Nesaprotu šo dilemmu. Pie tam vēl ar vien uzstāju, ka tā ir psiholoģiska, nevis morāla. Es neesmu psiholoģiski gatavs šaut cilvēkus, bet gribu, lai mani pret noziedzniekiem aizsargā policists, kas tam ir gatavs. Tas pats variants. Senākos laikos vidējam aritmētiskajam bija daudz lielāka inhibīcija pret kazuālu vardarbību, jo nebija visvarenas valsts, kas uzurpē vardarbības monopolu.
Ja es audzētu lopus, gan jau arī ar laiku aprastu viņus kaut. Pirmajās reizēs būtu grūti, bet pēc tam jau pierastu. Pričom te morāle? Vienīgās ētiskās dabas problēmas es redzu tikai tiešām nežēlīgā attieksmē pret kaujamlopiem. Norma ir žēlsirdība. Cietsirdība ir antinorma. Sadisms - pataloģija.
Ja runājam par industriālo fermerismu, jā, pilnīgi piekrītu, ka tas ir kaut kas, kas būtu jāizbeidz. Vismaz tādā orveliskā formā, kādā tās mēdz notikt šodien. Tā ir nežēlība.
BET
Nav sliktākas protesta formas pret šo fenomenu kā gaļas neēšana. Tāpat arī liekulīgākas. Tu un visi pārējie veģīši, labi zināt, ka absolūti nekas no jūsu centieniem nemainīsies. Toties jūs zināt, ka jutīsities labāk par sevi un varēsiet moralizēt citiem. Tas arī viss sausais atlikums. Tas ir kā protestēt pret nabaga ķīniešu strādnieku ekspluatāciju, demonstratīvi atsakoties pirkt ''made un china'' preces un par to daudz runājot.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: