Eos ([info]eos) rakstīja,
@ 2025-11-25 21:45:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Dzīve pēc mājasdarba
Pabeidzu temata plānu tēmai "Atvasinājumi un to lietojums".

28 lpp teksta, laiks ieguldīts apmēram 20h. Izkonspektēju veselu 190 lpp grāmatu, šo taisot.

Tagad daudz labāk saprotu tēmu. Taisīt bija vērts. Tā ir vislielākā tēma visā skolā, jo skolā to māca 48 mācību stundas. (Atkal runa ir par padziļināto matemātika II).

Kad es to dabūšu mācīt skolā, ir cits jautājums. Man jau gribētos tuvāko 5 gadu laikā. Taču redzēs, ko man iedos pirmajā darba vietā
publiskā skolā nākamgad.

Es ticu, ka entuziasms ir saklausāms ar ausīm, un cilvēku, kas ir sajūsmā par atvasinājumiem un integrāļiem, turklāt būtu gatavi
strādāt par 1600 eiro bruto, trūkst. Jātic, ka mans entuziasms saglabāsies.

Jo tā tomēr ir matemātiskā analīze, kur var diezgan radoši daudz kam pieiet, salīdzinot ar 8.- 11.klases tēmām. Radoši, ja prot. Mans mērķis studijās
ir tieši iemācīties daudz ko atrisināt vismaz divos veidos.

Vislabākais video par atvasinājumu jēgu un būtību no Kalifornijas tehnoloģiju institūta. (angliski)

https://www.youtube.com/watch?v=szCChCc58dg


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]missalise
2025-11-26 08:07 (saite)
Man skolā visvairāk pietrūka tas, ka parasti neviens skolotājs nestāstīja, kur praktiski dzīvē var noderēt tas, ko viņi mācīs, kāpēc to vajag zināt. Atmiņas trenēšana, domāšanas attīstīšana - tas jā, bet... piemēram, man ir tik specifiski uzbūvētas smadzenes, ka man ir grūti atcerēties to, ko mans prāts uztver kā laika tērēšanu. Man matemātikā parasti bija kaut kādi septītnieki, pārbaudes darbos reizēm drusku labāk, jo man ļoti labi padevās teksta uzdevumi, bet domāju, ka manas sekmes būtu bijušas vēl labākas, ja man kāds tad būtu paskaidrojis, kur katra mācāmā tēma var noderēt dzīvē.

Skolās (vismaz agrāk) mācīšana tika būvēta tā, ka tā bija paredzēta cilvēkiem ar vizuālo uztveri, nedaudz mazāk - audiālo uztveri un pavisam maz - ar kinestētisko uztveri. Bet man kā reiz vislabākā ir kinestētiskā uztvere, tad audiālā un pati vājākā - vizuālā. Labos mācību materiālos būtu labi, ja būtu kaut kas paredzēts cilvēkiem ar dažādām uztverēm.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]eos
2025-11-26 15:28 (saite)
Nu jā. Skolā māca mācīties, mazāk to, ko reāli vajadzēs lielākajā daļā profesiju. Ja grib praktiski, jāpiesakās studiju gados par praktikantu. (Ne gluži mans viedoklis, bet tāda, var spriest, ir IZM domu gaita).

Vai palaidi garām pavasarī aptauju, ko biju ielicis arī cibā par matemātikas mācīšanos ar kinestētisko uztveri?

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd9Ili3j5cZaC_WF8kp75YsGUbE8f_IIGO9Aojad9PI2oKwtQ/viewform?usp=sharing&ouid=116938352517134703189

Es veicu zinātnisku aptauju, pētījumu. 71% respondentu piekrita, ka šobrīd skolās par maz ļauj izmantot figūru modeļus, par maz liek kustēties, par maz ļauj ar rokām darbojoties pārliecināties, kā strādā dažādas matemātikas kārtulas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?