slikts sapnis - apdegumu centrs šŸš’ [entries|archive|friends|userinfo]
slikts

[ website | untu.ms ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

apdegumu centrs šŸš’ [Jan. 21st, 2020|12:50 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, ]

nebiju domājis neko rakstÄ«t, bet: paskatieties uz tiem idiotiem. es jÅ«tos kā Raudive, kas saņemtu pārraides no lobotomosfēras vai garÄ«go punduru planētas. vecāsmātes sÅ«tÄ«ta ķēdes vēstule bÅ«tu piemērs sakarÄ«gākai sarunai. Ŕī ir vārdu nemÄ«cÄ«Å”ana, ja kas. laiks atbildēt uz podiņa iet nemācÄ«tiem cilvēkiem

tirgus nodokļu politika

izlemt citu vietā, kas viņiem bÅ«tu vajadzÄ«gs, izklausās samērā autokrātiski, tāpēc ir labi, ka pastāv demokrātiski kopēju lēmumu pieņemÅ”anas veidi. varbÅ«t kāds ir dzirdējis par sociāldemokrātiju, kur sabiedrÄ«ba kopēji mēģina noteikt taisnÄ«gas nodokļu likmes

Å”is ir punkts uz i minētajam par no ASV ievazāto neoliberālismu: "nodokļi ir zagÅ”ana" jeb noliegt, ka bÅ«tu iespējama taisnÄ«ga nodokļu politika, ir neatŔķaidÄ«ta labējo 'libertārieÅ”u' Å”aurpierÄ«Å”u kliÅ”eja. 'labējie libertārieÅ”i', kā minēts, apzÄ«mē ASV neoliberāļus, jo amerikāņiem ir ieaudzināts no vārda "liberāls" mesties pumpām

taisnÄ«gums nodokļu politikā un citur pastāv amplitÅ«dā, un par lielākiem vai mazākiem nodokļiem var bÅ«t pamatotas domstarpÄ«bas, bet tas, ka salÄ«dzinoÅ”ai saujiņai cilvēku pieder vairāk kā visai pārējajai planētai, ir neprāts, miljardieri ir neprāts, un pat neoliberālisma izmÄ«cÄ«tā [sic] domu gaita nespēj sniegt tam segumu

sociāldemokrātija ir labāks kapitālisms

otrs pamata apsvērums tirgus nodokļu politikā ir tās iedarbÄ«gums, un arÄ« Ŕādā ziņā neoliberālisms izgāžas: tas ir mikrovilnÄ« uzsildÄ«ts gadsimtu iepriekÅ” atspēkotais monetārisms. neoliberāļu tirgus reformas atkal un atkal nespēj sasniegt uzstādÄ«tos mērÄ·us vai pat panāk pretējo, un tam par spÄ«ti tās atkal un atkal tiek ieviestas, jo to patiesais mērÄ·is ir oportÅ«nistisks un uzspÄ«lētais "neredzamās rokas" jēdziens ir tikai veids kā to atmazgāt

turbokapitālisti jeb neoliberāļi ir slikti kapitālisti, kas ievieÅ” skrējienu uz leju un iznieko lÄ«dzekļus, neieguldot tos atpakaļ iekārtā un neieguldot cilvēkos. regresÄ«vi nodokļi ir uzskatāmi postoÅ”a politika, un taupÄ«bas politika ir regresÄ«vs nodoklis; tas, ka Starptautiskais ValÅ«tas fonds to uzspiež, ir kliedzoÅ”s piemērs tam, ka Tečerisms un Reiganisms neizzuda lÄ«dz ar deviņdesmitajiem, un tas pamatā apdraud sabiedrÄ«bas nākotni, jo sabiedrÄ«bas nākotne ir atkarÄ«ga no pienācÄ«ga ieguldÄ«juma bērnu attÄ«stÄ«bā.

Cibā tieÅ”i Å”obrÄ«d ir saruna par izglÄ«tÄ«bu, kurā atspoguļojas neoliberālisma uzbrukums tai, un es tajā 'iesvēros' citur, bet bÅ«tÄ«ba ir, ka neoliberāļi ir patumÅ”i ļautiņi, kas vēlas, lai citi arÄ« tādi bÅ«tu, lai gan paÅ”i to nekad neatzÄ«s. neoliberālisms tieŔā izpratnē ir zombiju armija domu karā.

vērsties pret izglÄ«tÄ«bu ir nesakarÄ«gi arÄ« no tirgus skatpunkta, jo izglÄ«tÄ«bai ir salÄ«dzinoÅ”i augsta ieguldÄ«jumu atdeve, un tas it Ä«paÅ”i nav sakarÄ«gi mazas valstiņas ietvaros, kurai nav naftas iegulu, bet var bÅ«t attÄ«stÄ«ti prāti, ko piedāvāt pasaulei

staļinisma blefs

marksisms ir bÅ«tiska akadēmiska nozare ar bagātÄ«gu literatÅ«ru; marksisms-ļeņinisms (ML) savukārt ir feodālisma un asiņainu karu gaļas maŔīnas traumētai agrārai sabiedrÄ«bai uzmocÄ«ts revolucionārs utopisms. tas, kādā mērā ML vispār bÅ«tu marksisms, ir atvērts jautājums: Marksā var ielasÄ«t utopisku revolucionārismu un var neielasÄ«t. piemēram, plaÅ”i tiražētajai "proletariāta diktatÅ«ras" frāzei vārds "diktatÅ«ra" savu negatÄ«vo pieskaņu ieguva vēlākos laikos; Marksa laikā "diktatÅ«ru" mēdza lietot arÄ« kā "pārvaldi"

katrā gadÄ«jumā, sarunas par vēsturisko marksismu iet pilnÄ«bā pāri pilnÄ«gu artonu galvām, kas spēj sastādÄ«t Ŕādu tekstu. es varu skaidrot vai neskaidrot, ka marksisms ir pētniecisks rÄ«ks pastāvoÅ”o apstākļu izziņai, kura noderÄ«gums ir vairāk kā izturējis laika pārbaudi, un tāpēc arÄ« par to joprojām runā nopietni, izglÄ«toti cilvēki (ne es) nopietnos izdevumos. pretējais skaidrojums burtiski ir nacistu sazvērestÄ«bas teorija par "kultÅ«rmarksismu", un es ar to domāju burtiski burtiski nevis patiesÄ«bā tēlaini. tas bija nacistu skaidrojums, ka marksisms bÅ«tu (((viņu))) mēģinājums visiem sariebt aiz tÄ«ras ļaunprātÄ«bas.

pilnÄ«gi artoni varētu ievilkt savu stulbo lauku seju libgen un, piemēram, atrast Terija ÄŖgltona grāmatu par marksismu un pārliecināties, ka tā nav sazvērestÄ«ba, bet ir rÄ«ks, un ML gadÄ«jumā tas bija sÅ«dÄ«gi pielietots rÄ«ks.

artona ierakstā ir runāts par "piesardzÄ«gu attieksmi" pret marksismu, bet patiesÄ«bā tā ir nezinoÅ”a spēlÄ“Å”anās ar jēdzieniem. es gan saprotu, ka lasÄ«t ir darbs un ka vienkārÅ”i irgāties un saukāt citus ir pārāk ērti. es arÄ« negaidu, ka mazliet atsaldētā tautas daļa (Å”eit vairāk domāju komentētājus pie artona ieraksta) atteiksies no savām atsaldētajām tautas gudrÄ«bām, bet tajā paŔā laikā nenāk par ļaunu cerēt, ka manis ieskicētais artons kā cilvēks, kam pārāk sakāpis galvā no dzÄ«ves sniegtajām priekÅ”rocÄ«bām, un ka tāpēc varētu gudri spiest par katru jautājumu, nav patiesais artons

autoritārisma greizie spoguļi

viens no marksisma jēdzieniem ir "atsveÅ”inātÄ«ba", un tas ļauj atpazÄ«t draudÄ«gu iezÄ«mi neoliberālisma uzsvarā uz individuālismu pretstatā kolektÄ«vismam: kopÄ«ba ir viena no cilvēku pamatvajadzÄ«bām, un atsveÅ”ināti cilvēki ir vieglāk pakļaujami tādām slimÄ«gām kopÄ«bas izpausmēm kā kulti. piemēram, slimÄ«ga atsveÅ”inātÄ«ba lielā mērā raksturoja Veimāras valsti.

te ir vērts runāt par citu man veltÄ«tu Ä«su pārspriedumu: par nacismu. kā parasti, iespaidu atstāj tēlainā sliena, kas tek autoram, un tā ir padrÅ«ma mācÄ«ba par to, cik svarÄ«gi ir attÄ«stÄ«t metakognitÄ«vās (domāŔanas par domāŔanu) spējas, bet acÄ«mredzamais nejēdzÄ«gums arÄ« ļauj Ŕādus uzbrukums (piemēram, faÅ”ismu kā nebÅ«Å”anu Racionālimā„¢) viegli noraidÄ«t.

autoritārisma greizo spoguļu lomai nacisma sagrāvē vajadzētu bÅ«t truismam, bet raksts netieÅ”i atsaucas uz autoritārisma uzrāviena mÄ«tu, un tas ir tāds pats mÄ«ts kā par sevi mēģina vērpt neoliberālisms. uzrāviena vietā nacistu Vācija virzÄ«jās uz sagrāvi vēl pirms kara sākuma, jo autoritārisma greizie spoguļi nav iedarbÄ«gs veids kā iekārtot sabiedrÄ«bu. nacistu domu gaitas eksistenciāli dziļais nejēdzÄ«gums un no tā izrietoŔās sabiedriskās nejēdzÄ«bas padarÄ«ja karu un teritoriālu izpleÅ”anos par tieŔāko veidu kā atlikt gaidāmo sagrāvi. nacisti paÅ”i sevi nostādÄ«ja izvēles priekŔā starp karu vai nepastāvÄ“Å”anu. nacistu iekārtas sasniegumi ražoÅ”anā un zinātnē notika par spÄ«ti autoritārismam, un tas ir vērtējams kā uzrāviens tikai tad, ja ir vienalga, kas tieÅ”i tiek darÄ«ts, bet ka kaut kas notiek. tas, cita starpā, arÄ« bija tas, kā nacisti sevi vērtēja: nacisms bija pamatā tukÅ”a ideoloÄ£ija ar atseviŔķām uzmācÄ«gām domām kā par "tÄ«rÄ«bu" vai "netÄ«rÄ«bu", un pārējais bija praktiskas rÅ«pes par to, kā bÅ«t pēc iespējas nacistiskākiem

citiem vārdiem, autors nevilÅ”us vērtē nacismu lÄ«dzÄ«gi kā paÅ”i nacisti: kā rÄ«ku, un tam vajadzētu katram likt justies neērti, un tas ir smags sabiedrÄ«bas nosodÄ«jums, cik daudzi ne tikai nepiekritÄ«s Å”im novērojumam, bet uztvers to kā murgojumu. tas ir kā sist cilvēkam un izturēties it kā bÅ«tiskais jautājums bÅ«tu kā sist labāk nevis kāpēc tu to vispār dari. pirms laika Cibā uzpeldējuÅ”ais Ārentes jautājums ir tieÅ”i par to

tāda gan ir dzÄ«ve Racionāļu lobotomosfērā: noplicināts priekÅ”stats par saprātu, kurā jÅ«tas ir tikai saprāta pretstats, un kas pamatā tiecas pēc auksta aprēķina, un attiecÄ«gi saukt nacismu par ļaunu ir padoties jÅ«tām un zaudēt "fakti un loÄ£ika" punktus.

domas nabadzība

kā aprakstÄ«ts iepriekÅ”, turbokapitālisms vai neoliberālisms ir sliktāks kapitālisms, jo tas patiesÄ«bā vairo nabadzÄ«bu: mākslÄ«gi netaisnÄ«ga lÄ«dzekļu sadale padara nabagos nabagākus un bagātos bagātākus, un sabiedrÄ«ba kopumā paliek nabadzÄ«gāka nekā tā bÅ«tu bijusi taisnÄ«gākā un saprātÄ«gākā iekārtā (tādā kā sociāldemokrātija). netaisnÄ«ga lÄ«dzekļu sadale liedz pieeju lÄ«dzekļiem, kas vajadzÄ«gi, lai cilvēki pilnÄ«gāk Ä«stenotu savas iespējas. netaisnÄ«gi sadalÄ«ti tiek arÄ« jēdzieniskie pasaules izziņas lÄ«dzekļi: neoliberālisms pamatā ir ļaunticÄ«gs, un tas tiek ieviests un uzturēts, ievedot cilvēkus vārdu labirintā. tas mēģina aizklāt netaisnÄ«bas un maldu mākslÄ«gumu: savtÄ«gums un tikai savtÄ«gums kā noteicoŔā sabiedrÄ«bas vērtÄ«ba tiek pasniegts kā dabisks vai aksiomātisks

es mēģinu bÅ«t ziņnesis par Å”o jēdzienisko nabadzÄ«bu un teikt, ka ļoti daudzi tāpēc nesaprot pasauli, un ka pārprast dažādas nejēdzÄ«bas kā zināŔanas par pasauli ir bijis un var bÅ«t postoÅ”i. atzÄ«t nezināŔanu ir izaicinoÅ”i, bet cilvēki (arÄ« es pats) gan pamatā nevēlas izaicinājumus, bet vēlas priekÅ”rocÄ«bas, un es arÄ« neesmu Ä«paÅ”i labs skaidrotājs, tāpēc mani jēdzieniska spartiskuma vārdā daudzi mēģina iespert akā. tāpēc sanāk Ŕāds dusmÄ«gs ieraksts, bet tas var bÅ«t vēl dusmÄ«gāks

glumas, neizaicinātas priekŔrocības

iesaitētā pārsprieduma par nacismu pavadoÅ”ajās samazgās pamanÄ«ju cilvēku, uz kuru man nepatika liek negribēt atsaukties vārdā, bet kuru var ļaut uzminēt, pieminot glumas priekÅ”rocÄ«bas

es bÅ«tÄ«bā esmu "slikts", lai atgādinātu, ka var nebÅ«t labs par spÄ«ti priekÅ”rocÄ«bām. izŔļūkt cauri izglÄ«tÄ«bas iekārtai var ļaut izvairÄ«ties no ārēju dzinuļu iepotÄ“Å”anas, bet arÄ« izaicinājumam ir bÅ«tiska nozÄ«me iekŔējā dzinulÄ«. es skolā bÅ«tÄ«bā iemācÄ«jos izmēģināt lietas un tad zaudēt interesi, ja tās sanāca. ar laiku pamestās lietas ir sakrājuŔās, tāpēc pacēlums par kaut ko, kas sanāk, rada mieles par iepriekŔējām reizēm, un tāpēc es tiecos, piemēram, izaicināt nereti naidÄ«gi noskaņotu cilvēku svētās govis, kas ir samērā sveÅ”as man un vēl sveŔākas viņiem. tas nekad Ä«sti labi nesanāks un tāpēc nebÅ«s jābesās, bet tāpat var just virzÄ«bu, kā arÄ« dažreiz gadās uzjautrinoÅ”i brīži

pamata priekÅ”rocÄ«ba ir laiks: bÅ«vēt domu smilÅ”u pilis vienmēr bÅ«s zÄ«mÄ“Å”anās ar savu laiku, it Ä«paÅ”i par vispusÄ«gākiem jautājumiem. uzbrukt citu domām vienmēr varēs izskatÄ«ties it kā tu kāptu uz galvas ar savām priekÅ”rocÄ«bām. pārāk nejust pasaules spiedienu arÄ« ļauj brÄ«vāk domāt. tas viss ir iemesls bÅ«t labvēlÄ«gam pret citiem pēc noklusējuma, jo viņiem var nebÅ«t tādas paÅ”as priekÅ”rocÄ«bas.

pretstats tam ir cilvēki, kuriem ir laiks bÅ«t ļaunticÄ«giem, un pret kuriem man nav Ä«paÅ”u sirdsapziņas pārmetumu bÅ«t sÅ«dÄ«gam. Ä«paÅ”s pretstats tam ir cilvēks, kas pārmantotu priekÅ”rocÄ«bu rakstÄ«t cienÄ«jamam (vairs ne tik cienÄ«jamam pēc tam) izdevumam pirms gadiem izmantoja zemiskam uzbrukumam jau tā mazāk aizsargātai cilvēku kopai; kuram gandrÄ«z nesalÄ«dzināmas priekÅ”rocÄ«bas ir izpauduŔās glumā reakcionārismā, ko paust no augstumiem

tl; dr

iepriekÅ” devu godÄ«gu padomu neņemt mani vērā, ja tik ļoti nepatÄ«k teiktais, jo vāji vai ļaunticÄ«gi uzbrukumi drÄ«zāk izceļ, ka runa ir par svētajām govÄ«m. es tikmēr turpināŔu teikt, ka neoliberālisms ir tumsonÄ«ba un mēģināt atmaskot Ä«paÅ”o intereÅ”u iedēstÄ«tas domas, jo es negribu virzÄ«ties uz sabiedrÄ«bu kā galējas nevienlÄ«dzÄ«bas piemēros citur, kur ir vai nu grausti vai villas ar augstām sētām un sargiem ar ieročiem

2007. gadā pastāvoŔā iekārta ietriecās sienā, un tas ir tik labs iemesls runāt par to, kurp to stÅ«rē "neredzamā roka", cik vien var bÅ«t. sociāldemokrātija ir viennozÄ«mÄ«gi vēlamāka par turbokapitālismu, bet kapitālisms jebkurā gadÄ«jumā ir spēlÄ“Å”anās ar sērkociņiem, jo satur turbokapitālisma un to pavadoŔās nebrÄ«ves aizmetņus. varai ir iedzimta tieksme tikt savāktai kopā, un sociāldemokrātija joprojām pieŔķir ļoti daudz varas Ä«paÅ”ajām interesēm. Ä«paŔās intereses Å”o varu izmanto, piemēram, lai nopirktu Dienu un padarÄ«tu to vairāk kā NeatkarÄ«go RÄ«ta AvÄ«zi

ielaists iznākums Å”ai norisei ir, ka cilvēki pārliecināti uzbrÅ«k sociāldemokrātijai jeb tam, kam kapitālismā bÅ«tu jāstāv starp vairumu cilvēku un nebrÄ«vi. Ä«paÅ”i gadÄ«jumi var izspiest no sevis frāzes kā "minifeodālisti" par iekārtu, kur apkalpojoÅ”ie darbinieki saņem minimālo algu un svētku dienās tā vietā, lai varētu pavadÄ«t laiku ar Ä£imeni, lÄ«dz naktij kalpo citu vajadzÄ«bām, tādām kā paspēt pēdējā brÄ«dÄ« nopirkt Å”ampānieti. RIMI darbalaiks Ziemassvētku vakarā saÄ«sinājās par vienu stundu

ielaists iznākums ir, ka uzņēmumi vairs nemēģina ražot vai sniegt pakalpojumus, bet ievākt Ä«ri. piemērs tam ir alkohola un azartspēļu atkarÄ«bas nozares un tas kā tās ietekmē jau tā mazāk aizsargātus cilvēkus; it Ä«paÅ”i, piemēram, atkarÄ«go vecāku bērnus. cits piemērs ir patēriņa aizņēmumi, kas pamatā domāti cilvēkiem, kas dzÄ«vo no rokas mutē.

mēģinājumus bÄ«dÄ«t kārtējo privatizāciju bÅ«tu jāizņirdz no istabas, bet valda mākslÄ«gs atmiņas zudums par iepriekŔējām reizēm. pagājuÅ”ogad pat uznira korupcijas mēms Šķēle ar mēģinājumu vēl kaut ko izkrāpt no kopējiem lÄ«dzekļiem

neoliberālisms ir spēlÄ“Å”anās ar autoritārisma uguni un ar vides iznÄ«cÄ«bu; to parāda pēdējās četras desmitgades Rietumos, un to parāda deviņdesmitajos ieviestais valsts turbokapitālisms (dengisms) Ķīnā vai bandÄ«tu valsts Krievijā

Ŕis ieraksts ir par garu

Linkdot krepsi

Comments:
From:(Anonymous)
Date:January 21st, 2020 - 01:41 am
(Link)
/ noplicināts priekÅ”stats par saprātu, kurā jÅ«tas ir tikai saprāta pretstats, un kas pamatā tiecas pēc auksta aprēķina, un attiecÄ«gi saukt nacismu par ļaunu ir padoties jÅ«tām un zaudēt "fakti un loÄ£ika" punktus./

Slikts atkal nēsājas ar no gaisa pagrābtiem pseidomorāliem spriedumiem
From:[info]slikts
Date:January 21st, 2020 - 02:10 am
(Link)
Racionālim morāle kā tāda ir pseido-, ja neskaita Ä«sto vērtÄ«bu: gudra iespaida atstāŔanu par sevi un saprātu kā tam radÄ«tu rÄ«ku. saprāta rÄ«ks ir jālieto harder, better, stronger, faster, un nav nozÄ«mes, vai runa ir par nāves nometņu vai skolu bÅ«vÄ“Å”anu. par to lieliski liecina tas, ka pats uzņēmies runāt par nacisma trÅ«kumiem un tad skatÄ«ji to tikai praktiskā griezumā. tikpat labi tā bÅ«tu varējusi bÅ«t zobupastas rÅ«pnÄ«cas kritika par to, ka ražoÅ”anas rādÄ«tāji ir par zemu
From:[info]slikts
Date:January 21st, 2020 - 02:19 am
(Link)
citiem vārdiem, nacisma ļaunums ir lieliska izdevība izrādīt skaidru morālu spriestspēju, bet tas to padara arī par tikpat labu iespēju izgāzties

turklāt iemesls par to vispār runāt ir izsmiekls: neviens tevi nesauc par nacistu, bet par cilvēku, kam tik ļoti atŔķiras patiesās spējas no iedomātajām, ka tu vari, piemēram, apņemties vērtēt nacismu un tad pateikt, ka nacisti bija slikti, jo nepietiekami iedarbÄ«gi nacistoja
[User Picture]
From:[info]hekate
Date:January 21st, 2020 - 09:54 am
(Link)
"viens no marksisma jēdzieniem ir "atsveÅ”inātÄ«ba", un tas ļauj atpazÄ«t draudÄ«gu iezÄ«mi neoliberālisma uzsvarā uz individuālismu pretstatā kolektÄ«vismam: kopÄ«ba ir viena no cilvēku pamatvajadzÄ«bām, un atsveÅ”ināti cilvēki ir vieglāk pakļaujami tādām slimÄ«gām kopÄ«bas izpausmēm kā kulti."

Šis ir labs, paldies :) Vieglāk palika skaidrot pazīstamo cilvēku uzvedības noslieces