Kopš aprīļa cenšos dabūt savas mājas vērtējumu bankai. Vispirms vērtētāja mēnesi vilka garumā, līdz atbrauca. Pēc tam vēl pusmēnesi vilka garumā, līdz pateica, ka būs vajadzīgs skursteņslauķu vērtējums. OK, vēl trīs nedēļas, līdz atbrauc skursteņslauķis un paziņo, kas jāpārtaisa, jāpārmūrē, jānojauc utt. Skursteņa mūrnieki un pārbūvētāji, divas dažādas brigādes visu izdarīja četrās dienās. Nojauca skursteni, uzmūrēja jaunu, ielika kaut kādu metāla "zeķi". 1200 eiro, un ar ugunsdrošību viss kārtībā. Pašās karstākajās jūlija dienās. Tad atbrauca skursteņslauķis-vērtētājs, trīs dienās uztaisīja slēdzienu, atsūtīja pa pastu. Tagad aizsūtu tai vērtētājai, viņa paziņo, ka vēl viss jāsaskaņo būvvaldē, citādi vērtējumu taisīt nevarot, banka piesiešoties. Zvanu būvvaldē, tur visi tādi pārsteigti ("nu jums gan nedzirdēti piesienas tā vērtētāja"), vajag meklēt rokā arhitektu, kurš rakstīs "apliecinājuma karti", ka turpmāk garāžu sauks "tehniskā telpa". Vēl elektroniski pakasījos ar vērtētāju, kura strupi komentēja, ka katram īpašniekam ir pienākums turēt kārtībā mājas dokumentāciju. Ja man nebūtu jārisina cita lieta bankā, šis vispār mūžam neuzpeldētu, un mēs visu mūžu te nodzīvotu bez papīra, ka turpmāk garāžu sauks par tehnisko telpu. Zvanu arhitektei, viņa ir maksimāli īgna un kašķīga - lai es atverot inventarizācijas lietu un zvanot mājas projektētājam. Diemžēl māja nodota ekspluatācijā 1978. gadā, visas iespējas, ka projektētājs neko vairs neprojektē. Nē, viņa saka, tas nav nemaz tik sen, tā jūsu māja nav nemaz tik veca. Tad pasaku, ka man uz rokas nav tāda papīra, kurā būtu rakstīts projektētāja vārds. Nu tad lai es sakārtojot inventarizācijas lietu un tad piesakoties uz konsultāciju. Pie viņas noteikti nepieteikšos, ja vien tā nebūs pēdējā arhitekte Ogrē. OK, jau otro reizi dzirdu vārdus "inventarizācijas lieta", bet neesmu sakārtojusi, jo neatrodu zemes dienestā iespēju pieprasīt šādu dokumentu. Uz redzēšanos, visu labu.
Izrādās, kopš 2006. gada tā saucas kadastrālās uzmērīšanas lieta. OK, ieeju zemes dienesta lapā, atķeksēju, ka man vajag kadastrālās uzmērīšanas lietu un zemes robežu plānu (man ir aizdomas, ka tas gan man ir, bet nu katram gadījumam). Pārskaitu 18 eiro, un viss. Ne čiku, ne grabu. Nekāda e-pasta "mēs saņēmām jūsu prasību, gaidiet rīt/pēc nedēļas/mēneša". Nekāda elektroniska dokumenta, kas ieripo e-pastā. Klientu apkalpošanas centrs strādā pirmdienās un trešdienās. Nezinu, ko tagad darīt.
Katru reizi, kad kādam jāzvana, pretī ir īgns, neapmierināts cilvēks, kurš ir sašutis, ka es visu nezinu pati. Negribīgi sauc aptuvenus dokumentu nosaukumus, kas man kaut kur jādabū, bet nekādā citā veidā nepauž gatavību palīdzēt - ne pie kā jāvēršas, ne kas kādā secībā jādara. Pat vienalga, vai iestāde vai privāts bizness. Vienīgie, kas bija tiešām laipni un ātri, bija tie, kuri reāli ar savām rokām un mugurām smagu darbu darīja. Tiklīdz jebkāda krāmēšanās ar bankām vai īpašumiem, tas ir vienkārši bezgalīgi ilgs murgs, tūkstoši ripo, bet man no tā nekāda taustāma ieguvuma nav un nebūs.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: