Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2009-10-23 05:07:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:cinefilia

A White Ribbon (2009, Mihaēls Haneke)

Var ilgi runāt par abu mūsdienu asāko Eiropas režisoru - Trīra un Hanekes krustcelēm un samērā droši nosaukt vācieša "Balto lentu" par viņa "Dogvilu", kurā Greisas un mafijas vietā nostrādā Pirmais pasaules karš. Nemaz nerunājot par vēstījuma formātu. Starp citu, lūk, ja arī melnbaltā pieeja te kaut ko arī uzsvērti izceļ, tad tikai to, ka pagājušā gadsimta sākums rurālajā zonā ne īpaši atšķiras no tumšajiem viduslaikiem turpat. Tāpat var teikt, ka ar šo filmu Haneke ir pilnībā atklājis fašisma ģenēzi savos pirmdzimtajos atomos, ja viņš ir patiešām visnežēlīgākais un cietsirdīgākais režisors pasaulē un vienīgais, no kura kino es tiešām šugājos, tad te viņš ir ļoti nežēlīgs un cietsirdīgs pats pret savu tautu. Telpa, kurā saplūst de Sikas "Children Are Watching Us" ar, piemēram, to pašu Gansela "Die Welle", tiek piepildīta ar sailenthilas ļaunuma pastāvīgiem izgarojumiem, taču vienalga - šausmu filmu Tartara bezdibenī iekritušais Trīrs ir idejiskāks, nekā Haneke. Kāpēc?

Jo Hanekem filmā par interesantajiem notikumiem pirmskara vācu ciematā visas idejas un alegorijas ir skaidras jau pirmajās desmit minūtēs, un tālāk seko tikai detaļas, detaļas, detaļas kā pavisam īsta adatu un elektrošoka terapija vienlaicīgi. Mihaēls nevēlas paspert sīko solīti līdz horroram, viņam tāpat visas drausmas notiek aiz pieklājīgu namu sienām un aizslēgtām durvīm, viņš pirmkārt ir un paliek absolūti ģeniāls manipulators, kuram filma brauc uz priekšu nevis ar asprātīgām sižeta konstrukcijām, kur no lielās mīklas tiek ik pa laikam atvērts pa fragmentam, nē, viņš uzreiz ar kāju atsper lego malā un dzen tvaika mašīnu pa emocionālas un fiziskas varmācības sliedēm. Un, šķiet, tikai viņam vienīgajam lunaparka šausmu istabā dekorācijas pa īstam atdzīvojas.Gada kino.

in 2009 martcore says
treškonteiners!/ sēdies, divi / otrreiz nesaņemtos / apm.ņurd./ afigkino++



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]beafheart
2009-10-23 05:31 (saite)
labrīt. kur tu šo ņēmi!!?? un ja atrodi jauno Kontroles limitus atsūti telegrammu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

labrīt :)
[info]martcore
2009-10-23 05:32 (saite)
http://thepiratebay.org/torrent/5118722/The.White.Ribbon.2009.LiMiTED.DVDSCR.SUBBED.XviD-HLS

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: labrīt :)
[info]beafheart
2009-10-23 05:35 (saite)
ņizkij poklon!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ttp
2009-10-23 08:06 (saite)
man liekas, tā blank horror nesasniegšanas dēļ man haneke ir daudz patīkamāks nekā trīrs

(Atbildēt uz šo)


[info]antagonist
2009-10-23 10:52 (saite)
Jā, šis ir tiešām ļoti nežēlīgs un brīžam stindzinošs gabals, un man liekas, ka tieši tāpēc, ka ļoti reāls un ticams. Tb, ja tiek radīta horrora atmosfēra, atm līdzi parasti nāk zināma sirrealitātes un "dzīvē tā tomēr nenotiek" sajūta, bet šeit - notiek, un kā vēl, un aiz pieklājīgu namu sienām.
Vēl ļoti teicami un tieši izgaismoti dažādu vairāk vai mazāk kroplīgu attiecību momenti, piemēram ārsts-viņa meita (sic)-atraitne, vai muižnieku pāris vai, kontrastam, šķīstās un godprātīgās jūtas starp skolotāju un jauno meiteni, nu kaut vai tā aina, kur viņi neaizbrauc piknikā.

(Atbildēt uz šo)


[info]avral
2009-10-23 13:12 (saite)
Man radīja maziņu mazticībiņu tās vairākās vietas, kur varoņi, trūcīga ciemata iedzīvotāji ar sliktu izglītību, ļoti sofisticēti performējās valodā, piem., kā tā mazohistiskā sieviete, kas tam savam uzšāvējam teica "Tu laikam esi ļoti nelaimīgs, ja jau izturies tik cietsirdīgi." Šis ir kaut kas, ko varētu pateikt Tomasu Mannu pārlasījies filmas režisors, kurš saspringti domā par nacisma izcelšanās dziļākajiem cēloņiem, bet ne...
Tā kopīgā sajūta bija [pieņemot tēzi, ka visas filmas interese ir par šīm blondajām galviņām, kurām II pas.kara laikā būs ideālais vecums aktīvai darbībai, starp 30 un 40] - lūk, mums vēl viens keiss, kur nacisms tiek analizēts kā kaut kas smart, kā kaut kāds gudrais, viltīgais ļaunums, tipa tur bezmaz advancētāka domāšana, augstāka kalkulatorika, kaut kas, kura apoloģēti visu, ko dara, var pamatot izvērstos teikumos, lietojot filosofisku terminoloģiju (Nīče+Karls Šmits+Heidegers). Šis ir ļoti izplatīts viedoklis, bet nav manējais, jo man (droši vien Rīfenštāles un Ārentes ietekmē) tieši šķiet, kas tas bija pilnīgi kaut kas debils, ko radīja totāli neizglītoti cilvēki ar pašanalīzes spējām ne augstākām kā kaķiem. Bet gribētos ar Haneki par šo parunāt, jo es redzu, ka Trīra šo pašu parādību analīze Dogvilā un Antikristā ir pilnīgi cita, pilnīgi cita! Trīrs nekur necenšas mazināt dzīvniecisko instinktu, iracionālo tieksmju un pašapmāna, un nejaušību un apstākļu sakritību nozīmi. Žetons viņam par to. Piedošanu, man īsti nav laika noformulēt pointu..

Bet vispār shame, shame, mums te ir pilna pakaļa ir kinokritiķiem, neviens neko lasāmu nav uzrakstījuši ne par vienu, ne par otru (tikai atnāk, noelšas, ieliek zvaigznītes) :)

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?