- par elektroauto
- 2014.10.19, 08:54
- daudzi par elektroauto nesaprot "kur varēs uzlādēt"? īstā atbilde ir - jebkur. noparkojot, ielas malā būs stabiņi ar rozetēm, kur vnk dakšiņu iespraust.
pie lielveikaliem, noliekot stāvvietā, varēs arī pieslēgties pie lādētāja. Raugi, Berlīnē daži lielveikali jau šādu papildus iespēju dod: un jo vairāk elektro-auto parādīsies, jo lielāks būs pēc tā pieprasījums. Es prognozēju ka galu galā tā būs standarta lieta - ejot veikalā, noliec auto lādēties, atnāc pēc 30min-1h atpakaļ = auto ir pilnībā uzlādējies.
Un pats galvenais: elektrisko lādētāju (kā stabiņš ar rozeti) var uzlikt pilnīgi visur - visos "europark" laukumos, dzīvojamo namu pagalmos, utt. Nav jābūt kautkāda attālumā no dzīvojamām ēkām/utt, kā gadījumā ar degvielu. - 15 rakstair doma
- 19.10.14 10:18 #
-
Ideja laba, tikai jāņem vērā arī elektrības pievades problēmas, jo ne jau visur ir pievilkts resns kabelis, lai varētu barot visus tos lādētājus. Attiecīgi, pie izmaksām jāpieskaita ne tikai paši stabiņi, bet arī resnāku kabeļu rakšana, transformatoru uzstādīšana utt.
Rīgas centrā, piemēram, ir arī dzīvojamās ēkas, kurām elektroapgāde ir problēma - vecs un mazjaudīgs pieslēgums.
Par ārpus Rīgas ciematiņiem, kuri radušies padomju laikā, nemaz nerunājot - ieslēdz tējkannu, spuldzīte pie griestiem kļūst tumšāka. - Atbildēt
- 19.10.14 10:46 #
-
elektrības pievade ir nieks salīdzinot ar benzīna vadāšanu un pildīšanu un uzglabāšanu cisternās zem DUS, utt.
Latvenergo, protams, nāksies pašiverēties, jauda būs jākāpina - aizstājot to jaudu kas tiek nodrošināta uz naftas un degvielas pārstrādes/transportēšanas rēķina. - Atbildēt
- 19.10.14 12:03 #
-
Kā Berlīnē risina uzlādes apmaksu?
Ja pay-per-charge, tad pieņemu, ka postsovjetu valstīs un arī Rietumos krīzītes gadījumā vajadzētu autentifikāciju, lai atstājot savu auto uz stundu lādēties, pēc atgriešanās nebūtu jākonstatē ka esi samaksājis par blēžu auto lādēšanu. Piem. spraudņiem būtu jābūt ar iebūvētu čipu vai vismaz saslēdzamiem. Čipus var arī pārprogrammēt, kas no otras puses attīsta industriju un rada darba vietas - cīnoties ar krāpniekiem.
Arī mazattīstības valstīm labi - par nelielu samaksu varēs uzglabāt akumulatoru pārstrādes atkritumus un pelnīt euro1 klases braucamajiem. - Atbildēt
- 19.10.14 12:05 #
-
Jā, pilsētām šie auto būtu lieliska alternatīva (ja vien valsts spēs nodrošināt nepieciešamo elektroenerģijas apjomu pieaugot auto skaitam), kā arī platības ziņā nelielām valstīm, kur viena pilsēta ir tuvu cita citai, jo, piemēram, Kanādā, kas ir milzīga un kur lielpilsētas ir tālu viena otras, elektroauto būtu efektīvi tikai vienas pilsētas robežās. Ja Kanāda nolemtu pāriet uz elektromobiļiem, tad infrastruktūras ieguldījumi būtu neiedomājami lieli. Piemēram, kad biju Britu Kolumbijā un mēs pārbaucām no punkta A uz punktu B - reizēm uz kādu stundu/divām pazūd telefonsakari un arī nav neviena benzīntanka, apdzīvotas vietas pa ceļam.
Tagad ir arī elektromoči, esmu redzējusi arī elektro-krosinieku sacensības, bet jāsaka, ka bez braaaaap skaņas un sadegušās degvielas smakas tāds motokross nav tik baudāms :D - Atbildēt
- 19.10.14 12:18 #
-
Elektromocis ir kā kompis ar SSD :) Efektīvi un pareizi, bet kaut kas pietrūkst.
- Atbildēt
- 19.10.14 12:23 #
-
Reklāmā gan izskatās smuki: https://www.youtube.com/watch?v=U7IkFRa
GJ28
Šis gan noder tam, lai stučītāji nedzird, ka kāds ar moci tuvumā plosās un neziņo policijai :D - Atbildēt
- nuu
- 19.10.14 12:45 #
-
mums ir izstrādē elektroGT - protams, kluss, bet riepas kauc vienalga ;)
- Atbildēt
- 19.10.14 12:47 #
-
elektromobiļi pagaidām ir absolūti neefektīvi lieliem attālumiem un ātrumiem.
pilsētas cikls ar zemu vidējo ātrumu, bremzēšanu (reģenerāciju) ir tas, kam elektroauto der. - Atbildēt
- 19.10.14 14:48 #
-
bet elektrība pa ceļam ir? ja ir elektrība, tad nevajadzētu būt problēmai, jeb, problēmai būtu jābūt pat mazākai nekā uzturēt benzīntanku tur kautkur pa vidu.
- Atbildēt
- 19.10.14 15:43 #
-
Vispār, gan jau elektrība ir pieejamāka par mobilajiem sakariem, tomēr elektroautomobiļi nav īpaši efektīvi garākiem pārbaucieniem, savukārt pilsētā gan ir OK. jan09 bija interesants ieraksts par blaknēm.
- Atbildēt
- ;)
- 19.10.14 12:43 #
-
es arī nesaprotu ;)
kā jau komentāros teica, var uzlikt da jebko un jebkur, bet tas prasa lielākus infrastruktūras ieguldījumus, nekā jebkad ieguldīts degvielas uzpildes tīklu izveidē.
vai stādies priekšā, kādas jaudas uz kvartālu būs vajadzīgas, lai nodrošinātu vienlaicīgu 100 elektromobiļu uzlādi? bet 1000?
ko darīt, lai pieslēgtu 7.5t un lielākas tonnāžas? ko darīs autotransporta depo? vieglie lādējas no 1fāze/16A, smagos mēs slēdzam pie 3fāzes/32A. nav atbilstošu ampēru, nav ātrās 1-2h uzlādes.
BET - ātrā lādēšana "uzsit" līdz 80% no akumulatoru pakas ietilpības, bet, lai nobalansētu visus elementus, paiet stundas, pat dienas. tas kopumā ar ekspluatācijas režīmu ietekmē ilgmūžību.
kamēr vari ņemt auto līzingā, tas neuztrauc, BET - kas notiks ar lietoto elektroauto tirgu? kurš gribēs tērēt tūkstošus bateriju pakas nomaiņai?
utt
... - Atbildēt
- Re: ;)
- 19.10.14 17:18 #
-
jā, un nokaus bateriju paku 3x īsākā laikā, un miers.
vai pats būsi gatavs maksāt, piem, katru gadu/ katru otro gadu pa 2.5k un vairāk naudas kā bateriju pakas maiņas servisu? it sevišķi, ja redzams, ka neesi gatavs katru otro gadu mainīt veļasmašīnu pa 250 naudām? ;) - Atbildēt