kaut kas ļoti skumjš ir stāstā par Junga "Sarkano grāmatu" un iemesliem, kāpēc tā tā neredzēja dienasgaismu līdz pat 2009. gadam. :
Tradicionālajās kopienās sapņi un pussapņi vienmēr bijusi teritorija, kur darbojas medicīna. Kad prāts (un līdz ar to arī ķermenis) materiālajā realitātē nonāk strupceļā, cilvēki ar dziednieka dāvanu tos atbrīvo caur sapņiem, metaforām, lūgšanām.
To, izrādās, pētījis arī viens no Rietumu psihoterapijas tēviem, tikai nevienam nav teicis, jo baidījies, ka izskatīsies traks.
Tikmēr šo teritoriju, sākot aptuveni no Junga nāves līdz pat Sarkanās grāmatas publicēšanai, aizpildīja farmācija.
Kapitālisma traģēdija, atšķirtības no dabas traģēdija.
Es vispār neesmu Junga fans, jo man nerezonē mācība par arhetipiem, bet viņš bija patiess pētnieks.
Tradicionālajās kopienās sapņi un pussapņi vienmēr bijusi teritorija, kur darbojas medicīna. Kad prāts (un līdz ar to arī ķermenis) materiālajā realitātē nonāk strupceļā, cilvēki ar dziednieka dāvanu tos atbrīvo caur sapņiem, metaforām, lūgšanām.
To, izrādās, pētījis arī viens no Rietumu psihoterapijas tēviem, tikai nevienam nav teicis, jo baidījies, ka izskatīsies traks.
Tikmēr šo teritoriju, sākot aptuveni no Junga nāves līdz pat Sarkanās grāmatas publicēšanai, aizpildīja farmācija.
Kapitālisma traģēdija, atšķirtības no dabas traģēdija.
Es vispār neesmu Junga fans, jo man nerezonē mācība par arhetipiem, bet viņš bija patiess pētnieks.
Comments
Man kādreiz Jungs šķita nesaprotams. Taču vēlāk, lasot vairāk tieši par viņa darbu ar sapņiem, cik tas sarežģīts un dziļš, man radās liela cieņa.
(Reply to this) (Thread)
manuprāt kaut kur viņš nošāva arī mazliet greizi, pārspīlējot sapņu universālos skaidrojumus un tos arhetipus. domāju, ka ka mēs pārsvarā radām sapņus paši no savas dzīves stāstiem, vismaz tas ir viss, ko vajadzētu zināt un pētīt terapeitam.
Jā, bet stāstu pamatā ir reāli simboli un tēli. Mēs ar savām pieredzēm uztaisam vien settingu.
(Reply to this) (Parent)
|
nez, vispār vienīgais vispārinājums, kuru no viņa esmu lasījis par sapņiem, ir ka tiem nereti ie kompensējoša daba (attiecībā pret apziņu, waking life). tāpat par to dream work viņa kontroversālajā autobiogrāfijā diezgan daudz ir, neko daudz par saviem post-freida pašanalīzes piedzīvojumiem viņš it kā neslēpa. bet pa miglu atceros no tā indiešu džeka rakstītā sarkanās grāmatas ievada, ka publicēt esot bijis sarežģīti.
Kur viñš runā par mitologiju, skaitliem, universālajiem simboliem??
Sarkano grāmatu slēpa - līdz nāvei pat un pēc tam gimene, bankasnseifā
https://www.npr.org/2009/11/11/12012967 6/the-red-book-a-window-into-jungs-dream s
Sarkano grāmatu slēpa - līdz nāvei pat un pēc tam gimene, bankasnseifā
https://www.npr.org/2009/11/11/12012967
(Reply to this) (Parent)
Incanti, kā var nerezonēt arhetipi. Neesi tos piedzīvojusi, nez, sapņos vai pašanalīzē?
(Reply to this) (Thread)
gluži pretēji! man ir nopietnas attiecības ar arhetipiem - caur reliģijām un taro kārtīm. bet šī ir pārāk gara saruna.
(Reply to this) (Parent)
teiksim tā, es neuzskatu, ka tie ir derīgi psihoterapijā. varbūt izņemot mātes un tēva un bērna arhetipus, pārējie ir pārāk tālu no dabas, komplicēti kolektīvā prāta un kultūras radījumi, simptomi, nevis pamatelementi.