Pats par sevi -

9. Dec 2008

 wowow@21:35

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Vienīgais kaut kā nedzird, ka vērienīgās nodokļu izmaiņas ietvertu lielāku nodokli par zemi. Es joprojām par saviem ~70m2 dzīvokļa un 1/6 domājamās daļas no ~1200 m2 zemes Āgenskalnā maksāju Ls 16 gadā. Smieklīgi. Šis kā reiz būtu tas nodoklis, kur varētu ņemt daudz no bagātiem un mazāk no mazāk bagātajiem.

(24 raksta | ir doma)

Comments:

markizs / 9. Decembris 2008@21:40
un ienākuma nodokli mazliet samazina. man no tā pāris lati mēnesi vairāk ienāksies. miljonāriem - ui ui ui. Būtu labāk neapliekamo minimumu cūkas pacēluši.
(Reply to this) (Thread) (Link)
wowow / 9. Decembris 2008@21:51
miljonāri ienājuma nodokli nemaksā, dividendes (vismaz līdz šim) neapliek ar ienākuma nodokli
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
markizs / 9. Decembris 2008@21:55
it kā taisijās tās arī aplikt. bet nu jā, fakts.
(Reply to this) (Parent) (Link)
xoox / 9. Decembris 2008@21:44
+10000
(Reply to this) (Link)
dienasgramata / 9. Decembris 2008@21:54
jūs, bagātie, varējāt jau nu paši saprast un samaksāt
(Reply to this) (Thread) (Link)
wowow / 9. Decembris 2008@21:56
izglābt valsti mhm
nē, labāk lai manā vietā valsti glābj kāds cits
piemēram kāds šlesera rokaspusis valsts uzņēmuma padomē
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
dienasgramata / 9. Decembris 2008@22:00
Peters Juniors?
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
wowow / 9. Decembris 2008@22:08
brāļi grimmi, tpfu brāļi dripes
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
barbala / 10. Decembris 2008@09:47
Brāļu D. nezūdamības likums. Viens nozvejojas, otrs uzpeld.
(Reply to this) (Parent) (Link)
skuka / 9. Decembris 2008@21:56
atvaino, es maksāju, ka par maz neliekas. vienkārši nav šeit nekāda līdzsvara un reāla novērtējuma zemes gabaliem.
ā, un tu nemaskā tāpec, ka neveic saimniecisku darbību. ja tev tajā mājā būtu, piemēram, 2 dzīvokļi, nevis viens, un to tu kādam izīrētu, tad likme uzreiz būtu cita.
(Reply to this) (Thread) (Link)
wowow / 9. Decembris 2008@22:08
tiešām ir atšķirīga nodokļa likme?
man likās ka 1% visiem.
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
skuka / 9. Decembris 2008@22:17
nē, tur sarežģītāk, tad man jāprasa grāmatvedei. vienkārši - ja tev kaut viens dzīvoklis izīrēts visā 6 stāvu mājā "saimniecixkai darbībai" - tad uzreiz tu maksā par visu to māju,
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
wowow / 9. Decembris 2008@22:19
It kā likumā par NĪ nodokli nekādas dalīšanas nav. Jeb tas kaut kā ietekmē kadastrālo vērtību (nevajadzētu itkā)?
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
skuka / 9. Decembris 2008@22:29
davai, es rīt apsīkumošu?
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
wowow / 9. Decembris 2008@22:52
jā, lūdzu
(Reply to this) (Parent) (Link)
merkela / 9. Decembris 2008@22:45
Saimnieciskās darbības veikšana pati par sevi neietekmē nekustamā īpašuma nodokļa apmēru un likmi. Nodokļa apmēru aprēķina, vadoties no kadastrālo vērtību bāzes, t.i., tādu datu kopuma, kuri atkarīgi no īpašuma atrašanās vietas (zonējuma), īpašumam piešķirtā izmantošanas mērķa, bāzes vērtības korekcijas koeficientiem, utt. MK katru gadu nosaka bāzes vērtības, tad VZD aprēķina kadastrālo vērtību un pašvaldība aprēķina nodokļa apmēru.
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
skuka / 9. Decembris 2008@22:48
"īpašumam piešķirtā izmantošanas mērķa" - tie arī ir atslēgavārdi, izmantošanas mērķis. dzīvo pats vai gūsti no sava īpāsuma peļņu. lūk.
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
skuka / 10. Decembris 2008@11:45
Te ir apsīkujoms no manas grāmatvedes:
Ar NĪN apliek ēkas un zemi (vispārēja kārtība saskaņā ar
likumu),
izmantošana saimnieciskajā darbībā bija vecajā likuma redakcijā.
Tagad ir uzrādīta kategorija ko neapliek: reliģisko organniz.
1)īpašumus, ko neizmanto saimnieciskajā darbībā
2)zemi aizsargājamās teritorijās
3) nekustamo īpašumu, kas ir valsts kultūras pieminekļi
4)mežaudzes, atpūtas centrus sask. Ar MK
5)dzīvojamās ēkas un to daļas, kas netiek izmantotas
saimnieciskajā darbībā
6)jaunuzceltās un rekonstruētās ēkas 1 gadu
u.c.
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
wowow / 10. Decembris 2008@11:48
merci

resoektīvi- ja gribi izīrēt dzīvokli, nekādā gadījumā nedari to neoficiāli?

taču ja tu saimnieciskā darbībā izmanto tikai daļu, vai tad paaugstināta likme nebūtu jāmaksā par šo daļu? (5 punkts min "daļu")
(Reply to this) (Parent) (Link)
vedjmah / 10. Decembris 2008@00:26
Lielupe, 350m līdz jūrai 2400m2 zemes + 1927. gada ēka ar valsts nozīmes arh. pieminekļa statusiņu, mantojumā no vecvecmāmiņas. Gada maksājums kopā 1800LVL, noapaļojot. Saim./komercdarbība netiek veikta.
(Reply to this) (Thread) (Link)
wowow / 10. Decembris 2008@01:10
Nav maz. Interesanti, cik Kargins par savu villu maksā.
Vai nav tā, ka kadastra vērtību nosaka ar pirkstu bakstot tējas atlikumos?
(Reply to this) (Parent) (Thread) (Link)
vedjmah / 10. Decembris 2008@01:17
Nosaka pēc 'aktualizētas kadastrālās vērtības', kuru nupat aktualizēja 'lai pielīdzinātu tirgus cenām', un tai rajonā 'tigus cena' aktualizācijas laikā svārstījās no 600-1200EUR par metru. Kargins noteikti saņem labticīgā ieguvēja atlaidi-atvieglojumu, to piešķir vēsturiskajiem zemes īpašniekiem un viņu mantiniekiem. Tiesa, man, piemēram, nepienākas, jo pāra gadu biju deklarējusi savu dzīves vietu Rīgā, lai bērnus tur varētu skolā pierakstīt. Nekā nelikumīga, pati savā dzīvoklī.

Atradu kaut kādu šitādu nu jau vēsturisku savārstījumu par kad. vērt. aktualizēšanu 2007. gadā: http://news.frut.lv/lv/economics/5224
(Reply to this) (Parent) (Link)
biezpientaure / 10. Decembris 2008@00:33
nomaksāju NĪ nodokli ls1.19 apmērā par divu zemes gabalu, uz kuriem atrodas deviņstāvu baraka, domāmajām daļām.
(Reply to this) (Link)
smejmoon / 10. Decembris 2008@06:58
piekrītu; īpašuma nodoklis ir viens no taisnīgākiem.
(Reply to this) (Link)
blog counter