covid_19 ([info]covid_19) rakstīja,
@ 2021-09-03 09:56:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
kā pilsēta cilvēkiem armiju uzmeta
tālajos 90tajos ādažu bāze stāvēja ja ne tukša un pamesta tad klusa un sevī ierāvusies gan

poligons bija tik nelietots, ka sēņotāji pat uxo zonās(mērķa zona, kurā daudz daudz nesprāgušu lādiņu) bij sēņošanas vietas gūgles kartēs iezīmējuši - ģimenes ar bērniem un veciem žikiem no šaušanas sektoriem ar reālu uguni nācās dzīt ārā (nu kā sāk birt svins no gaisa, tā civilie rauj praķīti - to nabaga draiveru sieva gandrīz noklapēja, kur ievedis krūmiņos)

ok ar to, tad nu lai ģenerāļiem ērts ceļš no štābiem uz bāzi būtu, pār gauju starp ādažiem un kadagu tiltu uzblieza pa armijas naudu

tiltu izmantoja arī kadagieši, lai uz ādažu bodi un ne tikai nokļūtu

bet arī armijnieki šo tiltu izmantoja - es pats tiku vadāts smagajā mašiņā turpu šurpu no rīgas uz poligonu

un tad parādās sārtvaidži no pilsētas cilvēkiem un kopā ar ādažu domi uzbliež visu iekļaujošu superprojektu - ādažu centrālo ielu

nu iela skaista kā puķe - visa tāda iekļaujoša, tur sārtvaidži var ar velo braukt krustu un šķērsu, māmiņas ar bērniem, zildeguņi var turpat uz ielas pie galdiņiem alu lakt un bērni saldējumus kostēt, mašiņas brauc uz 20 jo ik pa 100 metriem aplis - visi tādi nesteidzīgi un smaidīgi

tikai segums - bruģīši ;)

kā rezultātā smagām mašiņām nelietojama iela - upss, armijas smagās mašiņas tika izspiestas no ādažiem kā ukraiņi no krimas
tagad visu personālu jātransportē apkārt visiem ādažiem

tieši tāpat no rīgas cenšas izspiest visu ekonomiku - tipa elojiem ar kafijas krūzīti rokās smagās mašiņas nav nepieciešamas, tāpēc ja nav vajadzīgs, var par to nedomāt ;) upss


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]dzeltens
2021-09-03 11:54 (saite)
Cerams, ka armijnieki par šo neraud tik ļoti kā tu. Pa lielam - kas tad šiem pabraukt kaut kur apkārt? Tāpat neko citu viņi īpaši nedara :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 12:02 (saite)
es pēc izglītības esmu transporta ekonomists un braucot apkārt es rēķinu - smagās mašiņas izmaksas reiz kravas koeficients reiz liekie kilometri plus manas laika izmaksas reiz liekais braukšanas laiks

bet neraud nē ;)

bet kā piemērs - izcils, vai ne ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 12:11 (saite)
Es izglītību nojautu - esmu novērojusi šo pie RTU profesionāļiem, ka ir grūti paskatīties ārpus savas šaurās jomas. Piemēram - cik pilsētai patiesībā izmaksā tas, ka tu ar savu smago vari ietaupīt benzīnu un izgāzt cauri pilsētai. Bet tikmēr tur paliek tukši dzīvokļi un veikali, jo cilvēki tur vienkārši vairs negrib uzturēties, bet pārvācas prom un nodokļus maksā citur. Iznāk ka mazliet ietaupīta benzīna pilsētai patiesībā nes milzu zaudējumus. Un ne tikai pilsētai, arī NĪ īpašniekiem un attīstītājiem, lai nebūti tik abstrakti.
Piemēram nav ne vainas. Tas, ka Ādažos armija ir uzbūvējusi kaut kādu tiltu nenozīmē ka viņi ir nopirkuši tiesības ar bruņumašīnām dragāt pa dzīvojamo zonu mūžīgi mūžos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 12:15 (saite)
pirmais bija ceļš, jebkurš, kurš veda no punkta a uz punktu b

tad gar to ceļu sacēla namiņus, jo civlēki arī grib dzīvot tuvāk punktam a un punktam b

tad to cilvēku saradās daudz daudz un sāka viens otram maisīt - uzcēla otru ceļu no punkta a uz punktu b - nu lai tie punkti varētu funkcionēt, jo bez ceļa nekādi un vecajā baigi daudz ļaužu ar govīm

skat, brīnums, atkal sarodas namiņi ap jauno ceļu ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-09-03 15:29 (saite)
Bet pag. Ja cilvēks nevarēs piebraukt pie savas mājas ar savu aoto tas ko veicinās - to vietu apdzīvotību? Drīzāk nē, paliks vēl vairāk tukšu dzīvokļu. Un tiem veikaliem vajag pievest preces.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 15:54 (saite)
Es nesaprotu, kas jums, Timrota domubiedriem, ir par kognitīvām problēmām ar šo visu? Nekādi neredzu, kurā vietā jums kāds grib aizliegt piebraukt pie savas mājas vai piegādāt preces, vai izvest atkritumus.
Rīgas centra lielākā problēma šobrīd ir transports, kas tur močī cauri tranzītā vai labākajā gadījumā centrā atrodas galamērķis - birojs. Ja paliktu tikai vietējo iedzīvotāju transports+piegādes, būtu jau diezgan ok un neviens arī neko vairāk negrib.
Centrā jau tagad dzīvo un varētu mierīgi turpināt dzīvot liels skaits cilvēku, kas bez auto var arī iztikt. Rīgas centrā dzīvojot un turpat strādājot, auto tiešām nav ikdienas nepieciešamība, tas ir pārbaudīts.
Ka pie katra centra dzīvokļa varētu piekabināt autostāvvietu kā jaunajos projektos, tā ir ilūzija, fiziski nevar un nevarēs, būvējot tos jūgendstila namus nekad nav bijis paredzēts un nevajag arī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 15:56 (saite)
uff, ja es notraušu visu šo drazu, kas sākumā par timrotu un draugiem

tad sanāk, ka tu nesaproti, kāpēc visi no teiksim ādažiem uz lidostu traucas caur rīgas centru

atbildēšu, lai kādas figņas pilsēta cilvēkiem taisītu, tas tik un tā būs īsākais ceļš, pat nejautājot kāpēc kas kur brauc

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-03 15:58 (saite)
starp citu, briselēs un citās eiropās pirmie stāvi un pagrabi tiek pārbūvēti par autostāvietām .. bet es neņemos aicināt visus rīgas namus pārbūvēt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 16:11 (saite)
Jā, droši vien ir vietas, kur var pārbūvēt arī tā, bet diez vai tas arī Briselēs būs pašā pilsētas centrā pie centrālās stacijas, drīzāk kaut kādos mūsu guļamrajonu ekvivalentos, tikai vēsturiskajā apbūvē. Centrā pirmajiem stāviem būtu jābūt pārāk vērtīgiem, lai tos atvēlētu nevis komercfunkcijai, bet stāvvietām, kas pa lielam nenes peļņu nevienam. Tas pie noteikuma, ka vide ir kā Eiropā, nevis postpadomjijā ar tizlām šosejām caur centru.

Rīgas centru no Ādažiem uz lidostu var apbraukt pa Salu tiltu un gar Ikea. Man liekas, tālsatiksmes autobusi šajā virzienā brauc līdzīgi - izņemot pa Krasta ielu nevis tiltu. Nav ideāli, jo tas ceļš iznāk pagarš, bet iespēja ir. Mēs, kad dzīvojām Pāraugavā, piektdienas pēcpusdienā no Rīgas ārā braucām tikai tā. Laika ziņā it kā pat starpība nekāda, bet vismaz nebojā nervus sastrēgumā, bet visu laiku normāli brauc. Un bonusā nepiesmirdini centra iedzīvotājiem pagalmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 16:15 (saite)
nezinu, nav mana pieredze lai komentētu, mani ir vanšu un akmens tilti, par tiem varu viedokli izteikt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-03 16:17 (saite)
par briselēm - visas ielas gar eiropas māju, nekur tālāk daudz neesmu staigājis, vēl tur kaut kāds konferenču centrs drusku tālāk, bet arī tur ar kājām nogāju

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-09-03 17:27 (saite)
Bet tā komercfunkcija ātri vien izbeigsies ja pirmajos stāvos esošos objektus lietos tika vietējie un vrb pa kādam tūristam (kurus gan arī pieved ar autobusiem).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 17:46 (saite)
Centru tāpat ikdienā apmeklē liels skaits cilvēku, kas ierodas ar sabiedrisko transportu. Ne velti staciju tuvumā bizītis parasti plaukst un zeļ. Pat mūsu stacijas tuneļos tirdzniecība iet uz urrā visās tajās piparbodēs, jo ir laba cilvēku plūsma, pat ja pati vieta šausmīga. Un stacijas tunelī iebraukt nekad nav varēts.
Tā ka nē - neizbeigsies vis.

Zem esošām mājām izbūvēt būtu mazākais ekonomiski nepamatoti, un varbūt pat bīstami. Gruntis pazemes stāvvietu būvei Rīgas centrā arī jaunos gabalos pazemes stāvvietu būvei nav pārāk labas, to reāli dara tikai bagātie vai tie ko piespiež - tirdzniecības centri, piemēram; no dzīvokļiem - Magdalēnas nami, bet tur gan tā pazeme tāda nosacīta, jo iekšpagalms ir stipri vien pacelts virs apkārtējām ielām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-09-03 18:00 (saite)
Nu jā tātad pilsētu, piemēram Rīgas centri ir raksturīgi ar to ka veca pirmstransporta apbūve un attiecīgi ir par šauru. Lai tas pasākums turpinātu būt funkcionāls droši vien pazeme komunikācijāmun transportam ir vienīgā izeja, kamēr nav mazo privāto lidaparātu. Sabiedriskais transports nav panaceja jo ir ļoti daudzi cilvēki kam vajag personīgo telpu un kas barā čupoties negrib.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 18:09 (saite)
ielu struktūra visu transporta plūsmu noved centrā - nu fak! kā to var nesaprast ;)

jo simtiem gadu viss viss transports gāja caur centru - un tagad šo centrisko pamatu metas uzmest uz policentriska izklājuma, bet tam traucē daugava - upss

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-09-03 18:22 (saite)
Nu jā tas nozīmē ka kamēr osta un lidosta būs tur kur viņas ir, vajadzēs piebraukt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 18:23 (saite)
opā! mēs esam sākumā ;) arī tas ir labi! cerams, ka visi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-09-03 18:25 (saite)
Nu es tā kā neko pretēju arī nejūtos teicis :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 18:26 (saite)
man bija uzsvars uz visi, bet paldies

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2021-09-03 16:00 (saite)
es esmu rīdzinieks tagad paskaitīšu - vectēva tēvs, vectēvs, tēvs, es sanāk 4 paaudze
vectēva tēvs bija zaķusalas zvejnieks, viņam bija zvejas vieta starp akmens un dzelzs tiltu

tad nu lūk, man nekad nav bijušas autovadītāja tiesības, man tās nav bijušas vajadzīgas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-09-03 17:24 (saite)
Nevar zem mājām būt auto novietnes?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]covid_19
2021-09-03 17:30 (saite)
viduseiropās to dara ar plašu vērienu, cik es esmu novērojis, bet kas nu ir es un mana pieredze pret pasaules .... pasaulīgumu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-09-03 17:33 (saite)
Nu jā un piemēram ja brauc iekšā teiksim Vīnē, mēs redzam ko? Mēs atjēdzamies lielā tunelī, kas zarojas un tad iznirstam kaut kur apmēram centrā. Bet sanāk ka viņiem lielās plūsmas, par kurām te Dzeltens un citi sūdzas ir novirzītas tuneļos. Viļņā nav gluži tuneļi bet daudzlīmeņu krustojumi gan.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2021-09-03 17:51 (saite)
Viļņa, manuprāt, ir labs piemērs postpadomju pilsētai, kur jau padomju gados tās maģistrāles šķiet sabūvētas jēdzīgi + arī mūsdienās izskatās, ka notiek kaut kāda pilsētplānošana, nevis transporta plānošana un karšu krāsošana. Vismaz tāds iespaids man ir radies, uz turieni braucot, bet neko nezinot par turienes plānošanu.
Katrā ziņā arī jaunā arhitektūra Viļņas centra tuvumā izskatās ļoti labi, atšķirībā no mūsu z un filosofu skābbarības torņiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

iekopēju te
[info]dzeltens
2021-09-03 17:52 (saite)
Zem esošām mājām izbūvēt būtu mazākais ekonomiski nepamatoti, un varbūt pat bīstami. Gruntis pazemes stāvvietu būvei Rīgas centrā arī jaunos gabalos pazemes stāvvietu būvei nav pārāk labas, to reāli dara tikai bagātie vai tie ko piespiež - tirdzniecības centri, piemēram; no dzīvokļiem - Magdalēnas nami, bet tur gan tā pazeme tāda nosacīta, jo iekšpagalms ir stipri vien pacelts virs apkārtējām ielām.
(Atbildēt uz šo)(Iepriekšējais)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: iekopēju te
[info]covid_19
2021-09-03 18:12 (saite)
ekonomisko pamatojumu, lai domā mašīnu un māju īpašnieki, vai ne?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?