pajautaa

« previous entry | next entry »
Sep. 14., 2012 | 06:18 pm
music: Latvijas Radio 2, trololollmurr
posted by: nenoteiksme in pajautaa

labvakar!
kāpēc vietējās nozīmes starppilsētu autobusi brauc tiiik lēni?
piemēram, Jēkabpils - Preiļi, no kura translēju, šobrīd brauc ar 60km/h, dažubrīd piebremzē. un, nē, buss neizskatās tuvu izjukšanas robežai, brauc arī pa normālu šoseju, ne trepi.
kur dziļā doma? lai sīkajās pieturās, starp kurām (ja normāli brauc) ir mazāk par minūti, iebrauktu pēc grafika?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {15}

Nezāles neiznīkst

vnk

from: [info]jan09
date: Sep. 14., 2012 - 06:54 pm
#

ieej busu sarakstā un apskaties - kādos laikos kurā pieturā jābūt...
tad būs redzams, kas un kādēļ

Atbildēt | Diskusija


ANNA + АИИА

Re: vnk

from: [info]nenoteiksme
date: Sep. 14., 2012 - 07:15 pm
#

saraksts ta saraksts, bet tajā nav atbildes, kamdēļ jābrauc tik lēni, ka pārējo satiksmi traucē.
nez, lai ziemas putenī nekavētu grafiku? :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nezāles neiznīkst

Re: vnk

from: [info]jan09
date: Sep. 14., 2012 - 07:25 pm
#

mosh daži alternatīvi apdāvināti eksemplāri ir redzējuši gadalaikiem pielāgotus busu sarakstus, man nav nācies.
veidojot sarakstu, tiek ņemts vērā vidējais busa ātrums, un apstāšanās katrā pieturā (iekāpšana/izkāpšana).
ja pasažieru/apstāšanos maz - veidojas laika ekonomija, ātrāk pabraukt garām pieturai nedrīkst - attiecīgi - ir atslēgas pieturas ar pīppauzēm, vai tiek braukts lēnāk.
konkrētajā gadījumā. lai nav domstarpību - pajautā busa šoferim, ja nav bail ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

Re: vnk

from: [info]termostats
date: Sep. 14., 2012 - 11:42 pm
#

Tad kāpēc nevar uztaisīt divus sarakstus - vasaras un ziemas?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


izelpa

Re: vnk

from: [info]elpa
date: Sep. 15., 2012 - 12:32 am
#

Fundamentālā atribūcijas kļūda.
Ideāli būtu, ja [info]nenoteiksme būtu pajautājusi šoferim, jo varbūt tiešām kaut kas ar situāciju saistīts. Ikdienā pārvietojoties gar un ar autobusiem, pati, piemēram, neesmu novērojusi, ka kustētu izcili lēni. Tā ka..

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Sep. 14., 2012 - 09:58 pm
#

Tāpēc, ka sabiedriskais autobuss Latvijā tiek pozicionēts kā tizls transportlīdzeklis tiem, kam nav auto, nevis kā reāla iespēja kaut kur normāli nokļūt.

Pilns ar nevēlamiem elementiem, brauc lēni, biļetes internetā nopirkt nevar... Un tā tālāk.

Tūliņ te, protams, saradīsies visādi, kas teiks, ka tas ir normāli un ka tā jābūt.

Atbildēt | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Sep. 14., 2012 - 10:00 pm
#

Jābļeģ, vēl teiks, ka biļetes netā var nopirkt bezrindas.lv. Tas neskaitās, jo ir dārgāk, nekā kasē. Tā arī tikai Latvijā ir, ka netā kaut kas ir dārgāks, nekā kasē.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


izelpa

from: [info]elpa
date: Sep. 14., 2012 - 10:59 pm
#

pāris piemēri - starppilsētu autobusi Anglijā, kaut kādas izrādes biļetes http://www.boxoffice.co.uk/
abiem ir vēl kaut kāda plus maksa, kura nebūtu pie kases. nekad nesaki "nekad".

tas "jābļeģ" jau nu gan šķita pilnīgi lieks.

Atbildēt | Iepriekšējais


izelpa

from: [info]elpa
date: Sep. 14., 2012 - 11:04 pm
#

Berlīnes teātris - ja biļeti pats drukā, nekas nav jāpiemaksā (bet tīri teorētiski tu maksā par savu printeri n shit, tā ka kaut kāds papildus izdevums tomēr sanāk), ja gribas savākt no kases internetā nopirkto biļeti - 2eiro, ja saņemt pa pastu - 4eiro.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Sep. 14., 2012 - 11:12 pm
#

Normāla sistēma.

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Sep. 14., 2012 - 11:58 pm
#

Nu bet tas ir tas, ko es saku - internetā ir lētāk kā kasē. Šajā gadījumā to var uztvert arī tā, ka biļete netā ir par 2 vai 4 Eur lētāka... Viss atkarīgs no tā, kā to skaidro.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


izelpa

from: [info]elpa
date: Sep. 15., 2012 - 12:32 am
#

Viss atkarīgs no tā, kā to skaidro. Var uztvert, ka tu esi cilvēks ar spēcīgu viedokli, var uztvert, ka tu esi cilvēks, kurš tukši dirš bez taustāmiem faktiem.

Es sevis minētajos gadījumos neredzu nekādas alternatīvas interpretācijas - biļete kā tāda internetā maksā tikpat, savukārt to reāli iegūt un lietot maksā vairāk. Ar to es gribēju parādīt, ka tev nav taisnība, kad raksti, ka "Tā arī tikai Latvijā ir, ka netā kaut kas ir dārgāks, nekā kasē."
Jo, pirmkārt, nav dārgāks. Ja piesienamies, ja.
Otrkārt, šādi nav tikai Latvijā.

Atbildēt | Iepriekšējais


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Sep. 14., 2012 - 11:31 pm
#

kādu bullšitu tu te lej?!
sk. augstāk - jan09 jau daļēji paskaidroja Kāpēc "lēni" pārvietojas busi, kam "pie katra staba japiestāj"

un biļetes netā var nopirkt bez problēmām - mmans, kā autobraucēja, vienīgais glābiņš tais retajās reizēs, kad ar busu starp pilsētām jāpārvietojas...
par tavu "Jābļeģ, vēl teiks, ka biļetes netā var nopirkt bezrindas.lv" - es tikai iesmeju, jo mans laiks, kas rindās lieki jānostāv, maksā lielāku naudu, ko tās pāra kapeikas, kas iespējams jāpiemaksā...

vēlami/nevēlami elementi - wtf? citās zemēs ir kāds konkurss, lai atlasītu vēlamus eelementus, kas busā pārvietosies???

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Sep. 14., 2012 - 11:41 pm
#

1. Un kāpēc nevar uztaisīt ziemas un vasaras sarakstu, kurā ir paredzēts, ka autobuss brauc ar attiecīgā gada laika optimālo ātrumu? Tāpēc, ka cilvēki, kas to plāno, nedara savu darbu. Viņu darbs ir tikai dīkt valsts dotācijas, nevis nodrošināt jēdzīgu pakalpojumu. Lūk, kāpēc. Ok, kādus divus mēnešus gadā (kad mainās sniega esamība), būtu interesanta situācija, bet vasaras laikā (kāds ir tagad) viss būtu normāli.

2. Ideja, ka kaut kas internetā ir dārgāks, nekā kasē pie fiziska kasiera (kurš izpilda to pašu operāciju, ko pircējs internetā), ir pretrunā ar pilnīgi jebkādu loģiku un veselo saprātu. Protams, visi, izņemot mani, to uzskata par normālu un labprāt piemaksā "pāra kapeikas".

Šie ir divi spilgti piemēri, kā citu neizdarības dēļ tūkstošiem cilvēku dienu no dienas ir spiesti pakāst naudu.

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Sep. 14., 2012 - 11:53 pm
#

Paskaidrošu Tev sīkāk 2. punktu...

Ja pērkam biļeti netā, tās pārdošanas izmaksas sastāv no sistēmu uzturēšanas un e-maksājumu komisijas.

Ja pērkam biļeti kasē, tās pārdošas izmaksas sastāv no sistēmu uzturēšanas, kasiera algas, papīra biļetēm, elektrības, interneta pieslēguma, telpu īres un amortizācijas, datortehnikas amortizācijas, programmatūras, bankas komisijas par skaidras naudas apstrādi un tā tālāk, gan jau kaut ko aizmirsu...

Tagad pasaki man, kādā veidā biļete, kura tiek pirkta netā, var būt dārgāka par to, kas tiek pirkta kasē? Kā tas ir iespējams?

Atbilde - BezRindas.lv ir privāts uzņēmums, kurš elektroniskās biļetes no autoostas pērk par tādu pašu cenu, kā kasē.

Atbilde pēc būtības - autoostā visiem ir pajāt uz lietotāja ērtībām un sab. trans. popularitāti. Tāpat arī viņiem šķiet ok turēt vaļā tik daudz kasu, nevis samazināt izdevumus. Laikam jau tāpēc, ka piķa pašiem pietiek.

Ja tas būtu privāts uzņēmums, kura peļņa būtu atkarīga no klientiem, tur viss jau sen būtu sakārtots. Tāda sistēma principā darbojas Forum Cinemas, un viss nez kāpēc notiek. Bet, redz, autobusos tā nevar.

Atbilde, kāpēc tas tā ir... Jo lielākā daļa lietotāju ir mierā ar esošo situāciju.

Atbildēt | Iepriekšējais