tas ir absurds ([info]mazeltov) rakstīja,
@ 2022-02-23 18:17:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Decembrī, kad bijām Itālijā, uz to pašu kalnieni atbrauca paziņas, lai var izbraukāties ar velo. Viņi brauca no Francijas. 
Attālums - 393 km (google saka, 4h 40 min brauciens ar auto pa taisnāko ceļu). BET. Viņi nesen bija atteikušies no sliktajiem benzīn/dīzeļauto un iegādājušies elektroauto (jo džeks strādā kādas finansu kompānijas nodaļā, kas saistīta ar eko-šmeko tēmu).

Cik ilgi viņi brauca?


ČETRPADSMIT STUNDAS! Tiešām apbrīnoju, ka viņiem nebija kauns to atklāt.
Jo, protams, visu attālumu vienā piegājienā nav iespējams pievarēt (viņiem bija plānoti 3 pitstopi), jāpiestāj uzlādēt, bet tas, kas šo procesu padarīja vēl lēnāku un stresaināku:

1) ne visas uzlādes stacijas piedāvā ātro lādēšanu
2) Itālijā ir varen sūdīgs elektrolādēšanas tīkls un, kad viņi ieradās tajā, ko bija atzīmējuši, lādētājs bija salauzts vai kas nu tur un viņiem nācās pavadīt laiku meklējot citu un tā kā citu opciju nebija daudz, papildus stress, cik ilgi akumulators izvilks.

Katrā ziņā, divas lietas, kas man ir daudz svarīgākas par ekoloģiskās pēdas nospiedumu ir: mans laiks un nervi. Un, kā zināms, mani nervi nav no dzelzs.

Turklāt, es nevaru vien beigt uzsvērt - elektro nav automātiski "tīrs un nevainīgs". Jo - tu 1) pērc kaut ko jaunu kaut varētu pirkt lietotu konvencionālu auto 2) tu nezini, vai visi materiāli, komponentes, kas iegūtas, lai to elektroauto saražotu nav uz citu veselības un labklājības rēķina 3) tu nezini, ko ražotājs darīs ar tavu veco akumluatoru, vai to var pārstrādāt vai utilizēt dabai draudzīgā veidā, 4) nezini, kā ir iegūta elektroenerģija, ar kuru tu to elektroauto uzlādē - ja tā nenāk no AES, saules, vēja enerģijas, tad arī šī enerģija nav dabai draudzīga.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]217
2022-02-23 21:30 (saite)
mē, kad pēdējoreiz braucām no uk uz fr dienvidiem, bijām paredzējuši, ka brauksim 2dienas, jo sīkā bija maza, katru dienu 5h, mums pirmajā dienā pie Reimsas busiņš izdomāja, ka neizslēgsies, ja arī atslēgu izņems laukā, normāli svila dzinējs, vajadzēja palikt vienu nakti ilgāk ceļā kā plānots, kamēr salaboja, sanāk, ka aizbraucām 3dienās ceļu, kam vajadzēja būt 10-11h max :D

bet vispār, man šķiet tomēr hibrīdi vismaz pagaidām ir vislabākie, kamēr nav sakarīgu uzlādes punktu arī vislielākajos pāķos, gan mazāk notērē bendžu (uk-lv ar prius izmaksāja kkur £150 vienā virzienā), gan tomēr ir opcija aizkulties kkur, ja nevar nekur uzlādēt

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mazeltov
2022-02-23 21:48 (saite)
Varbūt atceries, cik tā labošana izmaksāja?
Vēl viens iemesls, kāpēc man patīk mans 20 gadus vecais kleperis - jo mans draugs viņu pats prot salabot un arī apkopt = ļoti daudz ietaupīts uz pakalpojumiem. Ar elektroauto gremliniem cīnīties ir daudz grūtāk + gan jau grūtāk dabūt manuāļus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]217
2022-02-23 23:21 (saite)
mums bija AA apdrošināšana, tāpēc atceros, ka kkādi tikai 70-100€ bija par detaļu kkādu jāmaksā, ko vajadzēja pasūtīt,, pati remontēšana bija apmaksāta, moš 200-400€, neatceros, mums toreiz tas bongo bija arī vismaz 20gadus vecs, un kkādas lietas varēja salabot draugs pats ar, bet tādus brīnumus, ka izņem atslēgu, un turpina darboties, tas bij biš par sarežģītu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?