meness_berns ([info]meness_berns) rakstīja,
@ 2014-02-03 12:54:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
---
Nedēļas nogale.

1. Talrida Ruļļa bēres. Negaidīti daudz cilvēku. Kā teica viena no bēriniecēm - laikam visus moka sirdsapziņa. Skatījos uz to, kāds viņš tur nogrimēts guļ, un domāju - vajadzēja tak kādam norādīt, lai neaizpūderē no cigaretēm nodzeltējušās ūsas, kas bija Talrida firmas zīme. Cilvēku apglabā, izskaistinot, labu gribēdami, bet pareizi tak būtu, ja viņš aiziet tajā ceļā tieši tās, kāds viņš bija.

2. "Grafikas" "Rīgas mākslas telpā". Ir, protams, pieņemami, ka, gaidot miljons kultūr-tūristu, kas brauks aplūkot Eiropas Kultūras galvaspilsētu, tiek eksponēts kaut kas, ko pēdējā laikā saražojuši daudzu disciplīnu mākslinieki, un tādējādi rādīts, ka "grafika" šajā valstī nav tikai Gunārs Krollis, bet zem tās slēpjas instalācijas, video un visādas autortehnikas. Jo tad visi redzēs, ka šeit virmo laikmetīgums. Problēma, ka "laikmetīgo" varēja savākt daudz mākslinieciski un idejiski stiprāku, un, ja desmitiem reižu, izlasot uz tabelītes mega-gudriem svešvārdiem pausto, ko mākslinieks ar šo darbu "gribējis pateikt", jānodomā - nu nav tur nekā tāda, kas tas par sviestu, ka simboli ne tikai nenolasās, aplūkojot pašu darbu, bet pat paskaidrojošā tekstā ne... Nu tad paliek bēdīgi.

3. Delle galerijā "Daugava". Apbrīnojami gaišs periods. Un pat klasiskā Delles melno periodu garā ieturētie kropļ-ģīmīši arī vairāk nevis liecina par černuhu, bet drīzāk par tādu mierpilnu apziņu, ka "jāuzmālē pa vidu arī kas tāds". Un glezna ar rozēm vispār liek domāt par to, kurš darbs bijis vispirms - "manas" rozes vai "publiskās".

4. "Peldošie, ceļojošie". Sākumā likās, ka tas ir vājš Nastavševs, bet pēcāk, kad dalec, ka lēnīgums un piezemētums ir bijis vajadzīgs Vēstījumam, tad paliek pavisam forši. Tā viš i, tā viš i. Ap 35 gadu vecumu (Un tik Vladam tagad ir) mēs to visi saprotam - ka bez-kaisles periodā esam zārkos (klavierēs) guļoši vampīri, bet tad, kad beztolkā sagribētas kaisles periodos izlienam no klavierēm, tad mūsu alkas pēc Piedzīvojuma izrādās pilnīgi tukša, derdzīga Bezjēdzība.

5. Slidošana pa Ķīšezeru Jaunciema līcī ar seju pret ziemas vēju. Dabas Mežonība ir iedvesmojoša.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]acidkitteh
2014-02-03 14:39 (saite)
2. kaut kā vienmēr kritis uz nerviem, ja kāds mēģina lapiņās pie darbiem paskaidrot "ko mākslinieks ar šo domājis". Mani neinteresē ko viņš ar to domājis, svarīgi ir tas, par ko šis darbs liek domāt skatītājam. Lieku to tai pat kulītē, kur atrodas situācijas, kad māksleņīka personība tiek skatīta kopā ar darbiem, vai vispār tiek ņemta vērā/kaut kā ietekmē. Darbiem jāpastāv ārpus mākslinieka, ārpus radītāja. Tos rada un tad tie _ir_, kats nāk un skatās, lasa, klausās un izvelk no tā kaut ko subjektīvi savu. Vareni mākslas darbi junda skatītajos līdzīgas sajūtas, maina/ietekmē masu priekštatus un domas un garastāvokļus. Švakos darbos viens redz kartupeli, otrs aicinājumu gāzt lielveikala vadību(bet tas nenozīmē ka tie uzreiz ir arī slikti dizaina priekšmeti). Lapiņā jāraksta tikai darba nosaukums, ja tāds ir. Ko izlasīt pēc tam kad esi darbu aplūkojis, un tad teikt "Ou, riiilii. nu nez nez..."

5.dabas mežonība nogurdina, bet tai pat laikā uzlādē baterijas. Pēc tam var kalnus gāzt un kailām rokām kivičus uz pusēm plēst!

(Atbildēt uz šo)


[info]chaika
2014-02-03 15:39 (saite)
Izrāde uzplauka līdz ar keiša parādīšanos!

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?