aptauja -

About  

Previous Entry 29. Mar 2007 @ 21:24 Next Entry
Poll #11891 Zinātne
Open to: All, results viewable to: All

Vai cilvēks var nesaprast zinātni un būt izglītots sabiedrības loceklis?

View Answers

Drīzāk jā
45 (69.2%)

Drīzāk nē
20 (30.8%)

(ir doma)
From:[info]lestat
Date: 29. Marts 2007 - 21:34
(Link)
Zinātni par ko? Jebkādu zinātni?
From:[info]slikts
Date: 29. Marts 2007 - 21:35
(Link)
nē, nevis disciplīnas, bet zinātnisko metodi un zinātni kā tādu.
[User Picture Icon]
From:[info]made_in_china
Date: 29. Marts 2007 - 21:37
(Link)
Manuprāt, atkarīgs no tā, cik stingras novelk zinātnes robežas. Ja neizprot elementāras lietas, tad, protams, ne. Bet, ja runa ir par ļoti sarežģītiem jautājumiem, manuprāt, bez tā var arī iztikt.
[User Picture Icon]
From:[info]kreiza
Date: 29. Marts 2007 - 21:37
(Link)
Es pat nesaprotu, ko nozīmē "saprast zinātni", laikam neesmu izglītota :D
From:[info]slikts
Date: 29. Marts 2007 - 21:38
(Link)
laikam
[User Picture Icon]
From:[info]elvis
Date: 29. Marts 2007 - 21:39
(Link)
izglītots par ko? par kaut ko jau var būt izglītots. jā.
From:[info]fedrs
Date: 29. Marts 2007 - 21:40
(Link)
Kas viņam to var liegt? Ņemsim par piemēru biznesa vadību izstudējušos. Par neizglītotiem tu viņus nekādi nenosauksi, tai pat laikā nez vai atšķirs kafijas automātu no sinhrofazotrona. ;)
From:[info]slikts
Date: 29. Marts 2007 - 21:45
(Link)
es domāju zinātnisko metodi un pašu sistēmu, kā vispār tiek iegūtas zināšanas, nevis kompetenci konkrētās disciplīnās.
[User Picture Icon]
From:[info]zimbabve
Date: 29. Marts 2007 - 21:59
(Link)
Relatīvi patiesībā, Tu savukārt varbūt neatšķirsi lietas, kas citiem liekas elementāras (piemēru dotu no bioloģijas, bet to tu varbūt arī pārzini, efekta nebūs:))
From:[info]fedrs
Date: 30. Marts 2007 - 11:13
(Link)
Man tas būtu piedodami, jo esmu neizglītots. ;P
[User Picture Icon]
From:[info]zimbabve
Date: 30. Marts 2007 - 12:25
(Link)
:D
[User Picture Icon]
From:[info]petrovichs
Date: 29. Marts 2007 - 23:38

(Link)
:D
Es arī mācos biznesa vadību tagad, jācer ka nebūs liela regresa ;-)
[User Picture Icon]
From:[info]zupcis
Date: 29. Marts 2007 - 21:43
(Link)
Kas ir domāts ar vārdu "zinātne". Un kas ir domāts ar frāzi: "nesaprast zinātni" ?

Vai nesaprast zinātni nozīmē neizprast sakarību starp cēloņiem un sekām, neizprast objektīvu informāciju, kas iegūta izmantojot kādu no zinātniskajām metodēm ?

Runājot par to, kas ir izglītots sabiedrības loceklis. Lai iegūtu izglītību Latvijā zinātne tomēr ir jāsaprot. Kā gan var iegūt kaut kādu izglītību, ja cilvēks nav spējīgs kaut cik orientēties Matemātikas zinātnē, fizikas zinātnē, ķīmijas zinātnē utt utml.

Ai,te nav vērts nemaz komentēt, jautājums ir pilnībā nepārdomāts un nekorekts. Tik pat labi varētu jautāt: Vai cilvēks var būt fiziski aktīvs, ja viņš nesaprot surikātu ?
From:[info]slikts
Date: 29. Marts 2007 - 21:58
(Link)
tiešām, pilnībā? es uzskatu, ka viņš labākajā gadījumā ir neskaidrs, un kungs ir mazliet par kritisku.
[User Picture Icon]
From:[info]zimbabve
Date: 29. Marts 2007 - 22:05
(Link)
Nu gan kategorisks apgalvojums, vai tad zinātne ir tikai eksaktie priekšmeti? Neorientējos matemātikā, ķīmijā un fizikā ļoti labi (puslīdz zinu pamatlietas), bet tas nav nekāds rādītājs, ko man šīs zināšanas, piemēram, dod, studējot baltu filoloģiju vai študierējot seno grieķu literatūru (ja atskaita loģisko domāšanu, ko ar eksaktajām zināšanām varbūt labāk iedīda).
[User Picture Icon]
From:[info]zupcis
Date: 29. Marts 2007 - 22:20
(Link)
Vienkārši, eksaktie priekšmeti bija pirmie kas nāca prātā. Nosauc kādu mācību priekšmetu, kas tiek pasniegts skolā (augstskolā), kam "apakšā" nav zinātne (zinātnisks pamatojums). Var jau norobežoties no zinātnes un mācīties tikai praktiski pielietojamās lietas, bet tā ir pavisam cita tēma.

Man te pāris pasniedzēji nepārtraukti mētājas ar frāzēm, ka skolā nevajag mācīt fiziku (kā zinātni) bet skolēnus. Tīri reāli no pielietošanas iespējām. Bet tomēr, cilvēkam ir jāizprot kāpēc viss notiek tieši tā un ne savādāk, un tur jau tieši tā zinātne slēpjas.

Iespējams izteicos neprecīzi, bet cerams, ka ideja skaidra.

[User Picture Icon]
From:[info]zimbabve
Date: 29. Marts 2007 - 22:35
(Link)
Nē, tagad doma gan ir skaidra, tu vienkārši zibenīgi pievērsies eksaktajam lauciņam. Ja augstskolā studējot, priekšmetam nav zinātniskais pamatojums, es to par augstāko izglītību īsti neuzskatu. Un par "pielāgosim sistēmu bērnam" vispār neizteikšos.
[User Picture Icon]
From:[info]le_minga
Date: 29. Marts 2007 - 22:05

+1

(Link)
pievienojos pa visiem 100%
From:[info]slikts
Date: 29. Marts 2007 - 22:07
(Link)
ir liela iespēja, ka Jums un kungam vienkārši ir ļoti miglains priekšstats par šo jautājumu.
[User Picture Icon]
From:[info]petrovichs
Date: 29. Marts 2007 - 23:40
(Link)
Pilnīgs odobrjams, prātīgi pateikts :)
[User Picture Icon]
From:[info]zimbabve
Date: 29. Marts 2007 - 21:52
(Link)
Jautājums tiešām nav labi noformulēts, bet, ja runa ir par zinātnisko metodi un loģikas ķēdīti, tad atbildēt var.
From:[info]slikts
Date: 29. Marts 2007 - 21:54
(Link)
es domāju, ka ar to viss ir kārtībā, un vienīgais, kas trūkst, ir definīcija, lai neatkārtotos viens un tas pats jautājums.
[User Picture Icon]
From:[info]savaadaisu
Date: 30. Marts 2007 - 09:41
(Link)
Nezinātniski noformulēts jautājums. Dēļ nekonkrētības jautājumā nav iespējams atbildēt tā, lai atbilde būtu viennozīmīga un nepārprotama.
From:[info]slikts
Date: 30. Marts 2007 - 09:44
(Link)
sk. komentārus.
(ir doma)
Top of Page Powered by Sviesta Ciba