijs nav cilveeks. Pakonsulteejoties ar jebkuru muusdienu mediciinas/biologjijas enciklopeediju ir briivi pieejams fakts, ka cilveeka dziive saakas ar olshuunas un spermatozoiiida apvienoshanos, rodas unikaals gjeneetiskais kods kas tad diezgan aatri izaudzee jaunu cilveeku.

Tas ka konkreetaam politiskaam vai gariigaam idiologjijaam ir atshkjiriigs viedoklis no zinaatnes, jeb nezinaatnisks viedoklis ir skumji. Un piekrist ideologjijai over zinaatnei ir logjikas kljuuda.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 22:13
(Link)
Kā zināms izmantojot revertēšanu un klonēšanu cilvēku var izaudzēt ne tikai no apaugļotas olšūnas bet no jebkuras ķermeņa šūnas. Tad ko - katra šūna ir cilvēks, jo no viņas var izaudzēt cilvēku?
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 22:41
(Link)
O ho, kad tad tas taa ir ticis izdariits? Piemeeru luudzu!
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 22:51
(Link)
Uz dažādiem zīdītājiem ir mēģināts, sanāk. Nav pamata domāt ka ar homo sapiens būtu citādi.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 22:54
(Link)
Jaa, tad kad izaudzees cilveeku no random shuunas, tad ejiet un galiniet embrijus kaut katru otro meenesi. Bet kameer tas nav izdariits, tikmeer shaada spekulaacija ir nelogjiska un pat bezjeedziiga.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 23:01
(Link)
Tas ko no kā var izaudzēt vispār gan nenosaka aktuālo stryuktūru, šeit tiek jaukts potenciālais ar aktuālais. Nogalināt var tikai aktuālo, eksistējošo. Līdz ar to: nav smadzeņu - nav upura.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:16. Septembris 2025 - 00:27
(Link)
Again, man tas izklausaas peec nezinaatniskas apseestiibas. Cilveeks ir binaara paraadiiba - vinjsh vai nu ir vai nu nav neatkariigi no orgaanu skaita. Ja vinjsh ir dziivs organisms no cilveeku sugas, tad to izniicinaat nav pareizi. To var visaadi metaforizeet un nonivileet. Bet aborts ir cilveeka izniicinaashana.

Un again, njemt piemeerus par cilveekiem meegjenee ir zinaatniskaa fantastika - absurdi to izmantot argumentos.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Septembris 2025 - 07:54
(Link)
/Ja vinjsh ir dziivs organisms no cilveeku sugas, tad to izniicinaat nav pareizi. /

Bet ja smadzenes sagrautas?
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:16. Septembris 2025 - 09:40
(Link)
Par to es nestriidos. Embrijam nav smadzenes sagrautas, embrijam smadzenes aktiivi attiistaas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Septembris 2025 - 11:38
(Link)
Nu jā tāpēc abortus postcerebrālajā fāzē neiesaka
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 23:09
(Link)
Tas gan te jau ir galīgs offtops [atvainojos BR par žurnāla piebradāšanu] bet drusku problēmas ir ar ļoti vēlajiem abortiem kur auglis jau ir attīstījies tik tālu ka kontrolētos apstākļos (inkubatorā) var izdzīvot un normāli attīstīties.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:16. Septembris 2025 - 00:29
(Link)
Shaadi samot tu pats tad sevi apshaubi. Jo ja tev taa attieciigaa zinaatniskaa fantastika ir tik miilja, tad daudz vieglaak izteeloties ir tuvu naakotni kur inkubatoraa var izaudzeet cilveeku jau no apaugljotas olshuunas. Vai tik Kjiinaa kkas taads jau netiek plaanots, zinjaas maniiju.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:16. Septembris 2025 - 07:53
(Link)
Sevi apšaubīt - normāla pieeja zinātnē.
[User Picture]
From:[info]methodrone
Date:15. Septembris 2025 - 22:56
(Link)
Plus arii dziivnieki nav pagaidaam izaudzeeti no random shuunas, bet gan no apaugljotas olshuunas ar kloneetu materiaalu.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 23:02
(Link)
Taisnība, tās metodes (revertēšana, klonēšana) ir izmēģinātas atsevišķi
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:15. Septembris 2025 - 17:37
(Link)
Tas ir tieši tāpat kā tu nevari uztaisīt kompi no 1 tranzistora, no 2,3, 5, 20 arī ne. Pašam vienkāršākajam kompim vajag dažus tūkstošus.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:15. Septembris 2025 - 16:42
(Link)
Vot man šķiet, ka arguments "katra dzīvība ir vērtīga/svēta/etc" strādā uz visām dzīvībām, vai tas būtu palestīnietis vai Kērks

Un "nevajag kādu galināt nost tikai tāpēc, ka tu viņam nepiekrīti" ir pareizi, bet tikpat pareizi man šķiet arī "nevajag galināt nost bērnus tikai tāpēc, ka viņu rajonā dzīvo slikti cilvēki"

T.i., būtu forši izvēlēties argumentus, kas nestrādā uz abām pusēm vienādi, vai arī godīgi pateikt, ka Kērks tev šķiet vērtīgāks par random palestīniešu zīdaini vai par visiem tiem random cilvēkiem, kas apšauti ASV skolās (lai gan Kērks pats pēdējam droši vien nepiekristu, jo, kā Tu jau norādi, viņa skatījumā tas, ka viņa nošāvējs varēja brīvi tikt pie ieročiem, bija svarīgāks par paša individuālo dzīvību)