Comments: |
nunu, būšu izcili lecīga šovakar un teikšu- ja nesaproti, vēl nenozīmē, ka nav/ir maz/ir mazāk.
yeah, arhitektu klope, es varu mierīgi iet iedzert :)
var abus kopā, lūk, tepat, es kā dzīvs piemērs puspudelei sarkanvīna, sevis žēlošanai un vismaz kādai sarunai ar kādu virtuālu būtni.
ko nu es arhitektiem pa vidu maisīšos :)
| From: | usne |
Date: | February 25th, 2011 - 08:27 pm |
---|
| | | (Link) |
|
par kuru jomu tu domā ? (ja par arhitektūru tad gribu zināt kas tu esi un ko tu vari ;) ) lai gan pieredze rāda ka arhitektūra = māksla ir studentu ilūzija jo kas ir maksla ? un kas ir arhitektūra ?
es par arch runāju.
uz abiem taviem jautājumiem visai subjetīvi varu atbildēt, ka arhitektūra ir atmosfēras, telpas un ideju formēšana realitātē. un ar mākslu lielākoties taču ir tieši tāpat- kaut ko ļoti viegla un pazūdoša iemūžināšana. manā uztverē šis abas jomas nav šķiramas.
tomēr pie definīcas māksla tomēr gribas atšķirt starp mākslu kā izpausmes veida galaproduktu un starp mākslu kā līdzekli kā radīšanai. tātad, arhitektūra var BŪT māksla (piemēram, hadid vai venēcijas bienāle) un arhitektūra var tik mākslinieciski radīta (piemēram, zumthor vai markus allman)
protams, saprotu pērkona "besi" par to, ka katrs pirmkursnieks sevi saukā par māksliniekiem, tomēr nesaprotu, kā var uz šito panesties. tukša muca tālu skan, ja kāds sevi sauc par Mākslinieku ar lielo burtu vai Arhitketu ar lielo burtu, tad visdrīzāk, viņā nekā no tamlīdzīga nav. tie pirmkursnieki paši atbirs un labākajā gadījumā būs tie minētie puskoka lēcēji..
| From: | usne |
Date: | February 25th, 2011 - 08:55 pm |
---|
| | | (Link) |
|
hadida ir slikts piemērs, venēcija arī, lai gan labāks - tā drīzāk ir tingeltangelis
starp citu tu nenosauci ne vienu objektu tikai cilvēkus un notikumu
hadid un māksla drīzāk domāts kā dekadentisks pašslavinājums mākslinieka "talantam". pabūstot pēdējā bienālē arhitektūra kā māksla šķebināja sākot ar vācijas izcilo piedalīšanos ar arhitektu sehnsucht beidzot ar ishigami gaisa pili un anton garcia abril māju, kuru izēda govs. ar to pietiek, lai rastos dziļš riebums pret arhitektūru un tās darītājiem, kuri no vienas puses, skaļi bļauj savu vārdu bet no otras puses, nejēdz kā uzbūvēt normālu attiku, lai uz jumta nekrātos ūdens, ne redz tālāk par tavu jau minēto projektu 5 gadu garumā, jo to visu organizē mazie melnie strādnieciņi.
bet, kad tu apmeklē tādas vietas kā zumthora bruder klaus kapelle, kuras būvniecībā viņš pats uz vietas gāza kokus un lēja betonu kopā ar ciema iedzīvotājiem, un kad šī absolūti vienkāršā vieta šķiet maģiska, tu atkal iemīlies arhitektūrā, pat ja betons kā materiāls teorijā riebjas līdz pēdējam. zumtoram ir daudz šādu piemēru, sākot ar valser thermen, beidzot ar kolumba muzeju ķelnē.
ar markus allman man vairāk ir saskarsme ikdienā kā ar profesoru, viņa darbi ir ne tik poētiksi, cik funkcionāli un vairāk inovatīvi. ar piemēru herz jesu kirche minhenē- baznīcai netipsiks un vienkāršs stikla kubs.kas to padara īpašu, manuprāt, ir stāsts par to, ka bērni no šī apvidus šo ēku ir ļoti identificējuši ar savu pasauli, ka, ja viņiem lūdz uzzīmēt baznīcu, mājas un torņa vietā viņi zīmē stikla kubu. lūk, tā, manuprāt, ir īsta māksla, lauzt stereotipus ar vienu ēku.
| From: | usne |
Date: | February 25th, 2011 - 09:34 pm |
---|
| | | (Link) |
|
nu jau labāk :) bet tas, ko stāstīji par Cumtoru un betonu, stikla kubu un bērniem, ir nevis par mākslu vai arhitektūru, bet vietu, notikumu un jūtību, to izcelt, iemeslu kāpēc vispār kādam tur iet un atrasties (ar ko iekš LV nodarbojas ģeogrāfi) "Pasaulē nav atrodama arhitektūra, ir tikai vietas un notikumi. Notikums eksistē vietā. Tāpat vieta eksistē notikumā" /321zeme/ lai gan šeit mēs esam tālu no sākotnējā temata
eh.. man laikam pa visām vīlēm lein ārā, cik ļoti gribas ar kādu par šādām tēmām aprunāties.. sorry! :)
| |