ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2025-07-15 11:56:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Failed state?
Spānija klājas apakšā putinam?

https://www.euronews.com/my-europe/2025/06/07/spanish-left-puts-pressure-on-pm-sanchez-iu-threatens-to-leave-government-over-increase-in

Jūnijā notikušajā NATO samitā Hāgā visas dalībvalstis, izņemot Spāniju, apņēmās palielināt aizsardzības izdevumus līdz 5% no IKP.

Paši viņi saprot ka bruņošanas = reindustrualizācija un tas ir labi visiem bet padodas saviem kreisīšiem

https://www.euronews.com/2025/03/13/sanchez-backs-eu-plan-to-increase-military-spending-says-it-will-reindustrialise-spanish-e

Atgādinājums: PSRS un tās mantinieks putina režīms izmantoja/ izmanto kreisīšus pa visu pasauli lai grautu citas valstis un rietumu civilizāciju vispār.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]extranjero
2025-07-15 12:29 (saite)
No otras puses nevajadzīga bruņošanās ir vējā izmesta nauda.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-07-15 12:35 (saite)
Tad ja tam nepieiet kompleksi. Bruņošanās pati par sevi jā bet militāri industriālā kompleksa attīstība ir labums visiem, jo tā ir zināšanu ietilpīga mašīnu, aparātu un materiālu ražošana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2025-07-15 12:37 (saite)
Tie ir sekundārie efekti.

Vai tos nevarētu panākt arī, ja neuzsāktu kādu citu reindustrializācijas programmu?

Es domāju, ka lielāka diskusija ir par to, cik ļoti ir vajadzīgs palielināt aizsardzības jaudas. Tur var būt dažādi viedokļi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-07-15 12:42 (saite)
//Vai tos nevarētu panākt arī, ja neuzsāktu kādu citu reindustrializācijas programmu?//

Teorētiski ir iespējams. Praktiski aizsardzības arguments gan politiķiem gan populācijai parasti aiziet ātrāk.

Paskatamies kaut vai uz to pašu Spāniju: Ir tur lieli ne-militāri reindustrializācijas projekti?

//Tie ir sekundārie efekti.//

Jā sekundāri, bet ļoti svarīgi. Gandrīz viss kas mums ir enerģētikā, sakaros, transportā, daļēji arī medicīnā ir šādi sekundārie efekti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2025-07-15 12:47 (saite)
Arī palielinot aizsardzības budžetu, nav garantijas, ka viņi uzsāks kaut ko paši ražot. Varbūt vienkārši pirks bruņojumu no ASV.

Spānija ir samērā industriāli advancēta valsts. Viņi ražo, piemēram, vilcienus. Atceries vilcienu iepirkumu sāgu, kur Spānijas uzņēmumam bija nopietns piedāvājums. Beigās čehi uzvarēja, bet tikai caur tiesāšanos.

Arī farmacācijas uzņēmumi Spānijā ir diezgan spēcīgi (Rovi, Grifols u.c.).

Bet iedzīvotāji Spānijā ir ļoti kreisi domājoši, tur ir ļoti grūti kaut ko izbīdīt cauri politiskā līmenī. Varbūt ES kopējā politika šeit varētu palīdzēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-07-15 12:51 (saite)
//Varbūt vienkārši pirks bruņojumu no ASV.//

Arī nav slikti, jo tas baro ASV militārio industriālo kopmpleklsu, ASV ir Rietumu pasaules daļa. Bet piekrītu ka nevajag visu koncentrēt vienā ASV, Eiropai j;aizveido militāri industriālais komplekss un aizsardzības spēki kas ir līdzvērtīgi ASV vai pārspēj to.

//Bet iedzīvotāji Spānijā ir ļoti kreisi domājoši, tur ir ļoti grūti kaut ko izbīdīt cauri politiskā līmenī. Varbūt ES kopējā politika šeit varētu palīdzēt.//

Jā iekš tā ir problēma. Te tiešām varētu palīdzēt regulējumi no ES, tikai jāsamazina kreiso ietekme pašā ES kopumā. Tas gan pašreiz notiek, gk militārās un arī imigrācijas situācijas dēļ.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2025-07-15 12:53 (saite)
Protams, ASV tas būtu labi, bet kā tieši tas var palīdzēt Spānijai un ES?

Es tiešām domāju, ka ES ir jābūt vienotākai šajā jautājumā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-07-15 12:55 (saite)
ASV militāri industriālā kompleksa barošana ir laba pirmkārt pašām ASV un sekundāri - visai Rietumu pasaulei, tieši tāpat kā jebkuras citas Rietumu pasaules sastāvbdaļas stiprināšana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2025-07-15 12:57 (saite)
Līdz brīdim, kad ASV izdomā uzlikt tarifus precēm no ES...

Ir tikai normāli, ka ES kļūst stiprāka un vairāk attīsta savu ekonomiku, lai nav visā atkarība no ASV.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-07-15 13:09 (saite)
/Ir tikai normāli, ka ES kļūst stiprāka un vairāk attīsta savu ekonomiku, lai nav visā atkarība no ASV./

Protams. Un tādam nolūkam bruņošanās der ļoti labi.

Bruņošanās un militāri industruālo kompleksu attīstīšana ir ceļš kā realizēt tālas perspektīvas ļoti svarīgas lietas.

Bez tā politiķiem ir tieksme [labi saprotama] domāt par tuvām un vienkāršam lietām kuras viņi ir apsolījuši vēlētājiem un biznesam [ar dažiem izņēmumiem kā Masks] ir tendence domāt par vienkāršu tūlītēju peļnu, vairāk ieguldīt mārketingā nevis izpētē.

Bruņošanās lauž abas šīs negatīvās tendences.

Bet par Eiropu piekrītu. Jāreindustrializējas un jābruņojas šeit. Nav īsti labi būt elojiem un niekoties ar zaļajiem kursiem un eirovīzijām kamēr ASV flotes, kaujas grupas un radaru kupols mūs sargā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2025-07-15 13:11 (saite)
Also cik esmu klausījies tas ir tyas ko Tramps, Rubio, Hegsets visu laiku saka Eiropai: Neesiet ganāmpulks, esiet partneri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2025-07-15 13:13 (saite)
Partneri nedraud ar 25% tarifu likmi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-07-15 13:16 (saite)
Trampa komandas neprofesionalitāte, kas rezultējas raustīgumā. Tad putins ir labs, tad slikts. Mēs nepiegādāsim ukraiņiem raķetes, nē tomēr piegādāsim, nē tomēr ne visas. Mēs ievedam tarifus, nē tomēr samazinām, nē atceļam, nē tomēr no rītdienas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2025-07-15 13:24 (saite)
Komanda droši vien dara to, ko liek Tramps.

Bet Trampu ievēlēja droši vien tikpat raustīgi pilsoņi. :) Tāds nu ir demokrātijas mīnuss :(

Bet tik un tā es paredzu, ka ASV pārdzīvos Trampu un dabūs izaugsmi. Eiropai arī ir jāsaņemas...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2025-07-15 13:34 (saite)
Nu jā un labs iemesls saņemties ir vajadzība bruņoties.

Kā tas strādā: ESA vai CERN vai ITER vai tml prasa finansējumu. Valdības un EK čammājas, ā nu jā nu tas viss ir svarīgi bet ziniet mums te prioritētes un sociālās programmas un integrācija un zaļais kurss blablabla. Kaut ko jau iedod bet nepietiekami.

Tagad: Mums vajag līdzekļus aviobūvei un kuģu būvei un raķešu būvei un bruņutehnikai un jaunām sprāgstvielām un izlūkošanas satelītiem un tāldarbības droniem utt, citādi atnāks krievi un visu sabombardēs un nebūs jums ne sociālās paradīzes ne zaļo kursu. Šis vienkāršais arguments nostrādā uz politiķiem, jo viņi tad vēlētājiem var teikt - forsmažors, tā vajag, citādi atnāks krievi... [ tālāk pēc teksta]. Rezultātā visiem labi - industrija attīstās un mums ir rūpnīcas un platformas kuras pēc tam var uzbūvēt gan paātrinātāju magnētus, gan robotķirurgus gan orbitālos teleskopus - t.i. tiešām vajadzīgās lietas bizness vārās un ar reālu izpēti/ ražošanu nevis caur mārketingu, politiķi saglabā seju un iespēju tikt pārvēlētiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?