Shelly -

Feb. 4th, 2025

08:53 pm

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Mājās pazudis cukurtrauks. No rīta vēl bija, tagad vairs nav. Kā gaisā izkūpējis. Ar visu karoti, vāciņu un cukuru. Pagaidām cukuru sabēru kastītē, kas paredzēta vates kociņiem.
Esmu atsākusi rēķināt procentus. Gan X procentus no skaitļa, gan veselus skaitļus no X procentiem. Pēc turpat divu nedēļu izvairīšanās. Līdz šim es turējos kā vīrs un skaidroju, ka 6. klasi jau vienreiz emu pabeigusi, atgriezties tur netaisos, vēl vairāk - neko neatceros, viss ir pārāk sarežģīts un par skolotāju arī nestrādāju. Bet šodien pat es sapratu, kas jādara. Pat Lauvu man vēl 100% pārliecības nav.
Ļoti nāk miegs. Biju cerējusi šodien aizmukt no darba un pasnaust diendusu, bet bija nenormāli daudz darba.
Un rīt jāceļas sešos, jo Lauvam no rīta konsultācija matemātikā, uz kuru viņu pieteicu jau vakar, kad viņš kārtējo reizi diedelēja, ka viņam vajagot palīdzību ar procentiem.
- Nu, re - es pašapmierināti teicu. - Es tev palīdzēju. Pierakstīju tevi uz konsultāciju!
Pieļauju , ka šis man joks ierindosies, Lauvasprāt, nesmieklīgāko joku topā. Rīt, kad man būs jāceļas kopā ar viņu, man droši vien liksies tieši tāpat.
Bet nu kopējiem pūliņiem Lauvas sekmībai eksaktajās zinātnēs vajadzētu celties.

(7 comments | Leave a comment)

Comments:

From:[info]juvenal
Date:February 4th, 2025 - 09:17 pm
(Link)
Nu nopērc bērnam ChatGPT un lai viņš mācās ar to. Pasaki tam botam, ka priekšā sēž bērns un lai skaidro ar jokiem, piemēriem, emoji, bildēm.
(Reply to this) (Thread)
From:[info]polija
Date:February 5th, 2025 - 08:27 am
(Link)
man šķiet, ka tur ātrāk bērns izdresēs to AI un pats vairs vispār neko nerēķinās. Būtu muļķīgi iedomāties, ka šajā vecumā bērns neies vieglāko ceļu..
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:February 5th, 2025 - 10:10 am
(Link)
Lauva apgalvo, ka šis te robots pusei klases sacerējumus rakstot. :D
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:February 5th, 2025 - 10:10 am

(Link)
Interesanta ideja. Pagaidām konkrētā lietotne ir topā sacerējumu rakstīšanā :D
(Reply to this) (Parent)
From:[info]polija
Date:February 5th, 2025 - 08:31 am
(Link)
Man gan nav iebildumu skaidrot, bet es tikai nemāku ieskaidrot, jo šķiet "kā var nepielekt", plusā man tā matemātiskā smadzene iet divi soļi pa priekšu visām teorijām, parasti pielietoju visādus tur ārpusteorīju principus un visādus brīnumus, kas ir pareizi, bet ko nemāca..
Es meitai iedevu, lai trenējas iekš DuoLingo Math tur jau gan noteikti Lauvs līmenim sāķums ir par vieglu, savukārt meita jau ir izskrējusi cauri daļām, kuras, viņiem skolā vēl pat lāga nav bijušas :D Tikko ieskrēja noapaļošanā un naķamais laikam ir procenti, negatīvie skaitļi un pakāpes :D
(Reply to this)
From:[info]ninona
Date:February 5th, 2025 - 10:15 am
(Link)
Mēs ar tiem procentu rēķiniem vairākas nedēļas palēnām strādājām, pārbaudes darbs bija pagājušajā nedēļā, gāja ļoti labi.

Es personīgi procentus nemāku, nu, tā, ka uzreiz zināt, kas jādara. Es varu tikai ar izpratni nevis kaut kādiem gataviem paņēmieniem. Principā procenti mani šausmina (un es matenē biju izcilniece).
Un skolā viņi mācās no Menča grāmatas, kas ir vispār kaut kāds murgs.

Cik pamanīju, viņiem te lielākais klupšanas akmens ir good old teksta uzdevumi, saprast, kas ir kas. Un vēl arī pārnešana otrā pusē.

Gribēju izmantot MI, lai ģenerētu uzdevumus, taču nekas jēdzīgs nesanāca. Savukārt amerikāņu matemātikas lapās procentu uzdevumi faktiski visi bija par noguldījumiem no viena un tā paša rakursa.
Beigās noderīgi izrādījās šie https://www.uzdevumi.lv/p/matematika/12-klase/procentu-uzdevumi-11399. Kā minimums pirmie 10 ir tas, ko viņi dara 6. klasē.

5. un 6. klase matemātikā laikam ir grūtākais posms. Notiek pāreja no tā, ka visu varēja izdarīt vienkārši intuitīvi, uz sarežģītākām lietām. Tur DAUDZ bērnu straglo. Pa lielam ar katru vajadzētu individuāli strādāt. P pirmajā starpdarbiņā par procentiem dabūja 50%. Un viņa ir klases gudrais bērns...
(Reply to this)
From:[info]juvenal
Date:February 5th, 2025 - 06:49 pm
(Link)
Ja klupšana ir tieši teksta uzdevumi un matemātisko tekstu lasīšana, tad varbūt vajag pamēģināt zīmēt tas līnijas zem teikumiem, kuras latviešu valodā māca. Katram vārdam ir nozīme un vieta un līnijas to sakārto. Kas priekšmets, ko dara, kaa ir apzīmētāji. Zinātnes lauciņā šī līniju zīmēšana ir tik izsmalcināta, ka to sauc par dabīgās valodas formālo semantiku. Lai teikums nav viena vienīga čupa.
(Reply to this)