Comments: |
Nu, Stendža uzskata sevi gudrāku par visiem, un lielā mērā viņam ir arī taisnība. Vismaz tauta pavilkās uz "atdodiet pensijas" tipa saukļiem. Ja, protams, komentāri nav kolēģu darbs, kas nebūt nav tik neticami.
Haha, man točna tieši tas pats ienāca prātā par to partiju iebīdīšanu, tikai tu ātrāk uzrakstīji :)
| From: | marija |
Date: | October 27th, 2009 - 01:44 pm |
---|
| | | (Link) |
|
kā tu domā reklāmas ētiku: tipa politiskās reklāmas vajadzētu aizliegt vai ierobežot to radošās izpausmes?
Man liekas, ka smieklīgākais ir tas,ka Stendzenieks var no vienas puses dabūt Šlesi domē un pēc tam teikt, ka tas, ko dara politiķi, žurnālisti ir savtīgi un ka šiem jāskatās spogulīšos. A kas uz citiem saka, tam uz mēles pašizinātkas!
| From: | marija |
Date: | October 27th, 2009 - 02:09 pm |
---|
| | | (Link) |
|
tad reklāmas ētika būtu: reklāmistiem jāstāv un jākrīt par to, ko viņš reklamē? vai tas maz ir iespējams?
Hmm. Pozīcija: "sūds tas, ir, bet mums par to maksā" būtu interesanta. Dīvaina, bet interesanta.
| From: | marija |
Date: | October 27th, 2009 - 02:30 pm |
---|
| | | (Link) |
|
tas nav loģiski?
Nu, drošvien ne šinī jomā. Un drošvien vispār no darba kas nepatīk ir jēga mukt kā no uguns.
Labi, salīdzināsim nesalīdzināmas lietas, bet es laikam atteiktos no piķa, ja man būtu jāuztaisa slavinošs priekšvēlēšanu klipiņš, kur kā pozitīvais tēls un ideoloģiskais tēvs būtu Ādolfonkuls. Domājams Stendžas spēja sastrādāties ar tiem liekuļiem, ko viņš tagad lamā, daudzējādā ziņā raksturo viņu pašu. Un maķenīt vairāk kā viņa publiskie izteikumi.
| From: | marija |
Date: | October 27th, 2009 - 03:01 pm |
---|
| | | (Link) |
|
es nedomāju, ka viņam savs darbs nepatīk (ok, dārziņš: ko viņš domā- nav pareizais, kur iekāpu). bet tas jebkurā gadījumā ir izaicinājums: paskatīties kā tas strādās un cik tālu es varu paņemt sabiedrību: jautājums par to, kā citiem tas patīk, ir cits, tāpat kā jautājums: cik daudzi seko reklāmi, cik daudzi partiju programmām.
I start missing the point, kur te ētika.
Es gribēju teikt, ka zinot kas ir Ādolfonkuls, ir neētiski taisīt viņu slavinošas reklāmas. Nu, vismaz pēc tam apgalvot, ka viņš totāli sūkā un ir nelietis. Bez šaubām nevar izslēgt versiju, ka Stendža nezināja, kādi nelieši ir politiķi, un tikai tagad viņam ir atvērušās acis, un viņš vairs nekad netaisīs politiskās reklāmas, lai glābtu savu karmu.
tas, ka tu saņem algu, neatceļ, ka tev ir nepieciešams domāt par savas rīcības ētiskajiem aspektiem, it īpaši, ja tava rīcība ir saistīta ar sabiedrību, tās informētību un netiešā veidā arī labklājību. Tieši tāpat kā 'augstāk stāvošo' pavēles nav šāda 'caurlaide' uz bezvainības valstību.
| From: | marija |
Date: | October 27th, 2009 - 03:00 pm |
---|
| | | (Link) |
|
es tāpat nesapratu, ko Tu domā ar reklāmas ētiku?
tās ētikas normas, kas būtu jāņem vērā, strādājot reklāmas jomā (sākot no partneru/pasūtītāju līmeņa līdz pat taustāmajam gala produktam), līdzīgi kā tas ir žurnālistiem vai ārstiem vai pat muzeju un arhīvu direktoriem.
| From: | marija |
Date: | October 27th, 2009 - 03:47 pm |
---|
| | | (Link) |
|
nu bet, piemēram, kā tas varētu izskatīties: nu kā reklāmā, kur ir gan alkohola, gan drošas braukšanas reklāmas, varētu novilkt robežas?
ņemot vērā, ka neesmu ar šo jomu saistīta nemaz, tāpēc šaubos, vai varu tev pāris paragrāfos nosaukt kādas visiem saistošas kārtulas un minēt evenuālos 'krēslas zonas' risinājumus, taču, jāatzīmē, ka UK un NL šāda lieta ir visai aktuāla un ir diezgan atstrādāta kā PR&reklāmas uzņēmumos, tā arī no eventuālā pasūtītāja un valsts institūciju uzraugošās puses un ļaudīm nenāk prātā teikt 'man maksā, es izdaru un tālāk neko nezinu'. Kā arī šajās valstīs biežāk ir sastopama publiska šūmēšanās un reakcija-ar-sekām uz 'reklāmām', tā kā rekl. darbojas tādā teritorijā, kurā satek visai daudz sensitīvi un mainīgi aspekti (visādi kultūras konteksti, zīmes un nozīmes, sociālais stafs blablabla), kurpretī LV ir pāris "guru", kas čurā uz galvas un stāsta, ka visi muļķi, kas nepriecājas, ka silts lietutiņš līst
| From: | marija |
Date: | October 27th, 2009 - 04:10 pm |
---|
| | | (Link) |
|
mums tak ir reklāmas likums. un ētiskās robežas, ja nemaldos, nosprauž katra kompānija pati.
From: | dzeina |
Date: | October 27th, 2009 - 02:38 pm |
---|
| | | (Link) |
|
To ne pārāk ilgo laika sprīdi, ko strādāju kā reklāmas tekstu autors, nelabprāt atceros. Jo, ja nespēju identificēt sevi ar laimīgu produkta lietotāju, tad ir ļoti, ļoti grūti ko jēdzīgu uzrakstīt.
/principā, jā
| From: | eslijs |
Date: | October 27th, 2009 - 02:44 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Man liekas, ka viņš pārāk pārspīlē reklāmas ideju - viss ir labs, kam labi izdodas pievērst uzmanību. Un sirgst ar zināmu profesionālo kretīnismu. Es negribētu dzīvot pasaulē, kurā katru dienu notiktu TELE2 akcijas, lai gan mūsdienu pasaulē tā notiek ļoti bieži - viens otru māna acīs skatīdamies un smaidīdami. Kad redzēju Panorāmā tos zinātniekus un policistus, kas visu nakti bija strādājuši tajā bedrē, man viņus kļuva žēl - es negribētu būt viņu starpā un pēcāk justies uzmests un piesmiets. (Nu gluži kā jokos ar slēpto kameru, taču... rūgtums pēc tam paliek) Par politiķiem nav tiesa - arī par politiķiem sabiedrība un mediji šūmējas un kritizē, un cenšas kontrolēt, lai viņi nemānās, lai gan viņi to labprāt dara. Mēs varam skatīties uz politiķu izdarībām, bet nav tā, ka tikai tagad kāds mums atvēra acis - redz, arī šamējie tā darot. Šķiet, ir diskursi, kur mānīšanās tiek vairāk atļauta nekā citur, vai kur mānīšanās mēdz atgadīties biežāk. Taču tā nedrīkst būt. Nedz politikā, nedz reklāmā, nedz citur. | |