Comments
un Sūzenas Zontāgas piesaukšana, ko tu izdzēsi, augstākajā mērā liecina par paviršību, pētot viņas uzskatus, jo ārpus kliedzošajā tonī sarakstītās esejas ('Pret interpetāciju'), šī tēma nekur nav eksplicēta un principā nezinu nevienu saprātīgu cilvēku, kas to ņemtu baigi nopietni, ja neskaita, ka tā ir lielisks materiāls dažādām spekulācijām un meistarīgi radīta lasāmviela.
taču pats absurdākais šajā sakarā ir tas, ka R.Robertsons savā grāmatā praktiski vispār ar interpretāciju (vismaz tās spekulatīvā izpausmē) nenodarbojas. tā vietā ļoti labi pārzina Kafkas uzskatus [ko viņš dokumentējis dienasgrāmatās un vēstulēs] un izmanto tos kā atbalsta punktu K. darbu lasīšanai.
taču pats absurdākais šajā sakarā ir tas, ka R.Robertsons savā grāmatā praktiski vispār ar interpretāciju (vismaz tās spekulatīvā izpausmē) nenodarbojas. tā vietā ļoti labi pārzina Kafkas uzskatus [ko viņš dokumentējis dienasgrāmatās un vēstulēs] un izmanto tos kā atbalsta punktu K. darbu lasīšanai.
nu, tādā gadījumā man nav padoma, kā nosaukt kaut ko šādu: "Ievietojot novārguša kalpotāja prātu milzīga kukaiņa ķermenī, Kafka aktualizē vienu no galvenajiem Rietumu kultūras jautājumiem – prāta un ķermeņa nošķīruma problēmu. Tās pamatā ir kristietības izstrādātais dvēseles un ķermeņa duālisms un racionālisma filozofiskās tradīcijas pieteiktais bezķermeniskā prāta pretstatījums sajūtu un emociju pārņemtajai miesai."
(Reply to this) (Parent)