|
Decembris 4., 2017
17:53 Visvairāk ekoloģiskā dzīvesveida sludinātājos mani kaitina pamācības, kā no Malaizijas, Indijas vai whatever - kaut Senegālas, var lēti pasūtīt eko zoburisti, eko-kokteiļsalmiņu, eko paketes etc. Nu vai tiešām šie cilvēki neiedomājas, ka tās lietas ne-teleportējas. Kāds gan eko ir viss sīkpaciņu mudžeklis, kas tagad ir modē?!
|
Comments:
| From: | zum |
Date: | 4. Decembris 2017 - 18:33 |
---|
| | | (Link) |
|
Transporta izmaksas parasti ir ļoti lielas. Ja viņi pasūtītu konteineri ar ekozobubirstēm. Vai taisītu paši no bambusa kociņiem, tad cita lieta.
Teorētiski transportam nevajadzētu būt pārāk ne-eko. Tavu mazo paciņu ved kopā ar 1000 citām un ja tas notiek ar kuģiem, tad transporta izmaksas sastāda mazu vienību no visām izmaksām. Un pat aviopārvadājumi vieglsvara precēm nav nekas pārmērīgs. Daudz vairāk izmaksā pati loģistika – tās paciņas tiek iepakotas, pieņemtas, sortētas, pārsūtītas utt. Bet tas pats jau notiek, kad tu to pērc tuvējā veikalā – veikalu piegādes ir tāds pats loģistikas un iepakojuma mudžeklis.
Pastāv viedoklis, ka māja jāceļ no tādiem materiāliem, kas ir pieejami tuvā apkaimē. To pašu varētu attiecināt uz visu un bananāniem ir čau.
Būvmateriāli ir smagi, un to pārvadāšana tiešām izmaksā dārgi. Bet te jau ir par precēm, kuru svars ir varbūt 10 vai 20 grami.
Viņdien lasīju par pārtiku, viena kunga pārdomas par globālo pārtikas ražošanu un tās ceļiem pa pasauli. Kā vienu no atziņām atzīmēja, ka pirkt visādus svešzemju fruktus nebūt nav tāds ekoloģisks noziegums, vismaz ne transporta ziņā, transports tur esot štrunts priekš Dieva vaiga, ja uz to lietu paskatoties tuvāk.
From: | fedrs |
Date: | 4. Decembris 2017 - 22:11 |
---|
| | | (Link) |
|
Fruktus ta fruktus, bet, kad gadījās nejauši nopirkt Argentīnā ceptus krekerus, tad gan likās, ka kaut kas īsti riktīgi nav.
Lielākais šoks ir par to, ka lielveikalos nonāk labi ja puse no ievāktajiem augļiem, jo visus, kas neatbilst standartiem – nedaudz par mazu vai lielu, vai nepareizas formas, bez žēlastības izmet ārā.
| From: | zum |
Date: | 4. Decembris 2017 - 20:53 |
---|
| | | (Link) |
|
Tu zini cik piesarāņojuma izmešu nāk no kuģiem? Visi autiņi nesasmirdina Hamburgu vairāk, ka viens konteinera kuģis.
Es zinu, bet tas tāpēc, ka viņi lieto sliktas kvalitātes dīzeli, jo regulējums neko vairāk neprasa.
| From: | zum |
Date: | 5. Decembris 2017 - 01:56 |
---|
| | | (Link) |
|
Ja, jo ta ir lētak. Lūk, ja tie eko šmeko pirktu savas zobu birstes pa 100 Eur no ķīniesiem un citiem mazajiem cilveciņiem, problēmu nebūtu. Vienmēr cilveki ietaupa uz citu rēķina, un nesanāk nekāds eko šmeko.
pilnīgi prasās pavaicāt kādam radam, lai nofotografē kāda sava ķīnas 10 gramu sūdiņa iepakojumu. un tad saskaitām kopā visus atsūtītos sūdiņus, kas tagad vienkārši ņirb pateicoties ēbajiem un padomājam par attiecību 1 liela kastepilna ar sīksūdiņiem vai katrs sīksūdiņ'savā pufmaisiņā, savā iekšmaisiņā, savā ārmaisiņā uzdrukāta adrese, numuri = vairāk kā pusi tā konteinera aizņem iepakojuma gaiss. Bet kuģa vai lidmašīnas atstātā dīzeļpekle okeānā vai atmosfērā nav mazāk tāpēc vien, ka ved iepakojuma gaisu.
Iepakojuma gaiss tiešām neko daudz lielāku patēriņu nerada, jo svars ir nekāds. Iepakojums gan ir problēma, bet veikalos piegādātos štruntiņus bieži iepako tāpat. Tagad jau daudzās vietās atkritumus šķiro un kartonu var utilizēt.
| From: | zum |
Date: | 5. Decembris 2017 - 01:57 |
---|
| | | (Link) |
|
Ko tu par saviem gramiem, ja mēs te par kubikmetriem. |
|