nu itkā ekonomikā pastāv jēdziens ceteris paribus
tas ir aksioma visos ekonomikas jautājumos un nozīmē - ja viss pārējais paliek nemainīgs
gadījumā ja viss pārējais paliek nemainīgs tad mums ir tikai divi mainīgie
a) mārketinga stratēģija
b) konkurences situācija
ir skaidrs, ka mobilo tirgus ir brīvs un visi var ienākt un iziet no tirgus bez administratīvām vai ekonomiskām sankcijām
atbilstoši palielinoties konkurencei mārketings telefonu pārdevējiem spiedīs uz cenu
toties laikos, kad konkurence maza, tad centīsies spiest uz sortimentu un ekskluzivitāti
aviokompānijas darbojas regulējamā tirgū, ko var nosaukt par ierobežotu konkurenci - jaunas kompānijas ienākt var tikai ar administratīvā aparāta lēmumiem
mainoties konkurencei spiedīs uz savu tirgus segmentu (cenas, iegribas = savu cenu politiku noteiks pēc dotā segmenta vēlmēm) - teiksim kā raienairis spiež uz ekonomisko klasi, vai kā vigin spiež tieši otrādāk uz ekskluzivitāti etc
muzejs - principā monopolists, jo to ekspozīcijām jābūt teorētiski tikai vienā eksemplārā
tas spiedīs uz savu ekskluzivitāti - teiks ka šo faraona matu šķipsnu var apskatīt tikai šeit un nekur citur
vārdu sakot var ilgi vēl runāt par to kā izstrādās produktu klāstu cenu politiku etc
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: