|
[May. 8th, 2017|06:21 pm] |
|
|
|
Comments: |
Bet vai "salikto sējumu audumi" un "dreļļu audumiem nepieciešamas vismaz 3 nīškārtas" - nenorāda uz to, ka tā ir primāri aušanas tehnoloģija?
manā Rīgas bibliotēkā nav grāmatu par šo jautājumu, bet, piem, no RTU studiju kurss "Audumu tehnoloģija un iekārtas" apraksta "Dreļļu audumi, pamatnītījums, div- un trīsdaļīgais pārstaipu, divdaļīgais četrīšu drellis, mežģīņaudums, satīna/atlasa dreļļi."
šis no interneta dzīlēm: "Drellis – izrakstīts, vairāknīšu audums no kokvilnas velkiem un lina audiem. Izmanto dažādu izstrādājumu gatavošana."
"Pēc auduma uzbūves trinīša drellis skaitas vērtīgākais, starp latviskiem audumiem tas vecākais.." Mūsu Mājas Viesis, Nr.1 (05.01.1939)
nestrīdos, mocos ar ziņkāri :)
Tad man ir jautājums, ko tieši Tu saproti ar "aušanas tehnoloģiju" vs "auduma rakstu." Jo - katram auduma rakstam ir sava tehnoloģija – savs paminu sējums un nītijums, kas veido rakstu. Par aušanas tehnoloģijām manas necilās lietišķo laika zināšnaas uzskatītu steļļu/ aušanas stāvu veidus, papildus iekārtas, perfokartes, uttt.
es personīgi no rokdarbiem nesaprotu pilnīgi neko, tieši tāpēc šobrīd cenšos saprast. man likās, ka ir aušanas veids, uz kura var veidot dažādus rakstus - nu, kaut vai tos, kurus Tu mini iztulko komūnā
Nu apmēram šitāda ir mana iedoma, par to, kas tas ir "Dreļļu auduma populārāko motīvu bieži vien dēvē arī par rožu rakstu. Zemgalē un Kurzemē izplatīts sīku rozīšu raksts..."
Tādā izpratnē, jā, var teikt, ka tas ir aušanas veids vai "audumu grupa" kauč vai tāpēc, ka dreļļiem ir dažādi paveidi: rakstainie/audu rakstainie/velku rakstainie, rožceliņi, utt.
| |