Šugā faiv
 
5.-Okt-2020 08:16 pm
Vai jūs ziniet, ko nozīmē nopirkt mobilo Japānā?
Atnāci uz veikalu, izvēlējies, samaksāji un dabūji savi aparātu?
Nekā nebija!

Mobilā pirkšana šeit ir reliģisks rituāls. Goda vārds, cilvēki precās ātrāk nekā pērk mobilos.

Es jau par to visu zināju. Aizgāju uz mobilo pārdotuvi, izvēlējos aparātu, sagatavoju galvā atbildes katram viņu jautājumam un pat nogaidīju trīs stundas rindā, jo četrdesmit operatori nespēj tik ātri pieņemt visus tos desmit cilvēkus, kuri gaida.

Atnāca mana kārta. Apsēdos pie operatora galdiņa. Rupji pārtraucu operatora stāstu par to, cik labs ir šis provaiders un kāpēc bija pareiza izvēle to izvēloties. Nekas ka es to jau lietoju viarākus gadus?
Pateicu ka re, šeit ir mobilais. Tādā krāsā. Tik daudz gigabaitu. Tik liels. Šeit ir mana nauda. Ņem to visu. Tūlīt, nevilcinies.
Operators saprotoši un pieklājīgi paklanījās, pateica ka darīs kas ir viņa spēkos.
Atgādināju atkal, ja nu ir aizmirsis ka šeit ir mobilais un šeit ir nauda. Eksčēndž. Bez ierunām.

Operators nesteidzīgi, uzvilkdams baltus zīda cimdus, paņēma mobilā kastīti. Uzmanīgi izvilka to ārā un pajautāja vai tas ir tas, ko es vēlos. Jā. Vai tā ir krāsa, kuru vēlos. Jā. Vai tas ir modelis kuru vēlos. Jā, jā, jā. Mobilais. Nauda. Eksčēndž!

Operators redz, ka adekvāts es neesmu, pasauc galveno. Galvenais apsēžas blakus. Jautā kas notiek. Izstāstu, ka šeit ir nauda. Šeit ir mobilais. Mājiens ir skaidrs? Galvenais saka ka ir, iesper operatoram lai darbojas ātrāk.

Operators kaut ko meklē datorā, aiziet pie printera ar uzdrukātu mobilā telefona ieslēgšanas instrukciju. Es vēl turos, saku paldies. Parādu uz naudas pusi.
Operators arī steidzas. Aiziet vēl kaut kur. Atnes treknu kaudzi ar panfletiem. Redz, šeit ir panflets par Apple Music. Sāk skaidrot kas ir Apple Music. Atgādinu, ka negribu neko zināt, gribu tikai mobilo.
Galvenais paskatās uz operatoru ar skatienu, kurš normālos apstākļos izkausētu volframu. Operators nepadodas. Sāk skaidrot nākošo panfletu. Un nākošo.
Kad skaidrošana nonāk līdz stāstam, ka ar mobilā palīdzību var apmaksāt vilcienu, neizturu. Saku - "Vecīt. Goda vārds. Mēs ar tevi esam izšķērduši trīs cilvēku laiku, vismaz četrdesmit minūtes, tas ir simt divdesmit minūtes kopā, paskaiti cik tas izmaksā tavam darbadevējam, un vienīgais kas ir vajadzīgs ir pirkums. Davaj. Kamoon. Tu zini kas ir jādara".

Operators nepadodas.

Lūdz uzrakstīt anketu par manu darba vietu, ienākumiem, ģimenes sastāvu un apeņu krāsu (un sastāvu?). Cītīgi uzrakstu. Operators to ilgi pēta. Saka, ka esmu nihongo odžodzu, jeb labi zinu valodu (to saka visiem ārzemniekiem, neatkarīgi no viņu valodas prasmēm). Pateicos. Jau ar labi izstrādātu žestu parādu uz naudas un mobilā pusi. Operators sāk nervozēt, galvenais nu jau fiziski iedur pirkstu viņam mugurā.

Beidzot ir pagājusi pusotra stunda, papīru padarīšana ir beigusies, laiks pašam procesam. Nu, beidzot, ir manas domas, bet nekā nebija. Operators atkal uzvelk baltos zīda cimdus, dabū tālruni no kastītes, ieslēdz. Lūdz pārbaudīt vai nav plaisu. Saku ka nav. "Un tagad mēs sāksim instalācijas procesu". Jautāju ko viņš manā tālrunī taisās instalēt. Saka, ka manus datus no vecā tālruņa un vēl lieliskās jaunās aplikācijas no operatora. Atbildu, ka neko nevajag. Operators izskatās apjucis un saka, ka tā nedrīkst. Aplikācijas ir jāinstalē. Šoreiz paskatos uz galvenā pusi ar "wtf" skatienu. Galvenais saka operatoram lai dara ko no viņa lūdz. Labi. Beidzot. Beidzot! Man izsniedz kastīti, paņem manu naudu, iedot smuku papīra maisiņu ar kontrakta noteikumiem 24 lpp. apjomā, panfletu saišķi un smieklīgu plīša spēlīti iekša.

Taisos iet projām. Nekā nebija! Nu jau pienāk rindas pieskatītājmeitene ar aipādu. Lūdz aizpildīt anketu par apkalpošanas kvalitāti. Saku ka briesmīgi gribu pa lielam, nevaru vairs ciesties. Skrienu prom.
Beidzot esmu brīvs. Piecas (5) stundas izmestas miskastē.

Es nopietni nesaprotu kas tā ir par tradīciju. Agrāk tā bija tikai vienam operatoram, no kura es aizlaidos. Tagad tā ir visiem, jo, izskatās, klientiem tas patīk.
Es nopietni nesaprotu kas notiek apkārt.
Comments 
5.-Okt-2020 02:45 pm
šausmas
5.-Okt-2020 04:06 pm
vai ne.
5.-Okt-2020 02:49 pm
Brīnišķīgs teksts :)
Droši vien japāņiem trūkst komunikācijas, tāpēc garas sarunas = izcils serviss.
Kāpēc galvenais neizrāva operatoram to mobilo no rokas un pats tev nepārdeva?
5.-Okt-2020 04:06 pm
Tas tā tiešām varētu būt. Patīk kad kāds auklējas, turklāt, dīvainā kārtā, gribās izšķērdēt laiku.
Par to laika šķērdēšanu kādā citā ierakstā, bet tā arī ir interesanta kultūrfenomena.
5.-Okt-2020 04:54 pm
Interesanti vai tas varētu būt legit iemesls neiet uz darbu, piemēram? “Kā pēc tu šodien nebiji uz sapulci?” “Es gāju pirkt telefonu.” un visi saprotoši novelk “Āāā”
5.-Okt-2020 07:40 pm
nevis novelk, bet sajūsmināti “oooo” :D
5.-Okt-2020 07:55 pm
Diez vai. :D Bet toties kas tāds būtu iespējams:
- Čau, ko darīji brīvdienās?
- Pirku tālruni.
5.-Okt-2020 02:50 pm
Trīs stundas nogaidīji, bet miskastē tikai divas?
5.-Okt-2020 02:53 pm
Izlaboju ierakstu! Tava matemātika ir labāka par manu!
5.-Okt-2020 02:54 pm
Visu cieņu tam operatoram,šitādos spriedzes apstākļos turpināt strādāt kā ierasts prasa daudz nervu :DDD
5.-Okt-2020 03:00 pm
Nē nu, patiesībā tas viss bija daudz istieptāks un es biju mazdrusciņ pieklājīgāks un tikai mazliet pacietīgāks nekā aprakstīts, bet lietas būtību tas nemaina.
5.-Okt-2020 03:11 pm
es tevi saprotu, man tieši tiko beidzās līgums un arī jāpērk jauns telefons, man jau raustās acu plakstiņi no tuvojošās spriedzes
5.-Okt-2020 04:07 pm
Vai arī esi Japānā?
5.-Okt-2020 04:12 pm
I wish! es esmu londonā
5.-Okt-2020 04:15 pm
Vai tur arī ir tik traki?
5.-Okt-2020 04:21 pm
te vienmēr piedāvā visādus combo (internets, jauns telefons etc), un saka cenas un gigabaitus, un parasti stipros akcentos.
parasti pirmajos mēnešos kaut kas saiet uz īso ar direct debit, un atkal ir jāiet un jārunā.
6.-Okt-2020 08:09 pm
Vai akcenti ir tāpēc, ka operatori ir ārzemnieki, vai tie ir vietējie ar vietējām izrunām?
6.-Okt-2020 08:35 pm
ir vietējie (skoti, īri, hip hop wanabes etc) un tad ir visi iebraucēji ar biezākiem un plānākiem akcentiem. gadās arī labie akcenti ar kuriem viss ir skaidrs.
5.-Okt-2020 03:24 pm
cik jocīgi. bet, domāju, situācijā, kad cilvēki paši ar savu galvu domāt vairs negrib (pat ne tik, lai aplikācijas instalētu un atrastu info, kas ir apple music un ko ar to dara), un visas ikdienas sarunas būtībā noreducējušās līdz smalltalkam (t. sk. ar ģimeni/draugiem), tad jau tāda veida serviss laikam ir tas, kas vajadzīgs. eh.
nu, bet vismaz - apsveicu ar jaunu telefonu! :)
5.-Okt-2020 04:07 pm
Bet man šķiet, ka problēma jau nav domāšanā, bet auklētiesgribēšanā. To ir jāpēta.
5.-Okt-2020 03:44 pm
https://i.pinimg.com/originals/07/4c/0d/074c0d4d4c983fbfa034d6af25a430de.jpg
5.-Okt-2020 07:55 pm
episks whatafaks
6.-Okt-2020 09:37 am
Nopirkt internetveikalā ar piegādi uz pakomātu?
6.-Okt-2020 08:08 pm
Tas izklausās pēc laba plāna. Toreiz to nedarīju, jo no operatora pērkot ir daudz lētāk.
7.-Okt-2020 01:13 am
Anonymous
Tu esi vai nu stulbs vai slikts vai abi kopā.
7.-Okt-2020 04:01 am
Kāpēc tu tā domā?
This page was loaded Jun 1. 2024, 3:09 pm GMT.