Depresīva troļļa piezīmes - Kas to būtu domājis. [entries|archive|friends|userinfo]
zazis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Kas to būtu domājis. [Jan. 30th, 2023|12:10 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Smaller human populations are neither a necessary nor sufficient condition for biodiversity conservation.
Consumption patterns, largely from developed economies is a major driver of biodiversity loss.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006320722003949
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 12:20 pm
(Link)
Consumption patterns mēs nemainīsim līdz ar to biodiversity saglabāšanai jādomā citi paņēmieni.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 12:27 pm
(Link)
vai tu esi par humāņu depopulizāciju?

un tas, ka jūs nemainīsiet, tas ir skaidrs jau sen, droši vari to neatkārtot. paldies dievam, ka no jums maz kas ir atkarīgs. jaunā paaudze ir stipri prātīgāka.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 12:31 pm
(Link)
/vai tu esi par humāņu depopulizāciju?/

Izskatās ka tas īsti nav vajadzīgs, cilvēkus tikai varētu izvietot racionālāk - lai nav lielu sablīvējumu kur ir maz personiskās telpas.

/jaunā paaudze ir stipri prātīgāka./

Jā. Āzijas un Āfrikas jaunā paaudze arī gribēs R-Eiropas un ASV dzīves līmeni. Nāksies viņiem to nodrošināt.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 12:33 pm
(Link)
Protams mūsu ineresēs ir novērst jebkuus mēģinājumus pazemināt dzīves līmeni un no mums atkarājas pietiekami daudz lai šādus mēģinājumus apturētu.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 12:38 pm
(Link)
traģiski, ka tu nesaproti, ka šobrīd patēriņš ir pakļauts patērētājsabiedrības likumiem, kas liek ražot lietas, kas salūzt pēc 2 gadi. un šāds aizgalds nav iespējams, ja to piekopt vēlēsies visi 8 miljardi, nevis tikai 1 kā tas ir tagad.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 12:40 pm
(Link)
2 lietas:

1) Jā tev ir taisnība ka klaji neracionālās lietas kā ātri lūstošu priekšmetu ražošana aiz komerciāliem apsvērumiem ir jāpadara nelegāla [ jākriminalizē], bet tas jau nepazemina dzīves līmeni, tieši orādi paaugstina.
2) Jā lai nodrošinātu 8 miljardiem visu to kas tagad ir 1 miljardam mums vajadzēs daudz vairāk enerģijas, tajā skaitā tāpēc jau ir cepiens par atomelektrostacijām utt.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 12:43 pm
(Link)
jā, prikiņ, jāmaina ieradumi, jo šobrīd esošā sistēma nav ilgtspējīga. :D
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 12:47 pm
(Link)
Ieradumi nav jāmaina, jāmaina ir tirdzniecības prakses un jānovērš kaitīgs mārketings. Tie mārketinga bīdītāji jau arī cenšas mainīt cilvēku ieradumus tā kā viņiem ir izdevīgi, šādi mēģinājumi ir jāaptur.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 12:51 pm
(Link)
mhm, piemēram, ieradums katru gadu manīt telefonus un citu šitu nav ieradums. viss uz to balstās, tas būs jāmaina. jābeidz apmierināties ar patērēšanu patērēšanas pēc.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 12:53 pm
(Link)
Mans ieteikums: Liekam cilvēkus mierā un nekauninam viņus bet apturam mēģinājumus iestāstīt ka viņiem vajadzīgs jauns telefons utt.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 01:01 pm
(Link)
nē, tā tas nestrādā. jo nu jau paaudzēm ir skaidrots, ka vajag. un ne tikai telefonu, bet visu. remontu katrus dažus gadus, jaunu auto, sadzīves tehniku. a ir iespējas uzražot to visu, ka iet vismaz 50 gadus. tur kardināli jāmainās ieradumiem. cilvēkiem ir jādod kaut kas vietā. es šobrīd lieku uz sportu, mākslu, kultūru un zinātni. uz globālu robotizāciju un automatizāciju, kas ļaus vidējam cilvēkam pavadīt darbā stipri mazāk stundas. tāpēc cilvēkiem jāiestāsta, ka sports, māksla un zinātne ir forši. pliks patēriņš nav forši.
un to visu es neredzu kamēr vien rullē kapitālisms, kura pamatideja ir abjūzs. šeit nonākma pie tā, ka nāksies vien mainīt paradumus, bet viss jau plūst un mainās. cilvēki iemācījās sapulces un citu tml šitu attālināti, pāris gados až. esmu optimisma pilns.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 01:13 pm
(Link)
Vajag ērtu dzīvi un tās lietas kas viņu nodrošina. Ja kaut kas dzīvi nepadara ērtāku, tad to nevajag. Tik vienkārši.

/cilvēkiem ir jādod kaut kas vietā. es šobrīd lieku uz sportu, mākslu, kultūru un zinātni./

Jā, tā varētu būt tikai secība pretēja - zinātne, kultūra, māksla, sports.

/tāpēc cilvēkiem jāiestāsta/

Es domāju ka šeit iestāstīšana nav īsti vajadzīga, viņi to tāpat redzēs.

Bottomline - liekam cilvēkus mierā. Gan ar reklāmām, gan ar propagandu. Cilvēki in general nav dumji, viņi atradīs interesantās lietas.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 04:13 pm
(Link)
tev ir ļoti īpatnēja izpratne par to kā darbojas sabiedrība. ir sajūta, ka tev šķiet, ka visi ir tādi kā tu. bet tā vispār nemaz nav.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:14 pm
(Link)
Iespējas ir tāds biass. Bet iespējams ka kritisko domāšanu var mācīties un mācīt..
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 04:17 pm
(Link)
rekomendēju tieši tā arī darīt (:
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 03:11 pm
(Link)
Šobrīd (vismaz man) beidzot sāk mazliet cerīgāk izskatīties:
1) izskatās, ka tuvojamies "peak energy", bet pēc tam domājams sāksies kritums
2) tieši "bagātajos rietumos" aizvien vairāk pieaug izpratne par šīm problēmām, kas, cerams, novedīs pie būtiskām dzīvesveida izmaiņām (gaļas neēšana, mašīnu nebraukāšana, mazāku/ekoloģiskāku platību apdzīvošana, uc)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 03:14 pm
(Link)
1) lietotās enerģijas daudzumam ir tikai jāpieaug, kritums būtu katastofa.
2) Nebūs nekādu pašierobežojošu dzīvesveida izmaiņu, ja vien tu neieviesīsi totalitārismu. Taisīt surogātu ēdošu neceļojošu cilvēku stropus, kur katrs dzīvo penālī ir noziegums un to nedrīkst pieļaut.
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 03:21 pm
(Link)
1) lietderīgās (point of use) enerģijas daudzums jau arī turpinās pieaugt. Pats rēķini - transporta segmentā pārejot uz EV ir potenciāls 3x ietaupījumam; apkurē ar siltumsūkņiem - līdzīgi. Elektroģenerācijā arī - pārejot no kurināšanas uz citiem enerģijas ieguves veidiem arī efektivitāte var pieaugt vairākas reizes.

2) Tas ir vērtību jautājums. Man (un daudziem cilvēkiem, ko pazīstu) tāds tups patērēšanas vāveres ritenis jau sen ir apnicis. Pamēģini kādreiz no malas paskatīties uz to, kas Tev ir reāli nepieciešams lai būtu laimīgs, salīdzinot ar to, ko Tev cenšas iestāstīt filmas un reklāmas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 03:29 pm
(Link)
1) Pārejot uz elektrodzinējiem mums vajadzēs daudz vairāk elektrības avotu, daudz vairāk elektrostaciju/ jaudīgākus reaktorus.

Nu un joprojām ir tā problēma ka āzijas, āfrikas cilvēki arī vēlēsies sasniegt rietumu dzīves līmeni.

2) Tas ko es jau Zazim teicu: Nevajag mēģināt mainīt paradumus, vajag apturēt iestāstīšanu. Es piemēram nekad neesmu reaģējis uz reklāmām un atrast paņēmienus kā cilvēkus padarīt imūnus pret mārketingu, modi un reklāmu [acīmredzot mācot kritisko domāšanu skolās] ir vajadzīga lieta. Tas ko nevajag - nevajag mēģināt pierunāt no kaut kā atteikties. Apturēt pretējo pierunāšanu, t.i mārketingu - jā var, no tā dzīves līmenis nekritīsies.
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 03:37 pm
(Link)
Tā "atrunāšana" jau arī ir tā imunizācija. Mācīšanās kritiski skatīties uz ieradumiem. The unexamined life is not worth living, kā teica kāds gudrais.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 03:42 pm
(Link)
Nē tas ir aplami. Tas izsauc tieši pretējo reakciju. Katrā ziņā `` paskatījos uz tiem neapēd zemeslodi plakātiem, nospļāvos un iepeldēju lidiņā uz vēl vienu šašliku`` ir parastā normālu cilvēku reakcija. Nevajag nekādu pierunāšanu. Ne uz vegānismu, ne uz jaunu smārfonu, ne uz jēzus ielaišanu savā sirdī. Tas viss ir vienāda draza. Tajā pat laikā konstruēt un ražot uzlabotas komuniāciju ierīces ir okej utt.
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 03:48 pm
(Link)
Kas der vienam, neder visiem. Tu, obviously, neesi to plakātu mērķauditorija. ;)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 03:51 pm
(Link)
Nu es šeit ne par sevi, es par daudziem cilvēkiem un viņu reakciju. Mācīt vispārējus skepticisma un kritiskas domāšanas pamatus, protams vajag - to apguvis cilvēks būs domāšanā brīvs un vienādi imūns gan pret mācītāja sprediķi, gan pret tirgotāja reklāmu gan pret kreiso/ labējo propagandu, jo būtībā visi šie psihiskie uzbrukumi strādā pēc līdzīgiem patterniem.
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 04:03 pm
(Link)
Jā, bet neaizmirsti par patiesības vietu šajā visā. Es piekrītu, ka visas puses lieto populistiskus, retoriskus, utt trikus. Tajā pašā laika man liekas ļoti būtisks jautājums, kādiem mērķiem tie tiek lietoti. Viens tos lieto lai iedzīvotos, cits, lai informētu par kritisku situāciju. Arī lai izglītotu cilvēkus par reālām problēmām, vispirms kaut kā ir jāpiesaista to cilvēku uzmanību. Citādi visu mūžu vari publicēt savus akadēmiskos pētījumus, un tevi tā arī mierīgi ignorēs.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:12 pm
(Link)
Normāli ir tā ka eksperti lasa akadēmiskos pētījumus un tie paši eksperti ir valdību padomnieki. Un tad nav pārāk lielas nozīmēs tam vai publika to ignorē vai nē. Un es atrodu ka informēšanu par kritisko situāciju šie populisti kuri darbojas tāpat kā evaņģelizācija un mārketigs (kas arī ir viena un tā paša 2 nosaukumi) arī izmanto savtīgos nolūkos. Konkrēti - lai iegūtu popularitāti un politisku statusu kas vēlāk ļauj pelnīt. No turienes aug kājas visādiem plakātiem , mītiņiem, kampaņām neapēd zemeslodi, ``dzīvnieku brīvībai`` un ``pilsētai cilvēkiem``. Tie visi ir indivīdi kuri nav pārāk kompetenti bet par visu vairāk grib popularitāti, jo popularitāte ir nauda. Es zinu daudzus no tām aprindām. Esmu komunicējis. Zīmēties, būt pamanāmiem, būt starmešu gaismā, uzmanības centrā ir viņu mērķis un sapnis.
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 04:17 pm
(Link)
Tu ignorē publisko spiedienu uz lēmuma pieņēmējiem. It īpaši, ja viena puse ir gatava to izdarīt, bet otra ne, tas parasti ir daudz būtiskāk par jebko, ko saka eksperti.

Par tiem "indivīdiem", kurus apraksti - pats saproti, ka tas pats 100% ir attiecināms uz jebkuru politiķi, vai ne? ;) Bet nu tādi ir varas spēles noteikumi, un tādi cilvēki ir nepieciešami, lai kaut ko mainītu. Vairāk uz domāšanu vērstiem cilvēkiem tur vienkārši nav vietas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:22 pm
(Link)
Nu lūk un šeit mēs nonākam pie būtības.

Tātad problēma ir spēles noteikumos. Ir jāsalauž šī varas spēle, pareizāk sakot - jāpārveido par saprāta spēli. Savukārt publiskais spiediens ir drīzāk kaitīgs. Kāpēc? Tāpēc ka to izveido šie te paši populisti saviem savtīgajiem mērķiem. Publikas masa ir tikai pastiprinātājs bet saturs tur ir tāds kādu psiopu plānotāji un realizētāji ieliek. Publikas spiediens virzīja raganu prāvas, ebreju grautiņus, ķīnas kultūras revolūciju. Tas viss ir publikas spiediens. Trash it - trash out, bet amplificētā vaidā.

[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 04:24 pm
(Link)
tu regulāri saki jādara tas, vajag šito. bet kā jau tev norādīju tev ir īpatnēja izpratne par to kā strādā sabiedrība un visi tavi vajag un jādara tupa nestrādā.
jāsalauž, jāpārveido. kā tu to iedomājies? sevišķi bez ieradumu maiņas?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:29 pm
(Link)
Pamatā -ar izglītības sistēmas uzlabošanu. Tad cilvēks joproj;am ir brīvs savos ieradumos bet redz kopainu un pats, bez evanģelizētājiem var izvēlēties ko un kā darīt.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 04:32 pm
(Link)
kā tu to iedomājies īstenot? tu atkal jāj uz sava vajag, jāuzlabo, jādara zirdziņa.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:35 pm
(Link)
ļoti vispārīgi: skolās vairāk zinātnes, mazāk ``gatavošanas dzīvei``, t.i popagandas.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 04:36 pm
(Link)
ai, lol, nau vērc
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:38 pm
(Link)
Nu es domāju ka ir vērts par to padomāt.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 04:38 pm
(Link)
domā droši, kurš tad tev liedz?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:40 pm
(Link)
Nu a ko tad es te daru pa tavam ? :D
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 04:44 pm
(Link)
pārsvarā spamo (;
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 04:29 pm
(Link)
Ja Tev vai kādam citam būtu kaut viens reāls piedāvājums kā to izdarīt, es droši vien būtu par.

Problēma ir tajā, ka arī šis Tavs arguments jau sen ir weaponaizots, un kļuvis vienkārši par kārtējo populistu ieroci pret "leftijiem". (Kas ir ironiski, jo parasti tieši leftiji ir tie, kas vismaz pūlas savus uzskatus pamatot ar faktiem un zinātni, vs. konserviem, kas vienkārši nāk ar pārliecībām un ticību.)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:34 pm
(Link)
Nu ne vienmēr, leftijiem arī ir tendence savu pārliecību likt augstāk par faktiem un evidenci. To mēs redzam teiksim imigrācijas politikas neveiksmēs. Fakti: Cilvēkiem ir dažādas mentalitātes un dažādi dzīves paradumi, reizēm - ne pārāk savietojami. Tie ir fakti. Leftiji uzskatīja ka nu un tad, mums visi draudzēsies. Un tos kas šo kritizēja sauca par baisajiem rasistiem [ lai gan tas nav par rasismu,neviens jau nesaka ka tie dažādie civēki ir labāki un sliktāki]. Tagad Kristiansena kabinets Zviedrijā pārskata imigrācijas politiku, Francijā un Austrijā to jau kādu laiku dara.
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 04:53 pm
(Link)
Nu es sevi uzskatu par leftiju, un Tev taisnība, ka lielu daļu konservatīvo argumentu pret migrāciju (nu tur par "nesavietojamo mentalitāti") noraidu kā būtībā ksenofobiju.

Tas nenozīmē, ka skatos caur kaut kādām rozā brillēm. Daudz labāki skaidrojums "imigrācijas politikas neveiksmēm", manuprāt, ir tas, ka daudzu Eiropas valstu imigrācijas politika bija nepārdomāta un diskriminējoša (nu kaut vai tie paši minētie Zviedri, kas pret migrantiem izturas kā pret otrās šķiras cilvēkiem), un ka to lielā mērā mudināja biznesa intereses, nevis rūpes par (imigrējušajiem vai vietējiem) cilvēkiem. Es arī domāju, ka šo te jaunpienācēju pienesums tiek pārdalīts negodīgā veidā, līdz ar to ir daudz cilvēku, kam dēļ imigrācijas reāli pasliktinās dzīves līmenis, kas arī nebūtu pieļaujami, ja ceram uz saskanīgu sabiedrību (jo kopumā imigrācija ļoti veicina ekonomiku, obviously).
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 05:04 pm
(Link)
Es domāju ka tas nav par ksenofobiju.

Ksenofobija tulkojas kā bailes no svešā, tas nav par bailēm, tas ir par nesavietojamību.

Piemērs:

Aizbraucu es uz Cape Verde. Jauka zeme, lieliski cilvēki. Bet, teiksim, vakars, viesnīca, pāri ielai ir kafūzis/ barčiks kurš dod ārā nepanesamus decibelus. Nevar pagulēt. Eju uz recepciju sarunāt istabu kaut kur pretējā mājas pusē, ja var. Recepcijas dāma [arī vietējā] pilnīgā nesaprašanā, kas par lietu, istabai kāda vaina, nē es saku noise, strong noise, viņa reāli nesaprot, tas tak music, party, nu es saķu jā šis, viņa sirsīgi iesaka iet lejā un pievienoties bet es bļaķ gulēt gribu. Kad saprata, momentā izkārtoja citu istabu lai gan tas galīgi nebija viņas pienākums, kā jau es teicu cilvēki superīgi. Bet - nesavietojami. Es negribu dzīvot nepārtrauktas skaļas mūzikas, ekstravertās čupošanās apstākļos bet viņiem tā ir norma un tas priekš viņiem nav slikti, priekš manis ir. Domāju ka mūsu klusumā savukārt viņi justos sūdīgi. Un tagad jautājums - kāpēc kādam jāpielāgojas, jāmaina savi ieradumi?
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 05:07 pm
(Link)
Laikam neesi dzīvojis 90os netālu no nakstkluba. :D
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 05:09 pm
(Link)
Nē nu labi pie mums tas ir vienkārši - zvans uz RPP, ekipāža, protokols, klusums, jo mums likums ir klusuma cienītāju pusē.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 05:08 pm
(Link)
/jo kopumā imigrācija ļoti veicina ekonomiku, obviously/

Cilvēki kas atbrauc un kaut ko prot, jā. Tas ir kā strādā ASV imigrācijas politika, viņi šķiro un ņem pretī izglītotus profesionāļus. No visurienes, bet tikai izglītotus, kompetentus.

Cilvēki kas atbrauc un sēž uz pabalstiem nekādu ekonomiku neveicina, ja nu vienīgi kriminālo.
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 05:16 pm
(Link)
Kā jau teicu - ksenofobija un feels over reals. :P

Dažādās valstīs ir dažāda pieredze, bet kopumā lielākā daļa imigrantu strādā, un tikai maza daļa ir noziedznieku (salīdzināma ar vietējo noziedzības prevalenci - citreiz mazāka, citreiz lielāka). Būtiskā atšķirība no vietējās populācijas - imigranti ir daudz jaunāki par vietējo populāciju, līdz ar to viņiem priekšā vēl ir gara un produktīva darba dzīve (kāpēc viņus arī grib).
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 05:21 pm
(Link)
/(salīdzināma ar vietējo noziedzības prevalenci - citreiz mazāka, citreiz lielāka)/

Nu jā ja caur imigrāciju noziedzības līmenis ceļas, tad tas nozīmē ka imigrācijas politika ir nepareiza, pārāk maz filtru un tiek iekšā noziedzīgs kontingents.

/ Būtiskā atšķirība no vietējās populācijas - imigranti ir daudz jaunāki par vietējo populāciju, līdz ar to viņiem priekšā vēl ir gara un produktīva darba dzīve (kāpēc viņus arī grib)./

Ja vien tie nav cilvēki kas sēž uz pabalstiem jau otrajā paaudzē.

Bet nu cik es saprotu - tas ir pielecis ka taisīt pabalstu paradīzi nav laba ideja un viņi ir jāņem nost.
From:[info]antiprojekcija
Date:January 30th, 2023 - 05:37 pm
(Link)
Vot mēs te gudri runājam par populismu un negodīgiem paņēmieniem, utt. Tu saki - visi šamie ir slikti, es uz reklāmām neiekrītu, etc.

Un tad pats izvelc no azotes šo tīrāko propagandu - "Ja vien tie nav cilvēki kas sēž uz pabalstiem jau otrajā paaudzē."
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 08:38 pm
(Link)
Tad kas ir ar tiem pabalstiem? Tas ir feiks? Nab bijušas permanento pabalstu sistēmas?
From:[info]antiprojekcija
Date:January 31st, 2023 - 12:14 am
(Link)
Jā, tas ir populistu uzpūsts burublis - būtībā jauna inkarnācija tam pašam vecajam labais "welfare queen" mītam, kas apzināti tiek politizēts un uzkurināts kopš 70-jiem gadiem.

Ja Tev interesē realitāte, tad ir pieejami pētījumi: "Age, gender, family size, and the level of education, both for contributory and non-contributory benefits, play an essential role in explaining the gaps in probability, and once these characteristics are controlled for, Extra-EU immigrants receive social benefits as often as natives in most countries." T.i. - imigranti pabalstu sistēmas neizmanto būtiski vairāk par vietējiem iedzīvotājiem.

Ja skaties uz finansiālo pienesumu, tad tur, protams, migranti pienes relatīvi mazāk, jo (bēgļu, utml gadījumā) runājam par mazāk izglītotu darbaspēku. Tas, ka daudzas valstis (kā Zviedrija, piemēram) viņus slikti integrē šo plaisu vēl vairāk palielina, protams.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 31st, 2023 - 12:21 am
(Link)
OK, paskatīšos, atšķirībā no fizikas/ enerģētikas es šeit orientējos sliktāk.

/imigranti pabalstu sistēmas neizmanto būtiski vairāk par vietējiem iedzīvotājiem./

Nu jā es domāju ka pabalstu sistēma vispār ir jāreformē un jāfokusē uz to cilvēku izglītošanu/ trenēšanu utt.

/Ja skaties uz finansiālo pienesumu, tad tur, protams, migranti pienes relatīvi mazāk, jo (bēgļu, utml gadījumā) runājam par mazāk izglītotu darbaspēku./

Nu jā un šeit ir jautājums - vai nav jēgpilni uzlikt tādus filtrus kas laiž iekšā izglītotos? Ja mēs neesam rasisti, mēs saprotam ka jebkuru etnisko grupu cilvēki ir spējīgi izglītoties. Nu tad lai dara to un pēc tam brauc šurp.

/Tas, ka daudzas valstis (kā Zviedrija, piemēram) viņus slikti integrē šo plaisu vēl vairāk palielina, protams./

Cik es saprotu - viņiem nav labu metožu tai integrēšanai. Atkal - varbūt vispirms izstrādāt metodes un tad aicināt cilvēkus?
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 31st, 2023 - 08:26 am
(Link)
tu mums iesaki filtrācijas nometnes? izfiltrēsi bēgļus? nederīgos atstāsi nometnēs vai sutīsi uz dzimteni nomirt?
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:January 31st, 2023 - 12:13 pm
(Link)
If it works, it works
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 31st, 2023 - 12:15 pm
(Link)
njā, tu tiešām esi nepatīkams tips.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 31st, 2023 - 12:21 pm
(Link)
Parastā imigrācijas kontrole. Kā štatos.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 31st, 2023 - 12:23 pm
(Link)
tobiš mums vajadzēja izfiltrēt ukraiņu bēgļus un paturēt tikai derīgos, pārējie, lai iet nahuj, pareizi saprotu?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 31st, 2023 - 12:29 pm
(Link)
Var būt reti izņēmumi avārijas situācijās, bet tad arī - karš beidzas => cilvēki brauc atpakaļ atjaunot savu valsti. Nu vai ja ir spējas/ izglītība/ vēlēšanās - paliek citur, dara lietas.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 30th, 2023 - 05:47 pm
(Link)
acīmredzot neesi bijis Berlīnē, kur viņi lepojas, ka tur spēj sadzīvot 190 dažādas tautības. un viņi tieši ar to lepojas un norāda, ka tev būs tolerēt visus, jo iemesli.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 08:38 pm
(Link)
Ja ļoti sapūlas, tad protams var. Bet vai vajag? Vai tas ir ērti visiem iesaistītajiem?
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 31st, 2023 - 08:28 am
(Link)
tak aizbrauc paskaties. superīgākā lielpilsēta, kuru ir gadījies apmeklēt? pārējiem būtu jāņem piemērs.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 31st, 2023 - 12:26 pm
(Link)
Ugu :D

https://www.reuters.com/world/europe/berlin-new-years-eve-riots-rekindle-immigration-debate-2023-01-17/

paši viņi rinā par immigration crisis, iegooglē german immigration crisis
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 31st, 2023 - 12:31 pm
(Link)
mja. sapratu. fantastiska attieksme pret kara bēgļiem. lai sprāgst nost, ka tika man komfortiņš.
papretīgi, bet nekā jauna. par mainbondu man nebija ilūziju, bet nelikās, ka arī tev vispār nepiš.

lai tev un maindbondam labi klājas. netaisos vairs bojāt savu garastāvokli, runājot ar nepatīkamiem cilvēkiem.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 31st, 2023 - 12:36 pm
(Link)
Vispār pareiza rīcība ir pēc iespējas novērst karus. Tad vēl viena lieta, OK kara bēgļi - bērni, mātes, veci cilvēki, slimnieki. Okej, uzņemam. Bet ja kara bēgļi ir jauni spēcīgi cilvēki tad man rodas jautājums - a kāpēc viņi mūk nevis cīnās pret ienaidnieku?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:January 30th, 2023 - 04:40 pm
(Link)
/Ja Tev vai kādam citam būtu kaut viens reāls piedāvājums kā to izdarīt, es droši vien būtu par./

Viens solis, vrb ne pārāk būtisks bet pareizā virzienā: deputātiem obligāta augstākā izglītība. Es personiski domāju ka ministriem vajadzētu PhD un tajā nozarē kā ministrs viņš ir. Nu pa visu valsti noteikti var salasīt pa vienam PhD uz katru nozari kurš vēlas iemācīties arī vadīšanu un pastrādāt par ministru.
From:[info]adinkra
Date:January 31st, 2023 - 07:43 pm
(Link)
Pirmajā brīdī konkurss uz ministra posteni tāpat kā jebkuru citu darba vietu liekas pat neslikti. Tur jābūt ieberzienam, jo kāpēc tad nekur to nedara. Nedara tak?
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 31st, 2023 - 07:57 pm
(Link)
ir labi zināms, ka akadēmiskā izglītība vien neko nenozīmē. tas pats šlesers EZ nopirka sev diplomu kaut kādā kristīgā akadēmijā štoļi.
ministram ir jābūt labam menedžerim un vadītājam. kādu phd prasīsim? komunikāciju zinātņu vai pedagoģijas varbūt? :D
From:[info]adinkra
Date:January 31st, 2023 - 09:57 pm
(Link)
Nu, kad tā varēs darīt, tad arī kārtīgi detalizēti izdomās prasības kandidātam, nav neiespējami.
Bet man liekas, tur varētu būt vēl kāds ieberziens bez kandidāta neatbilstības, neesmu kompetenta, lai nojaustu kāds.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:January 31st, 2023 - 10:03 pm
(Link)
gan jau AI atrisinās šo problēmu. kaut kad redzamā nākotnē. cerams.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:February 1st, 2023 - 02:10 am
(Link)
Nav tur nekāda ``ieberziena`` vnk stereotips ka tas nebūšot demokrātiski, bet nu labi lidmašīnu pilotus un ķirurgus mēs arī neizvēlamies demokrātiski.