- Kāpēc es pametīšu šo valsti?
- 2/25/15 04:16 pm
- Sākšu ar šo, ka šis vismaz man ir diezgan svarīgs posts, tā kā bear with me. Tev tas varētu būt svarīgs, ja vēlies netikt apčakarēts by the entity that has sworn to protect you and your interests jeb ja tu nevēlies, lai tevi apčakarē, tā teikt, tava tēvzeme, lai arī nu kāda tā nebūtu šobrīd (rakstot šos vārdus, izdvešu nopūtu, apzinoties, ka "šobrīd" ir "vienmēr"; un nekas nemainīsies, tikai kļus vēl sliktāk - ceru, ka šis pesimisms neatturēs tevi no iepazīšanās ar manām interesantajām pieredzēm). Uzskatāmības labad atbildēšu uzreiz uz izvirzīto jautājumu - es šeit vairs nedzīvošu (protams, tas nenozīmē, ka pazūdu tagad, uzreiz - tas ir ilgtermiņa plāns, jo tomēr ir jātiek galā ar dažādām saistībām, pirms varu atļauties pamest valsti; negribu piečakarēt citus), jo šī valsts institucionāli darbojas pret tās pilsoņiem, viņu interesēm un labklājību. Tā kārtīgi cilvēks to apzinās tikai tajā mirklī, kad viņš tiek pagrūsts zem sliedēm. Kā tas notika ar mani 2 reizes pēdējo 4 mēnešu laikā. Protams, es šeit nemaz nepiesaukšu visas tās netaisnības, par ko raksta katru dienu ziņās. Rakstīšu tikai par divām interesantām savām pieredzēm.Pirmā lieta. Iedomājieties, man bija jānostrādā 80h probācijas dienesta ietvaros Okupācijas muzejā, jo pirms gada mani savāca ar pīpējamo, kas šajā valstī ir aizliegts ar likumu. Tas bija prokurora priekšraksts par sodu, citiem vārdiem - es ar viņu vienojos par to, ka tā vietā, lai man nebūtu krimināllieta un tiesa, es atstrādāšu likumā paredzētās stundas. Un es to izdarīju ar vislabāko sirdsapziņu, tiešām ieguldot darbā gan sevi, gan savu interesi, un darīju to tiešām ar atdevi. Tā teikt, pēc labākās sirdsapziņas. Okupācijas muzejam nav naudas (jo finansē ziedojumi), lai apmaksātu tādu darbu, ko es veicu - transkribēju izsūtīto videoliecības (latviešu), tulkoju tās uz angļu valodu, kā arī no angļu valodas transkribēju citu cilvēku pieredzi pre-WWII laika Latvijā, kā arī PSR Latvijā. Tas darbs ir ļoti nozīmīgs šij valstij, ja to vispār var dēvēt par valsti (par to mazliet vēlāk), jo tā ir vēsture, kas nav tapusi ietērpta vārdos. Tās ir liecības, kas var vienkārši zust ar laiku, nezinu, sabojājoties CD vai kasetei. Tās ir liecības, kam būtu jābūt vēstures grāmatās, nezinu, jālasa skolniekiem un tamlīdzīgi. Bet bez pārpratumiem - es šos vārdus par "sava darba nozīmīgumu" nerakstu tāpēc, ka uzskatu, ka būtu paveicis ko grandiozu, nepaveicamu vai kā tamlīdzīgi. Tas principā bija sūds. Easy cheesy. Nekas īpašs, tā teikt.
Sanāca tā, ka kaut kad, nezinu, 8. darba dienā es neatnācu, jo biju slims. Un tāpēc es vienkārši turpināju strādāt un nostrādāju visas prokurora noteiktās 80h, turpinot savu ierasto darba grafiku. Bet man, atšķirībā no citiem, kuri vienojas šajā dienestā ar ierēdni par darbu, netika teikts, ka es nekādā gadījumā nedrīkstu apmeklēt darbu, ja tas ir ārpus grafika. Mans darba grafiks bija noteikts līdz šai pirmdienai - uz papīra. Bet tā kā 1 dienu izlaidu, es tās pēdējās 4h atstrādāju vakar - sekojot FAKTISKAJAM grafikam (manām noteiktajām dienām - katra pirmdiena, otrdiena un piektdiena), nevis imagināriem cipariņiem. Un es paveicu faktisko darbu. Un mana priekšniece teica probācijas dienesta ierēdnei, ka darīju to ļoti labi un ka atstrādāju 80h. Bet nē - man ir jānostrādā 84h, jo es neiegaumēju tās 3 lapas ar tiesībām un pienākumiem, ko man piešķīra janvāra sākumā, kad sāku sadarbību ar dienestu. Un tajās 1 punktā bija norādīts, ka es nedrīkstu strādāt ārpus grafika - respektīvi, dēļ tās vienas kavētās dienas man bija jāiet uz dienestu un jāsastāda atsevišķs grafiks tām smiekla 4h. Atsevišķs dokuments vienai sūda dienai. Vai jūs esat kādreiz lasījuši Kafkas "Jozefu K"? Ja nē, tad es saprotu, ka jūs varētu nesaprast manu sašutumu par šo lietu. Bet tā ir tikai viena no daudzajām lietām, kas liek Dāvidam krist ceļos Goliāta priekšā. Un zemoties. Pats smieklīgākais, ka viņiem ir atļauts kļūdīties, bet man nē - šodien, atnākot ar domu, ka esmu pēdējo reizi tur un noskaidrojot, ka man ir jāstrādā PAPILDUS stundas viena cipariņa dēļ, es aicināju, lai viņa mani aizved pie savas priekšnieces. Priekšniece, protams, nebija darbā. Un nebūs līdz nākošai ceturtdienai. Bet ko es pamanīju? To, ka manā darba grafikā viņa ir ierakstījusi, ka vienu no dienām esmu strādājis tur nevis transkribējot/tulkojot, bet gan uzkopjot telpas. I mean - What the flying fuck?! Kas dod viņai tiesības kļūdīties un nesaņemt par to sodu, bet, kad kļūdās indivīds (neiegaumējot 3 lapas ar kaut kādiem sūda noteikumiem, kas tāpat ir loģiski un pašsaprotami), kurš hierarhiski konkrētajā mirklī atrodas zemāk par viņu, indivīds tiek sodīts? Kāpēc par kļūdīšanos netiek sodīts ierēdnis? Protams, pēc pusstundas diršanās es padevos, jo, nu, Jozefs K tomēr (tiem, kas nav lasījuši - tas ir bezjēdzīgi dirsties ar ierēdni). Bet tagad, kad man tur būs jāatgriežas pēc tam, kad šo piektdien atstrādāšu papildus 84 stundu (kas ir 4 h vairāk, nekā man piesprieda), es kārtīgi noskaidrošu par šo aspektu - kāpēc viens indivīds, kurš principā ir sūds, ir augstāks par otru indivīdu, kurš arī principā ir sūds? Un kāpēc par kļūdīšanos tiek sodīts tikai tas, kurš nestrādā ierēdniecībā.Otra lieta, par ko jums neesmu pastāstījis, ir tas, kā mani smagi piečakarēja viens ments. Vārdu sakot, tāpēc, ka pie manis atrada pīpējamo, man pienācās arī administratīvais sods. Un tā kā, lai to novestu līdz galam, man bija jābrauc uz Sarkandaugavas pašu galu, es netiku noliktajā datumā, kad bija paredzēts izskatīt manu lietu, taču piezvanīju un ar konkrēto mentu/ierēdni vienojos par to, ka viņš man piezvanīs, kad noskaidros, kad varam šo lietu izskatīt vēlāk. Taču viņš man nepiezvanīja. Tā vietā pēc nedēļas, pusotras man pienāca pavēsts, ka man līdz tam un tam datumam jāsamaksā 200 eiro naudas sods. Tas ir gandrīz vai maksimālais sods, ko var piespriest par manu "nodarījumu". Vārdu sakot, tā kā nāca ziemassvētki, un viņiem vajadzēja saviem bērniem nopirkt dāvanas, gan jau tika secināts, ka se tāpat esmu parasts lohs, kuru var appist (kāds es esmu, nenoliedzu; taču mācos no pieredzes), un tāpēc man neviens nepiezvanīja, un sods tika pieņemts bez manas piekrišanas. Un ierakstītā vēstule pienāca ar nedēļas nokavēšanos, tā kā es vairs neko nevarēju pārsūdzēt, ko es noteikti būtu darījis, jo es iepriekš nekad neesmu bijis sodīts, un tāpēc gandrīz vai maksimālais sods (nevis, teiksim, brīdinājums kā tas piedienas pirmreizējiem pārkāpējiem) ir pilnīgs absurds. Cilvēka izmantošana. Atkal Dāvida zemošanās Goliāta priekšā. Lai gan būtu jābūt otrādāk - valstij būtu jāiedrošina cilvēks, nevis jāapiš viņš, kā tas acīmredzami notika šī kāzusa gadījumā.Jo, nu, tagad es jūtos totāli izdrāzts. Un nekas nevar atgriezt atpakaļ to ticību, ka valsts darbojas indivīdu interesēs, nevis savtīgu mērķu vārdā. Es saprotu - izklausās, ka esmu baigais ideālists un tā, taču tā nav. Esmu parasts ļaudis, kurš vienkārši vēlējās visu atrisināt pēc labākās sirdsapziņas, likuma ietvaros. Un tieši tāpēc man nekas cits neatliek kā pamest šo valsti un atrast kādu, kur institūcijas tik viennozīmīgi nedarbojas pret cilvēku interesēm. Un varbūt pat vienalga par institūcijām - atrast tādu valsti, kurā var pastāvēt noteikta tipa komūnas, tā teikt, zināma anarhija. Un tad beidzot es justos tā, ka es varētu dzīvot normāli. Es nezinu kā ir ar citiem, teiksim, jums, mani lasītāji, bet, ja mani piečakarē vienība, kurai būtu mani bezmazvai jāauklē social contract, apgaismības, progresa vārdā, sasodīts, kaut vai vēlmes paturēt savus pilsoņus šajā nožēlojamajā valstī - vienalga kāda iemesla dēļ. Taču viņiem tas ir jādara. Viņu pienākums ir kalpot pilsoņa interesēm. It sevišķi tāda, kurš nekad nav vērsies pret šo valsti. Kurš pat ir palīdzējis šai valstij mazliet tikt galā ar tās vēsturi, pagātnes liecībām, jo to neviens cits nedara. Es zinu, ka izklausās, ka es vislaik sevi attaisnoju ar kaut ko, taču tas tā nav domāts - mans teksts ir hiperbola, bet tā ir pamatota, jo es esmu ļoti dusmīgs un ļoti vīlies. Ļoti, ļoti vīlies.Vēlējos piebilst, ka ļoti laipni aicinu heiterus man pastāstīt, cik ļoti pats esmu vainīgs pie visa. Lūdzu, pastāstiet man to komentāros. Jo es to zinu. Bet tas nekas, pastāstiet tāpat, jo pastāv iespēja, ka tas jums liks justies labāk par sevi. Un, ja neesam pazīstami, tad varu pateikt - man patīk, ka cilvēki jūtas labi un priecājos par katru iespēju iepriecināt kādu. Kāpēc? Varbūt tā ir spītība, nezinu. Visiem tāpat ir pilnīgi vienalga citam par citu. Tā ir tikai norma, īpaši jau šeit, Latvijā. Un, ja tev nav vienalga - ja tu esi ieinteresēts darbā, tad tu principā esi sūkātājs. Jo pārējie, kuri ir strādājuši šādu pašu darbu, kā es (uz tāda paša pamata - vienošanās ar prokuroru) - daudzi man zināmi cilvēki pat neatstrādāja pusi no noteiktā laika. Vienkārši tika ievilkti ķeksīši, un viss bija okej. Tā teikt - piedrāzt, tas taču ir mentu uzlikts pienākums. Un menti sūkā. Bet es atļāvos tā nedomāt. Man tomēr interesē, kā ir tad, ja tu tiešām kaut ko tādu dari ar atdevi un sirsnīgumu, nevis fufeļo. Bet, izrādās, par to viņiem tur, probācijas dienestā, ir pilnīgi pofig. Galvenais ir papīrs un cipariņi. Un pat tas, ka mana priekšniece pateica, ka viss ir okej - esmu visu kārtīgi izdarījis - tas neko nemainīja.TL;DR: Menti ir sukas, nekad neuzticies nevienam mentam, NEKAD! Un nekad neuzticies nevienam ierēdnim. Noskaidro visu, ja vajag, līdz smalkākajai detaļai. Tas ir, ja vēlies turpināt dzīvot šajā nožēlojamajā entity, ko es nesaukšu pat par valsti. To sauc par Latviju. Bet tā nav valsts. Tā ir sūds. Godīgi sakot, suverēnā vara kā tāda sen jau vairs neeksistē, gluži kā ideja par tādu, tāpēc es pat neiebilstu, ja šī vienība pārstātu eksistēt. Galvenais vispirms ir dokumentēt vēsturi. Tā ir svarīga. Vismaz tai ir garša. Gaume. Vismaz tā ir patiesa, cik vien patiesa var būt kāda, teiksim, PSRS represētā liecība. Es tiešām jums visiem silti rekomendēju kusiņām sakravāt mantas un atrast labāku vietu uz šīs pasaules, jo, sasodīts, mēs tomēr dzīvojam 1 reizi, un nahuj mums būtu šī 1 reize jāsapiš šāda vietā kā Latvija, ja ir skaidri redzams, ka, viens, tas nav cilvēku interesēs kaut ko mainīt un, otrs, cilvēki nav spējīgi neko mainīt, jo tajos brīžos acīmredzot kaklā sakāpj verga kamols, ko tik grūti norīt visus šos gadus. - 57 atstāja kaut koatstāj kaut ko
- 2/25/15 04:44 pm
-
Nav jau nemaz tik tālu jāpārceļas, piemēram uz Igauniju :)
- Reply
- 2/25/15 06:23 pm
-
žēl, ka man tā valoda tik ļoti netīk
- Reply
- 2/25/15 04:54 pm
-
чайка
atrast kādu, kur institūcijas tik viennozīmīgi nedarbojas pret cilvēku interesēm - nosauc tādu valsti!
besi saprotu, bet padošanās nesajūsmina - Reply
- 2/25/15 06:25 pm
-
es tikai sapņaini par teorijām, hehe. bet par to, ka ir valstis, kuros birokrātiskais aparāts nav TIK birokrātisks, šķiet, esmu pārliecināts
- Reply
- 2/25/15 04:55 pm
-
komentaarietis
Mīkstais, un, kas vēl mīkstāk, aicini citus pievienoties savam mīkstumam, lai nejustos tik mīksts par to.
Un vispār ir absurdi identificēt valsti ar to, ar ko nu tu tur valsti mistiski un abstrakti identificē. Categorical fallacy. - Reply
- 2/25/15 06:24 pm
-
paldies par viedokli. es kā reizi aicināju pieteikties cilvēkus, kuri mani sauktu par mīksto. i feast upon it ;)
- Reply
- 2/26/15 01:11 am
-
hehe, kāpēc mīkstais? cietais drīzāk. reāls cietais!
un es nevienu nekur neaicinu. tikai pastāstu par savu unikālo pieredzi.
savukārt tu patiesi esi mīkstais. kaut kāds profils, kur nav nekā ierakstīts - principā anonīms komentētājs jeb onānists ekrāna otrpus. the shame of interwebz. - Reply
- 2/25/15 05:00 pm
-
tas, ko tu no menta gaidīji, gan ir zvērisks naiviums. un no birokrātiem nekur nav glābiņa. Vācijā piemēram ir nežēlīga un milzīga birokrātija, bet tā vismaz kaut cik strādā. Itālijā un Spānijā birokrātija ir nežēlīga un milzīga, un pie tam vēl nestrādā.
- Reply
- 2/25/15 06:26 pm
-
tā bija ļoti liela nolaidība no manas puses, atzīstu. bet dzīvē tomēr laikam ir jāsaņem kārtīgs pēriens, lai saprastu, kas ir suka un kas nē.
jā, es vismaz vēlētos funkcionālu birokrātiju, nevis birokrātiju birokrātijas pēc - Reply
- 2/25/15 05:14 pm
-
Tā ir tāda siksnas audzināšana, lai nekad nekas tāds vairs neienāktu prātā. Man uzlika maksimālo sodu par braukšanu ar velo bez atstarotājiem pēc viena izdzerta aliņa.
- Reply
- 2/25/15 06:28 pm
-
jā, bet tā audzināšana, manuprāt, strādā tieši pretēji. jā, es tagad vismaz zināšu, ka ir jādara tā vai tā, taču es par visām varītēm centīšos "viņiem iegriezt", tā teikt. nu, viņi sev tā rada tikai ienaidniekus
- Reply
- 2/25/15 06:27 pm
-
maaan, it's too fucking cold. bet vispār kā bērnības dienu dž.londona fans, mani aļaska ļoti saista. taču jūtu sevī kkādas primitīvas bailes no aukstuma
- Reply
- 2/25/15 05:33 pm
-
džekiņ, mums te trijiem puikiem uz rīta pusi ejot gar br.pieminekli, trīs ulras piesējās un cīnīties gribēja. pacīnījāmies arī kādas padsmit sekundes, pēc kā muņiki viņus savāca un mašīnā lika paskaidrojumus rakstīt, kuros brašuļi sūdzējās, ka mēs viņiem smagus miesas bojājumus esot nodarījuši. kuce tiesnese pasūtīja visus iebildumus un sodīja par huligānismu. mūs sodīja.
- Reply
- 2/25/15 06:29 pm
-
pizģets. nē, nopietni. nav cita vārda, ko teikt.
vienīgi... jūs paši sevi tiesā pārstāvējāt? - Reply
- 2/25/15 06:34 pm
-
paralēli valsts policija ķipo iesāka lietu un izbeidza pierādījumu trūkuma dēļ.
+
tiesā bija tikai apsūdzētais, bez pārstāvjiem, jo nu kas tur vēl neskaidrs varētu būt. enīvej, Ls80 mācība mums visiem. - Reply
- 2/26/15 01:13 am
-
pag, jums katram atsevišķi bij 80 tač, ne? nu, loģiski.
tātad tā nebija krimināllieta. pag, cik es atceros no saviem pagātnes dūmos (gan 3 gadiem LUJF, tad par smagiem m.b. ir krim.lieta. bet, nu, moš jūs izlīgāt or smthn...? vai arī es totāli esmu aizmirsis šo tiesību aspektu.
mācība gan. pašaizstāvībai vislabāk izmantot asaru+piparu gāzes baloniņu. tas iz prakses. 3 situācijās, kad visas reizes bija 2 vs 1 (es, protams, nabaga 1), es tikai 1 reizi dabūju pa seju. pārējās bija vai nu spērieni, pēc kuriem ātri sekoja mana reakcija (turu baloniņu jakas labajā kabatā, tā kā roka tur var ieslīdēt un izlīst atpakaļ nepilnu 2 sek. laikā). visās 3 situācijās viņi uzreiz bēga prom. un vienā no tām es biju pietiekoši determinēts (nu, tā kā dabūju pa seju tā, ka nokritu uz zemes par to, ka uzdūros 1 no džekiem, kurš man nāca pretī, man rakstot sms un therefore esot out of reality (somewhat)). menti toreiz viņu tā kārtīgi vēl iekaustīja (skrēju viņam pakaļ un saucu pa telefonu mentus, un direktēju viņus īstajā virzienā, jo, nu, man nav kriminaļno galu, bet kādam pizdi tač vajag saodt par tādu uzbraucienu). liekulīgi - pazemoju mentus, bet izmantoju viņu pakalpojumus. bet vai mani var vainot? esmu tikai cilvēks. - Reply
- 2/26/15 11:12 am
-
par vienu džeku viņi sūdzējās un viens tika apsūdzēts tiesāts. precīzu pantu neatceros. Naudiņu mēs sametāmies, protamska, bet pāridarījums un mācība paliek.
- Reply
- 2/25/15 05:41 pm
-
tu pats esi ments!
- Reply
- 2/25/15 06:23 pm
-
vismaz ne korpulents un ne dokuments.
- Reply
- 2/25/15 07:03 pm
-
nu uz korpulentumu jau sak vilkt!
- Reply
- 2/26/15 01:18 am
-
ai, nē, patiesībā vēl tālu. mazliet speķs' spēciņam, gaļiņa šur tur - noder kopumā. saldumus gan vairs neriju, haha!
- Reply
- 2/25/15 07:07 pm
-
Domāju ka jebkurā zemē arī šeit var dzīvot nesaskaroties ar likumu, vismaz tik kretinizējošā veidolā, kāds tas izpaudās tavā gadījumā. Un likumsargeim tīrais putukrējums ir sapņaini, jaunības naivismā dzīvojoši cilvēki.
- Reply
- 2/25/15 07:28 pm
-
O, jā, par to pēdējo teikumu totāli piekrītu. Un par pirmo arī. Bet tas pēdējais - tevis minētie cilv. ir viņu sapnis. Pat ne sapnis. Realitāte. Tā ir viņu pārtika. It sevišķi brutālāku mentu (teiksim, nark.apkarotāju) - viņi tik pretlikumīgi apejas ar viņu, ja redz, ka viņš ir naivs. Ar mani tā bija. Vislaik stāstīja, kā mani cietumā drāzīs dirsā - sāka to darīt, kad savāca, un pārstāja, kad, tā teikt, vienojos ar viņiem (ĻOTI nosacīti vienojos)
- Reply
- 2/25/15 07:24 pm
-
Es domāju tavā gadījumā- citās valstīs Tu vispār sastaptos ar TÂDU attiekmsi birokrātisku, ka LV Tev liktos kā medus maize. nezinu, kur domā pārcēlties- bet domāju, ka tavas ilūzijas par labo birokrātiju citur un slikto LV- dabús nākamo mācībstundu un daudz bargāku, ja konforntēsi likumu, piemēram Vācijā, UK, Belgijā, Kanādā vai USA
Vēlu veiksmi, bet noniecinât savu Tēvzemi nav tā lielākā māka! gribu redzēt Tavus ierakstus no Leiputrijas - Reply
- 2/25/15 07:26 pm
-
parādi, kur es noniecinu savu tēvzemi?
izlasi, saproti, par ko ir, un tad, lūdzu, laipni gaidu tavu komentāru. nē, nopietni. jo es mīlu šo zemi, bet es ienīstu varas trijstūra pašu augšpusi, kas attiecīgi korumpē visu, kas atrodas zemāk (vecais vāciešu un ne tikai teiciens"zivs pūst no galvas"). - Reply
- 2/26/15 11:07 am
-
Man nu pat iešāvās sakāmais galvā - varbūt tad kaut ko ir jāmaina. Iespēja ir mainīt kaut ko sevī, iekārtot dzīvi tā lai pēc iespējas mazāk jāsaskaras ar birokrātiem. Vai arī izdarīt kautkādu spiedienu un hierarhijas augšgalu. Protams to spiedienu jācenšas darīt tādu, lai tas nerada lielu cilvēku masu satrakošanos, jo tad atkal kaimiņvalstīm liktos ka šeit notiek genocīds.
- Reply
- 2/27/15 03:14 pm
-
Spiediens nav iespējams. Viņi ir nodrošinājušies pret katru iespēju, kad kāds varētu izdarīt šāda veida spiedienu. Mēs, šīs valsts nācija, neesam spējīgi kolektīvi izdarīt neko. Paskaties, kas notiek Rīgā, piemēram. Vai tu domā, ka, teiksim, kadā *normālā* valstī pieļautu to, ka galvaspilsētas galvenais džeks ir bezmazvai VDK aģents? Ja mēs dzīvotu pirms gadiem 100, 200, viņš jau sen karātos virvē, un viņa acis būtu izkābuši putni.
Kaut kā mainīšana sevī - tas ir vienīgais ceļš. Un es jau to daru. Un darīšu. Vismaz kamēr uzturēšos vēl šeit. - Reply
- 2/25/15 07:32 pm
-
Es domāju, ka galvenā sāpe te nav birokrātija, jo kā jau vairāki norāda, tā ir neatņemama pārvaldes sistēmu sastāvdaļa, bet gan noteikta vērtību sistēma un no tās izrietošā rīcība.
- Reply
- 2/26/15 01:20 am
-
patiesībā piekrītu, birokrātija ir visur, taču morāle (morality) nē. un mums ar šo morality (latviešiem) ir ļoti lielas problēmas. īpaši ar kolektīvo.
- Reply
- 2/25/15 11:06 pm
-
Sāksim jau ar to, ka absurds jau bija pašā sākumā, kad par nevainīgu privātu narko lietošanu tev piesprieda sodu. Pārkāpums bez upuriem nedrīkst būt sodāma lieta. Ja tā visa nebūtu, tad nebūtu tev arī šāda čakara.
Es gan nepateikšu, kurā valstī tev tā nebūtu, bet tā ir greiza politika neatkarīgi no valsts. Vēl jo vairāk, ka alkohols un smēķēšana, no kuras rodas daudz lielāks ļaunums, ir pilnīgi legāli.
Jā, tevis aprakstītā birokrātija arī absurda. Es arī nepiekrītu tiem, kas taisnojas, ka Beļģijā vai Vācijā tā ir vēl lielāka. Tas nenozīmē, ka birokrātija ir pareiza. Tas tikai nozīmē, ka arī Beļģija vai Vācija dara šīs lietas nepareizi.
Nu labi, nekur nav ideāli. Bet vismaz šobrīd man UK ar papīra kārtošanu viss ir gājis ļoti gludi bez aizķeršanās. Šī laikām ir vienīgā ES valstis, kur nav centrālā iedzīvotāju reģistra, un iedzīvotājiem nav obligāti turēt īpašumā pasi vai ID karti. Ceļošanai un prakstiskām lietām gan to vajadzēs, bet vismaz simboliski tas ir plus manā skatījumā. Es varu brīvi vazāties pa visu valsti, ieskatot, privāto īpašumu, kur norādīta taka ar public right of way.
Tā ka ja gribi pārcelties uz UK, tad esi laipni aicināts. :) - Reply
- 2/25/15 11:49 pm
-
Kā tev patīk rojālās ģimenītes uzturēšana?
- Reply
- 2/25/15 11:55 pm
-
Nezinu :)
- Reply
- 2/26/15 10:12 am
-
hehe :)
- Reply
- 2/26/15 01:17 am
-
prieks par sapratni.
un, jā, patiesībā UK ir viena no vietām, uz ko metu acis. taču man kaut kā biedē fakts, ka tur ir jau daudz latviešu. un vispār ļoti, ļoti multikulturāla vide (protams, gan jau var atrast atbilstošu pilsētu, taču tur es būtu tas pats paky vai kike, hehe).
varbūt jāskatās uz jaunzēlandes vai austrālijas pusi? bļin, ja teksa būtu liberālāka, tā būtu mana sapņu vieta, jo tur īpašumtiesības ir perfekti manā izpratnē - ja tā ir mana zeme, ko es varu atļauties iežogot, pohuj, tuksnesis kaut vai, tad varu to aizstāvēt with lethal force. nepārprast, esmu diezgan pacifistisks. bet vienkārši tur mentiem vajag lielākas pilnvaras, lai rakņātos pa manu pasaulīti, mazo, uzbūvēto. - Reply
- 2/26/15 09:23 am
-
Amerikā dzīve ir forša, un ne jau Aļaska, par kuru nezin kāpēc visi ir sākuši runāt, bet tieši siltāki štati. Bet es arī domāju par dzīvi siltumā, kad pabeigšu studijas. Nezinu, varbūt Tenerifē vai citur Spānijā :)
- Reply
- 2/26/15 07:32 am
-
Kā pie Tevis atrada?
- Reply
- 2/26/15 12:54 pm
-
Tas man arī liekas makten interesanti. Man vienmēr licies, ka iekrist small scale`ā ir jāmāk, bet varbūt ka dzīvoju lielos maldos.
- Reply
- 2/26/15 01:46 pm
-
viņi bija noskatījuši to džeku, kurš "dalās" ar to lietu. un tāpēc alka noķert tādu mazo, kurš ņem, lai mazais varētu nodot lielo. nesanāca viņiem viņu plāns, heh
- Reply
- 2/26/15 06:25 pm
-
Nu, nu? Padalīsies?
- Reply
- 2/27/15 03:11 pm
-
Ja vaicāsi konkrētāk, jā, kāpēc gan ne? Esmu tagad tīrs kā tikko radīta A4 lappuse kādā Ķīnas rupnīcā, tā kā mierīgi :)
P.S.
Prieks par cilvēku interesi un atsaucību. - Reply
- 2/27/15 05:16 pm
-
Nu, negribas jau arī tā bāzt degunu svešās lietās, bet sīkumus zināt arī gribās. :) Tas ir - savāca no ielas vienkārši tāpēc, ka izskatījies aizdomīgs, atbildi kaut kādām pazīmēm, neadekvāti uzvedies, smtn-smtn?
- Reply
- 3/1/15 06:08 pm
-
es zinu, ka mani savāca, jo viņi zināja džeku, no kā ņēmu.
bet man tajā mirklī viņi teica, ka savāc mani, lai pārbaudītu personas datus, jo, redz, tajā apkaimē (savāca pie vef tilta) sirojot viens džeks no saldus, kurš ir ģērbies melnā mētelī un kam ir pagari mati (kā man bija tad) un kurš regulāri apzogot vietējo elkor (to milzīgo māju).
bet tie bija meli. lai gan, kad mani izlaida no īslaic.aizturēšanas, viens no mentiem teica, ka viņi noķēruši arī to saldinieku. bet, nu, I call bullshit. - Reply
- 2/26/15 01:47 pm
-
absolūt negaidīti noķēra, jo vēlējās noķert kādu "ņēmēju", kurš tālāk varētu nodot "lielo". bet smieklīgākais, ka tāda lielā nemaz nebija. karoč, viņi diezgan aplauzās.
- Reply
- 2/26/15 03:31 pm
-
Offtopic, bet es pazīstu cilvēkus, kas par naudu transkribē šīs video liecības. Tas ir viņu patstāvīgais darbs Okupācijas muzeja. Tā ka, nauda un cilvēki viņiem tam ir.
- Reply
- 2/27/15 03:09 pm
-
Oho, tad sanāk, ka mans boss mani bišķ piemānīja. Iepazīstināsi mani ar viņiem? Nu, ja ne tieši, tad vismaz epastu? Vienkārši vēlos apmainīties pieredzēm. Es zināju, ka te ir daži cilv., kuri dara šo darbu, taču, cik man stāstīja, neviens no viņiem faktiski neko nesaņem. Teiksim, ir viens austrietis, kurš, lai neietu obl.dienestā Austrijā, iet alternatīvo ceļu - strādā, tā teikt, valsts labā. Un tā kā viņiem tur ir starpvalstu līgums ar LR, tad viņš strādā šeit un no angļu val. tulko liecības. Tas ir vienīgais cilvēks, par ko zinu, kurš te dara to, ko daru es.
Bet naudas gan viņiem nav. Pretēji man būtu jau piedāvāts strādāt šo darbu par samaksu. - Reply
- 3/4/15 03:13 pm
-
Transkribēt ta transkribē, bet biju palaidusi garām to niansi par angļu valodu, par to atvainojos. Tādu, kas viņiem to darītu angliski, tiešām nav. Vēlreiz atvainojos par maldinošu info.
- Reply
- 2/26/15 10:51 pm
-
Izklausās pēc tauku inducēta ego pieauguma
- Reply
- 2/27/15 03:02 pm
-
viņa nav resna. tikpat kalsnēja kā es, es teiktu. bet neuztraucies, mazā, problēmas tiek risinātas :)
- Reply
- 2/27/15 05:41 pm
-
vispār es runāju par otro konflikta pusi
- Reply
- 3/1/15 06:06 pm
-
par mani? hmm, kur tiek pausts nesamērīgs ego? kā tu rīkotos šai situatio, kur būtu manā vietā?
- Reply
- 3/1/15 06:42 pm
-
es sakostu zobus un turpinātu nest slogu, lepojoties ar to, ka es atsūkāju sātana locekli, bet spēju paturēt veselo saprātu.
- Reply
- 3/3/15 12:15 am
-
nu lūk, es jau principā daru to pašu, tikai informēju citus par norisēm. ja es nespētu paturēt veselo saprātu, būtu jau sen Jonasā aizgājis or smthn.
- Reply
- 3/4/15 07:54 pm
-
Pirmo reizi Latvijā skolēnu brīvlaikā 18. martā notiks sacensības jauniešiem “Rīgas Putnu izaicinājums 2015”.
- Reply
- 2/26/15 11:55 pm
-
Malacis.
Mūsu valsts vispār ne sūda nav pelnījusi. Viss uz ko viņa ir spējīga, ir pārbaudīt iedzīvotāju pacietību. Diemžēl cilvēki turpina dzīvot mierīgi. Reizēm domāju.. ja 911 notiktu Latvijā, tad par mums filmu neuztaisītu, jo mēs tādu haosu pēc tā neradītu, kā tas bija ASV un tas vienkārši vairāk nebūtu aktuāli.
Bet pats labākais ir tas, ka mūsdienās, lai arī cik bieži valsts mūs pistu, cilvēki tāpat pamanās appist valsti pretī. Sākot ar kontrabandu un beidzot ar braukšanu par zaķi masveidā, lai lielākas izredzes pret biļešu kontrolieriem.
Ja godīgi.. nemaz negribētu dzīvot izlaizītā vietā ārpus Latvijas. Mazliet netīrības tomēr vajag. - Reply
- 2/27/15 03:07 pm
-
Tieši tā. Tā vispār neko nav pelnījusi. Man pat ir tāda izjūta, ka tā nav pelnījusi būt valsts. Jo valsts tomēr ir an entity that has sworn to serve and protect through a social contract through we, the people, have given them the right to govern our business. But "to govern" doesn't mean "to fuck with our lives". Latvija ir pilnīgs pārpratums. Tā nav valsts. Tas ir kaut kas vēsturiski ļoti temporārs. Un es ticu, ka pēc gadiem 20-40 tādas Latvijas nemaz vairs nebūs, jo nevienam tādu nah nevajag. Mēs izdomāsim ko labāku.
Izlaizīta vieta ārpus Latvijas, protams, izklausās pretīgi. Bet, zini, ja tur vismaz kaut cik cienītu indivīdu, tad es laikam labāk izvēlētos ko tādu. Jo tur es varētu nodarboties ar to, ko vēlos. Tur es varētu būt tas, kas es gribu būt. Nevis tas, ko man skolā pasaka - kas es nebūšu (tā faktiski bija, kad mēs skolā runājām par nākotni un "karjeras iespējām" - man pateica, ka es būšu pilnīgs pimpjsūkātājs, ne burtiski, bet tā, iebakstot plecā). - Reply