scope ([info]scope) rakstīja,
@ 2006-02-01 21:01:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:germany, travel

Pagājušo nedēļu(24.01.2006 - 30.01.2006) man sanāca paviesoties Vācijā.
Mēģināšu šeit apkopot savus piedzīvojumus.
24.01.2006
Biļete lidojumam uz Frankfurti ir savlaicīgi nopirkta internetā. Lidošu ar Ryanair, jo viņu piedāvātas cenas ir visdraudzīgākās manai kabatai.
Lidostā ierodos 20:25(~ 1h 50min) pirms paredzētā izlidošanas laika. Lidojuma reģistrācijai uz Frankfurt Hahn ir atvērtas 3 reģistrēšanās vietas. Cilvēku nav daudz un es dabonu iekāpšanas karti ar nr. 34. Izeju robežkontroli un metāla detektoru un esmu izlidošanas sektorā.
Gaidu iekāpšanu.
Iekāpšana kavējas. Pēc kāda brītiņa redzami cilvēki, kuri, visticamāk, tiko ielidojuši no Frankfurtes. Sākas iekāpšana, visiem vēlreiz pārbauda pases un atņem iekāpšanas kartes.
Ieņemu vietu lidmašīnas astes galā pie loga. Šis būs mans pirmais lidojums...</br>

Pēc 2 stundu un 15 minūšu lidojuma lidmašina nosēžas Frankfurt Hahn lidostā. Esam ielidojuši 5 minūtes pirms laika. Dodos uz robežkontroli, savācu bagāžu. Tagad tikai jāatrod kāds krēsls, kur piesēst un pasnaust 5h līdz autobusam.

25.01.2006
Gulēšana īpaši nesekmējas. Ap plkst. 1:30 kāds vācu pāris piedāvā sabīdīt krēslus tuvāk, lai ir kur atbalstīt kājas. Nedaudz iesnaužos un pusaizmigušā stāvoklī pavadu līdz autobusa pienākšanai atlikušo laiku.

Autobuss piebrauc tieši 5:20 un es esmu vienīgais pasažieris, kurš tādā agrumā brauc uz Mainz. Pa ceļam ik pa brīdim iemiegu un tik pat ātri pamostos. Patīkami vērot automašīnu braukšanas kultūru uz autobāņa - ja kāds ir lēnāks par pārējiem, tad viņš nevilksies pa 2. vai 3. joslu, kā arī, vienmēr, lēnāks auto momentāni pārkārtosies pa labi, lai citi to varētu apdzīt. 6:35 esmu jau pie dzelzceļa stacijas Mainz Hbf.

Izrādās, ka biļeti uz vilcienu nevar nopirkt ilgu laiku pirms brauciena, tāpēc man, lai nopirktu biļeti uz vilcienu 8:32, ir jāgaida vismaz līdz 8:00.
8:00 nopērku biļeti līdz Fuldai un gaidu S-Bahn, kurš dodas uz Frankfurti. S-Bahn kā vienmēr kavējas(par to brīdina daži interneta forumi) un tas mani drusku uztrauc, jo Frankfurtē man jāpārsēžas uz Reguional Express(RE), kurš atiet 13 minūtes pēc plānotās S-Bahn pienākšanas.Pa ceļam vienā no stacijām, blakus Opel rūpnicai? tiek paziņots, ka ceļš ir bloķēts un būs nedaudz jāuzgaida(~5 minūtes stāvam). Frankfurtē S-Bahn pienāk 3 minūtes pirms RE atiešanas, bet man vēl ir jāveic distance no pazemes stacijas uz augšu. Visu šo pasākumu vēl apgrūtina mana smagā soma. Līdz ar to RE es nokavēju par kādiem padsmit metriem, un nekas cits neatliek kā gaidīt nākošo vilcienu, kurš būs pēc stundas.

Nākošo vilcienu gan nenokavēju. Pēc ~1:25h esmu Fuldā un dodos meklēt vietējo autoostu, kur drīz gaidāms autobuss uz Schlitz. Plkst. 1:30 esmu Schlitz, pieturā pagaidu Vladi un mēs dodamies uz viņa dzīvokli.

Vladis mani uzcienā ar pusdienām, es izkravāju savu somu un, kamēr Vladis ir trenažieru zālē, noliekos mazliet pagulēt. Pēc dažu stundu gulēšanas jūtos labāk un mēs dodamies pastaigāt pa Schlitz. Apskatu vietējos veikalus, banku, mājas, mašīnas un cilvēkus. Apskatot pārtikas veikalus, nākas secināt, ka pārtika nav nemaz tik dārga, kā bija nācies dzirdēt no cilvēkiem Latvijā.

26.01.2006
Pa nakti ir uzsnidzis sniegs.

Kamēr Vladis strādā, es esmu labi izgulējies un ap pusdienlaiku dodos pastaigāt pa Schlitz. Kaut ko arī nofotografēju. Vēlāk, kad satiekamies, dodamies garām vietējai fermai, lai varētu pavērot Schlitz no kāda (pa)kalna.

Vakarpusē sīkāk izplānojam sestdienas maršrutu. Esam paredzējuši sestdien apskatīt Mainz, Wiesbaden un Darmstadt un vakarā atgriezties Frankfurtē.

27.01.2006
No rīta neko īpašu nedaru. Ap plkst. 14 dodamies ar autobusu uz Fuldu. Apskatam pilsētu, kaut ko arī nofotografēju. Paēdam pusdienas "studentu stilā" - jogurtu un kādu bulciņu.

Esam nolēmuši apskatīt arī vienu Fuldas guļamrajonu, kurā no attāluma var manīt Rīgas mikrorajoniem līdzīgu apbūvi. Uz rajonu aizbraucam ar autobusu, apskatam mājas. Pēc kāda brīža pamanām "huļiganku" ar vietējiem krievvalodīgajiem(Vācijā, starp citu, krievvalodīgo ir diezgan daudz) un dzirdam raksturīgo "tuc, tuc" mūziku. Kad auto piestāj un no tā izkāpj pasažieris, pirmā pasazīera izdarītā lieta ir kārtīgs spļāviens zemē...

Vakarpusē atgriežamies Schlitz. Šovakar ir jāsaplāno Frankfurtes apskate, jāsataisa maizītes rītdienas braucienam un laicīgi jādodas gulēt. To arī vēlāk izdaram.

28.01.2006
Līdz Frankfurtei tiekam ar autobusu un RE. Lai ceļošanas izmaksas būtu mazākas, esam nopirkuši Hesse reģiona dienas karti, kuru var izmantot līdz pat 5 cilvēki. Frankfurtē savas smagās somas noliekam bagāžas glabātuvē, līdzi ņemot tikai maizītes un pilsētu kartes.

Mainz
Pa Mainzu sanāk diezgan ilgi maldīties un nepārtraukti lūkoties kartē, kura nav izveidota īpaši labi saprotama. Apskatam vairākas baznīcas, domu, tirgus laukumu, kurā cilvēki mēģina nopirkt lauku labumus. Tāpat apskatam arī Theodor-Heuss tiltu pār Reinu.

Tālāk ar vilcienu dodamies uz Wiesbaden.

Wiesbaden
Apskatījām pieminekļus, baznīcas. Ilgi meklējām un atradām romiešu mūra ar torni paliekas.
Lai paspētu uz Dramstadt, nācās nedaudz pasteigties, jo negribējās ilgi gaidīt nākošo vilcienu. Stacijā ieradāmies tieši laikā.

Darmstadt
Šajā pilsētā vecpilsēta atrodas diezgan patālu no dzelzceļa stacijas. Vismaz vecpilsētā sestdienas pievakarē cilvēku bija vairāk nekā dzelzceļa stacijas apkārtnē, kur viss izskatījās izmiris. Apskatījām visus ieplānotos apskates objektus - laukumu ar monumentu, balto torni, baznīcu u.c. Pa starpai Vladis pamanījās izpārdošanā veiksmīgi pa 3 EUR nopirkt normāla izmēra mugursomu, kurā vēlāk arī ielikām kartes un citus materiālus.

Frankfurte
Vēlāk atgriezāmies Frankfurtē un mēģinājām centrā atrast kādu pārtikas veikalu, lai iepirktu pārtiku svētdienai(Vācijā svētdienās lielākā daļa veikalu nestrādā), bet tas mums neizdevās.

Sazvanījām Kurtu(cilvēku, pie kura caur HospitalityClub bija sarunāta naktsmītne). Viņš mūs apsolījās aizvest ar mašīnu, mums tikai bija jānokļūst līdz kādai S-Bahn stacijai, kuras tuvumā viņš tajā brīdī bija devies ar draugiem uz vietējo bāru.
Par laimi, šīš stacijas tuvumā pamanījām vēl strādājošu pārtikas veikalu un nopirkām kaut ko ēdamu.

Tā kā Kurta dzīvokļa biedrene nedēļas nogali nepavada mājās, mums piedāvāja palikt viņas istabā, ar noteikumu, ka tai pēc tam jāizskatās tieši tāpat kā pirms mūsu viesošnās.
Kurts mūs vakariņās pacienāja ar steiku un vistas sparniņiem. Īpaši garšīgs bija sviests ar ķiplokiem un citām garšvielām, ko Kurts bija gatavojis pats. Protams, neiztika bez laba vācu alus un sarunām pie galda vakara garumā.

29.01.2006
Šodien paredzēts apskatīt Frankfurti. Nopērkam dienas biļeti, lai varētu izmantot visu sabiedrisko transportu Frankfurtes robežās.

Frankfurte svētdienas rītā ir ļoti tukša un vienīgie manītie cilvēki arī ir tūristi. Savu maršrutu sākam ar westendas debesskrāpi, tālāk virzāmies gar upi, līdz dodamies iekšā centrā, kur debesskrāpju ir ka biezs.
Uzraucam Main Tower, lai no skatu platformas, kura atrodas 200m augstumā, vērotu Frankfurti no augšas. Skats fantastisks. Pilsēta ir ļoti liela, bet tās robežas no šāda augstuma tomēr var aptuveni redzēt. Tiek izfotografēti daudzi kadri.

Staigājam pa centru, skatamies uz debesskrāpjiem. Tāpat apskatam arī operu, biržas ēku, kuras atrašanai tiek veltīts krietns laiks. Tālāk dodamies uz Rātslaukumu, kur apskatam rātsnamu un vēsturiskas centra mājas.Dodamies upes virzienā, lai no tilta nofotografētu Frankfurtes panorāmu.

Kad apskates objekti beigušies, nolemjam pusdienās uzkost turku kebabu. Tā meklējumos dodamies ar tramvaju un drīz vien arī atrodam ēstuvi kādā vāciešu rajonā. Papusdienojam uz soliņiem kādas daudzdzīvokļu mājas pagalmā.
Vēlāk dodamies uz Zooloģiskā dārza pusi, kur beidzot pamanām, ka pilsētā vilcienu pazemes stacijas ir noformētas atbilstoši stacijas nosaukumam. Līdz šim to nepamanījām, jo visu laiku, braucot ar vilcienu, bija jāskatās, ka tik šī nav tā stacija, kurā ir jākāpj āra, tādejādi stacijā tika ievērota tikai tās nosaukuma plāksne.

Izstaigājušies pa Frankfurti, vakarpusē devāmies atpakaļ uz Offenbach(Frankfurte piepilsētas rajons) pie Kurta.
Mums par laimi arī šonakt Kurta dzīvokļabiedrene nebūs mājās un mēs varēsim palikt viņas istabā.
Sataisam sev makaronus ar desu, pavakariņojam un tad mums piebiedrojas Kurts, kurš vēl atkorķē vīna pudeli. Sarunas turpinās līdz pusnaktij, kad mēs dodamies gulēt, iepriekš pasakot lielu paldies Kurtam par viesmīlību, jo nākošajā rītā visdrīzāk viņu nesatiksim

30.01.2006
Paēdam brokastis. Ap 9 esam pie Offenbach stacijas, uzmeklējam pārtikas veikalu, kur nopērkam šo to ēdamu.
Ar vilcienu dodamies uz Frankfurti, kur Vladis sagaida vicienu uz Fuldu, bet es dodos uz autobusu, kurš mani nogādās Frankfurt-Hahn lidostā.

Tā kā mana lidmašīna izlido tikai 18:35, vairākas stundas pavadu lasot "Dienas romānu" "Cilvēks sniegā", kuru turpinu lasīt un gandrīz izlasu lidojuma laikā.Rīgā ielidoju 21:50, savācu bagāžu un dodos uz izeju, kur mani sagaida māsa ar savu draugu. Viņi mani atved līdz mājām. Ārā viss kūst, laiks nav tik patīkams kā Vācijā, kur, lai arī temperatūra bija nedaudz zem nulles, bija patīkams, saulains laiks.

(Ierakstīt jaunu komentāru)

[info]fifix
2006-02-01 22:57 (saite)
Iespaidīgi! Tās pilsētas atgādina Rīgu, tikai Rīga tāda maziņa liekas salīdzinoši (ar Frankfurti)! :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

2006-02-02 17:07 (saite)
varētu būt, tik Rīgā ar tiem debesskrāpjiem tā pašvakāk :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

[info]diana
2006-02-02 19:59 (saite)
vienreizēji.
uzreiz daudz iespaidu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

2006-02-02 20:35 (saite)
ir, ir.
ja vēl ņem vērā, ka šis ir 1. nopietnais ceļojums ārpus Baltijas...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

[info]zilace
2006-02-12 23:32 (saite)
A kādi skaitās nenopietni ceļojumi?:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

2006-02-13 08:55 (saite)
btw welcome to da klab :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)