Gnostic`s Song - [entries|archive|friends|userinfo]
Thief

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Feb. 13th, 2006|12:51 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Mazāk nekā 100 gadi bija nepieciešami, lai padarītu Jēzu pa bērnišķīgu pasaku varoni, Buddu - par eksotisku stila piesitienu un Muhammedu - par aprobežotu un ļaunu cilvēku fanātisku vadoni.
Kas mums ir palicis? Kādi garīgie ceļi tiek piedāvāti šodien? Neveiksmīgā sīktirgoņa Džozefa Smita Mormoņi? Indijas biznesmeņa Prabhupadas Krišnaīti? Melīgā it_kā_zinātniskā Habbarda Scientologi? Cirka burvju mākslinieka La Veja Sātanisti? Varas apmātā Rassela Jehovas Liecinieki? Triecienšauteņu M-16 rūpnīcas īpašnieka Mūna Munīti?
Vai varbūt ir vēlēšanās pēc kaut kā eksotiskāka? Šamanisms? Nav problēmu - jums kādu? 'Autentisko' Sibīrijas? Vai varbūt peijotiski_eksotisko Dona Huana mācību? Austrālijas aborigēni? Vai varbūt vēlaties nedaudz Teosofijas - šīs mācības teorētisko pamatnostādņu pietiks, lai jebkuram intelektuālim smadzenes piepildītu ar pussagremotu mācību virspusējas kompilācijas sīrupu līdz pakāpei, kad tas sāks izdvest pseidozinātniskas atraugas.
Vai varbūt Maģija? Baltā / Melnā - nav īpašas nozīmes. Krāsu pārejas mēdz būt nemanāmas. Viss ir viens, duālisms ir teorētiski apgāžama koncepcija, svarīga ir tikai enerģija. Un galvenais - tās daudzums.
Nav vēlēšanās rakties cauri daudzveidīgajām reliģiski_maģiski_mistiski piesātinātajām tradīcijām? Lūdzu - zinātniskais ateisms. Paķert Nīči kā Dieva nāves atskaites puntu un apvienot ar viegli domīgu skatienu - ideāla kombinācija gudra cilvēka iespaida radīšanai.
Cik burvīgi sekot 'lielajiem skolotājiem' ego jūrā - maldīties pa apziņas mijkrēšļa zonu un ar putām uz lūpām klaigāt patiesības, Maras meitu vīziju aizmiglotajām acīm nemanot, ka nevis Dievs tiek pielūgts, bet gan dibens. Tikai parādiet man kaut vienu cilvēku, kuram šie ceļi ir devuši kaut ko vairāk, kā ļaunu skatienu un mainīga smaguma neirozi. Līdz tam laikam es esmu tikai novērotājs.
LinkAtveries duncītim

Comments:
[User Picture]
From:[info]markizs
Date:February 13th, 2006 - 01:25 pm
(Link)
spēcīgi teikts!
From:[info]birthmark
Date:February 14th, 2006 - 12:36 pm
(Link)
Mēs visi kkam ticam. Tādi nu mēs esam radīti. Tik daži tic tam, ko redz, bet daži - tam, ko viņiem stāsta. Un par to, kas nodara lielāku ļaunumu, vēl var strīdēties.
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 14th, 2006 - 02:18 pm
(Link)
viss atkarīgs no skatu punkta, zināšanām un personīgās pieredzes.
From:[info]plenkijs
Date:February 14th, 2006 - 09:26 pm
(Link)
un par sociālo mijiedarbību kā faktoru ar negribētos piemirst
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 14th, 2006 - 11:35 pm
(Link)
:) sociālā mijiedarbība, pateicoties socializācijas procesam, pieder pie 'skatu punkta' līnijas.
From:[info]plenkijs
Date:February 14th, 2006 - 11:41 pm
(Link)
Man jua nu liekas, ka to var izdalīt un apskatīt atsevišķi no indivīda skatu punkta
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 15th, 2006 - 10:49 am
(Link)
klasiskais retoriskais jautājums - parādi man sabiedrību. es redzu tikai indivīdus, kas veido to, kas tiek dēvēts par sabiedrību tieši pateicoties mijiedarbībai individuālā līmenī. jo, ja mēs vēlamies runāt par atsevišķi izdalāmu sabiedrību mijiedarbību, ir nepieciešams definēt - kādu sabiedrību?
From:[info]plenkijs
Date:February 15th, 2006 - 03:24 pm
(Link)
Simtiem faktoru: Var kaut vai sociālo šķiru, mācību iestāžu kopumu, vecumu, intrešu kopumu u.c. visnotaļ iedalošu sabiedrībus kopumus ņemt par atsevišķo vienību.
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 15th, 2006 - 05:41 pm
(Link)
tās visas tiek veidotas no indivīdiem un, tikai smagas garīgas saslimšanas rezultātā, var apgalvot, ka kāds indivīds ir sācis iemiesot sabiedrību. jo, ja neņemt vērā 'psiholoģisko inflāciju', šādas sabiedrības var tiktāl pārklāties, ka sāk zaudēt savu izmantojamību analīzei vai jebkādai diskusijai par šo tēmu.
From:[info]plenkijs
Date:February 15th, 2006 - 05:56 pm
(Link)
Tas atkarīgs no nostādītā mērķa. Analizēt kanonusko ideālu vai eksistējošo situāciju.
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 15th, 2006 - 08:56 pm
(Link)
uzņemšos atbildību teikt, ka kanoni un dzīve neatrodas pārāk tālu viens no otra. taču kanons ir mēģinājums veikt noteiktu dzīves kopsavilkumu, šķērsgriezumu un pēc definīcijas nav salīdzināms ar dzīvi, kas savā dabā ir plūstoša un mainīga un ārkārtīgi daudzšķautnaina un daudzpusīga.
From:[info]plenkijs
Date:February 15th, 2006 - 10:43 pm
(Link)
bet tomēr tu definē...
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 15th, 2006 - 11:02 pm
(Link)
šāda tipa definīcija nav uztverama nopietni, jo, pēc šīs pašas loģikas var, piemēram, teikt, ka saule ir apaļa, spoža un silta. bet tāda pati ir arī spuldzīte. loģiskā kļūda. es vienkārši aprakstu savas izjūtas.
From:[info]plenkijs
Date:February 15th, 2006 - 11:04 pm
(Link)
bet tomēr, ja izrauj ārā vārdu definēt, cilvēks apmulst socumā. Gribīgi vai ne tik, tas tomēr sastāda daļu apziņas. Doma, ka katrs ir mazs sadzīves programmētājs ir vairāk kā pamatota, ja ņem vērā mūzīgos - ja, tad..
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 15th, 2006 - 11:09 pm
(Link)
karma. ļoti individuālistiska paradigma, kur sociums ir tikai mainīgs indivīdu kopums, pretnostatot pašu indivīdu - (salīdzinoši) stabilu, fiziski taustāmu objektu, kurš izmanto 'ja, tad' algoritmu savai interakcijai ar apkārtējiem indivīdiem, kas vienkāršības pēc tiek dēvēti par 'sabiedrību'
From:[info]plenkijs
Date:February 15th, 2006 - 11:19 pm
(Link)
bet tomēr tas ir patņa iešējs definējums. Ietpērpi jau tu smuki. ;)
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 16th, 2006 - 12:40 am
(Link)
kā tu saproti 'patņa iekšējs definējums'?
From:[info]plenkijs
Date:February 16th, 2006 - 02:25 pm
(Link)
Bet šī 'Ja,Tad' tomēr ir sarežģījumi ļauties eksistencei ar doršību
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 16th, 2006 - 02:52 pm
(Link)
ja pareizi uztvēru, tad tieši tas piedāvā iespēju droši paļauties uz eksistenci, jo izprotot minēto likumsakarību, paveras iespēja to izmantot noteiktu mērķu izprašanai.
From:[info]plenkijs
Date:February 16th, 2006 - 03:55 pm
(Link)
visnotaļ.
From:[info]birthmark
Date:February 14th, 2006 - 11:52 pm
(Link)
Protams. Visam jau ir gaišā un tumšā puse.
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 14th, 2006 - 11:58 pm
(Link)
ne obligāti. var būt arī tikai gaišā / tumšā puse. kā variants.
From:[info]birthmark
Date:February 15th, 2006 - 12:04 am
(Link)
Bet tas jau arī atkarīgs no skatu punkta.
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 15th, 2006 - 10:54 am
(Link)
ne tikai. nedaudz ieejot alegoriju sfērā - vai acis ir spējīgas uztvert absolūtu melnumu un absolūtu baltumu? visticamāk ka nē, jo vairs nav atskaites punkta, kas ir vitāli nepieciešams jebkāda skatu punkta eksistencei.
From:[info]birthmark
Date:February 15th, 2006 - 01:22 pm
(Link)
Es gan vairāk domāju par reālo stāvokli, nevis iespējamo..
[User Picture]
From:[info]thief
Date:February 15th, 2006 - 05:26 pm
(Link)
nu, jebkura realitāte kādreiz bija tikai iespējamība. un, dažkārt, ne pārāk ticama.
[User Picture]
From:[info]ripp
Date:February 15th, 2006 - 02:35 pm
(Link)
un jūs būtu, hm?
[User Picture]
From:[info]gedimmteversion
Date:September 15th, 2006 - 02:22 pm
(Link)
jauks teksts par pūsmas un dvesmas tematu, oder?