pajautaa

Pētnieciskie darbi un to vadītāji

« previous entry | next entry »
Apr. 6., 2021 | 11:54 pm
posted by: gribejuaunu in pajautaa

Sveiciens zinošiem (un arī ne tik zinošiem) cibotājiem!

Šovakar iešāvās prātā jautājums - kāda jēga ir būt pētniecisko darbu vadītājam augstākās izglītības iestādēs? Cik man zināms, darba vadītājs var būt teju jebkura persona, kamēr tai ir atbilstošs akadēmisks grāds, kas man kaut kā liek domāt, ka darba vadīšana ir tāds bezatlīdzības pasākums.
Toties savā universitātes mājaslapā pie vienas pasniedzējas redzu ierakstu, ka viņa vadījusi 100+ pētnieciskos darbus.

Vai vadīto darbu skaists ir tāda vienība, ar ko padižojas akadēmiskā vidē? Vai tur tomēr apakšā ir kas dziļāks?

Ceru uz jūsu pieredzes dalīšanos!

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {11}

kants

from: [info]kants
date: Apr. 7., 2021 - 08:36 am
#

universit'ates strukt'urvien'iba par to dabū normālu piķi - tāpēc tikai ļoti retos izņēmuma gadījumos ļauj vadīt " jebkuram" no ārpuses. kaut kādu piemaksu saņem arī pats vadītājs, + ir pozīcijas, kurās šāds ieraksts noder CV. Es arī gribētu.
vēl ir ilgtermiņa labums - ja tavi vadāmie nav beidzamie mudaki, tie tālāk veidos daļu no tava akadēmiskā tīklojuma, lielākā iespēja, ka citēs tavus darbus (pēc definīcijās esat vienā nozarē un vismaz tos viņi izlasa), kā arī var kļūt slaveni un tā atnest kādas simboliskā kapitāla dividendes:)

Atbildēt | Diskusija


gribēju jaunu/gribēju aunu, gribēju juaņu, Juhanu

from: [info]gribejuaunu
date: Apr. 7., 2021 - 01:13 pm
#

Re, kā izrādās. Varbūt zināsi, vai tas attiecas arī uz bakalaura/maģistra noslēguma darbu vadīšanu? Jo šeit cibinieki vairāk raksta par promocijas darbiem.

Par citēšanu gan neiedomājos - tas tiešām izklausās pēc veida, kā "pavairot" savu atpazīstamību tālāk. :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Entitious

from: [info]unknown_entity
date: Apr. 7., 2021 - 02:05 pm
#

Es parasti piedāvāju noteiktas tēmas, ko studentiem veikt prakses laikā. Viņi paši nāk, un saka, ka vēlas darīt a,b vai c no piedāvātā. Manas tēmas parasti ir izvēršamas vismaz uz bakalaura līmeni. Ja ir ok students praksē, dabon bakalaura darba tēmu/vadātāju. Ja ir ļoti ok students, tad pats beigās piedāvā izvērst līdz magam. Tas ir tas brīdis, kad es mēģinu viņu noalgot.

Tā kā es neesmu akadēmiskais personals, personiskā interese ir vnk pastumt vispārējo līmeni uz augšu, novelt daļu sava darba (lai gan nereti vadīšana aizņem krietni vairāk laika, nekā pašam izdarīt, bet "rubber ducking" palīdz atklāt problēmas caur svešu perspektīvu) un beigās iegūt perspektīvu kolēģi.
Viena baķa gadījumā solīja kautkādas 40, laikam, naudiņas. Novadāju, bet tā arī neredzēju. Tā kā neviens neuzbāzās, pats kautko iespringt dēļ tādas naudas pat necentos :)

Zinu, ka doktorantiem un dažās akadēmiskajās pozīcījās vajag n punktus periodā dabūt. N, cik esmu redzējis savā iestādē, nozīmē divus magus vai mags + 3 baķi. Labs organizators dabon 2-3 labus magus, kas organizē veselu varzu baķu. Dabon akadēmisko strīt-kredu, pilda kvotas (kas nepieciešams pozīcijas saglabāšanai), nereti sanāk bīdīt pat zinātni, ja postdoks+doks+magi+baķu piramīda ir pareizi saslieta (kā tam vajadzētu būt). Rezultātā šāda organizācija ģenerē publikācjias ar atsaucēm.
Mums viena projekta vadītājs gadā savu vārdu dabūja pat uz 2x doku, 5x magu un ~30 baķu dabiem + viņu ģenerētajām publikācijām. Un tas tikai uz absolventiem. Doktoranti procesā arī vēl ģenerē publikācijas. Ģeniāls organizators.

Atbildēt | Iepriekšējais