Novembris 9., 2020


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
16:04

(25 pēdas | ir doma)

Comments:


[User Picture]
From:[info]smille
Date:9. Novembris 2020 - 19:19
(Link)
Nav jau runa par bērnu un performancēm, tici man, tās notiek skolā, lai vismaz kautkā piespiestu bērnus pievērsties tam, kas viņus neinteresē. Savukārt, draudi kā reizi ir ātrākais ceļš kā nokaut interesi pirms tā ir radusies.
Es te vienkārši cenšos atrast līdzsvaru starp savu pārliecību, ka visam savs laiks un nav iespējams ar varu kautko iemācīt, un skolas/mācību programmas prasībām, ka pirmā pusgada divos mēnešos jāmācās tas un tas. Ja tas sen jau ir apgūts - viss ir čikiniekā, ja tas nav apgūts - arī vajadzētu būt čikiniekā, bet man kā teicamniecei izrādās to tomēr ir grūti, uzreiz sirsniņa dauzās, ka nav laba atzīme (man kā vecākam). Ticu, ka liela daļa skolotāju bērnu sliktās atzīmes neuztver kā savu spēju vērtējumu, bet nu kautkā man tā sanāk. Laikam esmu sniegpārsliņa.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:9. Novembris 2020 - 19:30
(Link)
bet tu tici, ka ikvienam agri vai vēlu var interesēt viss :) bet mani neinteresēs elektronika pat tad, ja prezidents man apkārt dejos puķainās bumbierenēs. to zinu, jo elektronika dažādos aizraujošos veidos notiek apkārt jau daudzus gadus. šī ir zināma dilemma. bez piespiešanās es neiemācīšos atšķirt voltus vai vatus. es tos spēju labi apgūt, bet nevis at ieinteresēšanu, bet koncentrēšanos un cenšanos būt centīgai.
[User Picture]
From:[info]smille
Date:9. Novembris 2020 - 19:36
(Link)
Bet cik ilgi tu to atceries? Un tad tāpat sanāk ka mācies tad, kad sajūti vajadzību lai gan teorētiski tas būtu visiem jāzin kopš kuras tur klases (es arī jaucu un man šobrīd nevajag)
[User Picture]
From:[info]lauwa
Date:9. Novembris 2020 - 20:08
(Link)
Individuāli bērnam var mācīt ko un kad grib, bet tas neder, ja jāmāca klase, skola vai visi valsts bērni, jo katrs ir savādāks un nevar izdabāt katram gribu/negribu. Tāpēc izglītības sistēmā apgūstamā viela ir salikta pēc tā, ko bērns uz to vecumu ir spējīgs saprast un apgūt.
Un lielākā mācīšanās pirmajās klasēs kāreiz ir iemācīties mācīties. Iemācīties piespiest sevi padomāt un apgūt arī to, ko negribās vai liekas grūti. Ja bērns saprot, ka pamācoties viņš to var izdarīt, tad tālāk jau jebkā mācīšanās ir krietni vieglāka.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:9. Novembris 2020 - 20:19
(Link)
skolā matemātiku es tā daudzmaz zināju, bet tā man neinteresēja. tad vidusskolā atnāca skolotāja, kas teica - jums nebūs sekmīgas atzīmes, ja tūlīt pat neiezubrīsiet visas pamatskolā mācītās formulas un likumus. kaut ko iezubrīju, kaut ko ieskrāpēju lineālā par špikeri. rezultātā saskatīju matemātikā lielu daili un vēl tagad pie izdevības labprāt parēķinātu paralelogramu trūkstošās malas. tāpat ar to fiziku un elektroniku, nu nesanāk tur nekāds lielais saldēdiens priekš manis, bet voltus no vatiem tā kā atšķirt vajadzētu. vislieliskākās izrādes mūsu mājās par šīm tēmām mani nav motivējušas, bet ar zināmu piespiešanos es gan jau aizraktos līdz likumiem, sakarībām un sāktu tur kaut ko izbaudīt.

kad cilvēks ir piespiedies un pārvarējis sevi, tā arī viņam ir svarīga pieredze. pēc tās viņš notic sev un zina, uz ko ir spējīgs.
smaidi -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi

Links
Login
Bucket
Rakstīt
Rozes
Komentāri
Latest
Labot daudz

> Go to Top
Sviesta Ciba