kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Aug. 22nd, 2010|10:04 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
hehe, ko nozīmē krīze - pērkot 'piezīmjdatoru' garantijas laiks no 2 gadiem ir samazināts uz 1. Cik mīļi. Man kaut kādā mērā ļoti besī ārā gadžetu pasaule, jo reklāmas bizniss tur ir razkruķīts tā, it kā ar savu mp3 pleijeri var fotoaparātu vari aš kosmosā uzlidot, visi tādi metāliski spīdīgi, sterili un atsvešitāti, 'i'm gonna take you to another dimension'. Vien, tad gad tiešām iegādājies to priekšmetu, jau pirmā gada laikā viss ir apskrāpēts ar nodilušu sudrabkrāsu un skārienjūtīgo virsmu, ārā krītošām kājiņām, sprūstošu vai laukā birstošu klaviatūru, ar laiku mēdz arī skrūves pazust un pikseļi izsvilt. protams, par visadiem softiem pat nerunāsim, jo atvērtāks, jo lielākas iespējas, ka jānomaina pirms vispār pc sākt lietot (es saprotu, saprotu, ka atvērts tas ir tamdēļ, lai lietotājs varētu pēc iespējas labāk piemērot savām īpašajām vajadzībām, bet, nu, ir nācies saskarties ar tādiem, kur manas prasmes un zināšanas vnk pasaka čau) un tad ir visādi bremzējoši tekstredaktori, atmirstošas skaņkartes un usb porti, kas funkcionāli pašiznīcinās. tā kā gads tiešām ir optimāls laiks, lai atkratītos no jebkādas atbildības par tiem izstrādājumiem, vien kā pircēju mani tas nu galīgi nemotivē izvēlēties modeli, par kuru es varētu piespiest sevi atstāt nedaudz vairāk $, nekā man pieder/esmu plānojusi atstāt.
linkpost comment

Comments:
From:[info]divi_g
Date:August 22nd, 2010 - 10:22 am
(Link)
1kārt, cik es zinu, rūpniecības precēm minimālais garantijas laiks 2 gadi ir noteikts ar likumu.
2kārt, Tev neveicas :) Kgan kopumā tehnika paliek nestabilāka nekā "vecajos, labajos" laikos, lielā mērā dēļ cenu kariem un kost-seivinga.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:August 22nd, 2010 - 10:51 am
(Link)
sūdzoties patērētāju tiesības var dabūt garantiju 2 gadi, jo individuālais tirgotājs nedrīkst piedāvāt pircējam sliktakus noteikumus, kā paredzēti likumdošanā
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 22nd, 2010 - 11:03 am
(Link)
Acer?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 22nd, 2010 - 06:15 pm
(Link)
Hp, Acer, Asus, toshiba
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 11:54 am
(Link)
ES tiešām jābūt 2 gadiem privātiem pircējiem, bet ne biznesa lietotājiem.

Bet tie laiki, kad piezīmjdators bija ekskluzīva, peļņu nesoša lieta, ir pagājuši. Pārāk liela konkurence un spiediens uz cenām, ka ar kvalitatīvu modeli un/vai labu servisa un garantijas nodrošināšanu tirgū darboties nav iespējams.

IBM to saprata jau pirms vairākiem gadiem, tāpēc pārdeva savu datoru ražoti ķīniešiem.

Patērētājiem atliek raudzīties uz šo lietu kā disposable item. Nopirkt un lietot kamēr iet. Ja pēc pāris gadiem izjūk, tad pērk jaunu.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 12:14 pm
(Link)
Nevajag pārspīlēt. IBM pārdeva savu ražotni ķīniešiem, bet pamatā tur strādā tie paši cilvēki, kas IBM laikos. Datorus testē joprojām tajās pašās Yamato laboratorijā Japānā utt.
Pamatā viss ir atkarīgs no tā, kādā cenu kategorijā iepērcies. Ja nopirksi kaut kādu Acer (vai jebkura cita brenda kasti) par 200 līdz 400 Ls, tad rēķinies, ka šis objekts gadu strādās puslīdz ok (ja paveiksies). Protams, gadās, ka daži izdzīvo ilgāk. Ja iepirksies premium klasē (tipa sākot no 700 vai 800 uz augšu), tad izredzes, ka tavs pirkums pēc gada neizskatīsies pēc grabažas ir krietni lielākas. Tipa, ja nopirksi Jobsa amazing macbook alumīnija korpusā, tad 3 - 4 gadus par tehniku nudien varēsi nedomāt. Tiesa, rēķinies ar to, ka pēc 4 gadiem intelis būs izlaidis kādus 3 jaunus pročus un tavējais vairs nebūs tik kūl. Ja tas uz psihi nespiež, tad ir vērts maksāt vairāk.
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 12:25 pm
(Link)
Nu un, ka strādā tie paši cilvēki? IBM ir brends, kam kvalitāte ir svarīga. Pārējie sacenšas ar masu produkciju.

Un par to to premium klasi arī ir muļķības. McBook nopietnam biznesam nav piemērots softa trūkuma dēļ.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 01:45 pm
(Link)
Tas atkarīgs no tā, kāds bizness. Varbūt, ka tavējam biznesam nav. Bet tiem, kas strādā ar grafiku un attēliem nekādu problēmu. Tas pats attiecas uz tiem, kas pārsvarā darbojas ar tekstiem. Turklāt varbūt esi pamanījis, ka te neviens par biznesu nerunā. Kur te ir muļķības?
Visi sacenšas ar masu produkciju. Bet gandrīz katram brendam ir dārgā gala līnija.
Sakot, ka IBM (tagad Lenovo) strādā tie paši cilvēki gribēju pateikt, ka dārgie ThinkPad kvalitātē ne ar ko neatpaliek no tiem, kurus ražoja vēl IBM laikos. Patiesībā jau Lenovo rūpnīcās arī jau tad tik saražota liela daļa ThinkPad.
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 01:58 pm
(Link)
Kvalitāti nenosaka tikai cilvēki, viņi ir tikai skrūvītes, kas izpilda firmas politika. Tu taču neteiksi, ka visi šie superīgie speciālisti tagad strādā virsstundas bez maksas, lai tikai nākamā lētā modeļa kvalitāte neciestu?

Protams, tiek izlaists arī viens otrs dārgāks un labāks modelis biznesa lietotājiem, bet kā likums patērētājam šī cenas/kvalitātes attiecība īsti neatmaksājas.

Grafiķiem Mac ir normāli, bet es esmu maziņš pašnodarbinātais, kas pamatā strādā ar tekstiem un tulkošanu, un diemžēl vajadzīgās programmas (Trados utt.) priekš Apple nav pieejamas. Apple produkcija pamatā ir faniem ar diezgan nelielām tehnoloģiskajām prasībām, bet vajadzību pēc stila un izskatīties kūl. Tā ka šeit tev sanāk pretruna, jo šie fani būs pirmie, kas jau pēc 2 gadiem pirks jaunu Mac modeli, jo vecs Macs nav kūl. :)
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 02:11 pm
(Link)
Ko tu gribēji pateikt? No kurienes ir pieņēmums, ka kvalitāte ir tikai tad, ja "strādā virsstundas bez maksas, lai tikai nākamā lētā modeļa kvalitāte neciestu". Sēž kaut kāds tips in the midle of nowhere, sūkā pirkstu un spriež par kāda uzņēmuma produkcijas kvalitāti. Tāda armchair diršana, piedodiet. Kādi dati ir? Ja ne, tad cut the crap.
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 02:17 pm
(Link)
Ja tev nav argumenta, kas apgāž "viss maksā tik, cik tas maksā", tad tā arī pasaki.

Datoru ražošanas tehnoloģijas ir common knowledge, lai bez papildu ieguldījumiem veciem speciālistam vai patentiem būtu liela nozīme. Lūk, Apple var uztaisīt labāk – par 2x lielāku cenu.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 03:44 pm
(Link)
Klau, varbūt paskaidro, kādu mesidžu tu mēģini dabūt pāri bortam?
Bet pret tautoloģijām tipa "Viss maksā tik, cik maksā" vai "ir tas, kas ir" nav argumentu nedz man, nedz Puškinam.
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 08:05 pm
(Link)
Nē, tas bija izaicinājums pierādīt, kā Lenovo varētu uztaisīt kvalitatīvāku mantiņu par zemāku cenu. Tas vienkārši nav iespējams, jo tehnoloģija ir nobriedusi un apgūta un cenas ir nospiestas līdz maksimāli zemākajai robežai ar minimālu peļņu. Būtībā nav starpības, kuru ražotāju izvēlas.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 08:17 pm
(Link)
Lenovo uztaisa kvalitatīvāku mantiņu par augstāku cenu. Lētā gala lenovo ir tik pat sūdīgi cit lētā gala HP, Dell utt. Nekad neesmu apgalvojis pretējo. Bet kompji vispār ir kļuvuši lētāki arī tāpēc, ka ir lētākas komponentes. Salīdzini cieto disku cenas uz gigabaitu šogad un pirms gadiem, piemēram, 10. Turklāt cietie nav tāpēc kļuvuši sliktāki.
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 08:25 pm
(Link)
Tas jau arī bija mans sākuma arguments, tāpēc ja būtu uzmanīgi lasījis, tad visa šī diskusija varētu izpalikt.

Es tikai piemetināju, ka IBM pārdeva datoru ražotni tāpēc, ka saprata, ka daudz izdosies pārdot tikai lēto galu, jo patērētājam tas būs labs diezgan. Bet pēc dārgākiem modeļiem ir mazs pieprasījums, tāpēc price/performance attiecība nav izdevīga.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 09:33 pm
(Link)
Un kura vieta tad man bija uzmanīgi jālasa? Varbūt ka neuzmanīgi lasīju, bet varbūt tu neuzmanīgi rakstīji.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 22nd, 2010 - 06:19 pm
(Link)
par Acer un Asus ir taisnība, rūcošs, dūcošs un atmirstošs tas ir pirmā pusgada laikā un tur pat nav jēgas resursus tērēt.

Lenovo parametri diezgan līdzīgi virknei citu aparātu, vien latviešu naudiņās kaut kā par 1/3 lielākas cenas uz identiskiem rādītājiem citiem ražotājiem sanāk.

āboli man nav vēlmes un resursu (man tiešām šķiet nedaudz par daudz) iegādāt. Koncentrēsies uz kkādiem vecajiem labajiem hp vai tml, lai gan iekšiņu paramteri, protams, svarīgāki par firmas nosaukumu..
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 07:49 pm
(Link)
Principā jau iekšiņas visiem ir vienādas - to pašu ražotāju cietie diski, proči utt. Atšķirības slēpjas tajā, kā un no kādiem materiāliem tas ir salikts. No lētas sūdainas plastmasas būs graboša, ļurīga un diezgan trausla kaste. Alumīnija ābols šajā ziņā ir topā. Un tad vēl citu ražotāju tā saucamie biznesa klases aparāti, tipa, Lenovo ThinkPad (pārējie lētie lenovo ir apmēram tādi paši sūdi kā pārējās spīdīgas konsumeru kastes), Dell Latitude, HP EliteBook utt. Vēl kā galējs kompromiss var būt HP ProBook. Bet no Inspironiem un Pavilioniem vēlams izvairīties.
Bet nu es tavā vietā uzmestu aci kādam lietotam ThinkPad vai Latitude. Pats gadu atpakaļ nopirku it kā lietotu, bet patiesībā faktiski nelietotu ThinkPad X61s jebajā. Tagad skrien kā briedis.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 07:52 pm
(Link)
Un vēl par tām iekšiņām - ja uz kompja taisies drukāt tekstus, sērfot pa cibu un kādu filmu noskatīties, tad principā jebkuras iekšiņas, kas ir pēdējo apm. piecu gadu laikā saražotajiem laptopiem to pavilks kā nieku. Dažos gadījumos pat jaudīgākas iekšiņas ir mīnuss - lielākas jaudas rada lielākas temperatūras, kas diezgan graujoši iedarbojas uz laptopa baču. Ja vien, protams, baterijas darbības ilgums ir svarīgs. Vobšem doma tāda - lai pārvadātu sauju smilšu ne vienmēr ir vajadzīgs vilciena sastāvs.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 22nd, 2010 - 11:11 pm
(Link)
obviņāješ. 2 kursā par savu pirmo lielo naudu iepirku pavillion un darbojas vēl joprojām, ja vien E nebūtu ekrānu sajājis (pēc 4 gadu lietošanas) (kuru atrestaurēt, ņemot vērā, ka tajā laikā vēl nebija iebūvētās tīklkartes, kā arī ietilpība tikai kkādi 40Gb, būtu neizdevīgāk, nekā iegādāt jaunu), lietotu vēl šobaltdien. tagad glabājas vnk kā cietais disks...

un galvenais apsvērums, līdz ar aparāta fizisko izturību arī, ir jauda, jo vienmēr vienlaicīgi vaļā ir miljons neta lapu, vairāki dokumenti, kkādas papildus programmas (tildes u.tml.) un pāris failmenedžeri.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 23rd, 2010 - 04:51 am
(Link)
Nea, ja runa ir par to laptopu, kuru esmu redzējis jūsu apartamentos, tad tas nav pavilions. Tas ir nx sērijas HP Compaq, kas ir reāls zvērs. Mūsu mājā arī viens tāds ir. Tam ir lielāks ekrāns (17") un tas darbojas vēl joprojām. Mēs esam to nodevuši jaunās paaudzes rīcībā, kur tas tiek izmantots kā dažātu kustīgo bilžu reproducēšanas iekārta. Un jāsaka, ka lai arī ar sirmu bārdu un cienījamā vecumā, tomēr vēl turas pie dzīvības. Kaut kādas saguruma pazīmes uzrāda (citreiz tā saucamais diskdzinis niķojas, daži DVD diski viņam nepatīk, un vēl šādi tādi sīkumi), tomēr visu cieņu. Vienīgais vājais posms šim aparātam bija baterija. Mūsu gadījumā tā atņirdzās jau pirmā gada laikā.
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 12:47 pm
(Link)
>> Tiesa, rēķinies ar to, ka pēc 4 gadiem intelis būs izlaidis kādus 3 jaunus pročus un tavējais vairs nebūs tik kūl.

Ja kopējā summa ir vienāda (2 x 400 = 800), tad šis ir iemesls, kāpēc tomēr izdevīgāk pirkt 2 disposable.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 01:47 pm
(Link)
Nevis 2x400, bet gan 4x400.
Bet ja tev izdevīgāk pirkt disposable, tad do it. Who cares?
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 02:00 pm
(Link)
ES garantija ir 2 gadi :)
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 02:15 pm
(Link)
Pričom te ES garantija? Jautājums ir par to, cik ilgi vidēji kaste kalpos (ja neesi "aktīvs lietotājs", protams).
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 02:18 pm
(Link)
Man sanāk apmēram 2 gadi.
From:[info]divi_g
Date:August 22nd, 2010 - 12:48 pm
(Link)
Arī ar premiumu daudz kas ir atkarīgs no veiksmes - gadās arī tā, ka tādasm IBM (vēl IBM laikos) garantijas laikā jau tiek nomainīts gandrīz viss, izņemot korpusu.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 01:49 pm
(Link)
Jā,bet nomaina un bez kurnēšanas. Un tas ir punkts. Normālos gadījumos pērkot premium tu pērc arī servisu. Un garantijas laiks parasti ir 3 gadi (kurus bieži var pagarināt uz vēl 2).
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 02:05 pm
(Link)
Mana pieredze rāda, ka aktīvs lietotājs 2 gadu laikā uzlies savam datoram kafiju vai nometīs to zemē utt., kas parasto garantiju automātiski anulēs. Var pirkt dārgo apdrošināšanu pret negadījumiem, bet to tad lai nu katrs pats sev izlemj.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 22nd, 2010 - 02:14 pm
(Link)
Vai šis nav tas gadījums, kad tiek izdarīt vispārinājums uz kādu 5 piemēru bāzes? Ā, nu vēl, protams, tā varētu būt aktīva lietotāja definīcija. Ja savu laptopu neesmu metis zemē un aplējis ar kafija, tad nespīd man aktīvā lietotāja tituls.
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 02:18 pm
(Link)
Laikam jau nespīd :)
From:[info]karuna
Date:August 22nd, 2010 - 02:22 pm
(Link)
Cik atceros, uzņēmumā gāja vēl trakāk, jo pret personīgo īpašumu lietotāji tomēr ir saudzīgāki.
From:[info]divi_g
Date:August 22nd, 2010 - 10:37 pm
(Link)
Tas gan.
[User Picture]
From:[info]zebiext
Date:August 22nd, 2010 - 11:37 pm

savādi

(Link)
man ir 2 datori - viens 2005 gadā Somijā pirkts milzīgs Acer laptops(512 RAM, 40 Gb hard drive, darbojas windows xp) - funkcionē vēl tagad bez pārinstalēšanas..... (lietoju kā rakstāmmašīnu, web browseri, muzačku paklausīties un filmas paskatīties)

otrs - ASUS eee pc 701, pirkts 2007 gada nogalē LV, vienreiz upgreidots uz 2 GB RAM un uzinstalēts linux ubuntu, lietoju kā web browseri un ērti pārnēsājamu rakstāmmašīnu, kā arī muzičku klausities un filmas skatīties, vienīgās problēmas ar šo iekārtu ir bijušas sakarā ar programmatūru (paša stulbības dēļ šo to sačakarēju un tapēc vajadzēja vairākas reizes pārinstalēt dažādas linux operatājsistēmas....

jaunieši, kur ir stress??? man ir pārstāvji no jūsu nopeltajiem datorzīmoliem, pie tam abi pietiekami veci, bet pārsteidzošā kārtā funkcionē...

P.S. jāpiezimē, ka tēju/alu/citus šķīdumus gan neesmu lējis uz augstākminētajām iekārtām
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 22nd, 2010 - 11:48 pm

Re: savādi

(Link)
man ir tāds pats 'otrs', kuram vairs neko nav iespējams pārinstalēt, jo, izrādās, ka atgriežot failus no miskastes atpakaļ uz to sākotnējo vietu, kas ir - attiecīgajā brīdīi portā neiesprausta zibatmiņa - nobrūk jebkāda iespēja jelkad nākotnē lietot ārējās atmiņas devaisus. hurrei!
[User Picture]
From:[info]zebiext
Date:August 22nd, 2010 - 11:54 pm

Re: savādi

(Link)
es būtu optimists un vēlētos tavu asus intereses pēc pačakarēt.... ja tev nav no viņa ko zaudēt (drīkst visu overwrite), tad, manuprāt, cerības atgriezt zudušo darba staciju lietošanas kārtībā ir....
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 23rd, 2010 - 12:39 am

Re: savādi

(Link)
es tagad mēģinu ar neta starpniecību izdabūtt savus supersvarīgos (haha!) dokumentus laukā un tad jau var visko (tikai tā, lai pēctam var netu palaist; esu apsolījusi sencīčiem ziņlasīšanai mantojumā atstāt:)
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 23rd, 2010 - 04:56 am

Re: savādi

(Link)
Nav nekāda stresa. Jā, visādi gadās. Un svarīgi arī, kādā žanrā lieto. Redz, ja ir "aktīvs lietotājs", tad tas arī toughbook nokaus.
He, bet skatos, ka jūs savu dzīvi pušķojat ar linux? Es kādu laiku papušķoju un tad sapratu, ka labāk tomēr ir koncentrēties uz to, ko tu ar kompi dari, nevis uz pašu kompi. Kaut kā tās bezgalīgās iespējas visu ko mainīt + bezgalīgais distribūciju daudzums sāka aprīt neadekvāti lielus laika resursus. Tāpēc atpakaļ pie logiem. Ā, un arī nekādu galvassāpju ar dokumentu savietojamību.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 23rd, 2010 - 09:18 am

Re: savādi

(Link)
Hp nācās pārinstalēt uz atvērto kōdu, jo mazaismīkstais tā savīrusojās, ka nekas cits netalika. Pārējie tika iegādāti mazbudžeta apstākļos, līdz ar ko izvēlēti par 50-100Ls lētākie piedāvājumi bez M un ar atvērtajiem kōdiem. Diemžēl tā vīrusošānās un maksas programmas ir nepatīkamākā M daļa. Atvērtajiem kōdiem - ka pašam jādomā/jāseko visam līdzi, kaukādi fōrumi šmōrumi un programmēšanas, kas manā izpildījumā uzkabina visuu, kas vēl nav pats nobrucis :)