Plāno sašaurināt Sviesta Cibas lietotāja <lj user=latvija> mērķauditoriju
LETA | 19. augusts 2011 19:28
Ņemot vērā sociālo mediju ekspertu ieteikumus, plānots sašaurināt iecerētā lietotāja <lj user=latvija> sociālajā tīklā "Sviesta Ciba" mērķauditoriju, kā arī definēt kritērijus jūzera radītā satura redaktoriem un satura veidošanai, informēja Ministru kabineta preses sekretāre Zanda Šadre.
Lietotājs <lj user=latvija> "Sviesta Cibā" kalpotu starptautiskai komunikācijai par sabiedriski politiskiem notikumiem, inovatīviem uzņēmumiem un kultūras notikumiem Latvijā. Jūzera postēto saturu iecerēts veidot angļu valodā, tādējādi attīstot valsts starptautisko komunikāciju.
Lai spriestu par jūzera postu saturu, šodien notikušās diskusijas dalībnieki vienojušies organizēt darbnīcu. Tā plānota 9.septembrī Latvijas institūta telpās.
Kā informēja Šadre, šodien sarunā par <lj user=latvija> "Sviesta Cibā" piedalījās vairāk nekā 15 sociālo mediju pārzinātāji. Ekspertu vērtējumā <lj user=latvija> jāraksta cilvēcīga valodā, jāsniedz saistoša informācija un jārada piedzīvojums. Viņi arī pauduši viedokli, ka <lj user=latvija> postu administrēšana būtu jānodod divu trīs redaktoru komandai, ko veidotu kompetentākie konkrētas jomas pārzinātāji, iepriekš definējot noteiktus satura veidošanas kritērijus.
Reklāmas aģentūras "Leo Burnett Riga" direktors Ansis Egle uzsvēris, ka "Sviesta Cibas" lietotājam būtu jārada unikāla pieredze un iespējas iedzīvotājiem piedalīties īpaši radītos notikumos. Savukārt "Adidas" sporta komunikācijas vadītājs Krievijā, Kazahstānā un Ukrainā Jurģis Ozoliņš aicināja "Sviesta Cibas" lietotāja <lj user=latvija> pukstos veidot tiešraides no pasākumiem. Sociālo mediju eksperts Aldis Blicsons ieteicis sākumlapu veidot vienkāršu un uzmanību piesaistošu, lai rosinātu lietotāja postu apmeklētājus apskatīt noteiktas saturiskās sadaļas. Latvijas- Amerikas biznesa asociācijas (LABACA) valdes loceklis Rihards Gailums uzsvēris, ka būtu iespējams šo lietotāju veidot kā vietni, kur apkopota informācija no citām mājaslapām par Latviju.
Valsts kancelejas un Latvijas institūta sagatavotajā prezentācijā teikts, ka "Sviesta Cibas" lietotāja <lj user=latvija> postos varētu tikt veidoti arī video komentāri, ekspertu blogi, audiožurnāli un vizualizācijas. Viena no idejām ir attēlot Latvijas veiksmes stāstus. Piemēram, sabiedriski politiskajā jomā runa varētu būt par finanšu krīzes pārvarēšanu, reformām, vēl varētu stāstīt par jaunajiem uzņēmumiem, kas guvuši panākumus, jaunajiem dizaineriem, kultūras notikumiem, izciliem māksliniekiem, kas guvuši starptautiskus panākumus, sportistu panākumiem, informēt par nozīmīgajām publikācijām par Latviju lielajos medijos.
Doma ir arī lietotāja popularizēšanā iesaistīt premjeru un valdību, aicināt Ārlietu ministriju un vēstniecības ārvalstu vizītēs mudināt apskatīt jūzera <lj user=latvija> postus u.c.
Pēc Šadres teiktā, "Sviesta Cibas" lietotāja <lj user=latvija> jūzerpikčai varētu arī izmantot jauno logo, ko plāno veidot Latvijas institūts portālam "www.latvia.lv". Konkurss paredzēts septembra sākumā, bet rezultāti varētu būt zināmi gada beigās.
Jau ziņots, ka ideja ir veidot jūzeri <lj user=latvija> "Sviesta Cibā" angļu valodā, izmantojot nosaukumu "Latvia", un pie šīs idejas realizācijas kopīgi strādāt Valsts kanceleja uzrunājusi Latvijas institūtu un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. Ar nosaukumu gan radušās problēmas, jo "Sviesta Cibā" jau pastāv vairāki jūzeri, kuru nikneimos lietots vārds "Latvia" un jaunu jūzeri ar šādu vārdu izveidot neizdodas.
Kā uzsvērusi Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane, lai uzlabotu valsts pārvaldes komunikāciju ar sabiedrību un veidotu Latvijas starptautisko atpazīstamību, viens no Valsts kancelejas darbības virzieniem ir aktīva sociālo mediju izmantošana, kas piedāvā valsts pārvaldes un iedzīvotāju ātras un vienkāršas saziņas iespējas.
Savukārt Latvijas Institūta sabiedrisko attiecību speciālists Rihards Kalniņš uzskata, ka oficiāls Latvijas "Sviesta Cibas" jūzeris palīdzētu veiksmīgi veidot vienotu Latvijas tēlu sociālajos medijos, nodrošinot, ka Latvijas tēls netiek sadrumstalots un tiek kvalitatīvi veidots sociālo mediju vidē.
P.S. Avots. Augstāk lasāmais ir parodija.