par kafku domājot :
Vācijas virtuvē mani pie sienas katru rītu starojoši sveicināja šī bildīte "Kafka am Strand" (on the beach), kur Kafkam bija nogriezts nost otrs cilvēks. es to ne ar ko negribēju saistīt, nekas jums no tā nav jāsecina, tas neko nesimbolizē un nepravieto, tas nerisina nedz birokrātijas nedz reliģijas problemātiku, tajā nav nekādu kolhozniecisku interpretāciju. manā virtuvē vienkārši staroja šī bildīte, kur viņš vienkārši sēdēja pludmalē.
mācieties lasīt, dirsas.
Vācijas virtuvē mani pie sienas katru rītu starojoši sveicināja šī bildīte "Kafka am Strand" (on the beach), kur Kafkam bija nogriezts nost otrs cilvēks. es to ne ar ko negribēju saistīt, nekas jums no tā nav jāsecina, tas neko nesimbolizē un nepravieto, tas nerisina nedz birokrātijas nedz reliģijas problemātiku, tajā nav nekādu kolhozniecisku interpretāciju. manā virtuvē vienkārši staroja šī bildīte, kur viņš vienkārši sēdēja pludmalē.
mācieties lasīt, dirsas.
Comments
|
Kafka on the beach ir Murakami romāna nosaukums
(Reply to this) (Thread)
|
oi, nē, īstenībā - Kafka on the Shore
(Reply to this) (Parent)
|
le Kafka et la Putain
(Reply to this) (Parent)
kaa tomeer cilveeeki ir iemaaciijusies pasauli sarezgiit, taaa visdrizaak ir akadeemiskuma sliktaaa puse
Palasīju tālāk un, nu jā, tu nepārsteidz...
Mani mazliet aizvaino, ka cilvēkus, kas spriež par literatūru, tu saukā par ‘dirsām’. Tādā gadījumā arī pats starojošais Kafka būtu vislielākais ‘dirsa’, jo bija teju apsēsts ar tevis piesaukto tēmu pētniecību, turklāt slimoja ar perfekcionismu, no visas sirds ienīda paviršus apgalvojumus un nemitīgi šaustīja pats sevi par savu nekompetenci. Šajā ziņā es tev ieteiktu [kaut drusku] ņemt no viņa piemēru.
Mani mazliet aizvaino, ka cilvēkus, kas spriež par literatūru, tu saukā par ‘dirsām’. Tādā gadījumā arī pats starojošais Kafka būtu vislielākais ‘dirsa’, jo bija teju apsēsts ar tevis piesaukto tēmu pētniecību, turklāt slimoja ar perfekcionismu, no visas sirds ienīda paviršus apgalvojumus un nemitīgi šaustīja pats sevi par savu nekompetenci. Šajā ziņā es tev ieteiktu [kaut drusku] ņemt no viņa piemēru.
(Reply to this) (Thread)
"no visas sirds ienīda paviršus apgalvojumus" - šķiet, Robertsonu šādas problēmas nemaz nav mocījušas :)
mans ieraksts bija par nepatiku pret skolmeistarisko tradīciju un klišeju kultūras mantojumu, ko turpina skolas, masu mediji, brīnumu (mākslu) reducējot uz sloganiem, atslēgvārdiem. es uzskatu, ka Kafka savu literatūru nekonstruēja un ka viņš kaut kādā ziņā tiek izdrāzts d. ar visām šīm interpretatoru tradīcijām, kas uz viņa parazitē. nevis par kādu "tevi". neliec man kļūt tik "vienkāršai" un "banālai", lai ieslīgtu pamatojumos, es tos nevienam neesmu parādā. šī dienasgrāmata ir literārs darbs, es nevēlos diskutēt, jo pasaulē nav nekā nopietna.
(Reply to this) (Parent)
un Sūzenas Zontāgas piesaukšana, ko tu izdzēsi, augstākajā mērā liecina par paviršību, pētot viņas uzskatus, jo ārpus kliedzošajā tonī sarakstītās esejas ('Pret interpetāciju'), šī tēma nekur nav eksplicēta un principā nezinu nevienu saprātīgu cilvēku, kas to ņemtu baigi nopietni, ja neskaita, ka tā ir lielisks materiāls dažādām spekulācijām un meistarīgi radīta lasāmviela.
taču pats absurdākais šajā sakarā ir tas, ka R.Robertsons savā grāmatā praktiski vispār ar interpretāciju (vismaz tās spekulatīvā izpausmē) nenodarbojas. tā vietā ļoti labi pārzina Kafkas uzskatus [ko viņš dokumentējis dienasgrāmatās un vēstulēs] un izmanto tos kā atbalsta punktu K. darbu lasīšanai.
taču pats absurdākais šajā sakarā ir tas, ka R.Robertsons savā grāmatā praktiski vispār ar interpretāciju (vismaz tās spekulatīvā izpausmē) nenodarbojas. tā vietā ļoti labi pārzina Kafkas uzskatus [ko viņš dokumentējis dienasgrāmatās un vēstulēs] un izmanto tos kā atbalsta punktu K. darbu lasīšanai.
nu, tādā gadījumā man nav padoma, kā nosaukt kaut ko šādu: "Ievietojot novārguša kalpotāja prātu milzīga kukaiņa ķermenī, Kafka aktualizē vienu no galvenajiem Rietumu kultūras jautājumiem – prāta un ķermeņa nošķīruma problēmu. Tās pamatā ir kristietības izstrādātais dvēseles un ķermeņa duālisms un racionālisma filozofiskās tradīcijas pieteiktais bezķermeniskā prāta pretstatījums sajūtu un emociju pārņemtajai miesai."
(Reply to this) (Parent)