Narkoticiņas

« previous entry | next entry »
Aug. 11th, 2025 | 11:55

Interesanta nianse pamanīta diskusijās par narkotisko vielu apriti: daļa tautas lieto tādus terminus kā "radīt" un "pievienot" - bez maza joka ar domu, ka cilvēcīgāka pieeja narkotiku lietošanai tiešā veidā ievieš narkotiku problēmu. Ideja aptuvenā: nevajag alkohola problēmai pievienot narkotiku problēmu.

Ķipa piekrītu, bet atgādināšu dažas patiesības:
- alkohols ir diezgan spēcīga narkotika ar pretīgām un smagām sekām, diezgan smagu atkarību. Viela ir regulēta, valsts gūst no tās ievērojamus ieņēmumus;
- visa veidu narkotiku lietošana sabiedrībā pastāv un pastāvēja visādos sociālajos un ekonomiskajos režīmos, arī padomijā, arī Ulmaņa laikos, arī pirms valstiskuma veidošanās. Lieta, tātad, pastāv un jautājums ir tikai attieksmēs;
- cilvēcīgāka (liberālāka) pieeja lietotājam nerada jaunu atkarībnieku, bet gan sliecas radīt diskusiju un tādējādi vairo izpratni. Bet izpratne jau ir izglītība un izglītībai ir spēks mazināt atkarībnieku skaitu;
- kas nav legāli iegūstams, ir iegūstams pagrīdē un valsts negūst ieņēmumus no šī masīvā tirgus;
- ne visi, kas pamēģinājuši, kļūst par atkarībniekiem - gluži tāpat kā viens bāra apmeklējums nerada alkoholiķi. Atkarība ir pavisam cits jautājums, kas saistīts ar cilvēku dzīves kvalitāti un psihi;
- "narkotikas" nav termins tikai opiātu apzīmēšanai. Tur ietilpst arī kofeīns, nikotīns, alkohols, kaņepe, sēnes, LSD, spaiss, Kodeīns, Ko-kodamols, stimulanti... Visādas psihotropās vieliņas un liela daļa medicīnisko preparātu - sevišķi spēcīgi pretsāpju līdzekļi, kas balstīti uz opiātiem. Kā arī drazas (spaiss), ar kuru palīdzību indētāji (vēzis) mēģina apiet regulējumu.



Problēma, tātad, jau pastāv un cilvēki lieto visādas lietiņas desmitiem tūkstošu gadu un vairāk.


Liberāla pieeja neko jaunu nerada, tik sliecas cilvēcīgāk pieiet jautājumam un meklēt risinājumus, kas izdevīgi gan valstij, gan patērētājiem. Kad pārdod legāli, masīvi paaugstinām drošību un gūstam ieņēmumus, un varam daļu no tiem novirzīt rehabilitācijai, izglītošanai un sātana meklēšanai - risināt tās problēmas, kuru dēļ cilvēki savas dzīves slīcina un iznīcina vielās.

Drošākas narkotikas nozīmē, ka mirs mazāk mums tuvu cilvēku, mākslinieku - gluži tāpat kā legāla alkohola tirdzniecība par pieņemamām cenām vienkārši iznīcina točkas un ar to saistītās saindēšanās un nāves, jo alkohols tā pati narkotika vien ir, nav nekāds mistisks izņēmums, narkotikas - atkārtošos - nesākas kaut kur pēc cigaretēm un alkohola, bet ir jau narkotiskā viela. Vienīgais izņēmums - stipri normalizēta, kamēr uz pārējām vieliņām skatās divkosīgi šķībi un ar kaitīgu vispārināšanas devu.


Ņemot šo vērā, varam:
- sākt iekasēt piķi un ārstēt sabiedrību;
- izglītot tautu, vairojot izpratni un mazinot sociālo spiedienu, jo izglītotais cilvēks diez vai gribētu ar zināmajām sekām reāli saskarties;
- turpināt melot un izlikties, ka viss ir dievišķi un konservatīvi OK un turpināt sodīt lietotājus uz sociālu principu pamata, jo no ASV importētajā narkotisko vielu klasifikācijā zinātniska pamata Šedulingam čista īsti nav, tikai politisks.


Beigu galā - ir nepieciešams pamēģināt ko citu, jo esošais uz politiskas manipulācijas bāzētāis regulējums pienes vien postu, nāves un anarhiju.

Pilns rublis | Komentēt | Add to Memories


Comments {68}

ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 12:37
Pilns rublis

Nu Portugāle pašlaik eksperimentē ar šo liberālo pieeju, redzēs kas sanāks.

Ko vajag - gan par alkoholu gan citām narkotikām - vairāk medicīniski fizioloģiskas informācijas, tieši kā tas sagrauj cilvēku un kādi ir efekti, sevišķi vēlajās stadijās - efekti ir diezgan briesmīgi, cilvēks kas to ir izlasījis 3x padomās.

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 11th, 2025 - 12:43
Pilns rublis

Vai ne. Veselības mācības tēma kā reiz būtu. Tad beidzot tāds priekšmets iegūtu jēgu un potenciāli mazinātu problēmbērnu skaitu.

Saki, ka neesam tikuši tālāk par papagaiļiem, ka viss jānoskatās? : D

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 12:56
Pilns rublis

Jā vizuālais kanāls ir visplatākais => labāk pielec. Tur ir arī stāsti, no psihiatriem, toksikologiem, intensīvajiem, reanimācijas, NMPD, tie stāsti ir teiksim tā labi, horrors atpūšas. Šie stāsti + video/ foto + fīdbeks ( atbildes uz jautājumiem) vajadzētu būt iespaidīgi. Nu teiksim autokanibālisms kā Kinga stāstā - tas nav fantastisks idomājums, tas notiek.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 01:24
Pilns rublis

Nu un + viena mazāk zināma problēma ar to pašu THK ( šķiet jau minēju) - ja liberalizēs tā lietošanu, tad ar diezgan lielu varbūtību tas būs vairāk pieejams jauniešiem, nu un atšķirībā no ~30+ gadu vecuma grupas cilvēkiem jauniešiem kuriem smadzenes vēl formējas tas tiešām ir bīstams, aptur dažus smadzeņu attīstības procesus, dabonam lēnus bremzētus trulus cilvēkus. Neatgriezeniski.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 11th, 2025 - 03:13
Pilns rublis

Hz, pirmo reizi kaņepi pamēģināju ~16 gadu vecumā, kad nebijām vēl ES normām pietuvināti.

Nav tik melnbalti viss, dzīvē daudz pelēko toņu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 03:31
Pilns rublis

Jā, protams, bet tā ir krievu rulete. Varbūt pārāk personisks jautājums- bet interesanti - kas ir par iemeslu tādas lietas piormo reizi pamēģināt ?( pie nosacījuma ka nav katastrofas, bezcerības, personiskas traģēdijas )

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:12
Pilns rublis

Zinātkāre, sociālais aspekts

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:13
Pilns rublis

...un nebūšu diži atšķirīgs - traģēdija ģimenē, kad man 6 gadiņi, lietas kļūst mazsvarīgākas, pohujāk pret visu paliek, dzīuve tāpat komēdija.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 02:01
Pilns rublis

Un vēl viena lieta ar ko viņi visticamāk saskarsies tajā pašā Portugālē un citās vietās kur izmēģina liberālo pieeju: pretinieks [ narkotiku izplatītāji] ir ieinteresēts padarīt savu substrātu fizioloģiski atkarīgu līdz ar to mēģinās pārsēdināt substrātu no tā paša THK , DMT un psilocibīna uz opiātiem, fenciklidīnu, fentanilu, kokaīnu. Un nelegālās tirdzniecības prtoblēma tikai pieaugs, smagās sekas arī.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 11th, 2025 - 02:51
Pilns rublis

Negribas piekrist, jo minētajām vielām ir kardināli atšķirīga iedarbība, kuru dēļ tās izvēlas, un arī sekas.
Neliegšos un ziņošu, ka man piedur paihedēliskās narkotikas. To sniegtie iespaidi, visa tā vizuālā pasaule un idejas, kas lec ārā tajos stāvokļos, misticisms un nojauta, ka kristietība ir viens labs DMT trips, kas paņemts ārpus konteksta un tiek mēģināts psihodēlisko ieviest fiziskajā realitātē, domāt par šo jautājumu... Tas viss ir man pa spalvai.
Bet es netaisos sākt lietot opiātus, stimulantus un smērītes, kas nevis bagātina, bet norok aiz kaifa motivācijas.


Ja gribētu, varētu stundas laikā es tikt pie šņaucamā un duramā. Bet es to nevēlos, man piedur kaņepe un pa retai reizei sēņuks/DMT, jo tur ir savas vērtības, neveidojas atkarības, tik uztvere un domāšana atkratās no veciem, neefektiviem paterniem.


Līdz ar ko diez vai arguments būs arguments.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 03:33
Pilns rublis

Jā šis ir arguments par labu izpētes neaizliegšanai. Bet tas neattiecas uz nekompetentu publiku kuri būs pierunājami izmēģināt kaut ko jaunu.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 03:38
Pilns rublis

/tik uztvere un domāšana atkratās no veciem, neefektiviem paterniem./

Tātad sanāk ka šo līdzekļu nelietotājiem piemīt vaci, neefektīvi domāšanas patterni? Jeb ir kaut kādi citi paņēmieni kā sakārtot smadzenes (kas ir ticamāk)?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:22
Pilns rublis

Tie paterni piemīt visiem un lietiņas pārdzīvojušie nereti ieraujas aizsargmehānismos, kas ar laiku sāk darīt pāri, nevis sargāt. Tad no tādiem uzvedības paterniem der tikt vaļā, iznākt saulītē pagozēties. Viens no piemēriem.

Psihedēliskajos stāvokļos varot nonākt arī caur meditāciju. Psihoterapijai mēdz būt rezultāti. Terapija ar lietiņām - efektīvāka esot - tā runā dati pirms iepisa psihedēliķis 1. kategorijā, jo rīzons.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 03:24
Pilns rublis

Jā te ir kļūda, es piekrītu. Dafiga medinamentu ir indīgi un bīstami ja tos nepareizi lieto/ pārdozē utt. To pašu morfīnu izmanto medicīnā. Tad kur atšķirība? Šis ir viens no iemesliem kāpēc Latvijas ārstu biedrība ir par šīs kategorizācijas pārskatīšanu, bet tikai kontrolētos medicīniskos pielietojumos.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 05:00
Pilns rublis

Esam tomēr Rietumvalstu spektrā - tur piedienas politiku +- veidot uz zinātnes bāzes vai vismaz ņemt to vērā. Cerams.

Kad pārskata zinātnes vārdā, tad loģiski būtu sekot uz iepriekšējās domāšanas balstītās politikas pārskatei.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 05:23
Pilns rublis

Jā, tas ir pareizi. Virzamies uz virknes pētniecības jomu atjaunošanu.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 03:46
Pilns rublis

/misticisms un nojauta, ka kristietība ir viens labs DMT trips/

Protams. Klasika: Reliģija ir tautas opijs. Teiciens gan darbojas arī uz otru pusi - opijs ( narkotikas) ir tautas reliģija.

Mehānismi un izpausmes šeit tiešām ir ar daudz līdzības.

Cilvēks var kļūt atkarīgs no reliģijas.

Atbildēt | Pirmvārds


f3

from: [info]f3
date: Aug. 11th, 2025 - 12:55
Pilns rublis

redzu, ka tev ir vēlme sarunāties par šo tēmu (man nav vēlmes, lai arī viedoklis ir)

varbūt tev būtu interesanti redzēt, ka augstāk komentējošais ktulohs man raksta agresīvus komentārus un jūsmo par totalitāriem risinājumiem saistībā ar narkotisko un psihotropo vielu regulējumu: http://klab.lv/users/f3/272712.html

saņemu komentārus arī pie citiem ierakstiem, bet šis būtu tāds kā ilustratīvs piemērs. izskatās gan, ka šeit viņš gļēvi pielabinās tavam viedoklim.

jauku dienu

Atbildēt | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 12:58
Pilns rublis

Ingmār, tava pro narkotiku pozīcija ir zināma.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:23
Pilns rublis

Sveiks!

Jā, kaut kā tā sanāk, ka man patīk paņurcīties strīdīgās tēmās, mēģināt kliedēt dezinformācijas šmiglu, kas ap to visu veidojas, cilvēkiem operējot ar bailēm un aplamu politiku, uzdodot to par zinātni.


Paldies par norādēm, noted.

Atbildēt | Pirmvārds


f3

from: [info]f3
date: Aug. 11th, 2025 - 01:02
Pilns rublis

ak jā, un vēl viņš mēģina apklusināt citus, izmantojot doksēšanu un neslavas celšanu. kas ir ingmārs un kāds sakars vēlmei tiesiskā veidā mainīt valsts politiku ar "narkomānijas atbalstīšanu"?

jebkurā gadījumā, nesmērēšu tālāk savas rokas ar to

Atbildēt | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 01:05
Pilns rublis

Tu gribi mainīt valsts politiku uz narkodīleriem ērtāku, es nē.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


from: [info]scarab
date: Aug. 11th, 2025 - 02:48
Pilns rublis

narkodīleriem ļoti ērta ir tieši kriminalizēšana, bet tev jau to nesaprast, ktuloh

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 03:34
Pilns rublis

Ja vien mēs nevēršamies pret narkodīleriem konsekventi.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


from: [info]scarab
date: Aug. 11th, 2025 - 03:52
Pilns rublis

Kurš vērsīsies konsekventi, tu dzīvo kaut kādā fantāziju pasaulē. Ja tas kuiļais, kas sēž Saeimā un izkārto likumus nav narkomafijas boss, tad mentiem tāpat vienalga.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 03:55
Pilns rublis

Nu fantāzija ne fantāzija bet tajā pašā Singapūrā viņi cik saprotams galā tiek. Un tas ir milzīgs transporta mezgls un milzīga pilsēta. Tā ir tainsība ka narkomafijai ir savervēti cilvēki valdībās utt, bet nu ja pretizlūkošana spēj tikt galā piemēram ar citu valstu spiegiem, līdzīgi vajadzētu spēt tikt galā ar šiem noziedzniekiem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


from: [info]scarab
date: Aug. 11th, 2025 - 04:01
Pilns rublis

Nē, viņi netiek galā, narkotrafiks tāpat iet. Ieliek vienu barigu, vai nāvessodu, pieci vietā.

Atbildēt | Pirmvārds


from: [info]scarab
date: Aug. 11th, 2025 - 04:05
Pilns rublis

"Pretizlūkošana" tirgo narkotikas, lai sponsorētu black projects, tā nav sazvērestības teorija, bet fakts.
https://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Contra_affair

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:29
Pilns rublis

Fasādes līmenī varbūt tiek galā.

Saki - vai esmu pelnījis mirt, ja savā siltumnīcā izaudzēju 2 kaņepes mātītes, kuras - nenormālas veiksmes un augstas ražas gadījumā - varēšu savā nodabā pīpēt kādu pusgadu/gadu?

Ja esmu pelnījis mirt, tad kur ir nozieguma sastāvs, kur ir noziegums pret kādu 3. pusi, kur ir tas barbarisms, pret kuru būtu jāsargā sabiedrību ar pilsoņu likumisku slaktēšanu puritāniskas idejas vārdā?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:44
Pilns rublis

Tīri info - no 2 augiem bizness nekāds nesanāks, tik vien kā apmierināt savas hroniskās vajadzības.

Biznesa apjoms ir stādiem pilna siltumnīca, kādi 15+ augi labi kopti un dresēti, piemēram.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 11:08
Pilns rublis

Un pat tad varbūt cilvēks ir gurmāns. Analoģija ar tomātu stādiem, piemēram. Savāri sev zaptes, sakonservē un baro sevi. Kur šeit ir noziegums?

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 03:32
Pilns rublis

Es ieteiktu pieeju tādu pašu kā ieročiem, sprāgstvielām utt. Vispārējs princips - noliec eksāmenu, parādi ka tu esi kompetents un zini kā tas strādā, saņem atļauju un tad lieto, glabā. Taisi sprāgstvielas, rstaurē tanku, taisi narkotikas, taisi kaut vai Zarin un VX, viss atļauts, tikai ja būs sliktas sekas - atbildēsi. T.i. valstī ir uzskaitē visi cilvēki kuriem ir šādas atļaujas.

Šis pašas personas atbildīguma princips varētu būt diezgan universāls.

Nu un protams bīstamās lietas nedrīkst nodot/ pārdot citiem kuriem atļaujas nav.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 04:48
Pilns rublis

Tas gan neatbild uz jautājumu

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 02:00
Pilns rublis

Un vispār jautājums: kāpēc tāda agresija pret līdzcilvēku?

Mana potenciālā atbilde: pārmaiņu priekš konservatīvas ievirzes cilvēki sajūtas kā stūrī iespiesti dzīvnieki
Attiecīgi no turienes arī naidīgā uzvedība.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 03:20
Pilns rublis

Gribi samazināt dīleru skaitu? Ir instruments: izkonkurē ar cenu un kvalitāti legālajā tirgū. Tad nelegālajā biznesā risks/nauda svari nostāsies dominējoši riska pusē un dīleru skaits automātiski saruks, jo vairs neatmaksāsies riskēt. Šobrīd ļoti atmaksājas un cilvēki riskē: tavs kaimiņš, kāda kolēģis, klasesbiedrs. Vai drauga draugs piepelnās... Tie cilvēki mūsu pašas sabiedrības daļa vien ir.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 04:17
Pilns rublis

Hm. Analoģija - šaujamieroči. Ir melnais ieroču tirgus. Izkonkurējam?

Principā debatējama lieta, tikai es atrodu ka kaut kādu licencēšanu un uzskaiti vajag saglabāt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 04:57
Pilns rublis

Es, uzpīpējot, nošauju precīzi nevienu, pat nenojauš to neviens, pat nesaož. Kaitējuma 3. pusei nav - neiestājas kriminālnozieguma sastāvs, iestājas kaut kāds puritāniskas idejas pārkāpums. Tāpēc es nesalīdzinātu šīs divas lietas. Viens ir instruments, lai apsistos, bet otrs - lai apsistu citus nahuj.

Kad pīpētu savu hipotētiskajā siltumnīcā hipotētiski izaudzēto - es pat melno tirgu nebarotu, starp citu. Barotu Depo vai kādu citu dārzniecības priekšmetu veikalu - kā jau audzējot jebkuru citu puķi.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 05:10
Pilns rublis

OK, ja tev mājās ir šaujamais pašaizsardzībai tu arī ar to nevienu nenošauj, tu tikai jūties drošāk. Bet atļauju vajag, jo ierocis ir bīstams, tas ir riska objekts ja nonāk nepareizajās rokās. Tāpat ar narkotiku - pieredzējuša zinoša cilvēka lietošanā tas nav bīstami, cil;vēks tikai jūtas brīvāk. Ir bīstams ja nonāk nepareizās rokās, tāpoēc vajag atļauju.

Atbildēt | Pirmvārds


from: [info]divas_zosis
date: Aug. 11th, 2025 - 01:34
Pilns rublis

Labi apskatīts.

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:46
Pilns rublis

Pateicībā!

Atbildēt | Pirmvārds


Hedera helix L.

from: [info]hedera
date: Aug. 11th, 2025 - 01:50
Pilns rublis

Ļoti labs, analītisks skatījums uz tēmu.

Es domāju, ka tie, kas tik ļoti iebilst pret dekriminalizēšanu, nav pietiekami iedziļinājušies problēmā. Nu kaut vai tas priekšstats, ka tad, ja narkotikas dekriminalizēs, vai pat legalizēs - ka tad tās pēkšņi kļūs vieglāk pieejamas. Tas balstās naivā nezināšanā par reālo situāciju Latvijā. Jaunieši jau tagad var ļoti viegli tikt pie nelegālām narkotiskājām vielām, tas nemaz nav sarežģīti. Nav jābūt "ar galiem", pietiek apjautāties paziņu lokā, un sameklēt sev dīleri var ātri, dažreiz jau tajā pašā dienā. Un to zinu pat es, kaut arī pati nekad neesmu ne meklējusi dīleri, ne mēģinājusi kaut ko nopirkt.

Atbildēt | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 01:54
Pilns rublis

/Nav jābūt "ar galiem", pietiek apjautāties paziņu lokā, un sameklēt sev dīleri var ātri, dažreiz jau tajā pašā dienā./

Otrs variants kā to risināt ir efektīvāks operatrīvais darbs, lai nebūtu to dīleru.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 11th, 2025 - 02:30
Pilns rublis

Viss ir vienkārši: ko aizliedz politisku iemeslu dēļ legāli, to piedāvā melnais tirgus tieši tik vienkārši un pieejami kā hedera to saka. Nopirkt nav problēmas.

Lielāks operatīvais darbs? Vai tik tā nebūs no realitātes diezgan patāla vīzija, kas turklāt ir mēģis, kas norit jau kuru dekādi? Kāds ir rezultāts? Cietumi pilni ar intronautiem, izvarotas ģimenes, nekāda rehabilitācija, tik sodīt - jo citu neko memts nemāk, nav nekam citam trenēts. Un organizētā noziedzība nav mazinājusies nu nemaz, un ir jau piemērs, kas notiek, kad mēģina liegt tautai dolbīties - Sausais likums ar visu dižo 30. gadu organizēto noziedzību, bonijklaidiem u.tml.

Pātagas vietā labāk sarunu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 11th, 2025 - 02:42
Pilns rublis

Jā, lietotājus likt cietumā nav mērķtiecīgi. Tiesas nozīmēta ārstēšana/ vakcinēšana - varbūt.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:32
Pilns rublis

Sorry, bet "vakcinēšana" pret izziņu un indivīda tiesībām uz pašnoteikšanos (arī dolbīties savā nodabā) izklausās atpalikuši un puritāniski.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:37
Pilns rublis

un ārkārtīgi distopiski.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 04:14
Pilns rublis

Vakcinēšana, protams, brīvprātīgi

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 04:52
Pilns rublis

"Piespiedu brīvprātīgi", jo ieslēdzas distopiski vakcinētā bara pārākuma izjūta, rada sociālo spiedienu veikt huiņu ar savu būtību/konstrukciju.

Cilvēks tālu nav vienīgā būtne, kurai patīk apsisties.
Kad tu aizej uz bāru vai izdzer glāzi kāzās - tu brīvi rīkojies ar savām tiesībām apsisties.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 05:01
Pilns rublis

Pretī ir liekama individuālisma kultūra. Lielāks uzsvars uz individuālismu, izvairīšanās no nevēlamas socializācijas, sevišķi jaunībā. Tas jau arī ir bara instinkts kas spiež narkotikas pamēģināts, pats minēji sociālo aspektu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 05:03
Pilns rublis

Individuālisms ir daudzu mūsdienu problēmu cēlonis. Diez vai tajā mēslu čupā mētāsies zelta atbilde.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 05:05
Pilns rublis

Individuālisms tikai savienojumā ar labu izglītību un domāšanas , skepticisma, kritskās domāšanas treniņu.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 05:07
Pilns rublis

Nedomāju, ka tikai inteliģences dzīves un domas skaitās. It sevišķi lauciņos, kuros viņu smalkie deguntiņi un rociņas līst negrib.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 05:17
Pilns rublis

Šķiet ka te jānodefinē ko mēs saprotam ar inteliģenci. Inteliģence ir cilvēki ar augstāko izglītību - ārsti, virsnieki, piloti, pētnieki, inženieri konstruktori utt. Es nedomāju ka NMPD vai reanimācijas ārstam ir pārāk smalks deguns un rokas.

Atbildēt | Pirmvārds


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 04:15
Pilns rublis

Nu v ai arī pēc tiesas sprieduma, ja cilvēks narkotiku ietekmē pastrādājis noziegumu.

Tas būtu analoģiski kā atņemt tiesības ja nobraucis cilvēku.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 04:53
Pilns rublis

Tikai tiesības neiejaucās tavā cilvēciskumā/dziņās. Alkoholiķiem un brīvprātīgajiem pēc brīvas izvēles. Minoritātes izprieca.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 04:59
Pilns rublis

Nekontrolētas dziņas nav labi. Atkal analoģija- seksuālie noziegumi. Tāpēc ka dziņas. Cik es zinu dažās valstīs praktizē ķīmisko kastrāciju ar tiesas l'emumu šādos gadījumos.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 05:01
Pilns rublis

Moš tev vienkārši neder demokrātija? : D

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 05:03
Pilns rublis

Debatējams jautājums. Demokrātijai ir plusi un mīnusi. Starp citu, interesanti ir paskatīties vēsturē, ko tad demokrātija nozūimē? Kas ir demoss? Demoss nav visi iedzīvotāji, demoss ir pilsētvalsts brīvie pilsoņi. Līdz ar to demokrātija labi strādā ja tās elementi ir izglītoti.

Es preferētu demokrātiju ar modifikācijām, kur lielākas tiesības ir inbteliģencei. Nookrātiju.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 05:06
Pilns rublis

Beisiklī Saeima?

Inteliģence ne vienu reizi vien ir sapisusies savās idejās un tā ir akla pret citām kastām.
Ja ir jābūt kādai idejai, tad kā ar šo: cilvēcība. Ja kāda no idejām noved pie necilvēcības - nost ar tādu!

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 05:11
Pilns rublis

Interesanta domā. Kā mēs definējam cilvēcību?

Kā tu paskaidrotu svešam intelektam kas ir cilvēcība?

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 05:14
Pilns rublis

Hz, moš iebarotu šādus tagus: sapratne, empātija, uzklausīšana, ieklausīšanās, risinājuma meklēšana, izmeklēšana, pieklājība, zinātkāre, spēja radīt, kultūra, valoda, sirsnība, diplomātija kariņa vietā.

Moš no tā kaut kāds +- portrets vai tā daļa uzzīmējas.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 05:21
Pilns rublis

OK. Ideja nav slikta. Daži tagi ir saprotami, daži jāatpako.

Skatāmies:

Sapratne/ uzklausīšana/ ieklausīšanās/ izmeklēšana: Tas viss ir par korektu datu iegūšanu, saprotams un vajadzīgs.

Pieklājība, empātija, diplomātija, sirsnība (?) - cik saprotams drošības tehnikas koncepti, nepieciešami dažādu intelektu komunikācijā pārpratumu un sakojoša antagonisma
izslēgšanai.

Zinātkāre, spēja radīt- saprotami koncepti, basic saprāta īopašības, nepieciešamais noteikums lai san';aktu civilizācija.

Atbildēt | Pirmvārds


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 02:16
Pilns rublis

Paldies!
Un man jāsaka - lieliski rezumēts!

Atbildēt | Pirmvārds


from: [info]scarab
date: Aug. 11th, 2025 - 02:43
Pilns rublis

negribu izklausīities pēc pimpja, bet "jebšu" nozīmē "kaut gan"

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:35
Pilns rublis

Kādam tam pimpim ir jābūt - paldies par servisu un indeed nezināju šo nozīmi :)

Atbildēt | Pirmvārds


telefontubbie

from: [info]telefontubbie
date: Aug. 11th, 2025 - 07:44
Pilns rublis

O! Cibā ieplūst dzīvīb, šovasar atsāki rakstīt :))

Atbildēt | Pavediens


Ivo

from: [info]disfigurator
date: Aug. 12th, 2025 - 10:40
Pilns rublis

Jā, atgādināja man par šo vietu un kā reiz ir, kur sevi likt, esot ārpus asociālajiem tīkliem.

Atbildēt | Pirmvārds | Pavediens


ctulhu

from: [info]ctulhu
date: Aug. 12th, 2025 - 06:26
Pilns rublis

šī ir labāka vieta par t.s. sociālajiem tīkliem, pēdējos var izmantot kā ikdienas čatu [fb messenger piemēram] un kā uteni. Nu labi vēl tur ir grupas kur šausmenes palasīt.

Atbildēt | Pirmvārds