Pegijas · Lī · interjers

Entries · Archive · Friends · Profile

* * *
Lūk, piemēram, Novosibirskas Tanheizers (Par Rubiķa un Rēzijas kukū viedokļiem, ko te tipa liberālais Ir publicē, es neko neteikšu). Visi krievu opozicionāri, pat atzīdami, ka turienes pareizticīgo baznīca ar savu pēdējā laika fanātismu piedalās naida atmosfēras veicināšanā, tomēr, drošs paliek drošs, piemetina, ka paši vienalga ir īsteni ticīgie. Bet var taču neteikt, neviens to nepieprasa. Bet ja mēle paslīd kritizēt reliģisko šovinismu, tad tomēr tajā pašā elpas vilcienā piemetina, ka, lūk, tikai nepadomājiet, ka neesam ticīgi. Pēterburgas Ņevzorovs ir vienīgais izņēmums līdz šim. Un Pozners. Bet Pozners par baznīcas radikalizēšanos neko, man liekas, nav teicis. Man liekas, ka viņam patīk tās popu kleitas un zelts kā fenomens.
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry

* * *
[User Picture]
On 12. Marts 2015, 00:32, [info]martcore commented:
pozners taču ir mērens ebrejs, ne
[User Picture]
On 12. Marts 2015, 00:44, [info]simamura replied:
Lūk, tiešām interesanti - ar ko ideoloģiski atšķiras Odesas jokdaris ebrejs un boļševiku komisārs ebrejs no ņujorkas sekulārā kreisā intelektuāļa ebreja. Un Pozners vispār sevi, man liekas, par francūzi uzskata.
[User Picture]
On 12. Marts 2015, 00:47, [info]martcore replied:
jā, tās ir interesantas atšķirības
* * *
On 12. Marts 2015, 11:05, [info]avralavral commented:
piedod, nesaprotu. Putina režīma opozicionārs un pareizticīgais, tavuprāt, ir jēdzieni, kas viens otru izslēdz?
[User Picture]
On 12. Marts 2015, 11:15, [info]simamura replied:
nē, nē, nav izslēdzoši. Bet tagad, piemēram, ir tā, ka pēc Ņemcova slepkavības daudzi saka, ka jūtoties bezmaz nākamie sarakstā, taču varu tāpēc - un jo vairāk tāpēc - kritizēt nebeigšot, un tad pēkšņi šis ar argumentu it kā nesaistītais paziņojums: "bet mēs esam pareizticīgi, ja nu kas." Pie kā tiek apelēts, to paziņojot?
[User Picture]
On 12. Marts 2015, 11:43, [info]martcore replied:
nu, bija interesanta putina līdzjūtības vēstule ņemcova mātei
kaut arī pie visa tā, ņemcovs pats laikam sevi uzskatīja par pareizticīgo (jēdziens, kurā ne īpaši nepieciešams ticēt ortodoksālajam dievam, tas viss krievijā ir nedaudz par kaut ko citu)
On 12. Marts 2015, 11:53, [info]avralavral replied:
Visdrīzāk, pareizticība viņiem ir viens no tautas identitāti/vērtības veidojošajiem faktoriem.
Kuras pārstāvji un nesēji viņu acīs ir tādi cilvēki kā, piemēram, Gļebs Jakuņins
http://www.theguardian.com/world/2014/dec/30/father-gleb-yakunin

Un vēl arī tas, ka starp "mūsdienīgajiem", uz Rietumiem orientētajiem izglītotajiem liberālajiem krieviem (vēsturisku un citu, man nezināmu iemeslu dēļ) procentuāli ir daudz vairāk kristiešu vai kristietībai simpatizējošo nekā šajā pašā grupā, piemēram, Latvijā (visādi Kirili Kobrini un tamlīdzīgi). Tāpēc es nedomāju, ka tā opozicionāru piebilde, par kuru Tu runā, bija negodprātīgi piebilsta.

On 12. Marts 2015, 11:58, [info]avralavral replied:
jā, un tas otrs iemesls droši vien ir tāds, ka krievu kultūras virsotnes faktiski visos laikos ir bijušas spēcīgas kristīgās problemātikas nesējas. sākot ar Dostojevski un Tolstoju, turpinot ar Tarkovski, utt.
[User Picture]
On 12. Marts 2015, 12:13, [info]simamura replied:
es tur redzu bailes, nevis negodprātību vai liekulību. Tā bizantiskā kristietības forma taču ir absolūtisms pilnīgs. Trešā Roma jeb ceturtais reihs, kā smējās tas manis minētais Ņevzorovs.
On 12. Marts 2015, 12:21, [info]avralavral replied:
Es nevaru runāt viņu vietā, bet, ja viņi min "īsteno" ticību, viņi, iespējams, domā ticību tam, kas pirms gandrīz 2000 gadiem rakstīts evanģēlijos. Tipa Kristus kalna sprediķi. Nav tur nekāda absolūtisma un ceturtā reiha. Izlasi kādreiz brīvā brīdī, tas varētu palīdzēt saprast šos ticīgos :)
[User Picture]
On 12. Marts 2015, 12:16, [info]simamura replied:
Vēl tīri tāds anekdotisks moments (jo šo ierakstu es izdarīju kā piezīmi, pie kuras atgriezties pēc papildu studijām) - tam Ņevzorovam jautā, vai viņš varot iztēloties krievu intelektuāli, ko nebūtu ietekmējusi Dostojevska problemātika, un viņš saka: jā, Puškins.
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry