atmiņas par domām

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
01:07 pm: atzīstiet post-patiesību un tā darīs jūs brīvus!

Comments

[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 02:36 pm
(Link)
kas tā tāda postpatiesība? Patiesība ir korekti dati.
[User Picture]
From:[info]teja
Date:May 3rd, 2021 - 03:18 pm
(Link)
scientific facts are socially produced through relations of power
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 03:30 pm
(Link)
pilnīgs sviests.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 03:31 pm
(Link)
šitādu figņu ko kāds tiešām nopietni raksta?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 03:43 pm
(Link)
OK, tas ir par maldināšanu, ilūzijām, psiopiem un tml. - informatīvais karš un manipulācijas.
[User Picture]
From:[info]teja
Date:May 3rd, 2021 - 05:03 pm
(Link)
šī figņa ir franču kritiskā teorija
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 05:06 pm
(Link)
Okej es [cerams] apmēram zinu par ko ir runa bet tik kreizi tak viņi nav lai postulētu ka ar zinātnisko metodi korekti iegūti dati ir ``norunas lieta``
[User Picture]
From:[info]teja
Date:May 3rd, 2021 - 05:11 pm
(Link)
nē, bet viņi postulē to, ka izvēle, ko tieši pētīt, kādas hipotēzes pārbaudīt, gan ir pasūtījums. kam lielā mērā varētu piekrist. jo lielu daļu pētījumu apmaksā korporācijas / grantu pieteikumā ir jāraksta nepieciešamības pamatojums, utt.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 05:13 pm
(Link)
OK, tas ir jautājums par plānošanu un prioritātēm ierobežotu resursu apstākļos un te protams ir problēmas. Runa ir tikai par to, ka ja reiz dati ir iegūtu un teorijas izveidotas tad tur kaut kas mainās tikai tad ja ir iegūti jauni precīzāki dati un/ vai atrastas kļūdas.
[User Picture]
From:[info]teja
Date:May 3rd, 2021 - 05:15 pm
(Link)
vai atklāta jauna realitāte, ko līdzšinējā teorija vairs nepaskaidro
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 05:16 pm
(Link)
Nu tad sākas tās jaunās realitātes izpēte, sākotnējo datu ievākšana, eksperimenti un jaunas teorijas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 05:15 pm
(Link)
Principā radikāli atrisināt pasūtījuma problēmu var tad, ja pie varas ir zinātniski tehniskā inteliģence - tādā gadījumā plānošana varētu būt vistuvāk optimālai, cik tas ir iespējams.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 3rd, 2021 - 11:49 pm
(Link)
Arī zinātniski tehniskā inteliģence ir tikai cilvēki un neviens nav atcēlis pašlabuma meklēšanu arī zinātnē. Diemžēl jebkurus atsevišķas kastas pretenzijas uz politisko varu dēļ savas īpašās piemērotības nav pamatotas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 11:55 pm
(Link)
Jā visiem ir apmēram vieni un tie paši trūkumi ar vienādu varbūtību, to var raksturot kā sistemātisko kļūdu, bet tie kas nav ZT inteliģence vēl mēdz būt arī nekompetenti.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 4th, 2021 - 09:38 am
(Link)
Tikko mēs runājam par varu, mēs, vismaz pie pārējiem noklusētajiem apstākļiem, runājām par politiku, sabiedrību un tās pārvaldību, cilvēku psiholoģiju un tamlīdzīgām lietām, kurās ZT inteliģence (ja pareizi esmu sapratis tavu ZTI kā lielā mērā STEM izglītības cilvēkus) nav kompetentāka par citiem.

[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 4th, 2021 - 09:40 am
(Link)
Savukārt viņiem mēdz piemist tieši viņiem raksturīgs hubris uzskatīt, ka kompetence STEM jomā sniedz viņiem vispārēju kompetences pamatlīmeni.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 4th, 2021 - 11:18 am
(Link)
Nu vispār normālā STEM universitātes izglītībā iet iekšā arī filozofijas kurss, tad virkne humanitāro izvēles kursu, mums bija dažādi psiholoģijas aspekti un piemēram kursi ``sievietes tēls viduslaiku mākslā`` un ``mitoloģija``, tā ka vispār jā, sniedz. Un tas ir tikai runājot par formālo izglītību.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 4th, 2021 - 08:19 pm
(Link)
Mhm. Es piekrītu, ka tas sniedz zināmu ieskatu. Vai tas būtu pietiekams, lai to sauktu par jelkādas no šo jomu pamatkompetenci, atļaušos apšaubīt.

Tiesa gan, tad mums būtu jāvienojas par kritērijiem, bet tas jau laikam ir ārpus šīs tēmas ietvara.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 4th, 2021 - 11:11 am
(Link)
Sabiedrība - tā ir sistēma, kompleksa, protams bet pētāma ar to pašu zinātnisko metodi, tieši tāpat kā cilvēki, viņu smadzenes un domāšana. Psiholoģija, socioloģija, antropoloģija tāpat ir zinātnes nozares. Un vispār dalījums ``cietajās`` un ``mīkstajās`` zinātnēs ir diezgan voluntārs. Visās zinātnēs lieto/ var lietot novērojumu, eksperimentu, matemātisko aprakstu. Visās zinātnēs veido teorijas kuras ļauj pēc tam vaidot tehnoloģijas.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:May 4th, 2021 - 08:16 pm
(Link)
Tā varētu būt ļoti laba pieeja, es piekrītu.

Taču:

(1) atkal jau, vai "psiholoģija", "socioloģija" un "antropoloģija" un šo jomu zinātnieki (vai vienkārši speciālisti?) ir tas, ko tu domāji ar ZTI?

Kā pie varas dalīšanas pēc izglītības deguniem tavupārt iederās ne-šo jomu speciālisti -- piemēram, fiziķi, ķīmiķi, ģeogrāfi?

(2) Diemžēl praksē pietiekami daudzi zinātnieki un zinātnes jomas (bet diemžēl ne tikai atsevišķas) izceļās ar ārkārtīgi švaku zinātnisko metožu pielietojumu savos darbos. Pie tam, šis zinātnisko metožu švakais pielietojums ir masveidīgs un netraucē publicēties attiecīgās jomas peer-reviewed augstākās raudzes žurnālos.

Nelielam ieskatam iesaku ievērtēt šo Alvāro de Menāra ierakstu, kur autors apraksta savu iesaisti DARPA pētījumā par sociālo zinātņu pētījumu kvalitāti.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 3rd, 2021 - 05:09 pm
(Link)
Piemēram tas ir tas ko ķīmijā māca pašā sākumā - reakcijas notiek tā kā tās notiek neatkarīgi no tā kur un kurš pētnieks tās izveic ja vien apstākļi ir tie paši
Powered by Sviesta Ciba